NC samopowracalność kierownicy

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

SteveO
Posty: 8
Rejestracja: 12 paź 2017, 18:19
Model: NC
Wersja: 2.0 Energy

12 paź 2017, 18:33

Cześć, właśnie nabyłem drogą kupna moją pierwszą Emkę i zauważyłem pewnien brak samopowracalności kierownicy do pozycji jazdy na wprost.

Zastanawiam się czy to wina opon, cos nie tak ze zbieżnością, czy po prostu ten typ tak ma?
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

12 paź 2017, 18:43

Najpierw sprawdziłbym ciśnienie w oponach, potem geometrię.
Tak czy inaczej zachęcam do trzymania obu rąk na kierownicy :)
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

13 paź 2017, 6:51

Na pewno w MX-5 nie jest inaczej niż w innych samochodach - jeżeli zauważyłeś różnicę to jak pisał kolega sprawdź geometrię (nie tylko zbieżność).
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

15 paź 2017, 9:54

Po Twoim poście, zwróciłem uwagę jak to jest u mnie i kierownica nie powraca samoczynnie tak jak np. w octavii :lol:
W czasie jazdy muszę często korygować tor jazdy, gdyż mój mx jest bardzo wrażliwy na koleiny itp. poza tym ciągle omijam studzienki i inne dziury.
Układ kierowniczy w mx jest chwalony za bezpośredniość więc uznałem, że tak musi być i taka jazda sprawia mi przyjemność.
Polecam rozpocząć ustawianie geometrii od zaleceń wg
https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 706
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

15 paź 2017, 9:57

W RWD nigdy nie będzie tak ''odbijać'' jak w FWD ;)
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2017, 13:29

Za powrót kierownicy odpowiada głównie kat wyprzedzania zwrotnicy. Jedź na geometrię i ustaw sobie;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

16 paź 2017, 9:17

dokladnie. im wiekszy kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy tym kiera szybciej wraca do pozycji zero. w miatach zdaje sie ustawiany na okolo 7 stopni.
inna mozliwosc to to ze uklad kierowniczy ciezko chodzi tzn olej stary w przekladni albo cos tam sie przytarlo. to tez moze powodowac ze nie bedzie wracac ale to bys czul na rekach ze kiera ciezko chodzi.
kolejna sprawa zbyt niskie cisnienie w przednich kolach rzedu 1 bara. to tez moze miec delikatny wplyw na powracanie kiery.kolejna mzoliwosc zatarte lozyska mcphersona. ale to tez bys czul na kieorwnicy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
SteveO
Posty: 8
Rejestracja: 12 paź 2017, 18:19
Model: NC
Wersja: 2.0 Energy

22 paź 2017, 14:05

Zauważyłem ze przy większych prędkościach kierownica wraca normalnie, słabo wraca przy wolnej jeździe. Geometria sprawdzę, ale podejrzewam ze zawieszenie sie teoche zamuliło bo mój egzemplarz przez 3 lata przejechał tylko 4000km a w tym roku tylko 400. Ja od zakupu zrobiłem juz 1500 i mam wrażenie ze jest lepiej, ale dalej daleko jej do nowego Mondeo którym jeżdżę służbowo, gdzie kierownica wraca błyskawicznie niezależnie od prędkości.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

23 paź 2017, 20:08

Posłuchaj Piwo i Czester - jedź na geometrię sprawdzić kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Tylko przed wjazdem upewnij się, że warsztat ma sprzęt do pełnego pomiaru ustawień, a nie tylko zbieżności.

A inna sprawa to... No, nie spodziewaj się, że Miata będzie zachowywać się choć trochę, jak przednionapędowe, długie, ciężkie, podsterowne konserwy, pokroju Mondeo :)
SteveO
Posty: 8
Rejestracja: 12 paź 2017, 18:19
Model: NC
Wersja: 2.0 Energy

24 paź 2017, 1:02

Nie spodziewam ze NC będzie prowadzić sie jak nowe mondeo tylko lepiej, ale akurat tutaj troche jej brakuje. Według mnie krótkie przełożenie układu kierowniczego i co za tym idzie cieżko pracujący układ vs zwykle auta to za mało żeby powiedzieć ze auto dobrze sie prowadzi. Brak samopowracalnosci oznacza konieczność permanentnego korygowania toru jazdy a to jest upierdliwe i niebezpieczne. Mam jeszcze stare BMW które nie ma tego problemu i według mnie prowadzi sie lepiej, a ma 23 lata.
Pytam was czy macie ten problem w swoich samochodach co oznacza ze to cecha tego modelu, czy u mnie jest cos nie tak?
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

24 paź 2017, 6:56

Układ kierowniczy mojego NC-ka (prawie 3 lata) pracuje dużo lepiej niż w (za przeproszeniem :)) Mondeo - chodzi trochę ciężko jak powinno być w autku sportowym, z powracaniem nie ma żadnych problemów przy żadnych prędkościach.
Więc jak już stwierdził przedmówca - zamiast pisać posty o "zamulaniu" itp. dywagacje - lepiej się wybrać na geometrię i całościowe sprawdzenie układu kierowniczego i problem zostanie rozwiązany.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

24 paź 2017, 7:02

No i przede wszystkim przejedź się inną MX-5-ką dla porównania. Jeśli będziesz miał podobne odczucia, to możliwe, że bierzesz za wadę jedną na najlepszych cech Miaty ;)
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2017, 7:09

Miałem ten sam problem w mojej starej NB. Wymiana płynu wspomagania pomogła + geometria. Tez myślałem, ze tam jest normalnie - dopiero Adam z radości uświadomił mi, ze nie do końca ;)
SteveO
Posty: 8
Rejestracja: 12 paź 2017, 18:19
Model: NC
Wersja: 2.0 Energy

24 paź 2017, 10:26

Teraz wszysko jasne, dzięki
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 paź 2017, 13:34

od siebie dodam że jak miałem przestawioną geometrię przodu (poluzowana śruba przedniego lewego dolnego wahacza) to auto miało problem z "odkręcaniem" kierownicy po skręcie w lewo.

Jakbys się wybrał na ustawienie geometrii to wrzuć wyniki przed/po - sądzę że każdy chętnie zobaczy.
ODPOWIEDZ