Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.
Moderator: Moderatorzy
-
TerminatorPi
- Donator

- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
09 kwie 2018, 6:55
MMRS pisze:Wojtek Wawa pisze:Otóż to. Czyli nic nie wiadomo, z drugiej strony uwielbiam, gdy ludzie zakładają, że garażowy spec zrobi coś, czego fabryce się nie chciało, a na luzie mogla zrobić. Czasem to ma sens, np silniki ford ecoboost 1.0 100 i 125 KM różnią się tylko programem. Albo mazdy 6 2.0 145 i 165 KM (tego akurat nie jestem pewien). Ale w ND prawdopodobnie dali ile mogli.
A ja przekornie napiszę że nie wierzę w to, że ten silnik nie ma w sobie potencjału do wyciśnięcia czegoś więcej "w rozsądnym zakresie". Czyżby tacy fachowcy jak BBR kosztem swojej renomy pchali się w kanał turbiąc NDka wyciskając przy tym 248 km i 310 Nm? Kupujesz u nich nowe, uturbione auto otrzymujesz 3letnią gwarancję. Nie wierzę że tego nie przetestowali. Skoro sprawdzili że turbo nie wydmucha silnika przy 248 km to czymże jest te dodatkowe "niewinne" 20 km. Osobiście programu z neta to bym sobie nie wgrał, ale strojenie u Disiego zrobiłbym jak najbardziej. Gdyby nie to że przymierzam się do Super 200 BBRa to już dawno bym swoje ND wystroił u Michała. Nie dość że minimum 10-12 Koni byłoby więcej to jeszcze auto by mniej paliło.

Zaraz, zaraz. Ale zestawy do turbo zwykle mają poza samym turbo różne inne usprawnienia typu kolektor wydechowy, inny dolot... Często też różne performance kity mają np. inne sprężyny zaworowe, wałki rozrządu itd. Zresztą i tak jak ktoś ciśnie na moc, zwykle nie ma takiego parcia na wytrzymałość i liczy się z tym, że coś może pójść nie tak.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony
Koza team member!
-
mili
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
- Model: ND RF
- Wersja: SkyEnergy
- Lokalizacja: Bydgoszcz
09 kwie 2018, 16:06
Ten opis zmian w niektorych punktach przypomina Super 200 BBR
Kod: Zaznacz cały
Key components of the BBR Super 200 include:
BBR Cold air intake system
BBR stainless steel 4 into 1 exhaust manifold
BBR high-performance intake and exhaust camshafts, upgraded valve springs and retainers.
BBR StarChip ECU Remap and ProECU
wiec moze ND2 to troche taki Super 200 z wiekszym marginesem bezpieczenstwa i dwumasa?
-
MMRS
- Donator

- Posty: 1896
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
09 kwie 2018, 16:52
Nie ma za co. Swego czasu mocno rozpytywałem o chip tuning. Michał z Disi Tune dokładnie mi wyjaśnił o co chodzi. Poza tym robi mnóstwo Mazd 3, a żeby było tego mało to w kontekście strojenia nawet Dr. KOKON właścicieli NCków odsyła do Five'a, NDki do Michała z Disi Tune. Jedno jest dla mnie pewne, strojenie indywidualne tak, chip z neta nie.
Pozdrawiam
Rafał
-
MMRS
- Donator

- Posty: 1896
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
09 kwie 2018, 17:10
TerminatorPi pisze:MMRS pisze:Wojtek Wawa pisze:Otóż to. Czyli nic nie wiadomo, z drugiej strony uwielbiam, gdy ludzie zakładają, że garażowy spec zrobi coś, czego fabryce się nie chciało, a na luzie mogla zrobić. Czasem to ma sens, np silniki ford ecoboost 1.0 100 i 125 KM różnią się tylko programem. Albo mazdy 6 2.0 145 i 165 KM (tego akurat nie jestem pewien). Ale w ND prawdopodobnie dali ile mogli.
A ja przekornie napiszę że nie wierzę w to, że ten silnik nie ma w sobie potencjału do wyciśnięcia czegoś więcej "w rozsądnym zakresie". Czyżby tacy fachowcy jak BBR kosztem swojej renomy pchali się w kanał turbiąc NDka wyciskając przy tym 248 km i 310 Nm? Kupujesz u nich nowe, uturbione auto otrzymujesz 3letnią gwarancję. Nie wierzę że tego nie przetestowali. Skoro sprawdzili że turbo nie wydmucha silnika przy 248 km to czymże jest te dodatkowe "niewinne" 20 km. Osobiście programu z neta to bym sobie nie wgrał, ale strojenie u Disiego zrobiłbym jak najbardziej. Gdyby nie to że przymierzam się do Super 200 BBRa to już dawno bym swoje ND wystroił u Michała. Nie dość że minimum 10-12 Koni byłoby więcej to jeszcze auto by mniej paliło.

Zaraz, zaraz. Ale zestawy do turbo zwykle mają poza samym turbo różne inne usprawnienia typu kolektor wydechowy, inny dolot... Często też różne performance kity mają np. inne sprężyny zaworowe, wałki rozrządu itd. Zresztą i tak jak ktoś ciśnie na moc, zwykle nie ma takiego parcia na wytrzymałość i liczy się z tym, że coś może pójść nie tak.
Super 200 to wymiana :
1 Wałków rozrządu
2 Sprężyn zaworowych
3 Kolektora wydechowego
4 Upgrade dolotu
5 Strojenie indywidualne
Jaka jest różnica między strojeniem silnika OEM a strojeniem silnika po konwersji rozrządu i kolektora?
We wzroście mocy i momentu. Co więcej wałki rozrządu mogą tylko pogorszyć kulturę pracy na wolnych obrotach ale dają największy wzrost mocy. Kolektor wydechowy odpowiada za podniesie momentu (lepszy przepływ spalin) BBR deklaruje wzrost momentu już od bodajże 3000 RPM. Z punktu widzenia ingerencji w silnik bardziej obawiałbym się strojenia w drugim przypadku. Chociaż tak jak wspominałem wcześniej, jeżeli ludzie z BBRa deklarują niezawodność modyfikacji ja jestem w stanie przyjąć to do wiadomości. A jeżeli niezawodna będzie opcja numer dwa, tym bardziej niezawodne będzie strojenie OEM - oczywiście szału w przyroście mocy nie będzie, a moment obrotowy praktycznie bez zmian. Zysk to oszczędność paliwa. Jak zawsze to moja subiektywna ocena a i jakimś guru w temacie nie jestem. Mądrzejsza i bardziej doświadczona gawiedź niech zabierze głos w temacie pomagając tym samym młodszym Miatoholikom

-
heretic
- Posty: 457
- Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion+
- Lokalizacja: Łódź
09 kwie 2018, 18:40
Wydaje mi się że BBR ma gotowe mapy dla mechanicznej serii, modyfikacji super 190 i super 200, a nie są to typowe indywidualne strojenia. Ktoś kto robił u nich remap mógłby wyjaśnić ten aspekt

-
MMRS
- Donator

- Posty: 1896
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
09 kwie 2018, 20:38
heretic pisze:Wydaje mi się że BBR ma gotowe mapy dla mechanicznej serii, modyfikacji super 190 i super 200, a nie są to typowe indywidualne strojenia. Ktoś kto robił u nich remap mógłby wyjaśnić ten aspekt

Zapytam z ciekawości i dam znaka

-
pudel
- Posty: 402
- Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
- Model: ND
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Kraków
09 kwie 2018, 23:27
Ktoś kto robił u nich remap mógłby wyjaśnić ten aspekt

Ja robiłem sam remap on nich. Wygląda to tak w skrócie że odczytujesz dane z seryjnego komputera, otrzymanym od nich programem. Wysyłasz to do nich mailem i oni odsyłają Ci gotową mapę. Wgrywasz to samodzielnie i robisz kilka testów typu jazda od 40 do odcinki na 3 biegu z gazem w podłodze, równa jazda na 4 biegu przy niskich obrotach itp... zapisując te parametry wtedy za pomocą ich programu. Następnie wysyłasz im to co zapisałeś. Później dostajesz mailem poprawioną mapę lub info że wszystko jest OK i można śmigać.
Ja jestem bardzo zadowolony z remapu. Auto ładnie ciągnie z dołu i nie "puchnie" aż do 7200obr. Seryjny silnik bardzo mnie rozczarowywał na wysokich obrotach gdy dostawał zadyszki w powyżej 6000obr.
-
MMRS
- Donator

- Posty: 1896
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
10 kwie 2018, 5:09
pudel pisze:Ktoś kto robił u nich remap mógłby wyjaśnić ten aspekt

Ja robiłem sam remap on nich. Wygląda to tak w skrócie że odczytujesz dane z seryjnego komputera, otrzymanym od nich programem. Wysyłasz to do nich mailem i oni odsyłają Ci gotową mapę. Wgrywasz to samodzielnie i robisz kilka testów typu jazda od 40 do odcinki na 3 biegu z gazem w podłodze, równa jazda na 4 biegu przy niskich obrotach itp... zapisując te parametry wtedy za pomocą ich programu. Następnie wysyłasz im to co zapisałeś. Później dostajesz mailem poprawioną mapę lub info że wszystko jest OK i można śmigać.
Ja jestem bardzo zadowolony z remapu. Auto ładnie ciągnie z dołu i nie "puchnie" aż do 7200obr. Seryjny silnik bardzo mnie rozczarowywał na wysokich obrotach gdy dostawał zadyszki w powyżej 6000obr.
Dokładnie to samo robi Michał z Disi Tune. Na podpiętym do OBD laptopie z odpowiednim softem robisz kilka przelotów do odcinki. Zbierasz logi, analiza, poprawka, wgrywanie poprawionej mapy i heja na testy po tej samej trasie do odcięcia na każdym biegu. Znowu logi, analiza i tak do skutku dopóki nie uzyskasz optimum. Uważam że w Twoim przypadku ma to sens. Żaden gotowiec nie ma tak naprawdę sensu ponieważ nie ma dwóch takich samych jednostek.
Tak na marginesie, robiłeś pomiary przed i po na hamowni?

-
MMRS
- Donator

- Posty: 1896
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
12 kwie 2018, 18:24
pudel pisze:Ktoś kto robił u nich remap mógłby wyjaśnić ten aspekt

Ja robiłem sam remap on nich. Wygląda to tak w skrócie że odczytujesz dane z seryjnego komputera, otrzymanym od nich programem. Wysyłasz to do nich mailem i oni odsyłają Ci gotową mapę. Wgrywasz to samodzielnie i robisz kilka testów typu jazda od 40 do odcinki na 3 biegu z gazem w podłodze, równa jazda na 4 biegu przy niskich obrotach itp... zapisując te parametry wtedy za pomocą ich programu. Następnie wysyłasz im to co zapisałeś. Później dostajesz mailem poprawioną mapę lub info że wszystko jest OK i można śmigać.
Ja jestem bardzo zadowolony z remapu. Auto ładnie ciągnie z dołu i nie "puchnie" aż do 7200obr. Seryjny silnik bardzo mnie rozczarowywał na wysokich obrotach gdy dostawał zadyszki w powyżej 6000obr.
Słowo się rzekło, nie ważne czy zdalnie, jak w przypadku u kolegi wyżej czy też na miejscu - wszystkie mapy są przez BBR customizowane pod konkretny silnik. Poniżej odpowiedź z BBRa.
Pozdrawiam
Rafał
-
Załączniki
-

- Screenshot_20180412-191413.png (189.44 KiB) Przejrzano 791 razy