
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Panowie...przecież w bagnecie chodzi o to, aby zobaczyć najwyższy punkt na bagnecie, który jest 'mokry' od oleju. Idąc tokiem rozumowania, że dziurki spowodują, że olej wycieknie i dupa zbita to żaden płaski bagnet też nie umożliwiałby odczytu - no bo olej ścieka na dół.
A tak BTW -> poprawiony w NCflu bagnet ma dwie dziurki
tyle że jest płaski,
A tak BTW -> poprawiony w NCflu bagnet ma dwie dziurki

Oczywiście, a na tym bagnecie chu... widać jak ktoś pierwszy raz patrzy. Jak już przywyknie to po wytężeniu wzroku uda mu się dojrzeć granicę odbłysku światła (ja tylko po tym poznawałem gdzie sięgał olej).
Nie wiem dalej w czym te dziurki mają pomóc
Nie wiem dalej w czym te dziurki mają pomóc

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1900
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
pavlacos pisze:ja nie umiem tego odczytywać, to jest jakiś kosmos ta miarka, zostaje jakiś ślad po oleju tylko, kto to wymyślił![]()
generalnie robię jak w instrukcji, 5 min po jeździe sprawdzam i wtedy coś tam widać - (w innych przypadkach przeważnie mi zero wykazuje, a z tyłu jak sprawdzam to zawsze mam ful )
bo zwykły bagnet byłby zbyt mainstramowy ...![]()
btw. jeżeli wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje, że jest ciśnienie to chyba znaczy że olej jest (w sensie chodzi sobie tam low - high, ale na obrotach jest high)?
Jak kontrolka dotycząca ciśnienia oleju się zaświeci (i nie będzie to spowodowane awarią czujnika a brakiem oleju) to bardzo prawdopodobne że właśnie w tym momencie dokonałeś "pochówku" swojej jednostki napędowej.

Swoją drogą wciąż zadziwia mnie brak czujnika poziomu oleju w MXie.
Dziś kolejny raz po kilkudniowej przerwie zapaliła mi się kontrolka silnika. W jaki sprzęcik muszę się zaopatrzyć, żeby odczytać błąd? Jakiś konkretny czytnik OBD? Model to NBFL z 2001r. A może ktoś z Warszawy może pożyczyć na jeden wieczór? 

W dziale giełda wystawiłem nieużywany czytnik do OBD. Ściągasz do tego darmowy program Forscan i masz podgląd błędów i różnych parametrów silnika.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
MMRS pisze:pavlacos pisze:ja nie umiem tego odczytywać, to jest jakiś kosmos ta miarka, zostaje jakiś ślad po oleju tylko, kto to wymyślił![]()
generalnie robię jak w instrukcji, 5 min po jeździe sprawdzam i wtedy coś tam widać - (w innych przypadkach przeważnie mi zero wykazuje, a z tyłu jak sprawdzam to zawsze mam ful )
bo zwykły bagnet byłby zbyt mainstramowy ...![]()
btw. jeżeli wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje, że jest ciśnienie to chyba znaczy że olej jest (w sensie chodzi sobie tam low - high, ale na obrotach jest high)?
Jak kontrolka dotycząca ciśnienia oleju się zaświeci (i nie będzie to spowodowane awarią czujnika a brakiem oleju) to bardzo prawdopodobne że właśnie w tym momencie dokonałeś "pochówku" swojej jednostki napędowej.![]()
Swoją drogą wciąż zadziwia mnie brak czujnika poziomu oleju w MXie.
neh, zerkam tam co 500km, dexelia też jest w bagażniku, w końcu to zetec więc wiadomo może coś tam zjeść

a panewki już były robione

Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

Cześć!
Potrzebuję naprawy dachu po obu stronach nad szybami w mojej nbfl. Woda wpada już do środka, pęknięcia są w kształcie trojkąta - podstawa nad szybą o szerokości +/-20cm i wysokość z 10cm do środka. Nie jest to jedna dziura, ale na tym polu są wszędzie szpary. Teraz pytanie czy muszę kupować nowy dach żeby się z tym uporać? 1800zł to jednak sporo pieniędzy przy wartości auta. Cały stelaż i szyba, uszczelki są w dobrym stanie, może wystarczyłoby założyć nowe poszycie? Jaki jest tego koszt? Jaki materiał najlepiej się sprawdzi? Czy zwykły tapicer podoła takiemu zadaniu? Na Podlasiu niestety nie ma nikogo, kto specjalizuje się w naprawach cabrio i muszę kombinować
Potrzebuję naprawy dachu po obu stronach nad szybami w mojej nbfl. Woda wpada już do środka, pęknięcia są w kształcie trojkąta - podstawa nad szybą o szerokości +/-20cm i wysokość z 10cm do środka. Nie jest to jedna dziura, ale na tym polu są wszędzie szpary. Teraz pytanie czy muszę kupować nowy dach żeby się z tym uporać? 1800zł to jednak sporo pieniędzy przy wartości auta. Cały stelaż i szyba, uszczelki są w dobrym stanie, może wystarczyłoby założyć nowe poszycie? Jaki jest tego koszt? Jaki materiał najlepiej się sprawdzi? Czy zwykły tapicer podoła takiemu zadaniu? Na Podlasiu niestety nie ma nikogo, kto specjalizuje się w naprawach cabrio i muszę kombinować
[URL=http://imgur.com/a/LsnUX]Moja mazda[/URL]
Raczej nikt Ci tego nie naprawi. Kup albo używany dach, albo zamów uszycie nowego. Na forum znajdziesz co najmniej 3 polecane firmy, które to w PL robią. Cena ok 1500zł, materiał sonnenland.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Nie. Chyba, że sam dołożysz.Oskarek pisze:https://www.youtube.com/watch?v=wbBpcVHTkMc
Czy 1.6 miały torsen?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


-
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Czy gdzieś jestem w stanie kupić nowa kostkę i konektorki do aparatu zapłonowego ale od strony wiązki? Niestety 20 lat i rzeźnik gazownik oznacza ze samochód zaczął dzisiaj przerywać a po dotknięciu wszystko się rozpadło...

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bartek1706 pisze:Czy gdzieś jestem w stanie kupić nowa kostkę i konektorki do aparatu zapłonowego ale od strony wiązki? Niestety 20 lat i rzeźnik gazownik oznacza ze samochód zaczął dzisiaj przerywać a po dotknięciu wszystko się rozpadło...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak nie znajdziesz takiej jak org. kostki to polecam sklep.avt.pl, ja tam zazwyczaj robię zakupy elektryczne, elektroniczne
Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
dokladam drugi wentylator chlodnicy i mysle jak go podlaczyc w sensowny sposob. Interesujacy wydaje sie patent z przekaznikiem i wiazka od klimatyzacji - ale jak to wyglada w NAfl??
Zlaczki 6-pinowej w okolicach zbiornika wyrownawczego jak w opisie instalacji klimy w NA przedliftowej nie widze.
Wtyczki do drugiego wentylatora nie znalazlem.
znalazlem 4-pinowe gniazdo w okolicach zbiorniczka plynu sprzegla. Sa tam 2 przekazniki na metalowym uchwycie i jakby miejsce na trzeci
Czy to mozliwe ze moj egzemplarz nie ma przygtowanej instalacji?
Zlaczki 6-pinowej w okolicach zbiornika wyrownawczego jak w opisie instalacji klimy w NA przedliftowej nie widze.
Wtyczki do drugiego wentylatora nie znalazlem.
znalazlem 4-pinowe gniazdo w okolicach zbiorniczka plynu sprzegla. Sa tam 2 przekazniki na metalowym uchwycie i jakby miejsce na trzeci
Czy to mozliwe ze moj egzemplarz nie ma przygtowanej instalacji?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 253
- Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Częstochowa
Pytanie. Silnik 1.8 vvt z nbfl. Zauważyłem że na włączonym zapłonie gdy przepustnica jest zamknięta z elementu zaznaczonego czerwonym kółkiem wydobywa się buczenie. Gdy tylko ruszę przepustnica aby ja delikatnie otworzyć buczenie znika. Co to jest za dywajs?
Jeśli to ma znaczenie to silnik siedzi w NA wystrojony na EMU.
Jeśli to ma znaczenie to silnik siedzi w NA wystrojony na EMU.
- Załączniki
-
- 20180416_213504.jpg (624.79 KiB) Przejrzano 3254 razy
-
- 20180416_213516.jpg (521.18 KiB) Przejrzano 3254 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zawór regulacji biegu jałowego. Buczy bo jest sterowany sygnałem PWM. Normalne
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 253
- Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Częstochowa
Alex, RS wielkie dzięki.
Kolejne pytanie. Z przodu mam Big Break z tyłu Mid. Chce przewód w oplocie. Jak kupie zestaw do Big na całe auto to będzie ok? Czy muszę kombinować i dać na przód do Big a na tył do Mid?
Kolejne pytanie. Z przodu mam Big Break z tyłu Mid. Chce przewód w oplocie. Jak kupie zestaw do Big na całe auto to będzie ok? Czy muszę kombinować i dać na przód do Big a na tył do Mid?
- DawidWRB
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 paź 2017, 14:19
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Wrocław
Czy ktoś z Was miał sytuację, że przez pierwsze kilkaset metrów auto tak dziwnie "podskakuje" z tyłu, chyba jedna strona? Zwłaszcza przy temp poniżej 5 st. C. Geometria zrobiona, opony poprawne (za niedługo wymiana na nowe). Od dołu nie widać nic niepokojącego. Ktoś wysnuł teorię, że dostała się woda do oleju w amorach i musi się rozgrzać/odmrozić... tak średnio mi to pasuje, wycieków na amorach nie widać, uszczelnienia raczej ok.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Demon pisze:Zmierzy mi ktoś jaką długość ma metalowa część z pasów bezpieczeństwa która wkłada sie do zapinki w Nb? U mnie w Na ma 3cm i nie moge zapiać pasa do zapinki. W drugim aucie jest to dluzsze i juz pas sie zapina
- Załączniki
-
- NB '99
- IMG_20180420_092558.jpg (706.54 KiB) Przejrzano 3022 razy
-
- NB '99
- IMG_20180420_092522.jpg (833.73 KiB) Przejrzano 3022 razy
Jednak sa troszke inne niż w Na. Wiec chyba mam zapinki z foteli z nb. Pasy bezpieczeństwa pasują p&p?
Sprawdziłem z drugim autem i brakuje tych 5mm nawet niecałych żeby zrobiło klik
Sprawdziłem z drugim autem i brakuje tych 5mm nawet niecałych żeby zrobiło klik
- Załączniki
-
- Pas na
- 20180419_132401.jpg (596.48 KiB) Przejrzano 2990 razy
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
panowie od strojenia dziwne rzeczy się dzieją na wolnych i przy cruisingu
mianowicie co 5-10-20 sekund (powtarzalność losowa) obroty na ułamek sekundy spadają, tak jakby się silnik "zakrztusił"
troche mnie to zaczyna wkurzać, świeczki nowe, kable i cewka stare,wtryski psikają i cykają
log z deta poniżej, ktoś miał taką sytuację ?
mianowicie co 5-10-20 sekund (powtarzalność losowa) obroty na ułamek sekundy spadają, tak jakby się silnik "zakrztusił"

troche mnie to zaczyna wkurzać, świeczki nowe, kable i cewka stare,wtryski psikają i cykają
log z deta poniżej, ktoś miał taką sytuację ?
- Załączniki
-
- 1.jpg (198.51 KiB) Przejrzano 2637 razy
MIATA nim jak szatan

