Pacjent: MX-5 NB 1.6. '98 110KM, przebieg 190 tys. km
Objawy: nierówna praca na zimnym silniku. Oleju nie bierze, moc spadła.
Przyczyna: brak kompresji na cylindrach 1 oraz 3 (5 BAR)
Historia: 2tys. km temu regulowane zawory, silnik działał perfekcyjnie. Z dnia na dzień było coraz gorzej.
Diagnoza mechanika który robił zawory 2 tys. km temu - remont silnika, w tym szlifowanie pierścieni, wycena 3-4 tys. zł. za wszystko.
Co robić?
1. Robić remont i za 2 tygodnie cieszyć się swoim samochodem
2. Szukać tańszego mechanika w Warszawie i okolicach, może okaże się że tamci chcą mnie nabić w butelkę, a do robienia nie jest cały silnik
3. Swap na 1.8
4. Srzedaż i kupno innej MX-5. Mazda zadbana, ale progi i nadkola będą do robienia. Podłużnice wyglądają OK - całe w czarnym środku konserwującym, ale może być gorzej po puknięciu młotkiem.
Perspektywa jeżdżenia minimum przez najbliższe 3-4 lata.
Remont silnika 1.6 NB
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie zebym specjalnie znał się na mechanice ale pierścieni to się raczej nie szlifuje, prędzej wały, cylindry...
3-4tys to dużo, i ciągle będzie to 1.6 nawet jeśli remont się w pełni uda, a z tym bywa różnie. Za niewiele więcej jest swap na 1.8 oczywiście używane więc może wyjść to różnie.
Jesli Warszawa to umówiłbym się do Kokona, niech zbada i się wypowie. Choć podobno do niego wjeżdżają auta na wymianę oleju a wyjeżdżają jakieś dziwadla na kołach od terenowek albo potwory straszące staruszki i polykajace małe dzieci
3-4tys to dużo, i ciągle będzie to 1.6 nawet jeśli remont się w pełni uda, a z tym bywa różnie. Za niewiele więcej jest swap na 1.8 oczywiście używane więc może wyjść to różnie.
Jesli Warszawa to umówiłbym się do Kokona, niech zbada i się wypowie. Choć podobno do niego wjeżdżają auta na wymianę oleju a wyjeżdżają jakieś dziwadla na kołach od terenowek albo potwory straszące staruszki i polykajace małe dzieci

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Hookie
- Donator
- Posty: 3427
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
ok. 5-5.5 k kosztuje SWAP na świeży 1.8 NBfl. Znaleźć tanio 1.6 to ponoć ciężka sprawa - ja nie szukałem długo, ale dałem sobie siana. Jeśli stać Cię na 1.8, bierz 1.8.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Dziękuję Wam za szybkie odpowiedzi.
Oczywiście, moja pomyłka.
Warsztat niby daje gwarancję. Dwa tysiące km temu mój 1.6. też chodził równo, jest całkiem suchy... Trochę mnie to skłania do pozostania przy swoim 1.6, bo z nowym może być to samo.
Jakieś namiary? Jest na forum?
Kogoś jeszcze w Warszawie i okolicach moglibyście polecić? Gdzie takiego "świeżego" silnika 1.8 najlepiej szukać?
Oczywiście, moja pomyłka.
Warsztat niby daje gwarancję. Dwa tysiące km temu mój 1.6. też chodził równo, jest całkiem suchy... Trochę mnie to skłania do pozostania przy swoim 1.6, bo z nowym może być to samo.
Jakieś namiary? Jest na forum?
Kogoś jeszcze w Warszawie i okolicach moglibyście polecić? Gdzie takiego "świeżego" silnika 1.8 najlepiej szukać?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3427
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Części + robota, ale warto założyć choćby niewielki bufor w górę.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
W sumie zastanawiające.
Zestawy do swapów chodzą po +/- 3k PLN.
Przy tym warto zawsze zrobić jakiś serwis. Sprzęgło, rozrząd, paski, inne pierdy z których pewnie zrobi się ten okrągły klocek. I chcesz powiedzieć ze ta robota to 1000 - 1500 zł?
Zestawy do swapów chodzą po +/- 3k PLN.
Przy tym warto zawsze zrobić jakiś serwis. Sprzęgło, rozrząd, paski, inne pierdy z których pewnie zrobi się ten okrągły klocek. I chcesz powiedzieć ze ta robota to 1000 - 1500 zł?

- Hookie
- Donator
- Posty: 3427
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zestawy do swapow różnie chodzą, w zależności od przebiegu, stanu i widzimisię sprzedajacego.
Najlepiej napisz tu i tam i się zorientuj co i jak. Ceny całej operacji zawsze są dostosowywanie indywidualnie, a takie wyliczenia są szacunkowe.
Sprzęgła i rozrządu nie wliczalem.


2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
- Donator
- Posty: 414
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Podbiję temat, nie chcę robić nowego. Mam pytanie ogólne.
Po jakim przebiegu można rozważać remont silnika w NB? Celowo nie pytam o konkretny model silnika.
PS. Mo silnik to 1.8 NB 1999. Nie ma oznak słuchowych oraz dymiących. Pytam ponieważ chcę wiedzieć czy i kiedy się przygotować do remontu.
Po jakim przebiegu można rozważać remont silnika w NB? Celowo nie pytam o konkretny model silnika.
PS. Mo silnik to 1.8 NB 1999. Nie ma oznak słuchowych oraz dymiących. Pytam ponieważ chcę wiedzieć czy i kiedy się przygotować do remontu.
Zdrówko!
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jak kompresja jest w porządku i nie pali oleju to nie ma problemu.kazik_kazik pisze: ↑30 sty 2023, 20:07Podbiję temat, nie chcę robić nowego. Mam pytanie ogólne.
Po jakim przebiegu można rozważać remont silnika w NB? Celowo nie pytam o konkretny model silnika.
PS. Mo silnik to 1.8 NB 1999. Nie ma oznak słuchowych oraz dymiących. Pytam ponieważ chcę wiedzieć czy i kiedy się przygotować do remontu.
150kkm bez problemu. Widziałem sporo 200kkm które nie biorą oleju i trzymają kompresję
Mowa o 1.8 140kunia