Przyciemnianie szyb
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 cze 2017, 13:52
- Model: NB
- Wersja: Cabrio Roadster
- Lokalizacja: Warszawa
Jak to z tym w końcu jest. Które szyby można przyciemnić, jaki powinien być procent przyciemnienia, aby drogówka się nie czepiła? Kolejna sprawa, to technika przyciemniania? Sami to robiliście? No i jaki był efekt?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
w emixie legalnie możesz sobie przyciemnić tylnią szybę od softtopa. IMO totalnie bez sensu bo i tak dach jest złożony jak jest dobra pogoda a jak nie ma słońca to przyciemnienie na nic się nie przydaje. No chyba że dla stylu 

- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Legalnie możesz przyciemniać szybę tylną oraz boczne tylne nawet do 100 procent. Na przód kleić nie można absolutnie nic, bo może Cię czekać utrata dowodu albo zdzieranie folii na poboczu żeby jechać dalej. Nie mówiąc o mandacie (który za granicą u naszych zachodnich sąsiadów jest jeszcze bardziej bolesny niż u nas).
Co do techniki - folie tylko renomowane (3m, oracal itp.), a nie szit z allegro. No chyba, że chcesz mieć zamiast czarnej fioletową i popękaną po jakimś czasie.
Aplikację samemu jeśli nie masz doświadczenia i warunków polecam odpuścić. Folię trzeba kleić w warunkach praktycznie bezpyłowych, formując opalarką przed przyklejeniem. Do tego miękka rakla z filcem najlepiej.
Jak już wyżej napisano w MX5 oklejanie generalnie mija się z celem.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Co do techniki - folie tylko renomowane (3m, oracal itp.), a nie szit z allegro. No chyba, że chcesz mieć zamiast czarnej fioletową i popękaną po jakimś czasie.
Aplikację samemu jeśli nie masz doświadczenia i warunków polecam odpuścić. Folię trzeba kleić w warunkach praktycznie bezpyłowych, formując opalarką przed przyklejeniem. Do tego miękka rakla z filcem najlepiej.
Jak już wyżej napisano w MX5 oklejanie generalnie mija się z celem.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
Musze się zgodzić z kolegą powyżej, przednie szyby i przednie boczne nie mogą być zaklejone, to pewnie jakieś względy bezpieczeństwa. Z tyłu możesz sobie spokojnie kleić.
We własnym zakresie raczej bym tego nie robił, bo efekt będzie po prostu kiepski, bardzo łatwo o wieś tuning. Przyciemnisz, ale wykończenia mogą być zrobione kiepsko, podobnie jak powstające bąbelki powietrza.
We własnym zakresie raczej bym tego nie robił, bo efekt będzie po prostu kiepski, bardzo łatwo o wieś tuning. Przyciemnisz, ale wykończenia mogą być zrobione kiepsko, podobnie jak powstające bąbelki powietrza.
mutra pisze:w emixie legalnie możesz sobie przyciemnić tylnią szybę od softtopa. IMO totalnie bez sensu bo i tak dach jest złożony jak jest dobra pogoda a jak nie ma słońca to przyciemnienie na nic się nie przydaje. No chyba że dla stylu
Ma BARDZO dużo sensu. Przy średniej pogodzie wieczorami strasznie oślepiają lampy samochodów z tyłu, szczególnie jakieś SUVy i dostawczaki- w daily gdzie mam przyciemnioną tylną szybę daje to mega dużo.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- NDiable
- Posty: 65
- Rejestracja: 03 mar 2018, 13:04
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Kraków
rachey pisze:mutra pisze:w emixie legalnie możesz sobie przyciemnić tylnią szybę od softtopa. IMO totalnie bez sensu bo i tak dach jest złożony jak jest dobra pogoda a jak nie ma słońca to przyciemnienie na nic się nie przydaje. No chyba że dla stylu
Ma BARDZO dużo sensu. Przy średniej pogodzie wieczorami strasznie oślepiają lampy samochodów z tyłu, szczególnie jakieś SUVy i dostawczaki- w daily gdzie mam przyciemnioną tylną szybę daje to mega dużo.
W ND lusterko jest fotochromatyczne więc żeby ktoś mnie oślepił to musi jechać na długich. Pamiętam że w NBFL często mnie oślepiali kierowcy ze źle ustawionymi światłami mijania i rozumiem co chcesz osiągnąć. Zastanawiam się natomiast czy odpowiednim modem byłoby pasywne lusterko fotochromatyczne (nie wiem na ile spełni zadanie) albo dopasowanie lusterka z innego auta (nie wiem czy możliwe, nie wiem jak działa elektronika w takim lusterku - czujnik jest w obudowie lusterka?) zamiast foli. Do tego w tylnej szybie jest podgrzewanie w NBFL i nie wiem czy to nie przeszkadza w montażu folii. Jakbym nadal jeździł NBFL to możliwe że szedłbym właśnie w tym kierunku

Proud member of KOZA TEAM 
