







Moderator: Moderatorzy
Eszte, Miata, Hamulce i drogi publiczne... Toż to temat rzeka!
Wlasnie przyznam szczerze ze spalilem juz troche hamulcow w roznych autach nie jezdzac po torze dlatego jest to dla mnie waznepistenbully pisze: ↑06 sty 2019, 15:26Eszte, Miata, Hamulce i drogi publiczne... Toż to temat rzeka!
No jeżeli Esztemiata lata na seryjnych okladzinach, to są one bardzo, bardzo odporne na agresywne traktowanie![]()
Proszę Cię....pistenbully pisze: ↑06 sty 2019, 15:26Eszte, Miata, Hamulce i drogi publiczne... Toż to temat rzeka!
No jeżeli Esztemiata lata na seryjnych okladzinach, to są one bardzo, bardzo odporne na agresywne traktowanie![]()
No dobrze. Ale pamiętam jak wyskoczyłem z zakrętu gdzieś pod Stryszą Budą wprost na idiotyczne zapakowane (chyba) Tico, przy cmentarzu. Zaliczyłem test łosia wyjeżdżając na czołówkę Skodzie z na przeciwka, Gatka za mną tak samo brawurowo Amerykankę ratowała, a Tobie udało się zatrzymać przed tym gratem. To jest jednak przewaga nowszych generacji, mam na myśli te trzyliterowe akronimy w układzie hamulcowym odpowiadające za przyczepność i stabilność.Eszte pisze: ↑06 sty 2019, 21:16Proszę Cię....pistenbully pisze: ↑06 sty 2019, 15:26Eszte, Miata, Hamulce i drogi publiczne... Toż to temat rzeka!
No jeżeli Esztemiata lata na seryjnych okladzinach, to są one bardzo, bardzo odporne na agresywne traktowanie![]()
Pedał hamulca wcale agresywnie nie jest traktowany, ale o tym prawym tego już nie powiem
A tak na poważne, to bez przesady![]()
Matys, za dużego wyboru nie masz, no chyba że mazda zaczęła oferować zestaw Brembo... Jeżeli będzie mało to sobie ściągniesz Wilwooda
Edit: Ja odebrałem w połowie marca, miał być koniec maja.
Absolutnie nie twierdze że to sztuka dla sztuki, tylko chciałem napisać że seryjny hamulec nie puchnie przy szybkiej jeździe po ulicy!
Mam założone RE50A.Wojtek Wawa pisze: ↑07 sty 2019, 12:05Hookie, jeśli chcesz skrócić drogę hamowania, to zacząłbym od opon - seryjne s001
Z tym akurat można sobie poradzić - też jestem fanem Karaimatys pisze: ↑06 sty 2019, 15:31Ponadto zalezalo mi na wyborze koloru... Jechalem z mysla zamowienia Arctic White no i wlasnie u dealera stala jeszcze Ceramic White... Normalnie sie zakochalem w tym kolorze i takie tez zamowienie poszloaczkolwiek uwazam ze do tego auta lepiej pasowalby jakis zywy kolor cos jak NC w limitowanej wersji Kirai czy jakas pomarancza itp. tak jak to wiele Osob tu rowniez uwaza na tym forum.
Teoretycznie, jeśli założysz "Little Big Brake Kit" i poprawisz drogę hamowania ze 100km/h do zera na przykład o JEDEN metr, to w niektórych przypadkach możesz komuś uratować życie i nie ma w tym przypadku o czym dyskutować...A czy jako osoba jeżdżąca zapewne agresywniej/bardziej dynamicznie ode mnie (:D) uważasz, że wymiana na lepszy zacisk ma sens z punktu widzenia dalszej poprawy bezpieczeństwa na przykład? Cały czas biję się z myślami, czy zamawiać Little Big Brake Kit właśnie ze względu na chęć ulepszenia tego, co oferuje fabryka. Hamulce seryjne mam wrażenie, że w każdym aucie "wytrzymają", ale... no właśnie, czy drogę hamowania da się mocno ulepszyć takim akcesoryjnym setem? Myślę, że o to też pytał Matys - czy różnica jest znacząca, czy seria jest naprawdę dobra.
+1
Mam małe hamulce w NA i miałem BB w NB i różnica kolosalna jeśli chodzi o reakcję na hamulec. Fakt, przy małych jak wbijesz pedał w podłogę, to też hamuje szybko. Co do czucia hamulców, to w rajdówkach przykładowo zakłada się mniejsze hamulce na rajdy szutrowe, czy na zimowe ze względu na czucie.vodka pisze: ↑10 sty 2019, 8:46Niby wszystko co piszesz ma sens, ale chyba trochę nie doceniasz roli lepszych zacisków. Ja Ci tego tak ładnie nie policzę bo nie umiem i na to za głupi jestem, ale różnica pomiędzy hamulcem MB w NB a BB jest bardzo duża nie tylko jeśli chodzi o kwestie przegrzewania hamulców, ale też drogi hamowania i reakcji auta na wcisniety pedal...