[NB] Szarpanie, nierówna praca silnika po uruchomieniu

Nowy nabytek i drobne problemy

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yeltrz
Posty: 4
Rejestracja: 04 gru 2016, 19:53
Model: NB
Wersja: '99 1.6
Lokalizacja: Kraków

28 gru 2018, 17:50

Cześć,

Od niedawna jestem posiadaczem MX-5 NB z silnikiem 1.6. Od samego początku działy się dwie rzeczy: po uruchomieniu silnika obroty przez kilka sekund spadały bardzo nisko (tak jakby samochód przygasał i wypadały zapłony) i silnik pracował nierówno, po czym się stabilizowały na około 1100 obr. / min. i wszystko wracało do normy (poza podwyższonymi cały czas obrotami). Dzisiaj po rozgrzaniu się silnika zaczęło się szarpanie podczas przyspieszania na niższych obrotach. Gdzie szukać przyczyny?

Dodatkowo dopiero jakiś czas po zakupie zauważyłem, że ktoś prawdopodobnie wylutował/uszkodził diodę od Check Engine we wskaźnikach, nie zapala się po przekręceniu stacyjki. Chyba że tak ma być?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 gru 2018, 18:19

To 99 rocznik? Masz tam złącze OBD? (powinno być koło bezpieczników, w kabinie)
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 754
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

28 gru 2018, 22:13

mutra pisze:To 99 rocznik? Masz tam złącze OBD? (powinno być koło bezpieczników, w kabinie)
A OBD nie było przypadkiem dopiero od NBFL?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 gru 2018, 1:22

Nie wiem, dlatego zapytalem.
Awatar użytkownika
Yeltrz
Posty: 4
Rejestracja: 04 gru 2016, 19:53
Model: NB
Wersja: '99 1.6
Lokalizacja: Kraków

29 gru 2018, 10:25

mutra pisze:
28 gru 2018, 18:19
To 99 rocznik? Masz tam złącze OBD? (powinno być koło bezpieczników, w kabinie)
Tak, 99 rocznik. Nie ma złącza OBD.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 gru 2018, 13:22

Yeltrz pisze:
29 gru 2018, 10:25
mutra pisze:
28 gru 2018, 18:19
To 99 rocznik? Masz tam złącze OBD? (powinno być koło bezpieczników, w kabinie)
Tak, 99 rocznik. Nie ma złącza OBD.
kody usterek możesz sprawdzić wpinając się do złącza diagnostycznego pod maską:
https://mx5diy.blogspot.com/2015/04/ret ... r-mx5.html
poza tym z objawów które opisałeś to:
Spadające obroty mogą być przez lewe powietrze, brudną przepustnicę.
wypadające zapłony przez stare świece/kable / uszkodzoną cewkę.
jest też kwestia wadliwego czujnika położenia wałka

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy nie wypluwa błędów, potem sprawdził czy nie ma lewego powietrza. Zajrzyj w przepustnicę i zobacz czy nie jest brudna. wymień swiece/kable jeżeli nie były wymieniane. Znajdź na forum posty o uszkodzony czujniku wałka/wału i zobacz czy twoje objawy pasują
ODPOWIEDZ