czy to norma?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

25 paź 2017, 15:57

Gruda pisze:Czesc wszystkim, dolacze sie do tematu. Ja mam tak ze na zimnym silniku po odpaleniu jest 1500 obrotow z wcisnietym sprzeglem I hamulcem. Jak dojezdzam do skrzyzowania I wciskam sprzeglo zeby stanac to obroty spadaja do 500 I silnik sie dlawi poczym wracaja na 850. na cieplym silniku nie ma tego problemu. Dodam, ze na zimnym silniku obroty faluja.
Przepustnica, kolektor dolotowy, dolot powietrza, komputer, czujnik położenia wałka, wału, albo kompresja na cylindrach... Wszystko pasuje do Twojego opisu. Wiem, bo wszystko to przerobiłem u siebie - serio! :ryjezesmiechu:

Zacznij od sprawdzenia kompresji. Druga najprostsza czynność to czyszczenie przepustnicy. Jeśli to nie pomoże, to zamień się z kimś czujnikami położenia wałka i wału (ten pierwszy można odkręcić jedną śrubką, więc to prosta rzecz), a później rozbierz kolektor dolotowy. Diagnostyka dolotu to już chyba temat dla elektryka, bo mam na myśli błędne odczyty z czujników. Padnięty komputer tym bardziej. Lepiej wymienić, niż naprawiać.
Gruda
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2017, 11:15
Model: NB FL
Wersja: Nevada

29 paź 2017, 20:12

Dzieki!
Tak zrobilem, wyjalem przepustnice, odkrecilem silniczek krokowy I oba elementy wyczyscilem dokladnie, zostawilem tez akumulator odlaczony na cala noc, poskladalem wszystko do kupy I jak na razie widze poprawe ale nie jezdzilem nia bo zmienialem przewody hamulcowe na metalowe tzn takie w plecionce (mowiac fachowo:) I klocki kupilem EBC yellowstuff. Mam nadzieje ze to bedzie ladnie dzialac bo za tydzien w sobote tor.
ODPOWIEDZ