Opony na tor
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Myślisz ?
W Mx et jest 40 a tu mamy 23 wiec na mid brake chyba wejdą ?
W Mx et jest 40 a tu mamy 23 wiec na mid brake chyba wejdą ?
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Raczej stawiałbym na small break'i. Obstawiam, że zaciski w feldze się nie schowają.
Obstawiam, bo krąży takie zdanie po spotach i warsztatach: "kiepskie te small'e - nic nie hamują ... no, ale chociaż 13stki wchodzą".
Obstawiam, bo krąży takie zdanie po spotach i warsztatach: "kiepskie te small'e - nic nie hamują ... no, ale chociaż 13stki wchodzą".
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jutro zrobię test i będzie wiadomo .
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- Alex
- Donator
- Posty: 4611
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Są w ogóle jakieś sensowne opony w 13kach?
Swego czasu miałem przez chwilę pomysł na kola 14'' do ścigania bo masa nieresorowana itede ale dostępność i ceny opon szybko wybiły mi to z glowy
wytapatalkowane
Swego czasu miałem przez chwilę pomysł na kola 14'' do ścigania bo masa nieresorowana itede ale dostępność i ceny opon szybko wybiły mi to z glowy
wytapatalkowane
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Broonek pisze:Jutro zrobię test i będzie wiadomo .
Mój błąd. Na FB dostałem info, że wchodzi na większe tarcze w Hondzie niż u nas są mediumy.
Warto spróbować w takim razie, bo A048 to podobno bardzo zacna guma (słyszałem od zaprzyjaźnionego Mini).
Alex pisze:Są w ogóle jakieś sensowne opony w 13kach?
R888R i właśnie A048.
Ja chciałem na 14'' założyć A048, ale nie ma.
Kombinowałem nad 15 na tor, ale skoro są A048 to może warto rozważyć 13''.
Ciekawe tylko, czy to się za bardzo na boki nie gibie.
... i - chyba - A048 do najnowszych (technologicznie) opon nie należy, ale to może być zaleta (tak dobre zrobili od początku) albo wada (nie chce im się poprawiać). Obstawiam pierwsze.
Technologicznie nie jest zła bo nadal ja produkują ale już bez homologacji drogowej E. Problemem są przepisy. Teoretycznie następca 048 jest 052 tyle że brak wyboru mieszanek jak przy 048 hard medium soft. No ale spełnia normy hałasu i ma znaczek e. Ale czasy 052 bez rewelacji. Tylko ciut szybciej niż ad08r.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolega z Hondy mówił że te AD048 205/60 trochę się kładą.
Ja rozważam założenie na nie slików aby móc rywalizować w innych zawodach niż MC z Hondami , które na nich latają a ponadto maja więcej mocy
Ja rozważam założenie na nie slików aby móc rywalizować w innych zawodach niż MC z Hondami , które na nich latają a ponadto maja więcej mocy
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
piwo - jak zwykle, dzięki za info.
Broonek - daj znać jak z tą felgą. Nie brałem pod uwagę 13'' i pewnie nadal 15'' może być tańszą opcją, ale eksperymentować nie zawadzi
Broonek - daj znać jak z tą felgą. Nie brałem pod uwagę 13'' i pewnie nadal 15'' może być tańszą opcją, ale eksperymentować nie zawadzi
- Davidoff.
- Posty: 74
- Rejestracja: 14 sie 2015, 12:21
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Lublin
Mała masa skupiona na małej średnicy to jedno, drugie to mały obwód= krótsze przełożenia.
Takie felgi wchodziły mi w poprzednim aucie na styk na hamulce 255 przód 269 tył. Z przodu trzeba było szlifować zacisk, pasowanie prawie że na szczelinomierz
Podobno z dużym dystansem (właśnie w hondzie) wchodzą na hamulce do 262 przód.
Takie felgi wchodziły mi w poprzednim aucie na styk na hamulce 255 przód 269 tył. Z przodu trzeba było szlifować zacisk, pasowanie prawie że na szczelinomierz
Podobno z dużym dystansem (właśnie w hondzie) wchodzą na hamulce do 262 przód.
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Arvinski pisze:piwo - jak zwykle, dzięki za info.
Broonek - daj znać jak z tą felgą. Nie brałem pod uwagę 13'' i pewnie nadal 15'' może być tańszą opcją, ale eksperymentować nie zawadzi
Hello
Podsyłam link do wątku Migreny gdzie opisałem pomysł oraz kilka faktów.
Pozdro
viewtopic.php?f=22&t=22369&p=451540#p451540
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Coś z homo na tor Poznań
https://m.facebook.com/commerce/product ... 13776&rt=6
https://m.facebook.com/commerce/product ... 13776&rt=6
https://m.facebook.com/commerce/product ... 13776&rt=6
https://m.facebook.com/commerce/product ... 13776&rt=6
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- rout
- Donator
- Posty: 78
- Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Łódź
Witam, odkopie trochę temat.
Kupiłem niedawno (pod koniec kwietnia) MX-5 NC FL 2.0 Sport z 2010r z dwoma kompletami opon, oba na osobnych oryginalnych kompletach felg OEM Mazdy 17”. Jeden zestaw felg wygląda jak nowy (zimowy), drugi ma już jakieś obtarcia. Letnie opony to Bridgestone Potenza RE050A 205/45r17 88w, bieżnika bardzo ładny, bo Mazda mało jeździła. Ma 34tys przebiegu z czego część na letnich, część na zimowych oponach. Na Bridgestone Mazda pewnie wyszła z fabryki, więc mają już 8 lat. Drugi zestaw to zimówki Continental WinterContact TS850P 88V kupione w 2015 roku, wyglądają jak nowe.
Przymierzam się do wypróbowania Mazdy na torze i układam sobie pomału informację o oponach. Wydaje mi się, że na początek dobrym rozwiązaniem będzie zostawienie tak jak jest, czyli „dokończenie” tych 8 letnich opon Bridgestone Potenza RE050A. 8lat to już sporo jak na opony, wyglądają bardzo ładnie i pewnie nie maiły za dużo okazji do przegrzania się, ale wiek robi swoje. Później chciałbym dokupić osobny komplet opon letnich i osobny komplet opon „do zabawy”, żeby nie męczyć tych letnich.
Na początku liczyłem, że przeznaczę do tego celu felgi, które są obecnie w letnim komplecie opono 17x7J, ale nie ma w sprzedaży Federal 595RS-R w rozmiarze 205/45r17, jest tylko 215/45r17. Niby się mieści, ale z tego co widzę, wszyscy u których się „mieści” wymieniają szybko felgi na 17x8J lub chociaż 17x7,5j, bo „robi się trochę balon”. Czyli najprawdopodobniej felgi letnie muszą zostać do opon letnich , ale będę musiał zapolować na felgi na tor. Przy felgach 17x8J i Federal 595RS-R 205/45r17 czasami jest problem z ocieraniem o nadkola. Na razie nie planuje montować ProKitu czy czegokolwiek robić z zawieszeniem, ale już na wszelki wypadek szukam rozwiązania na przyszłość. Druga opcja to dokupienie felg 16x7J i opon 205/50/r16.
Zestaw 16x7J i opony 205/50/r16 jest tańszy i nadkola są „bezpieczne”. W zestawie 17x8J i Federal 595RS-R 205/45r17 opony są trochę szersze, trochę niższe i pewnie na taką felgę będzie większy wybór innych opon, ale za to taki zestaw wyjdzie drożej.
Która opcja jest lepsza?
Kupiłem niedawno (pod koniec kwietnia) MX-5 NC FL 2.0 Sport z 2010r z dwoma kompletami opon, oba na osobnych oryginalnych kompletach felg OEM Mazdy 17”. Jeden zestaw felg wygląda jak nowy (zimowy), drugi ma już jakieś obtarcia. Letnie opony to Bridgestone Potenza RE050A 205/45r17 88w, bieżnika bardzo ładny, bo Mazda mało jeździła. Ma 34tys przebiegu z czego część na letnich, część na zimowych oponach. Na Bridgestone Mazda pewnie wyszła z fabryki, więc mają już 8 lat. Drugi zestaw to zimówki Continental WinterContact TS850P 88V kupione w 2015 roku, wyglądają jak nowe.
Przymierzam się do wypróbowania Mazdy na torze i układam sobie pomału informację o oponach. Wydaje mi się, że na początek dobrym rozwiązaniem będzie zostawienie tak jak jest, czyli „dokończenie” tych 8 letnich opon Bridgestone Potenza RE050A. 8lat to już sporo jak na opony, wyglądają bardzo ładnie i pewnie nie maiły za dużo okazji do przegrzania się, ale wiek robi swoje. Później chciałbym dokupić osobny komplet opon letnich i osobny komplet opon „do zabawy”, żeby nie męczyć tych letnich.
Na początku liczyłem, że przeznaczę do tego celu felgi, które są obecnie w letnim komplecie opono 17x7J, ale nie ma w sprzedaży Federal 595RS-R w rozmiarze 205/45r17, jest tylko 215/45r17. Niby się mieści, ale z tego co widzę, wszyscy u których się „mieści” wymieniają szybko felgi na 17x8J lub chociaż 17x7,5j, bo „robi się trochę balon”. Czyli najprawdopodobniej felgi letnie muszą zostać do opon letnich , ale będę musiał zapolować na felgi na tor. Przy felgach 17x8J i Federal 595RS-R 205/45r17 czasami jest problem z ocieraniem o nadkola. Na razie nie planuje montować ProKitu czy czegokolwiek robić z zawieszeniem, ale już na wszelki wypadek szukam rozwiązania na przyszłość. Druga opcja to dokupienie felg 16x7J i opon 205/50/r16.
Zestaw 16x7J i opony 205/50/r16 jest tańszy i nadkola są „bezpieczne”. W zestawie 17x8J i Federal 595RS-R 205/45r17 opony są trochę szersze, trochę niższe i pewnie na taką felgę będzie większy wybór innych opon, ale za to taki zestaw wyjdzie drożej.
Która opcja jest lepsza?
Na oponach jest data produkcji, więc łatwo możesz sprawdzić jak stare są te potenzy (oznaczenie DOT). Jeśli mają faktycznie 8 lat to ja bym się ich pozbył bo szkoda kasy za track day, benzynę, klocki etc. żeby się użerać ze starymi oponami. Jakość opon naprawdę robi różnicę w jeździe
Mam u siebie ad08r 215/45r17 na fabrycznej feldze 17x7 i nie ma żadnego problemu, więc skoro masz felgi OEM których możesz użyć to poszedłbym w tę stronę (no chyba że masz ochotę na nowe felgi )
Mam u siebie ad08r 215/45r17 na fabrycznej feldze 17x7 i nie ma żadnego problemu, więc skoro masz felgi OEM których możesz użyć to poszedłbym w tę stronę (no chyba że masz ochotę na nowe felgi )
- rout
- Donator
- Posty: 78
- Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Łódź
Dziękuję za radę.
Niedawno miałem okazję sprawdzić te opony w SJS na torze Kilece. Miałem szkolenie pierwszego stopnia, wersja indywidualna.
Ludzie na zajęciach grupowych, chyba więcej gadali i sluchali wykładów niż jeździli. W wersji indywidualnej udało mi się zrobić trochę ponad 100km na torze. Prawie cały czas z wyłączonym DSC. Średnie spalanie z włączoną klimą wyszło 18.6 l/100
Nie mam porównania do innych opon, ale auto trzymało się drogi bardzo fajnie. Znaczenie może mieć to, że u poprzedniego właściciela auto sporo stało w garażu, zanim wrócił z kontraktu. Dziękibtemu opona nie była wystawiona na działanie warunków atmosferycznych i pewnie mniej razy była "rozgrzewana" przez co guma cały czas jest plastyczna/miękka.
Cały czas mają dużo bieżnika, ale postaram się "dokończyć je' w tym sezonie, a na przyszły wejdzie coś nowego, na te oryginalne felgi.
Niedawno miałem okazję sprawdzić te opony w SJS na torze Kilece. Miałem szkolenie pierwszego stopnia, wersja indywidualna.
Ludzie na zajęciach grupowych, chyba więcej gadali i sluchali wykładów niż jeździli. W wersji indywidualnej udało mi się zrobić trochę ponad 100km na torze. Prawie cały czas z wyłączonym DSC. Średnie spalanie z włączoną klimą wyszło 18.6 l/100
Nie mam porównania do innych opon, ale auto trzymało się drogi bardzo fajnie. Znaczenie może mieć to, że u poprzedniego właściciela auto sporo stało w garażu, zanim wrócił z kontraktu. Dziękibtemu opona nie była wystawiona na działanie warunków atmosferycznych i pewnie mniej razy była "rozgrzewana" przez co guma cały czas jest plastyczna/miękka.
Cały czas mają dużo bieżnika, ale postaram się "dokończyć je' w tym sezonie, a na przyszły wejdzie coś nowego, na te oryginalne felgi.
- DawidWRB
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 paź 2017, 14:19
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Wrocław
W nawiązaniu do odpowiedzi na pytanie, które zadałem w złym miejscu.
Właśnie problem w tym, że regulamin jest nieprecyzyjny, ale jest to świeża seria (Pixers CUP), więc może się poprawi na przyszły rok. Z mojej wiedzy (znalezionej w necie) wynika, że semi slick jest zawsze na "R Compound", a AD08R i ogólnie UHP są na "MS Compound".
piwo pisze:regulamin serii w której amatorsko się ścigam wyklucza stosowanie semi, więc pomysł padł na Advana, którego producent traktuje jako UHP
Pytanie kto będzie oceniał co jest semi a co uhp.
Sicka od innych opon łatwo odróżnić bo jak nazwa mówi są gładkie i nie mają homo e. A opon mające homologację e ciężko podzielić.
Pilot sport 4s to semi? A może sport contact 6 to semi? A może pzero corsa to semi?
Właśnie problem w tym, że regulamin jest nieprecyzyjny, ale jest to świeża seria (Pixers CUP), więc może się poprawi na przyszły rok. Z mojej wiedzy (znalezionej w necie) wynika, że semi slick jest zawsze na "R Compound", a AD08R i ogólnie UHP są na "MS Compound".
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Pytanie z innej beczki - na wypad na tor jednorazowy nie wiem czy jest sens kombinować inne koła i myślę żeby zaryzykować jechanie na tym co mam - P Zero Nero GT 205/45 na feldze 8J. Z racji szerokości felgi mam tam lekki naciąg i trochę się obawiam czy w pewnym momencie nie położy mi się opona i nie zniszczę felgi... Co myślicie?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
VooR pisze:Pytanie z innej beczki - na wypad na tor jednorazowy nie wiem czy jest sens kombinować inne koła i myślę żeby zaryzykować jechanie na tym co mam - P Zero Nero GT 205/45 na feldze 8J. Z racji szerokości felgi mam tam lekki naciąg i trochę się obawiam czy w pewnym momencie nie położy mi się opona i nie zniszczę felgi... Co myślicie?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Już to przerabiałem i powiem Ci szczerze że jazda na tor na "zwykłych" oponach to bardzo zły pomysł. Po pierwsze nie będziesz miał kompletnie frajdy z jazdy, opony będą się kładły, pływały, piszczały. To będzie taka walka. Po drugie zniszczysz je szybciej niż Ci się wydaje. Może nie koniecznie zjedziesz do końca ale wyząbkujesz na pewno, a dowiesz się o tym jak tylko wyjedziesz z toru na zwykłą drogę. Nie musisz od razu kupować slicków, ale może lepiej warto zainwestować w oponę z twardą ścianką, np Federal?
- DawidWRB
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 paź 2017, 14:19
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Wrocław
pudel pisze:VooR pisze:Pytanie z innej beczki - na wypad na tor jednorazowy nie wiem czy jest sens kombinować inne koła i myślę żeby zaryzykować jechanie na tym co mam - P Zero Nero GT 205/45 na feldze 8J. Z racji szerokości felgi mam tam lekki naciąg i trochę się obawiam czy w pewnym momencie nie położy mi się opona i nie zniszczę felgi... Co myślicie?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Już to przerabiałem i powiem Ci szczerze że jazda na tor na "zwykłych" oponach to bardzo zły pomysł. Po pierwsze nie będziesz miał kompletnie frajdy z jazdy, opony będą się kładły, pływały, piszczały. To będzie taka walka. Po drugie zniszczysz je szybciej niż Ci się wydaje. Może nie koniecznie zjedziesz do końca ale wyząbkujesz na pewno, a dowiesz się o tym jak tylko wyjedziesz z toru na zwykłą drogę. Nie musisz od razu kupować slicków, ale może lepiej warto zainwestować w oponę z twardą ścianką, np Federal?
W tym roku zacząłem przygodę z torową jazdą i mogę tylko potwierdzić to co zostało wyżej napisane. Dobre drogowe opony GoodYear Eagle F1 Assymetric 2 (treadwear 200, temperatura AA i niestety miękkie boki) w rozmiarze 205/45R16 przy standardowym ciśnieniu 1.8-2.2 bara kładą się strasznie i są nieprzewidywalne. Po napompowaniu w okolice 3.0 auto zaczyna całkiem nieźle jeździć, ale rozkład temperatury jest bardzo kiepski, opona przegrzewa się centralnie (ok. 80 st.C. po 15 minutach ognia w temp. otoczenia 30-35st.C), znika w tym miejscu w oczach, a boki opony od strony zewnętrznej auta mocno ząbkują. Opony kupiłem nowe, mam przejeżdżone jakieś 2-3h na torze oraz może 2k. km spokojnej jazdy po ulicy i musiałem je odwrócić stronami, aby ząbki zaczęły ścierać się w drugim kierunku. W zasadzie za jakieś 1-3h na torze będą nadawały się już na śmietnik lub do upalania.
a jaki czas miales? to powie czy jechales turystycznie czy walczac o czas.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- DawidWRB
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 paź 2017, 14:19
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Wrocław
matth pisze:Pompujesz je na 3.0 na tor? Eeehmm. Przejechałem na swoich tor Poznan i Jastrząb, ale na 1.8 (na ciepło). Opony zużyte równo i wyglądają zupełnie dobrze.
Tak, to normalna praktyka w przypadku opon z miękką ścianką (również wersje opon XL to żadna twarda ścianka, jedynie odrobinę twardsza od zwykłej). Spróbuj na 1-2 okrążenia 2.7-2.9 na ciepło i zobacz jak się jeździ.
- beecon
- Posty: 99
- Rejestracja: 23 mar 2015, 13:14
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Panowie, odkurzę trochę temat
Stoję przed dylematem przy zakupie opon do turbo mx5 (200km), budżet ok 1250zł, tory na których będę jeździć to raczej gokart'owe obiekty: pszczółki, toruń, koszalin i sesje max 10min mam do wyboru :
1. Federal 595 RS-RR 205/50/15
2. RACE GC m. średnia 195/50/15
3.EXTREME VR2 R7 m. średnia 195/50/15
Co byście wybrali/ polecili? Czy różnica w szerokości na plus Federala zrekompensuje podobno gorsze klejenie względem rywali?
Stoję przed dylematem przy zakupie opon do turbo mx5 (200km), budżet ok 1250zł, tory na których będę jeździć to raczej gokart'owe obiekty: pszczółki, toruń, koszalin i sesje max 10min mam do wyboru :
1. Federal 595 RS-RR 205/50/15
2. RACE GC m. średnia 195/50/15
3.EXTREME VR2 R7 m. średnia 195/50/15
Co byście wybrali/ polecili? Czy różnica w szerokości na plus Federala zrekompensuje podobno gorsze klejenie względem rywali?
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Federale wychodzą o rozmiar szersze w stosunku do drogowych opon. I mają dobry stosunek ceny do wytrzymałości do właściwości jezdnych. Plus sporo osób na nich jeździ, więc można się porównywać łatwiej. Na pozostałych nie jeździłem więc się nie wypowiem.beecon pisze:Panowie, odkurzę trochę temat
Stoję przed dylematem przy zakupie opon do turbo mx5 (200km), budżet ok 1250zł, tory na których będę jeździć to raczej gokart'owe obiekty: pszczółki, toruń, koszalin i sesje max 10min mam do wyboru :
1. Federal 595 RS-RR 205/50/15
2. RACE GC m. średnia 195/50/15
3.EXTREME VR2 R7 m. średnia 195/50/15
Co byście wybrali/ polecili? Czy różnica w szerokości na plus Federala zrekompensuje podobno gorsze klejenie względem rywali?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL