Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć,
Szybkie pytanie....
Obecnie mam założone BBS-y 15 x 6J ET 45.
Opony Yokohama Advan Neova 195 50 R 15
W tej chwili zawias jest seryjny ale na montaż czekają Eibachy.
Rozglądam się za felgami i znalazłem alufelgi TSW 15x 7J ET 20
Podpowiedzcie proszę czy dobrze rozumiem:
1. Przy założeniu że nie obniżam na razie auta (zrobię to dopiero po konserwacji podwozia) zmiana z 6J na 7J spowoduje że opona będzie ładniej naciągnięta (tzn nie będzie efektu felgi schowanej w oponie. (?)
2. Przy ET 20 na 15 powinno wyjść mniej więcej na równo z nadkolem bez konieczności robienia negatywu (?)
3. Nie będzie konieczny demontaż chlapaczy z tyłu (?)
4. Po obniżeniu trzeba będzie zrobić lekki negatyw i zapewne zdemontować chlapacze (?)
Z góry dzięki za info!
Szybkie pytanie....
Obecnie mam założone BBS-y 15 x 6J ET 45.
Opony Yokohama Advan Neova 195 50 R 15
W tej chwili zawias jest seryjny ale na montaż czekają Eibachy.
Rozglądam się za felgami i znalazłem alufelgi TSW 15x 7J ET 20
Podpowiedzcie proszę czy dobrze rozumiem:
1. Przy założeniu że nie obniżam na razie auta (zrobię to dopiero po konserwacji podwozia) zmiana z 6J na 7J spowoduje że opona będzie ładniej naciągnięta (tzn nie będzie efektu felgi schowanej w oponie. (?)
2. Przy ET 20 na 15 powinno wyjść mniej więcej na równo z nadkolem bez konieczności robienia negatywu (?)
3. Nie będzie konieczny demontaż chlapaczy z tyłu (?)
4. Po obniżeniu trzeba będzie zrobić lekki negatyw i zapewne zdemontować chlapacze (?)
Z góry dzięki za info!
Ziolkov pisze:Cześć,
Szybkie pytanie....
Obecnie mam założone BBS-y 15 x 6J ET 45.
Opony Yokohama Advan Neova 195 50 R 15
W tej chwili zawias jest seryjny ale na montaż czekają Eibachy.
Rozglądam się za felgami i znalazłem alufelgi TSW 15x 7J ET 20
Podpowiedzcie proszę czy dobrze rozumiem:
1. Przy założeniu że nie obniżam na razie auta (zrobię to dopiero po konserwacji podwozia) zmiana z 6J na 7J spowoduje że opona będzie ładniej naciągnięta (tzn nie będzie efektu felgi schowanej w oponie. (?)
2. Przy ET 20 na 15 powinno wyjść mniej więcej na równo z nadkolem bez konieczności robienia negatywu (?)
3. Nie będzie konieczny demontaż chlapaczy z tyłu (?)
4. Po obniżeniu trzeba będzie zrobić lekki negatyw i zapewne zdemontować chlapacze (?)
Z góry dzięki za info!
AD 1- z grubsza tak, ale 195/50 na 15x7 to nie naciąg - to zazwyczaj maksymalna szerokość felgi dla opony 195 jaką sugerują producenci, a neova, jak to semi slick, będzie odrobinę szersza niż zwykła 195/50.
AD 2 - zależy czy to NA czy NB
AD 3 - nie, na chlapacze nic to nie wpłynie
AD 4 - zależy czy to NA czy NB
Do NB taki setup siądzie całkiem ładnie z nadkolem i nie trzeba będzie nic rolować/ustawiać negatywu itp.
W NA już chyba może być konieczność jakiegoś negatywu (mniej miejsca w nadkolu)- tu niech posiadacze NA się wypowiedzą.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Ziolkov pisze:Cześć,
Szybkie pytanie....
Obecnie mam założone BBS-y 15 x 6J ET 45.
Opony Yokohama Advan Neova 195 50 R 15
W tej chwili zawias jest seryjny ale na montaż czekają Eibachy.
Rozglądam się za felgami i znalazłem alufelgi TSW 15x 7J ET 20
Więc tak

(od razu odradzam krótsze sprężyny do seryjnych amorków - zwykłe czarne nie pracują zbyt dobrze na mniejszym zakresie - na początku jest ok, ale z czasem jest coraz gorzej i finalnie jeździmy na specyficznym połączeniu łóżka wodnego z kijkiem pogo).
Ale do opon/felg:
- 15x7 ET20 to felga, która z oponą 195/50 spokojnie wjedzie do NA. Nawet na seryjnym zawiasie.
Na lekkiej glebie (B6 ProKit lub nawet Tesco Gwint) też nie powinny obcierać, bo zrobi się lekki negatyw - wynikający z obniżenia.
- 195/50 w przypadku AD08R to nadal 195/50 - w przypadku Federali to bliżej mu do 205/50, ale Yokohama nie szaleje.
- O chlapacze się nie martw (ani w jednym ani w drugim przypadku ... chociaż to zależy od gleby, naturalnie. Jeżeli zrobisz taką konkretną, gdzie chlapacze będą wadzić, to ... chlapacze będą Twoim najmniejszym problemem

Ziolkov pisze:1. Przy założeniu że nie obniżam na razie auta (zrobię to dopiero po konserwacji podwozia) zmiana z 6J na 7J spowoduje że opona będzie ładniej naciągnięta (tzn nie będzie efektu felgi schowanej w oponie. (?)
2. Przy ET 20 na 15 powinno wyjść mniej więcej na równo z nadkolem bez konieczności robienia negatywu (?)
3. Nie będzie konieczny demontaż chlapaczy z tyłu (?)
4. Po obniżeniu trzeba będzie zrobić lekki negatyw i zapewne zdemontować chlapacze (?)
Z góry dzięki za info!
Innymi słowy:
1). 195/50 jest git. Wchodzą na 7 cali i 205, ale 195 jest jak najbardziej ok.
2). Będzie równo. Ale na wertepach powinno się na tyle fajnie chować w budę, by nie obcierać. To się dzieje dopiero w okolicach ET 15
3). Nie.
4). Obniżenie zrobi lekki negatyw naturalny. Podjedź do Pana Sylwka z nowym zawiasem, powiedz czego oczekujesz od samochodu i zrobi idealnie. Chlapacze mogą zostać.
Jedno ale: samochód, na felgach idących równo z budą i seryjnym zawiasie ... wygląda słabo. Koza jest znacznie bardziej widoczna. Tylko uprzedzam - mi to przeszkadzało.

Bardzo dziękuję Wam za szczegółowe informacje. Wszystko jest już jasne.
Dodam tylko w kwestii wyjaśnienia że nie będę obniżać auta na seryjnych amortyzatorach- jeszcze chwilę pojeżdzę przed zimą wstawiam ją do zrobienia podwozia. Jak wahacze bedą wypiaskowane a podwozie zabezpieczone wtedy przy montażu bedę chciał wstawić od razu Bille albo AGX-y + eibach .... zastanawiam się tylko czy przy tej okazji nie wymienić tulei na ten bardziej miękki Olkusz (poli) albo gumowe z IL Motorsport zobaczymy jak budżet pozwoli .
Na razie felgi są w drodze i idą w piach i proszek na biało
Dodam tylko w kwestii wyjaśnienia że nie będę obniżać auta na seryjnych amortyzatorach- jeszcze chwilę pojeżdzę przed zimą wstawiam ją do zrobienia podwozia. Jak wahacze bedą wypiaskowane a podwozie zabezpieczone wtedy przy montażu bedę chciał wstawić od razu Bille albo AGX-y + eibach .... zastanawiam się tylko czy przy tej okazji nie wymienić tulei na ten bardziej miękki Olkusz (poli) albo gumowe z IL Motorsport zobaczymy jak budżet pozwoli .
Na razie felgi są w drodze i idą w piach i proszek na biało

- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Sorry za lekki offtop, ale pomyśl nad frame rail’sami. Czasami człowiek się zagapi, a jak już będziesz miał tak fajnie dół zrobiony, to warto zastanowić się nad tym - relatywnie tanim - dodatkowym zabezpieczeniem.

Wrzucano je do NB. Nawet u nas.
Na NA nie widziałem, ale wg mnie słabo to siądzie :/
Możesz podejrzeć tutaj:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=654520
Na NA nie widziałem, ale wg mnie słabo to siądzie :/
Możesz podejrzeć tutaj:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=654520
- emixfajf
- Donator
- Posty: 660
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
One fajnie leżą na NB.
Dobrym przykładem jest ciemna 16" felga ND w 10th AE. Bardzo fajnie to wyszło, ale nie pamiętam u kogo

Dobrym przykładem jest ciemna 16" felga ND w 10th AE. Bardzo fajnie to wyszło, ale nie pamiętam u kogo

Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Chciałbym się właśnie upewnić a propos dystansów. Mam NBFL, chcę do fabrycznych felg ET45 założyć takie dystanse:
https://www.czesciauto24.pl/eibach/1931 ... lsrc=aw.ds
Czy sa jakieś przeciwskazania? Na co zwrocic uwage?
https://www.czesciauto24.pl/eibach/1931 ... lsrc=aw.ds
Czy sa jakieś przeciwskazania? Na co zwrocic uwage?
20mm to mało aby schować nakrętki. Będą wystawać ponad płaszczyznę dystansu. O ile przy OEM enkeiach to nie stanowi problemu bo są wgłębienia w feldze to przy innym kole może być problem i kolo oprze się na nakrętkavh. Z tego co pamiętam to dystans 22mm wystarcza aby nakrętki się schowały. Zresztą mniejszych jak 25mm nie ma sensu kupować
ja mam obecnie 35mm na stronę przy feldze 7j et35.

DEXTER pisze:Bez dystansu dramat bo et gorsze niż na enkeiach z nb.
ET gorsze ale felga pół cala szersza i wychodzi praktycznie na to samo. Czyli jak to w serii - niemęsko

- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Z oponami 215 się zmieszczą, z 225 może być na styk. W razie czego możesz dać jeszcze większy negatyw.essowot pisze:Felgi 17x8j e38 z oponami 225/45 zmieszczą się w NCku z b8 i pro-kitem bez rolowania?
Wysłane z Tapatalka
Jeszcze większy negatyw. Co masz na myśli? W samochodzie nic nie bylo robione z geometrią.
Jeśli możliwe że będą ocierać to w przodzie czy tyle?
BTW. Co myślisz na temat Enkei PF-01 s z Evo Lancera jakość chyba lepsza niż chińskie repliki?
Jeśli możliwe że będą ocierać to w przodzie czy tyle?
BTW. Co myślisz na temat Enkei PF-01 s z Evo Lancera jakość chyba lepsza niż chińskie repliki?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
essowot pisze:Jeszcze większy negatyw. Co masz na myśli? W samochodzie nic nie bylo robione z geometrią.
Jeśli możliwe że będą ocierać to w przodzie czy tyle?
BTW. Co myślisz na temat Enkei PF-01 s z Evo Lancera jakość chyba lepsza niż chińskie repliki?
Uważam podobnie jak nikolakis - z 225 może obcierać.
Bezpieczniej by było z 215.
Jak już będzie obcierać, to przód (który jest mniej tolerancyjny na mniejsze ET niż tył).
Problemem u Ciebie, jak i w samochodzie połowicy, jest B6+ProKit, który 'kładzie się' głębiej niż gwint i niestety z przodu obciera. eNCeki z gwintem mogą pozwolić sobie na 17X8 ET35 i, podobno, bez większych negatywów da się jeździć nawet na 225.
Co do negatywów - w uproszczeniu = to pochylenie koła tak by dół był bardziej na zewnątrz niż góra. Obecnie Goha w eNCeku ma 2,5 ja w NA mam trochę ponad 3. Prowadzi się obłędnie - polecam.
Nie wiem skąd jesteś, ale w Warszawie mamy jednego typa od geometrii, który jest w pewnym sensie artystą i ogarnia ustawienia w naszych samochodach idealnie. Obstawiam, że i by wyjaśnił co i jak, jakby się zagadało.
Co do felg - Enkei z Evo to mega fajne koła - brałbym bez zastanowienia.
P.S. Jeżeli już musisz mieć 225 - rozejrzyj się w okolicy za człowiekiem który roluje nadkola - w NC dość łatwo zrolować tył, z przodem jest problem, bo to głównie plastikowe spinki i mocowania takowych obierają, a te cholerstwa ciężko się wygina.

http://allegro.pl/felgi-alu-4x100-toyot ... ml#thumb/5
po czym poznać czy to felgi z phoenixa czy innej marki?
po czym poznać czy to felgi z phoenixa czy innej marki?
Drugie pytanie, post pod postem 
https://allegro.pl/vw-felgi-aluminiowe- ... 28314.html
Czy te felgi pasuja do NB? Jak wyglada sytuacja z różnymi rozmiarami otworu centralnego? Nigdy wcześnie nie kupowałem felg z różnymi otworami i nie wiem niestety.

https://allegro.pl/vw-felgi-aluminiowe- ... 28314.html
Czy te felgi pasuja do NB? Jak wyglada sytuacja z różnymi rozmiarami otworu centralnego? Nigdy wcześnie nie kupowałem felg z różnymi otworami i nie wiem niestety.
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3598
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Aleeeż one się schowają w nadkolu NB przy tym ET....
Kupujesz pierścienie centrujące - są praktycznie wszystkie wymiary. Działają bez problemów - a przynajmniej ja nie miałem żadnych problemów.
Teoretycznie można nawet bez pierścieni - tak miałem przykręcone Panasporty o większym otworze centrującym u siebie, ale jednak delikatne bicie było.
Kupujesz pierścienie centrujące - są praktycznie wszystkie wymiary. Działają bez problemów - a przynajmniej ja nie miałem żadnych problemów.
Teoretycznie można nawet bez pierścieni - tak miałem przykręcone Panasporty o większym otworze centrującym u siebie, ale jednak delikatne bicie było.
Ehhh no schowaja sie bardzo
ale jak patrze tutaj https://www.miata.net/faq/wheel_weights.html to 6J ET45 to mialy wiekszosc :/

No dobra to lecimy dalej z tym tematem
Dystanse. Widzę, że jest sporo, przelot cenowy też ogromny. Znalazłem takie w średniej cenie: http://allegro.pl/dystanse-sport-4x100- ... 79301.html
jak oceniacie jakość takich dystansów? wystarcza takie?

jak oceniacie jakość takich dystansów? wystarcza takie?