Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
zawodnik pisze:Czy przednia rozporka z nbfl bedzie pasowac do nb?
Mowa o tej nas silnikiem
Pasuje tylko trzeba wywalić tą rurę która idzie do obudowy filtra powietrza, albo kupić krótszą wersję z NBFL. Rura z NB zasłania miejsce montażu rozpórki.
Fotele z NBFL pasują do NB bez przeróbek.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
mutra pisze:zawodnik pisze:Pytanie dot zacisków hamulcowych:
1 do czego sluży ten element? czy to jest ręczne wykręcenie tłoczka? bo probowalem tym kręcić to kończy się ścięciem frezow
2 jak wyjąc mechanizm tłoczka zeby przełożyć to do nowego?
3 gdzie powinien byc ten element w przednich zaciskach?
ad 2 . trzeba wykręcić, gdzieś na jutubach jest film
edit:
https://www.youtube.com/watch?v=dm_DnizKOZM, to jest zacisk z porsche 914 ale z tego co się dowiadywałem u nas działa podobnie. Interesujący nas fragment zaczyna się około 15min. Sam w praktyce nie przekładałem mechanizmu bo kupiłem kompletne nowe tłoczki.
to tak dla potomnych, sposób z filmika działa bardzo dobrze, chwila i tłoczek rozebrany

dzięki za podpowiedź

- emixfajf
- Donator
- Posty: 659
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
KonradPLN pisze:Szybkie pytanie, wie ktos może gdzie dokladnie znajduje się centralka oryginalnego centralnego zamka ( otwieranie z pilota) w nbfl? Pozdrawiam
Jak zdejmiesz schowek nad nogami pasażera to za nim. Odstająca, biała puszka, z kostką wpinaną od dołu, przykręcana do rury deski rozdzielczej.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
korfus pisze:Fotele z nbfl pasuja bez przerobek do nb?
pasuje
nbfl masz wyzsze siedzisko a nb nizsze tylko taka rożnica
emixfajf pisze:KonradPLN pisze:Szybkie pytanie, wie ktos może gdzie dokladnie znajduje się centralka oryginalnego centralnego zamka ( otwieranie z pilota) w nbfl? Pozdrawiam
Jak zdejmiesz schowek nad nogami pasażera to za nim. Odstająca, biała puszka, z kostką wpinaną od dołu, przykręcana do rury deski rozdzielczej.
Dzięki,mam

Czy ktoś montował u siebie w NA bądź NB dystans do kierownicy? Zastanawia mnie czy taki dystans daje więcej niż mniejsza średnica kierownicy jeśli chodzi o miejce na nogi i czy jest to bezpieczne rozwiązanie.
Hockey Puck - 93' NA
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
- Katsuobushi
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 paź 2016, 13:13
- Model: NB
- Lokalizacja: okolice Karpacza
Urwałem wtyczkę od cewki w NBFL 1.8 (nawet nie wiem kiedy). Czy da się ją jakoś rozkręcić aby wyciągnąć resztki kabli i wlutować nowe?
- Załączniki
-
- IMG_20171220_113626.jpg (114.43 KiB) Przejrzano 2823 razy
-
- IMG_20171220_113636.jpg (149.68 KiB) Przejrzano 2823 razy
Da się (musisz od przodu wtyczki powalczyc grubsza igla z zatrzaskami trzymajacymi piny, bo zakładam, że narzędzi do rozbierania wtyczek nie masz), ale to ulep. Kup nowe piny jak gdzieś dostaniesz albo całą wtyczkę.
Chyba to taka, ale musisz się upewnić
http://allegro.pl/kostka-3-pin-wtyk-cew ... i_c=Search
Chyba to taka, ale musisz się upewnić
http://allegro.pl/kostka-3-pin-wtyk-cew ... i_c=Search
- Katsuobushi
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 paź 2016, 13:13
- Model: NB
- Lokalizacja: okolice Karpacza
Dzięki, to powalczę z tą wtyczką a jak mi się nie uda to kupie nową.
Edit: Jak się przyjrzałem to wtyczka od 323f jest trochę inna, ale wtyczka od rx8 jest identyczna
Edit: Jak się przyjrzałem to wtyczka od 323f jest trochę inna, ale wtyczka od rx8 jest identyczna
- kamilsloma
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Wwa
Cześć, czy montaż kierownicy multimedialnej w NC jest prosty? Chodzi mi o to czy mimo braku takiej kierownicy w opcji samochodu to kable i złączka są i tak puszczone, dzięki czemu kupując taką kierownice działa to na zasadzie Plug&Play
Cześć, ostatnio kupiłem stożek Simota w Raszynie i tam do montażu dają rurki, które sami tną. Nie teta jak widać na zdjęciach na krawędziach rurek są zadziory i takie jakby wióry. Trochę się boję, że mogą się poodczepiac i wlecieć do silnika, a tego silniki nie lubią. Moje obawy są uzasadnione? Niestety póki co, to mam tylko pilnik ręczny, więc nie wiem czy nie pogorsze sprawy. Co z tym zrobić jeżeli w ogóle?
- Załączniki
-
- 20171227_201742.jpg (585.09 KiB) Przejrzano 2663 razy
-
- 20171227_201828.jpg (550.8 KiB) Przejrzano 2663 razy
- crazydunky
- Posty: 229
- Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
Pytanie do znawców/starych wyjadaczy 
Co to za body kit?
Z innych zdj wychodzi że od NB

Co to za body kit?
Z innych zdj wychodzi że od NB
- Załączniki
-
- get (1).jpg (392.51 KiB) Przejrzano 2707 razy
Per aspera
Ad astra
Ad astra
- bartz
- Donator
- Posty: 335
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
To są rurki alu - ja wycialem to starym nożykiem kuchennym i wyszlifowalem papierem ściernym.antua pisze:Cześć, ostatnio kupiłem stożek Simota w Raszynie i tam do montażu dają rurki, które sami tną. Nie teta jak widać na zdjęciach na krawędziach rurek są zadziory i takie jakby wióry. Trochę się boję, że mogą się poodczepiac i wlecieć do silnika, a tego silniki nie lubią. Moje obawy są uzasadnione? Niestety póki co, to mam tylko pilnik ręczny, więc nie wiem czy nie pogorsze sprawy. Co z tym zrobić jeżeli w ogóle?
Zwykły pilnik spokojnie sobie z tym poradzi

Czy któryś z Miatowych Cup-owców , rajdowców , obspawał nadwozie ? Oczywiście nie mowie o sytuacji gdy do auta została zamontowana klatka bezpieczeństwa , tylko o sytuacji seryjnego auta z rollbarem + obspawanie.
W kwestii wyjaśnienia pisząc o obspawaniu, mam na myśli wzmacnianie fabrycznych zgrzewów, mocowań wahaczy,dyfrów czy mc personów , tego typu działań podejmuje sie w autach budowanych do sportu , zazwyczaj przed wbudowaniem klatki bezpieczeństwa.
pozdrooo
W kwestii wyjaśnienia pisząc o obspawaniu, mam na myśli wzmacnianie fabrycznych zgrzewów, mocowań wahaczy,dyfrów czy mc personów , tego typu działań podejmuje sie w autach budowanych do sportu , zazwyczaj przed wbudowaniem klatki bezpieczeństwa.
pozdrooo
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Kojarzycie jakąś wiązkę idącą w okolicach schowka w NCFLu, coby można było podpiąć dodatkowe gniazdka zapalniczki i schować je właśnie tam?
(Małgorzata ma kamerkę, światełka świąteczne i telefon ... a z AUX'em zrobiło się przy lewarku tłoczno)
Chciałbym się przygotować przed rozebraniem samochodu
W NA to łatwe - obok idzie światełko.
(Małgorzata ma kamerkę, światełka świąteczne i telefon ... a z AUX'em zrobiło się przy lewarku tłoczno)
Chciałbym się przygotować przed rozebraniem samochodu

W NA to łatwe - obok idzie światełko.

- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
... nienawidzę rozbierać tego eNCeka.
Za każdym razem Goha mi patrzy na ręce, a siwych włosów przybywa.
Szukam rozwiązania mniej inwazyjnego ... ale pewnie tak jak piszesz się skończy
Za każdym razem Goha mi patrzy na ręce, a siwych włosów przybywa.
Szukam rozwiązania mniej inwazyjnego ... ale pewnie tak jak piszesz się skończy


-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
Witajcie w Nowym Roku ! Wszystkiego Najlepszego !
Moje pytanie jest takie:
Występuję następujący objaw. Zdarza się dość często, że podczas wciskania sprzęgła występuje dźwięk dość głośnego pisku z okolic skrzyni biegów, któremu towarzyszą małe wibracje wyczuwalne na lewarku skrzyni biegów.Biegi wchodzą idealnie. Nowa pompa sprzęgła, wysprzęglik ma jakiś niecały rok. Olej w skrzyni wymieniony na nowy. Moja hipoteza jest taka, że to łożysko oporowe sprzęgła... Sprzęgło z tego wiem miałem nigdy nie wymieniane, a podczas jazdy mam nawyk, że często trzymam wciśnięte sprzęgło na światłach...(co może skracać żywotność łożyska oporowego sprzęgła).
Jeżeli chodzi o wymianę kompletnego sprzęgła to polecacie zamiennik Aisin czy lepiej jest zrobić regenerację sprzęgła ?
Pacjent: MX-5 NB 1999 10th Anniversary (skrzynia 6-biegowa Aisin).
Moje pytanie jest takie:
Występuję następujący objaw. Zdarza się dość często, że podczas wciskania sprzęgła występuje dźwięk dość głośnego pisku z okolic skrzyni biegów, któremu towarzyszą małe wibracje wyczuwalne na lewarku skrzyni biegów.Biegi wchodzą idealnie. Nowa pompa sprzęgła, wysprzęglik ma jakiś niecały rok. Olej w skrzyni wymieniony na nowy. Moja hipoteza jest taka, że to łożysko oporowe sprzęgła... Sprzęgło z tego wiem miałem nigdy nie wymieniane, a podczas jazdy mam nawyk, że często trzymam wciśnięte sprzęgło na światłach...(co może skracać żywotność łożyska oporowego sprzęgła).
Jeżeli chodzi o wymianę kompletnego sprzęgła to polecacie zamiennik Aisin czy lepiej jest zrobić regenerację sprzęgła ?
Pacjent: MX-5 NB 1999 10th Anniversary (skrzynia 6-biegowa Aisin).
- AndrzejG
- Donator
- Posty: 91
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
- Model: NC FL
- Wersja: Summer 2.0
- Lokalizacja: Jaworzno
antua pisze:Cześć, ostatnio kupiłem stożek Simota w Raszynie i tam do montażu dają rurki, które sami tną. Nie teta jak widać na zdjęciach na krawędziach rurek są zadziory i takie jakby wióry. Trochę się boję, że mogą się poodczepiac i wlecieć do silnika, a tego silniki nie lubią. Moje obawy są uzasadnione? Niestety póki co, to mam tylko pilnik ręczny, więc nie wiem czy nie pogorsze sprawy. Co z tym zrobić jeżeli w ogóle?
taki grat wewnętrzny rury najlepiej usunąć gratownikiem https://www.google.pl/search?client=opera&hs=ubm&biw=1326&bih=696&tbm=isch&q=gratownik+do+metalu&sa=X&ved=0ahUKEwjvubG51rnYAhWmB5oKHTQzAOoQhyYIJA
taki zwykły "ołówkowy" gratownik daje sobie radę nawet ze stalą czarną wiec z alu tym bardziej .
Efekt będzie estetyczniejszy po pilniku
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
PiotrB, u mnie było podobnie, po odpuszczeniu sprzęgła dźwięk był jakby piszczącego paska. Po zdjęciu skrzyni okazało się, że obydwa łożyska nadawały się na śmietnik, czuć było w palcach, że są totalnie zajechane.
Taniej - regenerację, ale jak nie upalasz i chcesz jeździć dłużej bezawaryjnie - zdecydowanie nowy zamiennik, ew. obity okładzinami z nitką kewlarową dla wydłużenia wytrzymałości.
Taniej - regenerację, ale jak nie upalasz i chcesz jeździć dłużej bezawaryjnie - zdecydowanie nowy zamiennik, ew. obity okładzinami z nitką kewlarową dla wydłużenia wytrzymałości.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- janux
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Czy taka manetka do wycieraczek http://allegro.pl/przelaczik-manetka-wycieraczek-mazda-rx8-rx-8-i6955406877.html#thumb/1 będzie pasowała p&p do NC? Chodzi mi o możliwość sterowania "interval" na pierwszej pozycji "w dół".
Z góry dzieki za odpowiedź
Z góry dzieki za odpowiedź

-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
Sprawdzałem to jeszcze raz z bratem i dźwięk pochodzi ze sprzęgła, czyli diagnoza prawidłowa.
Zamiennik z okładzinami kewlarowymi to kusząca opcja, choć pewnie zdecyduję się na sprzęgło OEM - Exedy.
Dziękuję !
Zamiennik z okładzinami kewlarowymi to kusząca opcja, choć pewnie zdecyduję się na sprzęgło OEM - Exedy.
Dziękuję !
rrutek pisze:PiotrB, u mnie było podobnie, po odpuszczeniu sprzęgła dźwięk był jakby piszczącego paska. Po zdjęciu skrzyni okazało się, że obydwa łożyska nadawały się na śmietnik, czuć było w palcach, że są totalnie zajechane.
Taniej - regenerację, ale jak nie upalasz i chcesz jeździć dłużej bezawaryjnie - zdecydowanie nowy zamiennik, ew. obity okładzinami z nitką kewlarową dla wydłużenia wytrzymałości.