CZATERYA CZELENDŻOWA MC 2019
wiadomo co.
Moderator: Moderatorzy
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ejże, Nickesh, może ja Ci ten tłumik na Silesię w końcu przywiozę, albo kasę zwrócę.



2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tor Silesia idealny na start.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Mój komentarz nowicjusza po pierwszym sezonie MC.
Bezpieczne tory w kolejności od najbezpieczniejszego wg mnie
1. Silesia Ring - mega bezpieczny, ciężko tam zrobić sobie krzywdę - ALE -> osiągane są spore prędkości więc trzeba podejść z szacunkiem
2. Tor Jastrząb - co prawda znajdą się 2 miejsca gdzie bandy są blisko - ale prędkości rozwijane nie są duże - jeździsz na 2 i 3 biegu, gdzie dla odmiany na Silesii jeździsz 3 i 4 a nawet 5.
3. Tor Poznań - tutaj pewnie nie wszyscy ze mną się zgodzą, ale wg mnie znacznie bezpieczniejszy od kolejnego na liście motopoarku Ułęż. W Poznaniu można zrobić sobie kuku, ale zakładam, że jak będziesz nowy w temacie to nie będziesz kozaczył.
4. Ułęż - nawet nie wypadając z toru można wrócić z krzywą felgą, albo totalnie rozwaloną felgą

Co do gaśnicy:
- bednarka perforowana + zagięcie w imadle i mocujesz do przednich śrub trzymających fotel -> ale tracisz regulację
- ja kupiłem opaski/rzepy na gaśnicę i trzymam ją w siatce w NCku - wydaje się być fuszerą, ale trzyma naprawdę dobrze - co nie zmienia faktu że i tak pójdę w inne rozwiązanie, bardziej rozsądne
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a ja jako nie nowicjusz, za to czlowiek odporny na wiedze, zdanie mam takie:
- Silesia jest generalnie bardzo bezpieczna poza wyjsciem na prosta startowa gdzie jak sie przesadzi to moze byc slabo
- Jastrzab, owszem bandy sa blisko i predkosci mniejsze niz na Silesii ale tez wcale nie takie male. Nie pamietam by tam ktokolwiek szczegolnie wydzikowal ale to nie znaczy ze sie nie da
sporo zależy też od układu toru
- Czy Poznan jest bezpieczniejszy od Uleza to juz nie do konca sie zgodze. Owszem jest to profesjonalny tor i generalnie jest raczej bezpieczny. Ale sa przynajmniej 2 miesca gdzie nietrudno o duze kuku i naprawde niewiele potrzeba. Chodzi o przedostatni podwojny zakret o ile pamietam Radar gdzie na wejsciu gdy sie zle obierze tor i skreca podczas hamowania nastepuje podrzutka auta i spin a na wyjściu latwo jest przy nieopatrznym nacisnieciu gazu na spotkac się ku wielkiemu zdziwieniu z wewnetrzna banda. I ostatni zakret gdzie jak sie przesadzi to bandy ktore sa daleko robia sie podejrzanie blisko. Niestety byl na TP przypadek ze torowy swiezak zakonczyl zywot MXa i to na zjazdowym okrazeniu, sam tez kiedys zatrzymalem sie z pol metra od bandy przez calkiem drobny blad
- Ulez jest torem lotniskowym wiec jakosc nawierzchni jest jaka jest. Owszem sa wyrypy i trasa ustawiana za pomoca opon i beczek z opon wiec trzeba po prostu uwazac, ja wole w pewnych miejscach po prostu swiadomie odpuszczac. Bylem na nim wiekokrotnie i strat nie ma. Jesli ktos ma odrobine rozsadku nie powinien sie jakos szczegolnie bac.
- Silesia jest generalnie bardzo bezpieczna poza wyjsciem na prosta startowa gdzie jak sie przesadzi to moze byc slabo
- Jastrzab, owszem bandy sa blisko i predkosci mniejsze niz na Silesii ale tez wcale nie takie male. Nie pamietam by tam ktokolwiek szczegolnie wydzikowal ale to nie znaczy ze sie nie da

- Czy Poznan jest bezpieczniejszy od Uleza to juz nie do konca sie zgodze. Owszem jest to profesjonalny tor i generalnie jest raczej bezpieczny. Ale sa przynajmniej 2 miesca gdzie nietrudno o duze kuku i naprawde niewiele potrzeba. Chodzi o przedostatni podwojny zakret o ile pamietam Radar gdzie na wejsciu gdy sie zle obierze tor i skreca podczas hamowania nastepuje podrzutka auta i spin a na wyjściu latwo jest przy nieopatrznym nacisnieciu gazu na spotkac się ku wielkiemu zdziwieniu z wewnetrzna banda. I ostatni zakret gdzie jak sie przesadzi to bandy ktore sa daleko robia sie podejrzanie blisko. Niestety byl na TP przypadek ze torowy swiezak zakonczyl zywot MXa i to na zjazdowym okrazeniu, sam tez kiedys zatrzymalem sie z pol metra od bandy przez calkiem drobny blad
- Ulez jest torem lotniskowym wiec jakosc nawierzchni jest jaka jest. Owszem sa wyrypy i trasa ustawiana za pomoca opon i beczek z opon wiec trzeba po prostu uwazac, ja wole w pewnych miejscach po prostu swiadomie odpuszczac. Bylem na nim wiekokrotnie i strat nie ma. Jesli ktos ma odrobine rozsadku nie powinien sie jakos szczegolnie bac.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jeśli planujesz zacząć przygodę od wizyty na Silesi (co polecam bo nie ma lepszego miejsca na początek) to must have:
- zapasowe klocki hamulcowe na przód (warto też zadbać abyś na start miał co najmniej 3/4 klocka)
- dolewka oleju silnikowego
- dolewka płynu hamulcowego
- wkręcony hak
- manometr do kontroli ciśnienia w kołach
- pełny bak paliwa
Opcjonalnie:
- warto mieć podnośnik i jakieś podstawowe narzędzia, ale to zawsze się znajdzie na torze
- opony co najmniej UHP albo używane semislicki (na seryjnej feldze można tanio skompletować, lekkie, tanie i wytrzymałe)
To powinno wystarczyć aby dobrze się bawić

- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jazda w sesjach jest super, ale ma to do siebie, że jest bardzo wymagająca dla opon i układu hamulcowego. W efekcie na szybkich obiektach pod koniec sesji można wylecieć wszędzie, jeśli się przepałuje. Osobiście wyleciałem już i z wejścia na startową na Silesii, i z wyjścia z Baby Jagi na Poznaniu. Bandy, lasy, wyrypy - wszystko się wtedy jest bardzo, bardzo blisko.
Moje wyjście na startową na Silesii:
Moje wyjście na startową na Silesii:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
5:33 z linka poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=hajJue9VVOI
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Drodzy, czy w przypadku współdzielenia jednego pojazdu przez dwóch kierowców, w ramach dwóch niezależnych sesji, na samochód naklejane są dwa różne numery? Logika podpowiada, że może tak być.
Rozsądek, że da się to przecież rozwiązać dwoma chipami. 


2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
i dwa numery i dwa chipy ...tak sobie wymyślili organizatorzy. nie do końca rozumiem ale co poradzisz
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Spoczko, spoczko, niuansik jedynie nic nie znaczący!
Dzięki za odpowiedź.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Regulamin na nowy sezon jest? Czy zostaje stary? ewentualnie jakieś zmiany się szykują? 

- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Było info od Zarządu, że do końca 2018r. nowy się objawi

MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czyli jesli sie nie objawil to znaczy ze stary zostaje? 

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Raczej ma miejsce budowanie napięcia 

MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- ace
- Donator
- Posty: 578
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
... a na Silesię zawsze możemy się ustawić.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- ace
- Donator
- Posty: 578
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Ze mną? Proszę cię, wiesz, że ja mam chore kolano czy coś. Albo pedałów nie wciskam, albo wciskam tak, że się samochód psuje : D
Silesię po prostu mamy z Wrocławia dość blisko i zamierzam często tam jeździć. Można po prostu razem się wybrać.
Silesię po prostu mamy z Wrocławia dość blisko i zamierzam często tam jeździć. Można po prostu razem się wybrać.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?