pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Ucios
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 mar 2019, 15:15
- Model: NA
- Lokalizacja: Trójmiasto
27 mar 2019, 9:43
Cześć, kupiłem niedawno MX5 na i mam w niej torsena z nb. Okazuje się że do wymiany jest uszczelniacz prawej półosi. Nie ma w Intercars, obdzwonilem większość hurtowni w moim mieście i w jednej gdzie mogą mieć to chcą nr VIN albo wymiar żeby nie było pomyłki. Także czy moglibyście pomóc i podać wymiar, albo czy ktoś na PW nr VIN jeśli ma NB z Ori torsenem?

Będę bardzo wdzięczny
Edit: już ogarnięte

Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, 14:55 przez
Ucios, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
03 kwie 2019, 20:31
Cześć,
Mam pytanie, mam zdjęte zawieszenie do wymiany gum na poli, chciałem od razu oddać wahacze do piaskowania i malowania - z tym, że gość nie chce tego robić ze sworzniem ( stare tuleje chyba chce w piecu wypalać o ile dobrze zrozumiałem ) a ten chyba jest na wcisk, jest jakaś opcja wymiany sworznia czy to się wymienia już z całym wahaczem? Pacjent NBFL.
Dzięki
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
03 kwie 2019, 21:37
wymienia się - u siebie miałem wymieniany.
-
hani09
- Posty: 155
- Rejestracja: 28 maja 2014, 18:21
- Model: NA
- Wersja: Nbfl
- Lokalizacja: Warszawa
04 kwie 2019, 7:57
Czyja NA jeździ na B6 + pro kit chciałem zerknąć jak zdjęcie jak to wysoko siedzi ?
NB 1.6 Miracle
NA 1.8 +
-
Malcolm_x
- Donator

- Posty: 525
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
04 kwie 2019, 10:10
Słuchajcie jak najprościej zdemontować przedni emblemat mazdy w nc?
-
MiniMol
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 lut 2019, 21:12
- Model: NB
- Lokalizacja: Marki
07 kwie 2019, 9:28
Cześć!
Mam szybkie pytanie, dach w mojej MX-5 jest w stanie opłakanym bo materiał nad tyna szybą jest pękniety po całej długości, znalazłem używkę w którym ta część jest w całości ale pozostałość dachu już nie wygląda najlepiej.
Tak czy tak chciałbym spytać ile mniej więcej kosztuje łatanie dachu, albo przeszczepienie całej części.
Warszawa i okolice, z góry dzięki za odpowiedź

5!
-
Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
07 kwie 2019, 10:18
MiniMol pisze: ↑07 kwie 2019, 9:28
Cześć!
Mam szybkie pytanie, dach w mojej MX-5 jest w stanie opłakanym bo materiał nad tyna szybą jest pękniety po całej długości, znalazłem używkę w którym ta część jest w całości ale pozostałość dachu już nie wygląda najlepiej.
Tak czy tak chciałbym spytać ile mniej więcej kosztuje łatanie dachu, albo przeszczepienie całej części.
Warszawa i okolice, z góry dzięki za odpowiedź

5!
Cześć,
Raczej taka zabawa w szycie jednego dachu z dwóch będzie mało opłacalna. Za 800-1000zł można dostać na prawdę ładną sztukę z jakiegoś anglika - parę osób z forum nawet ściąga angliki i szabruje. Na czas poszukiwań "nowego dachu" jak chcesz doraźnie załatać to może pomyśl o taśmach/łatach np. do łatania żagli.
Co do samego przełożenia dachu, to nie jest to trudny zabieg, choć bardzo pomocna jest druga osoba przy montażu dachu. Na YT jest parę filmików pokazujących mniej więcej jak to zrobić.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
07 kwie 2019, 15:06
Ja mam z il.motorsport drugi rok i póki co jest ok
-
Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
07 kwie 2019, 16:18
mutra pisze: ↑07 kwie 2019, 15:06
Ja mam z il.motorsport drugi rok i póki co jest ok
Dzięki. Chyba nie będę ryzykował z tańszymi zamiennikami

-
Peterr
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 gru 2015, 9:34
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Łódź
08 kwie 2019, 20:53
Hej, ostatnio dają mi się we znaki piski paska wielorowkowego (wszystko wskazuje na ten od alternatora). Dźwięk jest przeraźliwie głośny i występuje najczęściej zaraz po odpaleniu, w szczególności przy sporej wilgoci np. poranna rosa. Paski były wymieniane przez poprzedniego właściciela. Sprawdziłem naciągi - na moje niewprawne oko wygląda ok - nie mogę obrócić paska o więcej niż 90 stopni, luzu na kole pasowym nie ma. Oprócz tego przy dużym obciążeniu delikatnie przygasają światła i nawet po dłuższej przejażdżce słychać delikatne popiskiwanie w momencie np. opuszczania szyb. Znalazłem wątek na forum w którym ktoś podpowiadał, że możliwy jest koniec alternatora jednak zastanawia mnie kwestia czy drugi objaw nie jest spowodowany przez poślizg paska i za wolne "kręcenie" alternatorem? Ktoś miał może podobny przypadek i może coś podpowiedzieć? Z góry dzięki za wskazówki

-
Bless
- Posty: 393
- Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań / Babimost
09 kwie 2019, 16:00
Peterr pisze: ↑08 kwie 2019, 20:53
Hej, ostatnio dają mi się we znaki piski paska wielorowkowego (wszystko wskazuje na ten od alternatora). Dźwięk jest przeraźliwie głośny i występuje najczęściej zaraz po odpaleniu, w szczególności przy sporej wilgoci np. poranna rosa. Paski były wymieniane przez poprzedniego właściciela. Sprawdziłem naciągi - na moje niewprawne oko wygląda ok - nie mogę obrócić paska o więcej niż 90 stopni, luzu na kole pasowym nie ma. Oprócz tego przy dużym obciążeniu delikatnie przygasają światła i nawet po dłuższej przejażdżce słychać delikatne popiskiwanie w momencie np. opuszczania szyb. Znalazłem wątek na forum w którym ktoś podpowiadał, że możliwy jest koniec alternatora jednak zastanawia mnie kwestia czy drugi objaw nie jest spowodowany przez poślizg paska i za wolne "kręcenie" alternatorem? Ktoś miał może podobny przypadek i może coś podpowiedzieć? Z góry dzięki za wskazówki
Miałem podobną sytuację gdy pasek nie był napięty. Wcześniej stawiałem na to, że tuleja się kończy. IMO warto też zwrócić uwagę czy nie masz czasem jakiegoś brudu na kole pasowym.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
-
pirul
- Moderator techniczny

- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
09 kwie 2019, 16:38
Peterr, zdejmij pasek i zobacz czy kółko alternatora kręci się luźno bo to trochę brzmi jakby łożysko się właśnie zacierało, tam nie ma prawa być aż takiego oporu żeby poprawnie naciągnięty pasek piszczał z obciążenia.
-
Malcolm_x
- Donator

- Posty: 525
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
09 kwie 2019, 19:03
Słuchajcie, trudno wyczyścić przepustnice w NC 2.0? Ktos z was robił to?
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
09 kwie 2019, 20:37
Prosto. Tylko trzeba jakoś zatkać węże od płynu chłodniczego, żeby nie wyciekł. Sam demontaż jak i dostanie się do przepustnicy jest łatwy i nie zajmie dużo czasu. Tyle, że ona jest elektroniczna, więc nie za dużo tam jest do czyszczenia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
Malcolm_x
- Donator

- Posty: 525
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
09 kwie 2019, 21:01
Fifkers pisze: ↑09 kwie 2019, 20:37
Prosto. Tylko trzeba jakoś zatkać węże od płynu chłodniczego, żeby nie wyciekł. Sam demontaż jak i dostanie się do przepustnicy jest łatwy i nie zajmie dużo czasu. Tyle, że ona jest elektroniczna, więc nie za dużo tam jest do czyszczenia.
Muszę spróbować, ciężko silnik pracuje na jałowym, lekko faluje, do tego jest zbyt nerwowy przy ruszaniu. Muszę to przepustnica? Przepływke też warto oczyścić? Nie będę ukrywać że komplet płynów do czyszczenia tego i tego właśnie kupiłem (liquid Moly)
-
Peterr
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 gru 2015, 9:34
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Łódź
10 kwie 2019, 10:06
Bless, Pirul, wielkie dzięki za podpowiedzi

Spróbuję poprosić kogoś bardziej ogarniętego żeby zerknął jeszcze raz na naciąg i sprawdzę opór na kółku alternatora. Dam znać jak problem się rozwiąże - będzie dodatkowa wskazówka dla forumowiczów na przyszłość

-
LubMich
- Posty: 720
- Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
- Lokalizacja: Warszawa/Kraków
10 kwie 2019, 10:28
Malcolm_x pisze: ↑09 kwie 2019, 21:01
Fifkers pisze: ↑09 kwie 2019, 20:37
Prosto. Tylko trzeba jakoś zatkać węże od płynu chłodniczego, żeby nie wyciekł. Sam demontaż jak i dostanie się do przepustnicy jest łatwy i nie zajmie dużo czasu. Tyle, że ona jest elektroniczna, więc nie za dużo tam jest do czyszczenia.
Muszę spróbować, ciężko silnik pracuje na jałowym, lekko faluje, do tego jest zbyt nerwowy przy ruszaniu. Muszę to przepustnica? Przepływke też warto oczyścić? Nie będę ukrywać że komplet płynów do czyszczenia tego i tego właśnie kupiłem (liquid Moly)
żeby przeczyścić przepustnice nie trzeba jej wyciągać.. zazwyczaj można ją zmyć jakaś tam benzyną z nagaru.. - więc wystarczy odłączenie węża z dolotu.. trochę benzyny które poleci dalej wypali się przy rozruchu..

-
bartpi
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 gru 2018, 23:06
- Model: NB
- Wersja: 1.6 98'
- Lokalizacja: Gdańsk
10 kwie 2019, 18:46
Cześć, ktoś wie gdzie dostanę śruby łączące kratownice i dyfer w nb?
-
Malcolm_x
- Donator

- Posty: 525
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
10 kwie 2019, 20:48
żeby przeczyścić przepustnice nie trzeba jej wyciągać.. zazwyczaj można ją zmyć jakaś tam benzyną z nagaru.. - więc wystarczy odłączenie węża z dolotu.. trochę benzyny które poleci dalej wypali się przy rozruchu..
A można przy wyjetym wężu otwierać przepustnice poprzez naciskanie gazu przy włączonym zapłonie aby było można było czyscic głębiej?
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
11 kwie 2019, 7:53
Otwierasz przepustnicę palcem

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
Oskarek
- Posty: 135
- Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
11 kwie 2019, 12:52
Panowie, zamontowałem zestaw z Raszyna. Moc spadła z bardzo małej do znikomej. Jak to ratować? W sklepie WOBO znalazłem takie gadżety:
http://www.woboteam.pl/akcesoria/512-os ... 3x310.html
Myślicie, że samo owiniecię tych rurek i kolanek + taka osłona odda mi zabrane konie? Czy zamiast tej osłony sklepowej skorzystać z z folii kominowej?
W sumie u kolegi znalazłem takie rozwiązanie:

-
Malcolm_x
- Donator

- Posty: 525
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
11 kwie 2019, 16:51
Fifkers pisze: ↑11 kwie 2019, 7:53
Otwierasz przepustnicę palcem
słyszałem że trzeba robić jakąś adaptację przepustnicy po takim czymś .... czy to prawda ?a jak tak to jak to przebiega?
-
creidd
- Posty: 183
- Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
- Model: Inny
12 kwie 2019, 12:56
Oskarek pisze: ↑11 kwie 2019, 12:52
Panowie, zamontowałem zestaw z Raszyna. Moc spadła z bardzo małej do znikomej. Jak to ratować? W sklepie WOBO znalazłem takie gadżety:
http://www.woboteam.pl/akcesoria/512-os ... 3x310.html
Myślicie, że samo owiniecię tych rurek i kolanek + taka osłona odda mi zabrane konie? Czy zamiast tej osłony sklepowej skorzystać z z folii kominowej?
W sumie u kolegi znalazłem takie rozwiązanie:
-
U siebie wykorzystałem znaleziony gdzieś na forum pomysł z zastosowaniem ekranu zagrzejnikowego z Castoramy.
Np. w temacie
MikeyMike możesz zobaczyć jak to wygląda.
viewtopic.php?p=390190#p390190
-
Oskarek
- Posty: 135
- Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
12 kwie 2019, 13:18
Nom, takie rozwiązanie znam, ale może ktoś wymyślił coś lepszego? Bardziej estetycznego

-
wiwid
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 kwie 2019, 10:43
- Model: NC
- Lokalizacja: Poznań
12 kwie 2019, 19:42
witam, może ktoś spotkał się z następującym problemem w NC:
- po otwarciu drzwi (prawych bądź lewych) słyszę irytujące "pstrykanie" jakiegoś przekaźnika z lewej strony pod kierownicą (nie mogę go dokładnie namierzyć)
- delikatne dzwięki dochodzą także z siłowników centralnego zamka w drzwiach, tak jakby owy dzwoniący przekaźnik próbował coś z nimi zrobić, ale drzwi nie blokują się,
- przekaźnik milknie po ok 1 minucie albo po zamknięciu drzwi.
Początkowo podejrzewałem, że za problem odpowiada uszkodzony siłownik centralnego zamka w drzwiach pasażera, ale po jego odłączeniu problem nie ustąpił.
-
danielski
- Donator

- Posty: 330
- Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
14 kwie 2019, 19:15
Cześć, mam nadzieję, że pytam w dobrym temacie

Wie ktoś może gdzie dostanę naklejkę na przedni zderzak do NA? Tylko ASO/eBay?
-
tomasz01
- Donator

- Posty: 3593
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
14 kwie 2019, 19:35
Odezwij się do Purple Panda Crew na FB. Dominika takie robiła idealnie zgodne z oryginałem.
-
Enzis
- Posty: 577
- Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław
15 kwie 2019, 10:34
Lałem w NB nb skrzyni i torsena i wszystko chodzi jak marzenie. Co do ilości to był gdzieś na forum temat, więc szukajka pomoże