Grudzien19 pisze: ↑27 gru 2018, 9:43
Cześć, polecicie jakiegoś blacharza w trójmieście i okolicach, który dobrze zrobi podłużnice i ewentualnie resztę bolączek blacharskich w NB? Podajcie namiary i orientacyjne ceny
Cześć, chciałbym Ci pomóc kompleksowo, ale w MX-5 napraw blacharskich nie robiłem.
Niemniej, zgodnie ze świecką tradycją, się wypowiem i powiem co wiem. Mianowicie, w zakresie blacharskim korzystałem z następujących zakładów:
1. Drywa Serwis na Chwaszczyńskiej w Gdyni - daaawno temu, ale byłem zadowolony,
2. Janisz w Pruszczu Gdańskim - podczas odbioru auta - kompleksowa eksterminacja rudej w w210 - byłem zadowolony, dobrze zrobiona robota, po długich negocjacjach nieźle wyceniona, ale zwłoka w zakończeniu prac wyniosła 6 tygodni

dobrze, że miałem w tym czasie czym jeździć...
3. JDP Centrum i Pan Jan Piekarz - kilka aut tam robiłem w zakresie rudej. I niestety na przestrzeni kilku lat ceny poszły o 100% w górę, a jakość stopniowo w dół. M.in. niedoróbki lakiernicze jak pomalowane uszczelki, pomarszczony klar jak i w zakresie blacharskim i zabezpieczenia antykorozyjnego - dwie reklamacje po pierwszym śniegu
4. Serwis Blacharski BMG na Chwarznieńskiej - robią mnóstwo Mazd - bo to ASO, ale ja tam akurat kilka różnych M-B naprawiałem z OC sprawcy. Jakościowo jest tylko/aż nieźle. Ceny chyba wyższe niż na rynku. Ale jedno auto mi bdb wyprostowali po całce.
5. Last but not least, AXE Motor Serwis na Kartuskiej w Gdańsku. Malutki (no dobra: mały) warsztat na tyłach domku jednorodzinnego. Miałem okazję obserwować (z daleka) jak przez całą zimę Panowie dłubią w MX-5 NB. Potem, kiedy szukałem miejsca do zabezpieczenia drapniętej podłużnicy, ktoś znający się na antykorozji mi ich polecił, więc pojechałem tam zrobić moje autko i przy okazji obejrzałem sobie tamtą emikspiątkę, którą Panowie dłubali przez całą zimę. W rozmowie właściciel zakładu przyznał, że to jego pierwsze MX-5 i dopiero się na niej wielu rzeczy uczył. Pewnie robiona na handel, chociaż nie widziałem jej w ogłoszeniach. Do meritum - tamto auto miało robione progi i podłużnice i nadkola. I cóż, wizualny odbiór tych prac ("widocznych") o wymaganej wysokiej estetyce wypadł słabo. Przy czym właściciel widząc, że przyjechałem MXem od razu mnie przesłuchał w zakresie chociażby oryginalności baranka na drzwiach. No widać, że to ich pierwszy MX, i naprawa była wykonana na tyle przeciętnie, że była wyraźnie widoczna. Natomiast to mnie nie zniechęciło i oddałem tam swoje auto. Podłużnice i kilka fragmentów na rancie progów [edit: w zakresie li tylko zabezpieczenia] wydaje mi się, że zostało zrobione poprawnie. Nie jest to element widoczny więc estetyka ma znaczenie drugorzędne względem technologii. Sądzę, że do napraw "niewidocznych" można ten zakład warunkowo polecić. No i jest niedrogo.
