Jedyna kierownica jaką znalazłem to Raid Silberpfeil i jest dostępna tylko jako używana za około 500zł. Czy znasz jakieś inne kierownice?pirul pisze: ↑16 lis 2018, 10:19Wieloklin wieloklinem, gwintu braknie żeby to bezpiecznie złapać później, z reguły gwintu jest tyle, że wychodzi na płasko z nakrętką. Zakładając, że nie rozłączy się klakson i taśma od poduszki nie będzie zbyt krótka. Wg mnie druciarstwo. Jeśli zależy Ci na poduszce to są aftermarketowe kierownice na nabę z poduszkami, wtedy możesz odsadzać bezpiecznie ile Ci pasuje.
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- jjocer
- Posty: 127
- Rejestracja: 13 sie 2018, 13:04
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Strzelił mi mechanizm szyby z prawej strony w NA, dzwoniłem już do Brożyna, napisałem kilka postów w dziale giełda, póki co bez odzewu, czy ktoś z Was może zna jeszcze kogoś kto może handlować częściami, ale nie ma go u nas na forum?
A może widział ktoś na szrocie jakąś NA?
Albo może ktoś potrafi pomóc ze ściągnięciem takiego elementu z UK?
Bo czy u nas ktoś poza Brożynem jeszcze szabruj?
Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.
A może widział ktoś na szrocie jakąś NA?
Albo może ktoś potrafi pomóc ze ściągnięciem takiego elementu z UK?
Bo czy u nas ktoś poza Brożynem jeszcze szabruj?
Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.
zobacz to:
https://allegro.pl/kierunkowskaz-mazda- ... 60915.html
gościu ma części do aut japońskich, rozbiera je na części. Jak kupowałem u niego części do NB, nie wiem jak z częściami do NA - zadzwoń zapytaj.
https://allegro.pl/kierunkowskaz-mazda- ... 60915.html
gościu ma części do aut japońskich, rozbiera je na części. Jak kupowałem u niego części do NB, nie wiem jak z częściami do NA - zadzwoń zapytaj.
NB, 1/2NBFL, NC
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 paź 2018, 14:03
- Model: NC
- Wersja: 1.8 Emotion
[NC 2008] dwa problemy z wentylatorami.
1. Wentylator chłodnicy już dwa razy w przeciągu tygodnia ‚zapomniał’ się wyłączyć i chłodził bez przerwy aż do momentu włożenia kluczyka do stacyjki, ponownego uruchomienia zapłonu i wyciagnięcia kluczyka. Poziom płynu chłodniczego OK, wskazania temperatury silnika OK. Co może być przyczyną?
2. Silnik dmuchawy kabinowej, jeśli nawiew jest włączony (zwłaszcza przy gwałtownym przyspieszaniu lub zakrętach w prawo), robi ‚krrrrrr’ i nawiew przestaje działać a po wyłączeniu i włączeniu nawiewu wszystko wraca do normy aż do następnego razu. Chciałbym ten silnik wymienić ale nie wiem jak się do niego dostać - czy wystarczy wyjąć schowek pasażera czy jest do
niego jakiś inny dostęp?
1. Wentylator chłodnicy już dwa razy w przeciągu tygodnia ‚zapomniał’ się wyłączyć i chłodził bez przerwy aż do momentu włożenia kluczyka do stacyjki, ponownego uruchomienia zapłonu i wyciagnięcia kluczyka. Poziom płynu chłodniczego OK, wskazania temperatury silnika OK. Co może być przyczyną?
2. Silnik dmuchawy kabinowej, jeśli nawiew jest włączony (zwłaszcza przy gwałtownym przyspieszaniu lub zakrętach w prawo), robi ‚krrrrrr’ i nawiew przestaje działać a po wyłączeniu i włączeniu nawiewu wszystko wraca do normy aż do następnego razu. Chciałbym ten silnik wymienić ale nie wiem jak się do niego dostać - czy wystarczy wyjąć schowek pasażera czy jest do
niego jakiś inny dostęp?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Takie pytanie: czy to wam wygląda na normalną pracę lewarka zmiany biegów?
https://youtu.be/CyIn7DZ7c4M
chodzi mi o luz góra-dół?
Wziąłem dzisiaj emixa na przejażdżkę 2-3 tygodniach postoju i miałem problem z wbiciem jedynki i wstecznego na postoju. Teraz skrzynia zachowuje się normalnie ale nie przypominam sobie (mogę się mylić) żeby wcześniej lewarek chodził tak góra-dół
edit: gdyby ktoś miał ten sam roblem - odkręciły się śrubki mocujące dolną gumę lewarka i wszystko sobie latało luzem.
1. Nie wiem jak to jest rozwiązane w NC, ale zazwyczaj za uruchamianie wentylatora odpowiada termowłącznik - jak się zawiesi to może nie wyłączać wentylatora.
2. Miałem podobny problem w daily wiele lat temu - ośka od wentylatora się wyślizgała, zrobił się luz i na wertepach wentylator sie blokował. Z tego co pamiętam w NC do dmuchawy można się dostać demontując panel pod schowkiem
https://youtu.be/CyIn7DZ7c4M
chodzi mi o luz góra-dół?
Wziąłem dzisiaj emixa na przejażdżkę 2-3 tygodniach postoju i miałem problem z wbiciem jedynki i wstecznego na postoju. Teraz skrzynia zachowuje się normalnie ale nie przypominam sobie (mogę się mylić) żeby wcześniej lewarek chodził tak góra-dół

edit: gdyby ktoś miał ten sam roblem - odkręciły się śrubki mocujące dolną gumę lewarka i wszystko sobie latało luzem.
przez_apex pisze: ↑18 lis 2018, 1:08[NC 2008] dwa problemy z wentylatorami.
1. Wentylator chłodnicy już dwa razy w przeciągu tygodnia ‚zapomniał’ się wyłączyć i chłodził bez przerwy aż do momentu włożenia kluczyka do stacyjki, ponownego uruchomienia zapłonu i wyciagnięcia kluczyka. Poziom płynu chłodniczego OK, wskazania temperatury silnika OK. Co może być przyczyną?
2. Silnik dmuchawy kabinowej, jeśli nawiew jest włączony (zwłaszcza przy gwałtownym przyspieszaniu lub zakrętach w prawo), robi ‚krrrrrr’ i nawiew przestaje działać a po wyłączeniu i włączeniu nawiewu wszystko wraca do normy aż do następnego razu. Chciałbym ten silnik wymienić ale nie wiem jak się do niego dostać - czy wystarczy wyjąć schowek pasażera czy jest do
niego jakiś inny dostęp?
1. Nie wiem jak to jest rozwiązane w NC, ale zazwyczaj za uruchamianie wentylatora odpowiada termowłącznik - jak się zawiesi to może nie wyłączać wentylatora.
2. Miałem podobny problem w daily wiele lat temu - ośka od wentylatora się wyślizgała, zrobił się luz i na wertepach wentylator sie blokował. Z tego co pamiętam w NC do dmuchawy można się dostać demontując panel pod schowkiem
Ostatnio zmieniony 09 lut 2019, 16:59 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.
Do "wiatraka" dmuchawy dostajesz się po wyjęciu schowka. Wiatrak jest mocowany na 3 albo 4 śrubki, chyba na śrubokręt krzyżak. Prosta sprawa tylko niewygodnie się to robi.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 paź 2018, 14:03
- Model: NC
- Wersja: 1.8 Emotion
Dziękuję za odpowiedzi, sprawa z wentylatorem chłodnicy okazała się poważniejsza. Dzisiaj przy temperaturze okolo 0 stopni udało mi się zagotować płyn chłodniczy, sytuacja wyglądała tak: jadę sobie stosunkowo spokojnie z wyłączonym nawiewem i ogrzewaniem aż tu nagle spod maski biały dym, zerkam na wskaźnik temperatury silnika i jest powyżej maksymalnej wartości. Zjechałem od razu do pierwszej zatoczki, wyłączyłem silnik, otworzyłem maskę - okazało się że przez odmę ze zbiorniczka płynu chłodniczego wybiło jakieś 3/4 płynu, wentylator chłodnicy chodził cały czas. Ostatecznie poczekałem aż silnik się ostudzi, włączyłem nawiew i ogrzewanie na maksimum i dojechałem 4km do garażu. W tym czasie silnik zdążył mimo ochłodzenia do poniżej połowy wskazań wskaźnika i bardzo delikatnej jazdy osiągnąć powyżej 3/4 wartości. Co może być przyczyną, obstawiacie termostat czy coś innego?
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Panowie i Panie,
Przez zimę planuje zrobić generalny remont mojej mazdy. W planach mam wyspawanie wysokich kobyłek aby ustawić na nich auto. Zastanawia mnie jedynie czy taki zabieg w jakiś sposób może uszkodzić karoserie? Potrzebuje ją podnieść aby zabezpieczyś podłogę. Wszystkie elementy zawieszenia, napędu, układu hamulcowego będą zdjęte. W którym miejscu polecacie podstawić kobyłki, aby nic nie uszkodzić przez okres remontu (obstawiam minimum miesiąc).
Pozdrawiam
Przez zimę planuje zrobić generalny remont mojej mazdy. W planach mam wyspawanie wysokich kobyłek aby ustawić na nich auto. Zastanawia mnie jedynie czy taki zabieg w jakiś sposób może uszkodzić karoserie? Potrzebuje ją podnieść aby zabezpieczyś podłogę. Wszystkie elementy zawieszenia, napędu, układu hamulcowego będą zdjęte. W którym miejscu polecacie podstawić kobyłki, aby nic nie uszkodzić przez okres remontu (obstawiam minimum miesiąc).
Pozdrawiam


-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Zdecydowanie nie. Zdejmij tunel, odkręć dużą gumę wokół drążka i obejrzyj małą - może się odkręciła albo jakimś cudem jest w tak agonalnym stanie.mutra pisze: ↑18 lis 2018, 12:09Takie pytanie: czy to wam wygląda na normalną pracę lewarka zmiany biegów?
https://youtu.be/CyIn7DZ7c4M
chodzi mi o luz góra-dół?
Wziąłem dzisiaj emixa na przejażdżkę 2-3 tygodniach postoju i miałem problem z wbiciem jedynki i wstecznego na postoju. Teraz skrzynia zachowuje się normalnie ale nie przypominam sobie (mogę się mylić) żeby wcześniej lewarek chodził tak góra-dół![]()
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
tak zrobię ale gum bym nie podejrzewałrrutek pisze: ↑20 lis 2018, 12:51Zdecydowanie nie. Zdejmij tunel, odkręć dużą gumę wokół drążka i obejrzyj małą - może się odkręciła albo jakimś cudem jest w tak agonalnym stanie.mutra pisze: ↑18 lis 2018, 12:09Takie pytanie: czy to wam wygląda na normalną pracę lewarka zmiany biegów?
https://youtu.be/CyIn7DZ7c4M
chodzi mi o luz góra-dół?
Wziąłem dzisiaj emixa na przejażdżkę 2-3 tygodniach postoju i miałem problem z wbiciem jedynki i wstecznego na postoju. Teraz skrzynia zachowuje się normalnie ale nie przypominam sobie (mogę się mylić) żeby wcześniej lewarek chodził tak góra-dół![]()

- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Co zrobić z takimi ogniskami rdzy? Nie chodzi o to żeby było idealnie, bo do tego to najlepiej wyciąć element i wstawić nowy, ale raczej o to żeby chociaż trochę ograniczyć rozprzestrzenianie się tego ścierwa...
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
No są, ale chwilowo nie ma opcji na wymianę. Mogę coś psiknąć, szpachel dać i chwilę musi pożyć... Klatka jest, to się nie rozpadnie tak od razuFifkers pisze:Tam już są dziury. Myślę, że nie ma co odwlekać nieuniknionego czyli wymiany całych końcówek progów.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
To jest lifted więc....VooR pisze:No są, ale chwilowo nie ma opcji na wymianę. Mogę coś psiknąć, szpachel dać i chwilę musi pożyć... Klatka jest, to się nie rozpadnie tak od razuFifkers pisze:Tam już są dziury. Myślę, że nie ma co odwlekać nieuniknionego czyli wymiany całych końcówek progów.![]()
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Nity blacha raptor


-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Mam do wymiany łożysko przód lewy w NB. Kupić od razu cale z piastą?
Brac sie za to samemu w garazu przy podstawowych narzędziach i wiedzy czy lepiej mechanik?
Brac sie za to samemu w garazu przy podstawowych narzędziach i wiedzy czy lepiej mechanik?
-
- Donator
- Posty: 57
- Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
- Model: NB FL
- Wersja: z nutką Kremową...
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Chyba samego łożyska się nie da wymienić, tylko od razu piasta.Grudzien19 pisze: ↑22 lis 2018, 7:07Mam do wymiany łożysko przód lewy w NB. Kupić od razu cale z piastą?
Brac sie za to samemu w garazu przy podstawowych narzędziach i wiedzy czy lepiej mechanik?
Co do drugiego - teoretycznie jest to banalne i nam się udało samodzielnie piastę zmienić, ale zapomnij że będzie to wyglądało jak na filmiku na YT. Nakrętki/dekielki mogą być dobrze zapieczone.
Panowie i Panie
Mam pytanie czy alternatory z Na, Nb, Nbfl się różniły? Pytam ponieważ mam problem z przeładowaniem. Na odpalonym silniku daje 15V na aku. Pewnie regulator napięcia padnięty tylko nie wiem czy są jakieś różnice. Mam Na 1.6 po swapie na 1.8 z nbfl
Mam pytanie czy alternatory z Na, Nb, Nbfl się różniły? Pytam ponieważ mam problem z przeładowaniem. Na odpalonym silniku daje 15V na aku. Pewnie regulator napięcia padnięty tylko nie wiem czy są jakieś różnice. Mam Na 1.6 po swapie na 1.8 z nbfl
Wszystko ok. Mx5 ma ładowanie na poziomie 14.8-15.2V.Demon pisze:Panowie i Panie
Mam pytanie czy alternatory z Na, Nb, Nbfl się różniły? Pytam ponieważ mam problem z przeładowaniem. Na odpalonym silniku daje 15V na aku. Pewnie regulator napięcia padnięty tylko nie wiem czy są jakieś różnice. Mam Na 1.6 po swapie na 1.8 z nbfl
A co do różnic, tak. W NA alternator ma wbudowany regulator i wzbudzenie przez kontrolkę, w NB regulator jest w ecu które steruje również kontrolką.
Grudzien19 pisze: ↑22 lis 2018, 7:07Mam do wymiany łożysko przód lewy w NB. Kupić od razu cale z piastą?
Brac sie za to samemu w garazu przy podstawowych narzędziach i wiedzy czy lepiej mechanik?
[/quot
Ja bym jednak oddał do mechanika, ale to też zależy jak Ty się czujesz w tych sprawachJeśli masz jakąś wiedzę, to próbuj, jesli sam nie czujesz się na siłach, to jedź do mechanika.
Ja
- emixfajf
- Donator
- Posty: 659
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
też bym tak obstawiał. Te dwie duże po lewej to nie czasem stopki pod bagażnik na klapę?dwie małe stożkowe gumki możliwe, że pochodzą z okolic wiatrołapu.
Ciekawe, kto wie do czego są te w woreczku

Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Nie mogę wykluczyć, że duże gumy są do bagażnika ale stawiałbym, że nie są. Tak czy inaczej mam 4 takie.
W temacie tych małych gumek to jeżeli są od wiatrołapu to czy ktoś wie gdzie one wchodzą?
Udało mi się ustalić do czego są elementy z woreczka - to zamienniki rolek prowadzących szybę w szynie mechanizmu jej podnoszenia i opuszczania.
W temacie tych małych gumek to jeżeli są od wiatrołapu to czy ktoś wie gdzie one wchodzą?
Udało mi się ustalić do czego są elementy z woreczka - to zamienniki rolek prowadzących szybę w szynie mechanizmu jej podnoszenia i opuszczania.