Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
To jest obudowa termostatu i termostat. Odkręć i zobacz sobie co się dzieje. Pewnie nierówno silikonu jest nałożone.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Przerabiał ktoś temat cieknącego zbiornika paliwa w NA?
1) Czy zbiorniki z NA są plug&play do każdej wersji? Widzę wg numerów dwa - dla NA 1.6 115KM i dla reszty wersji. Tylko dla 1.8 widzę jakiś zamiennik.
2) Czy kojarzy ktoś, gdzie da radę go dostać w ogóle? Widzę jeden w Intercarsie, nic więcej znaleźć nie mogę :/
1) Czy zbiorniki z NA są plug&play do każdej wersji? Widzę wg numerów dwa - dla NA 1.6 115KM i dla reszty wersji. Tylko dla 1.8 widzę jakiś zamiennik.
2) Czy kojarzy ktoś, gdzie da radę go dostać w ogóle? Widzę jeden w Intercarsie, nic więcej znaleźć nie mogę :/
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- emixfajf
- Donator
- Posty: 659
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
luki_92_92 pisze:Cieknie w miejscu gdzie wchodzi w osłonę rozrządu nie z samej tej obudowy termostatu także nie wiem czy jest sens to rozbierać :/
Pewnie cieknie na połączeniu przy głowicy.
Tam jest oring.
Trzeba kółka zdjąć.
Blaszkę zdjąć ...itd
Oring za 2 zł max do wymiany, ale rozrząd trzeba ruszyć.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Przy zmianie zaciskow z mid brejk na big brejk i zostawieniu starych zwrotnic na tyle tarcza blokuje sie o oslone. Jak to przerabiacie? Trzeba odciac rank ok 1.5cm ? Bo odginanie wiele nie daje
Pytanko:
W mojej NA brzęczy/prycha uszczelka przy wydechu w okolicach katalizatora, spotkał się ktoś z takim problemem?
Wystarczy kupić nową uszczelkę + nakrętki, czy trzeba bardziej kombinować, żeby się to nie powtórzyło?
Pozdrawiam
Adrian
W mojej NA brzęczy/prycha uszczelka przy wydechu w okolicach katalizatora, spotkał się ktoś z takim problemem?
Wystarczy kupić nową uszczelkę + nakrętki, czy trzeba bardziej kombinować, żeby się to nie powtórzyło?
Pozdrawiam
Adrian
- sir.michor
- Posty: 291
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:05
- Model: NA
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Cześć i czołem 
Szybkie pytanko, jestem w trakcie przejścia na mid-breaki w mojej NA, wersja przedliftowa czyli bez absu.
Z tego co pamiętam to na nakrętce pisze DOT3, jaki płyn polecacie? Czy DOT4 mogę lać bez stresu czy ma to większe znaczenie?

Szybkie pytanko, jestem w trakcie przejścia na mid-breaki w mojej NA, wersja przedliftowa czyli bez absu.
Z tego co pamiętam to na nakrętce pisze DOT3, jaki płyn polecacie? Czy DOT4 mogę lać bez stresu czy ma to większe znaczenie?
- bodzio10537
- Posty: 38
- Rejestracja: 14 mar 2014, 8:50
- Model: NB
Cześć wszystkim, mam pytanie jak się po polsku nazywa ten gumowy przewód wychodzący z pokrywy zaworów?
https://ilmotorsport.de/shop/article_de ... d0252088c7
Z góry dzięki za pomoc.
ewentualnie gdzie można tego szukać?
https://ilmotorsport.de/shop/article_de ... d0252088c7
Z góry dzięki za pomoc.
ewentualnie gdzie można tego szukać?
- bodzio10537
- Posty: 38
- Rejestracja: 14 mar 2014, 8:50
- Model: NB
Dzięki, tak właśnie myślałem, ale google nic mi nie wyrzuca jak wpisuje przewód odmy mx5 nb.
Carspeed będzie dobrym pomysłem.
Carspeed będzie dobrym pomysłem.
- sir.michor
- Posty: 291
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:05
- Model: NA
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Dzięki wielkie 

- Chicago7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Zielona Góra
Witam, mam nbfl 2004r i sie zastanawiam jak sprawdzić czy podjedzie pilot do centralnego?, bo mam tylko otwieranie z klucza, centralny jest. Chetnie kupie takiego pilota, a niechcem kupowac jakiś zakiennikow
1.6 nbfl
cześć 
chciałbym trochę obniżyć swoją MX5NB a w przyszłości może i utwardzić, obecnie mam fabryczne sprężyny i amory - czy na początek wystarczy, że kupię sprężyny -30mm i nie będzie problemu z amortyzatorami, które dokupię w następnym rzucie? Może wymienić same sprężyny?

chciałbym trochę obniżyć swoją MX5NB a w przyszłości może i utwardzić, obecnie mam fabryczne sprężyny i amory - czy na początek wystarczy, że kupię sprężyny -30mm i nie będzie problemu z amortyzatorami, które dokupię w następnym rzucie? Może wymienić same sprężyny?
- irekJ
- Donator
- Posty: 2790
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Na dniach będę do mego NCFL wstawiał kubeł.
Podpowie ktoś gdzie i jaki rezystor wpiąć w kostkę aby oszukać czujnik od zajętości fotela?
Bo chyba tyle wystarczy aby wszystko działało jak powinno?
Podpowie ktoś gdzie i jaki rezystor wpiąć w kostkę aby oszukać czujnik od zajętości fotela?
Bo chyba tyle wystarczy aby wszystko działało jak powinno?
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
TerminatorPi pisze:Cube pisze:TerminatorPi pisze:Głupie pytanie, bo wcześniej nigdy czegoś takiego nie miałem - logicznie wydaje mi się, że to to, ale prośba o potwierdzenie. Jeśli po wymianie opon na zimówki bije mi powyżej ok. 100km/h (a przy wyprzedzaniu na ekspresówce, jak podciągnąłem lekko powyżej dozwolonejzaczęło tłuc jak głupie), to złe wyważenie i wrócić do warsztata i ochrzanić?
Jeśli nic innego oprócz opon/kół nie zmieniałeś to jak najbardziej. Są dwie opcje - albo źle wyważone albo źle dokręcone. Sprawdź nakrętki i jak będzie ok to wracaj do wulkanizatora.
Poszedłem po pracy na parking i zorientowałem się, że w ND nie ma kluczy w zestawie. Bo wymiany koła nie przewiduje się (nie ma opcji koła zapasowego, nawet dojazdówki; jest tylko zestaw naprawczy). Tak więc podjechałem do wulkanizatora (na szczęście mam kilkaset metrów od pracy. Zarzekali się, że niemożliwe, żeby było źle dokręcone, wzięli auto na poprawkę wyważenia. I w drodze powrotnej było już dużo lepiej.
Tylko bezpośrednio po wymianie też było lepiej. Zobaczymy czy przy następnym kursie z powrotem do Warszawy będą jakieś niepokojące objawy.
Osobiscie mialem taka sytuacje, ze po wymianie opon na wielosezonowe, zaczalem odczuwac lekkie "bicie", przy wiekszych predkosciach. Kola zostaly ponownie wywazone, ale objaw nie ustapil. Okazalo sie ze jedna z tarcz hamulcowych byl zwichrowana i minimalnie ocierala o klocek. Ciekawe, ze przy poprzednich oponach (o innej wadze i troszke innej wysokosci 205/45r17 vs nowe 205/50r17) tego efektu nie bylo. Przetoczenie tarcz hamulcowych osi gdzie wystepowal problem rozwiazalo kwestie.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Chicago7 pisze:Witam, mam nbfl 2004r i sie zastanawiam jak sprawdzić czy podjedzie pilot do centralnego?, bo mam tylko otwieranie z klucza, centralny jest. Chetnie kupie takiego pilota, a niechcem kupowac jakiś zakiennikow
Musisz sprawdzić czy masz odbiornik- umieszczony jest za schowkiem- na upartego zobaczysz nawet bez ściagania schowka
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- Katsuobushi
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 paź 2016, 13:13
- Model: NB
- Lokalizacja: okolice Karpacza
Cześć,
NBFL 1.8 silnik chodził dość nierówno i sypał błędami zmiennej fazy. Jedno koło wydawało się być źle założone na wałek, a to kółko na wałku od zmiennej fazy (VVT acurator) wyglądało jakby ktoś przy nim majstrował. Po rozłożeniu widać, że ktokolwiek to wcześniej rozkładał nie był zbyt delikatny, a jedna z dziurek w elemencie na zdjęciu, ma owalny kształt zamiast okrągłego. Czy konieczna jest wymiana tego elementu? Czy próbować to złożyć, mimo złego kształtu i możliwości poruszenia tym o kilka milimetrów ręką.
NBFL 1.8 silnik chodził dość nierówno i sypał błędami zmiennej fazy. Jedno koło wydawało się być źle założone na wałek, a to kółko na wałku od zmiennej fazy (VVT acurator) wyglądało jakby ktoś przy nim majstrował. Po rozłożeniu widać, że ktokolwiek to wcześniej rozkładał nie był zbyt delikatny, a jedna z dziurek w elemencie na zdjęciu, ma owalny kształt zamiast okrągłego. Czy konieczna jest wymiana tego elementu? Czy próbować to złożyć, mimo złego kształtu i możliwości poruszenia tym o kilka milimetrów ręką.
- Załączniki
-
- Jedna z tych dziurek ma owalny kształt
- 23618841_1544968635587181_1060851459_n.jpg (50.57 KiB) Przejrzano 2851 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Katsuobushi pisze:NBFL 1.8 silnik chodził dość nierówno i sypał błędami zmiennej fazy. Jedno koło wydawało się być źle założone na wałek, a to kółko na wałku od zmiennej fazy (VVT acurator) wyglądało jakby ktoś przy nim majstrował. Po rozłożeniu widać, że ktokolwiek to wcześniej rozkładał nie był zbyt delikatny, a jedna z dziurek w elemencie na zdjęciu, ma owalny kształt zamiast okrągłego. Czy konieczna jest wymiana tego elementu? Czy próbować to złożyć, mimo złego kształtu i możliwości poruszenia tym o kilka milimetrów ręką.
chyba sam sobie odpowiedziales - oczekujesz ze w magiczny sposob zacznie to dobrze dzialac? NIby jak? Zrob to raz a dobrze, nie ma co ryzykowac kolejnej rozbiorki, swojego czasu, nerwow itd.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1665
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
tytusr pisze:Osobiscie mialem taka sytuacje, ze po wymianie opon na wielosezonowe, zaczalem odczuwac lekkie "bicie", przy wiekszych predkosciach. Kola zostaly ponownie wywazone, ale objaw nie ustapil. Okazalo sie ze jedna z tarcz hamulcowych byl zwichrowana i minimalnie ocierala o klocek. Ciekawe, ze przy poprzednich oponach (o innej wadze i troszke innej wysokosci 205/45r17 vs nowe 205/50r17) tego efektu nie bylo. Przetoczenie tarcz hamulcowych osi gdzie wystepowal problem rozwiazalo kwestie.
No nie... Dyzia ma dopiero niecałe 6 tysięcy nalotu. Raczej nie spodziewałbym się zwichrowanych tarcz

(zresztą po ponownym wyważeniu jest dużo lepiej - przy 130-140 zaczyna odrobinę bić, ale nie aż tak)