Katalizator
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Flajdzip
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 20:03
- Model: NB FL
- Wersja: Golas
- Lokalizacja: Żagań / Zielona Góra
Siemanko, cześć, witam,
przybywam z pytaniem dotyczącym katalizatora.. mianowicie czy w naszych kochanych Madźkach NB:FL'ach katalizator jest wyjmowany, czy trzeba go ciąć?
dodatkowo co polecacie przy ewentualnym wycięciu? jakieś strumiennice, wspawanie rurki czy po prostu nowy katalizator?
przybywam z pytaniem dotyczącym katalizatora.. mianowicie czy w naszych kochanych Madźkach NB:FL'ach katalizator jest wyjmowany, czy trzeba go ciąć?
dodatkowo co polecacie przy ewentualnym wycięciu? jakieś strumiennice, wspawanie rurki czy po prostu nowy katalizator?
trzeba spawać.
no i nie ma sensu wyjmować (przy nie modzonym silniku). Przez rok jeździłem ze strumiennicą, poza głośniejszym "GRRRR" z wydechu żadnych innych skutów. Jak masz zatkanego kata, to nowy zrobi robotę.
no i nie ma sensu wyjmować (przy nie modzonym silniku). Przez rok jeździłem ze strumiennicą, poza głośniejszym "GRRRR" z wydechu żadnych innych skutów. Jak masz zatkanego kata, to nowy zrobi robotę.
- Flajdzip
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 20:03
- Model: NB FL
- Wersja: Golas
- Lokalizacja: Żagań / Zielona Góra
Ciap pisze:trzeba spawać.
no i nie ma sensu wyjmować (przy nie modzonym silniku). Przez rok jeździłem ze strumiennicą, poza głośniejszym "GRRRR" z wydechu żadnych innych skutów. Jak masz zatkanego kata, to nowy zrobi robotę.
a prawdą jest to, że wycięcie kata i wspawanie jakiejś tam rurki zamiast nowego katalizatora doda kopa Madźce?
czy wręcz odwrotnie, odejmie jej troche mocy?
jak masz stary i zatkany, to wspawanie rury doda "kopa", poprzez odetkanie wydechu. Ten sam efekt uzyskasz wymieniając zużyty na sprawny katalizator 
Dodatkowo, w nbfl masz drugą sondę za katalizatorem, przy wycięciu kata i zostawieniu sondy będziesz miał piękne "check engine".
Przy niemodyfikowanym silniku wycięcie kata nie ma sensu. Tylko trujesz bardziej

Dodatkowo, w nbfl masz drugą sondę za katalizatorem, przy wycięciu kata i zostawieniu sondy będziesz miał piękne "check engine".
Przy niemodyfikowanym silniku wycięcie kata nie ma sensu. Tylko trujesz bardziej

- Flajdzip
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 20:03
- Model: NB FL
- Wersja: Golas
- Lokalizacja: Żagań / Zielona Góra
Ciap pisze:jak masz stary i zatkany, to wspawanie rury doda "kopa", poprzez odetkanie wydechu. Ten sam efekt uzyskasz wymieniając zużyty na sprawny katalizator
Dodatkowo, w nbfl masz drugą sondę za katalizatorem, przy wycięciu kata i zostawieniu sondy będziesz miał piękne "check engine".
Przy niemodyfikowanym silniku wycięcie kata nie ma sensu. Tylko trujesz bardziej
wszystko jasne, dzieki bardzo

- cardesign1
- Donator
- Posty: 163
- Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam,
pozwolę sobie odświeżyć nieco temat podpinając się przy okazji. Mam pytanie do szanownych kolegów... . Czy do 1,6 podejdzie katalizator z wersji 1,8? Mowa o NBFL.
pozwolę sobie odświeżyć nieco temat podpinając się przy okazji. Mam pytanie do szanownych kolegów... . Czy do 1,6 podejdzie katalizator z wersji 1,8? Mowa o NBFL.
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
Mam potrzebę wymiany katalizatora w NB FL. Po wszelakich diagnozach z powodu nieprzerwanego świecenia się "check engine" ustalono, że to druga sonda daje sygnał, że katalizator jest, ale tak jakby go nie było. Skąd wziąć sprawny na wymianę?? W serwisie nowy to ponad 4k.....czyli 1/3 wartości mojej madzi przy zakupie. Poradźcie gdzie kupić używany ale sprawny, czy może jakieś pewne zamienniki ale takie po zamontowaniu których nie będzie już problemu z "check engine". Trochę mnie wkurza ta ciągle świecąca się kontrolka.
Pozdrawiam noworocznie,
andred
Pozdrawiam noworocznie,
andred
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
A próbowałeś wrzucić emulator sondy ? Powinno to wyeliminować check'a
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
Lucas Z pisze:A próbowałeś wrzucić emulator sondy ? Powinno to wyeliminować check'a
A co to jest ten emulator sondy?
I co ten emulator powoduje? Oszukuje sondę? I jaki to będzie miało wpływ np. na przegląd techniczny.....czy analiza spalin będzie OK?
Z punktu widzenia ekologii wolałbym nie zatruwać środowiska, z punktu widzenia psychiki wolałbym żeby check engine się nie świeciła, a z puntktu widzenia przepisów wolałbym żeby madzia przeszła przegląd techniczny. Czy te wszystkie punkty widzenia da się pogodzić dzięki emulatorowi sondy?

Dzięki za radę,
Pozdr,
andred
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
poczytaj np. tutaj, jeśli katalizator jest rzeczywiście niesprawny kupiłbym na twoim miejscu jakiś uniwersalny zamiennik
http://piterparts.pl/content/6-blad-p420-czy-warto-zamontowac-w-samochodzie-emulator-sondy-lambda
http://piterparts.pl/content/6-blad-p420-czy-warto-zamontowac-w-samochodzie-emulator-sondy-lambda
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
Lucas Z pisze:poczytaj np. tutaj, jeśli katalizator jest rzeczywiście niesprawny kupiłbym na twoim miejscu jakiś uniwersalny zamiennik
http://piterparts.pl/content/6-blad-p420-czy-warto-zamontowac-w-samochodzie-emulator-sondy-lambda
Lucaz Z, dzięki za link. Ciekawy artykuł i trochę mnie oświeciło.
Pozdr,
andred
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
LucasZ: piszesz o zamienniku kata a link jest do emulatora sondy. To nie to samo, owszem check zniknie ale czystosc spalin nie poprawi się.
wytapatalkowane
wytapatalkowane
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Poproszę o poprawienie, jeśli piszę głupoty, ale z tego co się dowiedziałem, sensowną alternatywą do firmowego/seryjnego katalizatora jest katalizator sportowy, z odpowiednią normą przypisaną do rocznika samochodu.
Nie powinien odejmować jakoś specjalnie mocy, a jednocześnie, jeśli jest odpowiednio rozgrzany, przejdzie badanie na stacji diagnostycznej.
Nie powinien odejmować jakoś specjalnie mocy, a jednocześnie, jeśli jest odpowiednio rozgrzany, przejdzie badanie na stacji diagnostycznej.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Niby tak ale mialem w nbfl sportowego kata magnaflow i check mimo to wyskakiwal.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Mam pare pytań, ostatnio przy swapie (1.6->1.8) wywaliłem wkład katalizatora z auta a przegląd powinienem zrobić 2 miesiace temu.
1. Czy teraz na przeglądzie wszyscy mają sprawdzaną emisje spalin ?
2. Czy jeżeli silink nie kopci i nie bierze grama oleju to jest szansa że jak już przyjdzie badanie spalin to wykryją brak kata?
3. Czy inne są normy spalin dla silnika 1.6 a inne do 1.8.(pytam bo teoretycznie moge wrzucić kata spowrotemy z tym ze silnik nie jest wbity w dowód)
1. Czy teraz na przeglądzie wszyscy mają sprawdzaną emisje spalin ?
2. Czy jeżeli silink nie kopci i nie bierze grama oleju to jest szansa że jak już przyjdzie badanie spalin to wykryją brak kata?
3. Czy inne są normy spalin dla silnika 1.6 a inne do 1.8.(pytam bo teoretycznie moge wrzucić kata spowrotemy z tym ze silnik nie jest wbity w dowód)
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Pewnie zależy od stacji. Mi wali jak z obory a nikt mi w wydech nigdy nic nie wtykał
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

kermit01 pisze:Jeżdżę samochodem od mniej więcej 13 lat. Nikt nigdy mi nie sprawdzał spalin na przeglądzie.
to tak dla równowagi: byłem na przeglądzie 16 stycznia i miałem sprawdzaną emisję spalin na wolnych obrotach i podwyższonych.
Coś madzia miała lekko przekroczone, ale nie wiem dokładnie co...
Nie wiem co robią w SKP jak emisja znacznie przekracza normy (brak katalizatora).
NB, 1/2NBFL, NC
Rabanowic pisze:Czyli pewne jest jedno: do maja tego roku musze zrobić przegląd bo później zmiany przepisów i tylko wojewódzka stacja z poważną ściażką zdrowia:-)
Podjedź sobie na przegląd do nas w Sędziszowie to bez problemu Ci podbiją i żadnej sondy nigdzie nie wsadzą

I raczej postaraj się ten przegląd zrobić wcześniej, bo jak Cię złapią i zabiorą dowód to dopiero może być problem i wtedy mogą zacząć się doszukiwać dziury w całym.