pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
28 wrz 2018, 23:41
cardesign1 pisze:Chicago7 pisze:No z tym recznym przy zacisku bedziemy walczyc, bo wlasnie doczytalem o tym, a ktos opisze jak to dobrze wyregulowac?
Wkręć kluczem inbusowym śrubę do oporu aż zablokuje tarczę, następnie popuść ją o 1/2 do 3/4 obrotu, poskręcaj, załóż koło i na podniesionym aucie i zaciągniętym ręcznym spróbuj np dokręcić kluczem koło - samego koła nie powinno się dać obrócić.
+ napięcie linki ręcznego wyregulujesz z kabiny. Musisz zdemontowac obudowę dżwigni (jedna srubka na plastikowej obudowie dzwigni) i od góry wyregulować sobie skok dzwigni ręcznego kluczem nasadowym
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
29 wrz 2018, 6:34
zawodnik pisze:jak blokujecie wał chcąc dokręcić srubę na wale (kolo pasowym)?
Hamulcem nożnym?
-
cardesign1
- Donator

- Posty: 163
- Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
29 wrz 2018, 17:14
wojteks pisze:zawodnik pisze:jak blokujecie wał chcąc dokręcić srubę na wale (kolo pasowym)?
Hamulcem nożnym?
Ja blokowałem jak na zdjęciu.
-
Załączniki
-

- IMG_20180320_205508.jpg (478.64 KiB) Przejrzano 3318 razy
Czarna NBFL 1.6, 2001
Czerwona NA 1.6, 1993
Czarna NCFL 2.0, 2011
-
Chicago7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Zielona Góra
29 wrz 2018, 18:28
mutra pisze:cardesign1 pisze:Chicago7 pisze:No z tym recznym przy zacisku bedziemy walczyc, bo wlasnie doczytalem o tym, a ktos opisze jak to dobrze wyregulowac?
Wkręć kluczem inbusowym śrubę do oporu aż zablokuje tarczę, następnie popuść ją o 1/2 do 3/4 obrotu, poskręcaj, załóż koło i na podniesionym aucie i zaciągniętym ręcznym spróbuj np dokręcić kluczem koło - samego koła nie powinno się dać obrócić.
+ napięcie linki ręcznego wyregulujesz z kabiny. Musisz zdemontowac obudowę dżwigni (jedna srubka na plastikowej obudowie dzwigni) i od góry wyregulować sobie skok dzwigni ręcznego kluczem nasadowym
Wyregulowalem przy zacisku imbusem wszystko bylo git tylko po 15km jakby znowu sie lekko rozregulowalo, hamulec znowu lekko miekki i dzwignia wyzej sie zaciaga, czemu tak?
1.6 nbfl
-
cardesign1
- Donator

- Posty: 163
- Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
29 wrz 2018, 19:49
Też tak miałem zarówno w NA jak i w NB. Chyba że trzy razy odkręcałem, regulowałem aż w końcu zostało tak jak ma być.
Czarna NBFL 1.6, 2001
Czerwona NA 1.6, 1993
Czarna NCFL 2.0, 2011
-
Leeo
- Donator

- Posty: 1191
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
30 wrz 2018, 6:52
Panowie, czy kierownica w NB przedliftowa i poliftowa pasują P&P. Chodzi o zamianę takiego brzydulca na seryjną od NBFL.
-
Załączniki
-

- AC300CFD-C741-46DA-B12A-59887A810C0F.jpeg (506.38 KiB) Przejrzano 3267 razy
-
meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
30 wrz 2018, 7:05
Pasuje pnp.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
-
McTwist
- Posty: 98
- Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
- Model: NA
- Wersja: 1990 Miata
- Lokalizacja: Warszawa
30 wrz 2018, 11:39
Panowie, jest opcja wyjęcia z miaty NA klimatyzacji ? Silniczek działa i załącza si, ja z tego nie korzystam i raczej nie skorzystam bym sie pozbył. Tylko czy da się to jakoś bezinwazyjnie wyjąc ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
30 wrz 2018, 12:21
wyciągasz kompresor i wszystko co do niego podłączone - chłodnicę, rurki do środka, ze środka wymiennik za schowkiem wymieniasz na plastikową rurę z miaty bez klimy, panel z wentylacji zastępujesz zwykłym bez przycisku klimy
MIATA nim jak szatan

-
Alex
- Donator

- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
30 wrz 2018, 15:10
Dodałbym jeszcze punkt "wystawiasz zdemontowane fanty na forum i patrzysz jak ludzie się o nie bija"

* przy założeniu że Twoje auto ma kiere po lewej stronie
przy użyciu Tapatalka
-
McTwist
- Posty: 98
- Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
- Model: NA
- Wersja: 1990 Miata
- Lokalizacja: Warszawa
30 wrz 2018, 17:02
Alex pisze:Dodałbym jeszcze punkt "wystawiasz zdemontowane fanty na forum i patrzysz jak ludzie się o nie bija"

* przy założeniu że Twoje auto ma kiere po lewej stronie
przy użyciu Tapatalka
Po lewej. Proszę państwa przyjeżdżamy demontujemy i jest wasza

plus jakieś pieniążki da mnie za to cacko [FACE WITH TEARS OF JOY]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
-
McTwist
- Posty: 98
- Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
- Model: NA
- Wersja: 1990 Miata
- Lokalizacja: Warszawa
01 paź 2018, 16:58
Super temat, dzięki

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
-
cardesign1
- Donator

- Posty: 163
- Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
01 paź 2018, 19:00
Miałem ten sam problem w NA po przejściu ze słoneczek na Panasporty z ET 22. Na przedniej osi brakowało dosłownie 1,5 - 2 mm aby felgi przestały trzeć o jarzma. Myślałem o tym samym co Ty, jednak poszedłem w innym kierunku. Wydrukowałem rysunek tarcz hamulcowych pod MIDy i z tym poszedłem do firmy gdzie trudnią się cięciem wodą m.in. w aluminium. Za 50 zł wycięli mi na podstawie tego rysunku komplecik dystansów 2mm na 4 koła. Teraz nic nie obciera, jest idealnie.
Czarna NBFL 1.6, 2001
Czerwona NA 1.6, 1993
Czarna NCFL 2.0, 2011
-
DamianSzatan
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
-
Kontakt:
03 paź 2018, 2:31
Jako ze swiezak to zapytam.
Strasznie podoba mi sie licznik z NB. Czy pasuje bez rzezby do NA?
Prace nad NA trwaja. Mysle ze do wiosny powinna byc przygotowana do drogi.
Macie moze namiar na kogos kto za sensowne pieniazki uszyje dach? Lub miejsce gdzie takowy zakupie?
-
Enzis
- Posty: 577
- Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław
03 paź 2018, 8:05
Jak dach to do Pietryga Cabrio
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
03 paź 2018, 9:45
cardesign1 pisze:Miałem ten sam problem w NA po przejściu ze słoneczek na Panasporty z ET 22. Na przedniej osi brakowało dosłownie 1,5 - 2 mm aby felgi przestały trzeć o jarzma. Myślałem o tym samym co Ty, jednak poszedłem w innym kierunku. Wydrukowałem rysunek tarcz hamulcowych pod MIDy i z tym poszedłem do firmy gdzie trudnią się cięciem wodą m.in. w aluminium. Za 50 zł wycięli mi na podstawie tego rysunku komplecik dystansów 2mm na 4 koła. Teraz nic nie obciera, jest idealnie.
Niestety to raczej nie jest opcja dla mnie. Tutaj podejrzewam zapłaciłbym jakieś 50-70 GBP za taką usługę :/. Zobaczę jak będzie z tymi uniwersalnymi - jak się nie sprawdzą to zamówię sobie takie jak ty masz z Polski

-
Goccolo
- Posty: 145
- Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: Warszawa
04 paź 2018, 7:01
Takie pytanko: czy ktoś próbował zmienić w NC kratki nawiewu środkowe z takich, które się nie zamykają na takie, które się zamykają? (jak te przy szybach)
-
Silvestr
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 wrz 2018, 15:50
- Model: NA
- Lokalizacja: Mielec
05 paź 2018, 19:34
KonradPLN pisze:Musze kupić katalizator do NA 1.6 a nie wiem jaka jest srednica wydechu, orientuje się ktoś z was? 45mm? 50mm?
Z tego co pamiętam jak robiłem uchwyt tam przy katalizatorze to było 50mm
Będę zamawiał kata od JMJ mają dedykowany tylko czekam na info od nich jaką "przepustowość" ma ich kat 200psi czy więcej, na razie wiem że wkład jest ceramiczny i kat ma spełniać normę euro 2

Miata 93' made for Canada
Subaru Forester SH daily
Jaguar XJ6 X300 Sport wreck car for sale
-
Leeo
- Donator

- Posty: 1191
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
12 paź 2018, 5:53
Z kierownicą pięknie pomogliście, to teraz temat taki:
- czy panel nawiewów bez klimy z NBFL, radio 2din z polifta i zegary polifta podejdą do nb? Myślałem nad zmianą koloru na czerwień stąd też wymieniłem panel nawiewów.
-
DamianSzatan
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
-
Kontakt:
12 paź 2018, 23:30
Ostatnio zmieniony 14 paź 2018, 0:09 przez
DamianSzatan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
mudvayne
- Donator

- Posty: 148
- Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
- Model: NB
- Lokalizacja: SZY
13 paź 2018, 10:08
Leeo pisze:Z kierownicą pięknie pomogliście, to teraz temat taki:
- czy panel nawiewów bez klimy z NBFL, radio 2din z polifta i zegary polifta podejdą do nb? Myślałem nad zmianą koloru na czerwień stąd też wymieniłem panel nawiewów.
Wszystko pasuje, jedyna różnica to kolor podświetlenia
-
Leeo
- Donator

- Posty: 1191
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
13 paź 2018, 10:41
mudvayne pisze:Leeo pisze:Z kierownicą pięknie pomogliście, to teraz temat taki:
- czy panel nawiewów bez klimy z NBFL, radio 2din z polifta i zegary polifta podejdą do nb? Myślałem nad zmianą koloru na czerwień stąd też wymieniłem panel nawiewów.
Wszystko pasuje, jedyna różnica to kolor podświetlenia
Dziękuję za pomoc

W takim razie zabieram się do poszukiwań

-
TerminatorPi
- Donator

- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
13 paź 2018, 13:15
Na szczęście to nie mój problem, ale kolega z pracy pytał - dostało mu się coś pod pióro wycieraczki i wydrapało delikatną ryskę na szybie. Da się to czymś spolerować?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony
Koza team member!
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
13 paź 2018, 16:22
TerminatorPi pisze:Na szczęście to nie mój problem, ale kolega z pracy pytał - dostało mu się coś pod pióro wycieraczki i wydrapało delikatną ryskę na szybie. Da się to czymś spolerować?
tlenek ceru na filcowym padzie. Ale trzeba całą szybę wypolerować a nie tylko miejsce z rysą - sporo roboty
-
TerminatorPi
- Donator

- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
13 paź 2018, 19:06
mutra pisze:TerminatorPi pisze:Na szczęście to nie mój problem, ale kolega z pracy pytał - dostało mu się coś pod pióro wycieraczki i wydrapało delikatną ryskę na szybie. Da się to czymś spolerować?
tlenek ceru na filcowym padzie. Ale trzeba całą szybę wypolerować a nie tylko miejsce z rysą - sporo roboty
Dzięki. Przekażę. Na szczęście to nie ja będę się musiał bawić

Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony
Koza team member!
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
14 paź 2018, 12:54
czy ktoś miał przygody z przegrzanym alternatorem/regulatorem napięcia ?
napięcie na zimnym 14,7 jak się rozgrzeje to 14,6 a co 2 minuty spada do 12 i potem znowu wraca do 14,6
wczoraj auto odmówiło posłuszeństwa i szedłem do domu na piechotę
regulator wymieniany rok temu
MIATA nim jak szatan

-
Bless
- Posty: 393
- Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań / Babimost
15 paź 2018, 11:57
Wstawiałem na MiataWorks, ale może tutaj będzie większy zasięg

Mam taki o gwint, ale nie mogę rozgryźć co to za model. Ktoś poratuje?


//EDIT: Jeżeli dobrze widzę, to chyba logo V-MAXXa na sprężynie?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
-
kamilsloma
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Wwa
17 paź 2018, 13:28
Witam, nigdy nie miałem styczności z twardym dachem w MX5 a prawdopodobnie będę taką oglądał. Czy to normalne , że dach może wydawać jakieś dźwięki? Na co powinienem zwrócić uwagę? Co powinno mnie zaniepokoić?