Witam,
od jakiegoś czasu słyszę dziwne rezonowanie, dzwonienie (sam nie wiem jak to nazwać). Generalnie słychać to cały czas, mniej lub bardziej. Najbardziej daje się słyszeć na 3 biegu podczas przyspieszania od 2,0k do 2,5k obr/min. Ze względu na mnogość rozumienia słowa "rezonowanie" "dzwonienie", nagrałem krótki filmik na którym uchwyciłem wspomnianą wyżej przypadłość.
Od 35 sekundy robię kilka podjazdów od 2,0k do 2,5k obr/min gdzie wyraźnie słychać w czym problem.
https://youtu.be/KWQepHds3QQ
Zaznaczę, że byłem z samochodem u mechanika. Najpierw przyłapał osłonę katalizatora (pierwszy podejrzany). Niestety bez zmian. Potem padły dwie propozycje, po pierwsze sprzęgło, ale to było wymieniane jakie półtora roku temu, wiec odpadło. Ostatnia propozycja to powolna dezintegracja któregoś z katalizatorów, jednak żadna sonda nie wyrzuca błędów (na chłopski rozum takowym powinien się pojawić).
Może ktoś z Was miał podobny objaw i zechce się podzielić co to jest, żebym wiedział na co zbierać kasę?
Z góry dzięki za pomoc,
Rafał
[NC] Dziwne rezonowanie, dzwonienie [VIDEO]
Ktoś się już z tym spotkał i ma jakiś pomysł?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam. Nie wiem, jak w NC, ale w mojej NB podobny dźwięk i też wyraźnie słychać na 2k-2,5k obr/min.. Długo szukałem skąd to jest. Okazało się, że to łapka wysprzeglika. Ale zauważyłem to po wymianie sprzęgła, gdy mechanik zapomniał wstawić gumę pod gałka zmiany biegów i teraz słychać wszystkie dźwięki od skrzyni. Sprawdź u siebie:) Powodzenia!
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Nie wiem dokładnie o który dźwięk Ci chodzi, bo ja słyszę dwa - podczas przyspieszenia wyższy, takie jakby grzechotanie/dzwonienie, oraz przy schodzeniu z obrotów niski basowy dźwięk. Oczywiście ciężko cokolwiek nagraniem z YT oddać, ale to drugie wygląda mi na zwykły rezonans od wydechu, jest to szczególnie zauważalne z PRHT ale może na Soft topie też.
Natomiast co do pierwszego, też próbuję zdiagnozować u siebie. Mam tak że pod obciążeniem w okolicach 2-2,5k obrotów słychać jakby grzechotanie łożyska, ale tylko po długiej jeździe, gdy wszystko jest już mocno rozgrzane. Jest to też słyszalne stojąc w miejscu na luzie, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk zanika. Podejrzewałem katy, osłony itp.
Łapę sprzęgła też podejrzewałem, ale po wciśnięciu sprzęgła na luzie dźwięk nie zanika momentalnie ale w ciągu 1-2 sekundy - mniej więcej tyle ile zgaduję że schodzi sprzęgłu i skrzyni przestać się obracać, stąd moje podejrzenie że to pewnie pierwsze łożysko na skrzyni.
Spróbuj otworzyć drzwi, przyłożyć ucho w stronę progu i na luzie kilka razy wciskając sprzęgło sprawdź czy zmienia się dźwięk.
Natomiast co do pierwszego, też próbuję zdiagnozować u siebie. Mam tak że pod obciążeniem w okolicach 2-2,5k obrotów słychać jakby grzechotanie łożyska, ale tylko po długiej jeździe, gdy wszystko jest już mocno rozgrzane. Jest to też słyszalne stojąc w miejscu na luzie, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk zanika. Podejrzewałem katy, osłony itp.
Łapę sprzęgła też podejrzewałem, ale po wciśnięciu sprzęgła na luzie dźwięk nie zanika momentalnie ale w ciągu 1-2 sekundy - mniej więcej tyle ile zgaduję że schodzi sprzęgłu i skrzyni przestać się obracać, stąd moje podejrzenie że to pewnie pierwsze łożysko na skrzyni.
Spróbuj otworzyć drzwi, przyłożyć ucho w stronę progu i na luzie kilka razy wciskając sprzęgło sprawdź czy zmienia się dźwięk.
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link