[NBFL] Uciekający płyn hamulcowy

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Dziula
Posty: 13
Rejestracja: 27 lis 2017, 10:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Wrocław / Racibórz

11 lip 2018, 22:24

Po kupnie samochodu byłem zmuszony zregenerować tylne zaciski, zastane, trochę sobie przyrdzewiały, przez co nie odbijały do końca i grzało koła. Regenerację przeprowadziłem, ładnie wyczyszczone, wymienione gumy, płyn hamulcowy, odpowietrzenie układu itd. Po przejechaniu około 5k kilometrów zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu hamulcowego. Pierwszy zonk, jak to możliwe, było full. Dolałem do pełna, zapomniałem o sprawie. Lecz niestety po kolejnych kilku tysiącach, sprawa się powtórzyła, więc zacząłem sprawdzać samochód. I tutaj drugi zonk, byłem na kanale, przewody suche, nic się nie poci, ściągnąłem każde koło, sprawdziłem czy spod tłoczków nie leci (aczkolwiek bez ściągania zacisków, więc pewnie niezbyt dokładnie), sprawdziłem odpowietrzniki, śruby mocujące przewody hydrauliczne, zbiorniczek płynu, wszystkie przewody jakie tylko są widoczne bez większego rozbierania i wszystko suche. Płynu ubywa, na kanał wjeżdżam regularnie, nic nie widać. Nie mam pojęcia za co się złapać, tym bardziej, że samochód hamuje normalnie, pedał nie wpada w podłogę, jest twardy, ogólnie, gdyby nie to, że jednak widać powolne ubywanie płynu to w życiu bym nie stwierdził jakichś nieprawidłowości. Spotkał się ktoś kiedyś może z chociaż zbliżoną sytuację? Albo co jeszcze mógłbym zrobić, żeby namierzyć wyciek?
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1226
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

12 lip 2018, 13:44

Podłóż jakiś papier pod całe auto jesli masz możliwość i nie ruszaj przez weekend; jeśli coś leci to znajdziesz w którym miejscu.
Dziula
Posty: 13
Rejestracja: 27 lis 2017, 10:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Wrocław / Racibórz

13 lip 2018, 5:55

Hmm, jest to warte przemyślenia. A czy w miejscach, które nie są widoczne gołym okiem występują jakieś łączenia przewodów albo cuś, gdzie może mi się pocić?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 lip 2018, 7:35

wszystkie łaczenia przewodów: elastycznych ze sztywnymi, sztywnych z serwo, z pompą ABS. Dodatkowo przewody sztywne są stalowe - mogą skorodować. Ja bym zaczął od obejrzenia zacisku który regenerowałeś: miejsce łaczenia przewodu z zaciskiem , tłoczek, odpowietrznik, śrubę od regulacji.
sowa
Posty: 80
Rejestracja: 03 cze 2016, 15:39
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

13 lip 2018, 17:38

A zmieniałeś przewód hamulcowy sztywny? Może końcówkę źle zarobiłeś np. jak do zwykłego auto a nie japończyka
rafipotrafi
Posty: 226
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:25
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2018, 10:58

Mam podobny problem w NA i wygląda na rozszczelnioną pompę ABS. W NB pewnie dużym problemem to nie jest, ale w NA - a i owszem - problem jest spory, ze względu na brak części. Szukam pompy...
Rafi
ODPOWIEDZ