Przede wszystkim nie oglądajcie MX-5 bez kanału/podnośnika.
Na co zwrócić uwagę wg. mnie w NA/NBFL:
-NA - rdza na progach
-NB/NBFL - rdza na podłużnicach (koszt zakupu ok. 480zł/szt. w carspeed, plus oczywiście robocizna blacharza)
-wycieki z silnika + sprawdzenie czy nie "kopci"
-jeśli jest szpera - czy dobrze spina
-szpachel na błotnikach tylnych, często szpachlowane są bezpośrednio dziury pod sprzedaż (po chwili znów zacznie puchnąć), to samo tyczy się "konserwacji" podwozia, wszystko grubo zapsikane, aby ukryć np. przegnite przewody hamulcowe czy inne kwiatki
-mocno spadające obroty przy hamowaniu (może być przepustnica do czyszczenia, powód do urwania z ceny)
-NA - czy HLA nie hałasują ciągle(dźwięk jak diesel), przy zimnym silniku przez chwilę nie jest objawem czegoś złego(jeśli hałasuje ciągle może pomóc nowy olej)
-czy nie ściąga, nie zostawia 4 śladów
-w jakim stanie jest dach, czy jest to winyl czy moher (moher wytrzymuje dłużej, winyl często zaczyna pękać od lamówki nad bocznymi szybami)
Reszta chyba standardowo jak inne auta.
Proponuję dopisywać do listy i wrzucić w pierwszego posta jako instrukcję w pigułce.