W nowy rok mój mx oberwal w lewy błotnik
Błotnik był elegancki bez rdzy i szpachli tak jak wyszedł 19 lat temu w fabryki ale nie w tym rzecz
Mam oświadczenie sprawcy z polisa w TUW
Jak w tej sytuacji postąpić?
Robić bezgotówkowo
Czy wziąść kase i liczyć że tylko błotnik i migacz jest do wymiany?
Osobiście nie chce mi się kombinować ani rzezbic chce mieć zrobione porządnie i nie dokładać pieniędzy do tej imprezy bo z jakiej paki.
Stluczka parkingowa
Madzia ucierpiała
Moderator: Moderatorzy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
1. Zgłaszasz szkodę.
2. Czekasz na kontakt TU.
3. Przyjeżdża "rzeczoznawca", Oce ia i najczęściej na koniec danego dnia podsyłam do Ciebie raport sporządzony dla TU gdzie znajduje się również kalkulacja wartości auta i wartości szkody. *
4. Na podstawie tych dwóch kwot TU może zaproponować Ci wypłatę kwoty bezspornej. Jeżeli uważasz, że ta suma wystarczy Ci na naprawę, to przyjmujesz przelew, a TU uważa, że może już o tobie zapomnieć.
5. Jeżeli uważasz, że za kwotę bezsporną nie dasz rady ogarnąć szkody, albo nie chcesz, bo np. się na tym nie znasz - uprzejmie informuję sz TU o wyborze naprawy bezgotówkowej.
6. Wówczas informujesz TU w jakim zakładzie szkoda będzie likwidowana. Gdy auto już trafi na warsztat i rozpocznie się rozbiórka firma może wezwać ponownie "rzeczoznawcę" do weryfikacji wyceny wartości szkody. Pi otrzymaniu skorygowanej wyceny warsztat może poinformować, Cię że w danej kwocie i tak się nie zmieści... Wówczas powinni w Twoim imieniu odwołać się do ubezpieczyciela i sprawę doprowadzić do finału.
(*) - rynkowa wartość pojazdu często jest zaniżona w kalkulacji... W wypadku NB łatwo skalkulować szkodę całkowitą. Wówczas TU chciałoby wypłacić Ci jedynie różnicę pomiędzy wartością auta w ich kalkulacji a wartością wraku. Zalecam dużą ostrożność w tym wypadku. Ja zawsze odwoływałem się od wyceny pojazdu przed szkodą i zawsze była korygowana przez TU na moją korzyść (raz nawet o ok. 40%) - chodzi o udowodnienie stau pojazdu przed szkodą, który był ponadprzeciętnie dobry dla danego rocznika.
Decyzję podejmuj po otrzymaniu sprawozdania rzeczoznawcy. Polecam naprawę bezgotówkową. Dowiedz się gdzie w Twojej okolicy:
A. Naprawiają dobrze [nie tanio, nie szybko]
B. Które warsztaty współpracują z danym TU - to ułatwia procedury. Z reguły posługują się zatwierdzonymi przez TU stawkami kosztorysowymi napraw.
PS. Możesz też skorzystać z BLS, mnie strasznie wkurza to rozwiązanie (korzystam z Warty), bo dowiadujesz się jak mało szanuje Cię Twój ubezpieczyciel, ale lepsze to niż samodzielne użeranie się z jakimś dziwnym Direct sprawcy.
Powodzenia.
2. Czekasz na kontakt TU.
3. Przyjeżdża "rzeczoznawca", Oce ia i najczęściej na koniec danego dnia podsyłam do Ciebie raport sporządzony dla TU gdzie znajduje się również kalkulacja wartości auta i wartości szkody. *
4. Na podstawie tych dwóch kwot TU może zaproponować Ci wypłatę kwoty bezspornej. Jeżeli uważasz, że ta suma wystarczy Ci na naprawę, to przyjmujesz przelew, a TU uważa, że może już o tobie zapomnieć.
5. Jeżeli uważasz, że za kwotę bezsporną nie dasz rady ogarnąć szkody, albo nie chcesz, bo np. się na tym nie znasz - uprzejmie informuję sz TU o wyborze naprawy bezgotówkowej.
6. Wówczas informujesz TU w jakim zakładzie szkoda będzie likwidowana. Gdy auto już trafi na warsztat i rozpocznie się rozbiórka firma może wezwać ponownie "rzeczoznawcę" do weryfikacji wyceny wartości szkody. Pi otrzymaniu skorygowanej wyceny warsztat może poinformować, Cię że w danej kwocie i tak się nie zmieści... Wówczas powinni w Twoim imieniu odwołać się do ubezpieczyciela i sprawę doprowadzić do finału.
(*) - rynkowa wartość pojazdu często jest zaniżona w kalkulacji... W wypadku NB łatwo skalkulować szkodę całkowitą. Wówczas TU chciałoby wypłacić Ci jedynie różnicę pomiędzy wartością auta w ich kalkulacji a wartością wraku. Zalecam dużą ostrożność w tym wypadku. Ja zawsze odwoływałem się od wyceny pojazdu przed szkodą i zawsze była korygowana przez TU na moją korzyść (raz nawet o ok. 40%) - chodzi o udowodnienie stau pojazdu przed szkodą, który był ponadprzeciętnie dobry dla danego rocznika.
Decyzję podejmuj po otrzymaniu sprawozdania rzeczoznawcy. Polecam naprawę bezgotówkową. Dowiedz się gdzie w Twojej okolicy:
A. Naprawiają dobrze [nie tanio, nie szybko]
B. Które warsztaty współpracują z danym TU - to ułatwia procedury. Z reguły posługują się zatwierdzonymi przez TU stawkami kosztorysowymi napraw.
PS. Możesz też skorzystać z BLS, mnie strasznie wkurza to rozwiązanie (korzystam z Warty), bo dowiadujesz się jak mało szanuje Cię Twój ubezpieczyciel, ale lepsze to niż samodzielne użeranie się z jakimś dziwnym Direct sprawcy.
Powodzenia.
Walka o uczciwą wypłatę szkody - przy wyborze opcji gotówkowej, to długa droga. przysługują Ci 3 odwołania od wyceny szkody przez rzeczoznawce z ubezpieczalni sprawcy, a i tak kwota może nie pokryć naprawy. Jeśli robisz auto pod siebie i nie na sztukę, bierz opcje bezgotówkową, jeśli wystąpią jeszcze jakieś uszkodzenia, warsztat zamówi dodatkową wycenę 

EX
Redster

- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Moja ciotka z PZU zawsze radzi bezgotówkowa...zrzucasz temat na bary zakładowi blacharsko-lakierniczemu i później możesz wybrzydzać. To oni wtedy szarpią się z ubezpieczycielem. A Ty możesz wybrać najlepszy serwis w mieście.
W momencie oddania samochodu na naprawę podpisuje się pełnomocnictwo na rzecz warsztatu Praktycznie każde aso lub każdy większy zakład blacharsko - lakierniczy posiada swojego rzeczoznawce, który zajmuje się wyceną i negocjacjami z ubezpieczalnią.
EX
Redster

Gdybym przycwaniakowal to z 3kzl byłbym do przodu
Ale nie mam na dlubanie, kręcenie, szukanie.
Nie szarpalem się w ogóle jak oddałem do aso we wt to w następny pt miałem auto,
nowy błotnik, migacz i costam jeszcze bo nawet jeszcze nie czytałem wyceny tylko rzuciłem okiem na ostatnią pozycje zaczynając się od 4
Auto zastępcze prawie nowe miałem bo moje było niemobilne.
oprócz nowego błotnika przelakkerowali mi drzwi..
Ale nie mam na dlubanie, kręcenie, szukanie.
Nie szarpalem się w ogóle jak oddałem do aso we wt to w następny pt miałem auto,
nowy błotnik, migacz i costam jeszcze bo nawet jeszcze nie czytałem wyceny tylko rzuciłem okiem na ostatnią pozycje zaczynając się od 4
Auto zastępcze prawie nowe miałem bo moje było niemobilne.
oprócz nowego błotnika przelakkerowali mi drzwi..