ND zamówiona
Moderator: Moderatorzy
Hey,
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0 160KM
Skrzynia: 6 MT
Nadwozie: 2drzwi
Wyposażenie: SkyFREEDOM
Napęd: RWD
Lakier: Soul Red (41V)
Pakiet sport.
Jeśli wszystko pójdzie dobrze 2 tyg. i śmigam.
Przesiadka z terenówki w automacie, będzie zabawna.
Bunny.
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0 160KM
Skrzynia: 6 MT
Nadwozie: 2drzwi
Wyposażenie: SkyFREEDOM
Napęd: RWD
Lakier: Soul Red (41V)
Pakiet sport.
Jeśli wszystko pójdzie dobrze 2 tyg. i śmigam.
Przesiadka z terenówki w automacie, będzie zabawna.
Bunny.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Ja mam zakonserwowaną (sam robiłem) i szef serwisu nie miał żadnych uwag, dodał tylko, że dobrze zrobiłem 

- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Z dokładnością do dachu (rozumiem, że miękki, nie RF, zgadza się?), identyczna jak moja 
Gratki.

Gratki.
BunnyWoop pisze:Hey,
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0 160KM
Skrzynia: 6 MT
Nadwozie: 2drzwi
Wyposażenie: SkyFREEDOM
Napęd: RWD
Lakier: Soul Red (41V)
Pakiet sport.
Jeśli wszystko pójdzie dobrze 2 tyg. i śmigam.
Przesiadka z terenówki w automacie, będzie zabawna.
Bunny.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2216
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jakim cudem masz tylko 2 tygodnie oczekiwania? Mi powiedzieli 5 miesięcy...
- mike_d
- Donator
- Posty: 1226
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Wojtek - jeśli zdecydujesz się na jeden z modeli dostępnych w sieci dealerskiej (co zwykle oznacza biały / czerwony Sky Passion / Freedom) to czekasz tylko na zamontowanie wybranych dodatków i ew. wymianę aut między dealerami bo każdy musi mieć na stanie Mx-5. Jeśli chcesz full custom to niestety czekanie (mój się 3 miechy robił i płynął do kraju)
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
mike_d pisze:Wojtek - jeśli zdecydujesz się na jeden z modeli dostępnych w sieci dealerskiej (co zwykle oznacza biały / czerwony Sky Passion / Freedom) to czekasz tylko na zamontowanie wybranych dodatków i ew. wymianę aut między dealerami bo każdy musi mieć na stanie Mx-5. Jeśli chcesz full custom to niestety czekanie (mój się 3 miechy robił i płynął do kraju)
Ale zobaczcie sobie liczbę opcji konfiguracyjnych - przy czym nie uwzględniamy dodatków montowanych przez dilera już na miejscu, bo to nie wpływa na to, co wyjeżdża z fabryki - w MX-5 mamy kilka kolorów i trzy wersje konfiguracji (ok, uwzględniając silnik 1,5 oraz automat w RF, mamy łącznie pięć wersji). W byle konfiguratorze Skody, czy innego Peżo można potencjalnych wersji wyklikać kilkaset. Z jednej strony - mniejsza elastyczność, z drugiej - większa szansa, że auto "z placu" będzie pasowało do naszych oczekiwań. Tym bardziej, jeśli chcesz któryś z popularnych kolorów. Myślę, że np. na Blue Reflex (czy jak on się tam nazywa), niezależnie od wyposażenia trzeba by było czekać.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
mike_d pisze:Afaik jedynym elementem wyposażenia ND jakie musi zostać zamontowane w fabryce jest pakiet recaro (stołki, bile, rozpórki) - cała reszta u dealera.
Nie.
Pierwsze i oczywiste - wersja 1.5 ma inny silnik, więc w sposób oczywisty jest to inny samochód wyjeżdżający z fabryki. Tak samo RF z automatem to zupełnie inna mechanika.
Dwa - Masz dwa rodzaje zegarów (konkretnie - lewy wskaźnik występuje w wersji full LCD na pewno w SkyFreedom, a w SkyEnergy masz dwie "mechaniczne" wskazówki; nie wiem jak jest w SkyPassion).
Trzy - od SkyPassion w górę są podgrzewane fotele, skórzana tapicerka.
Cztery - SkyEnergy ma prostszą klimę
Pięć - SkyEnergy nie ma paru automagicznych systemów typu auto-wycieraczki, auto-światła, AFLS, BSM, RCTA. Ale - tu przyznam - nie wiem ile z tego jest kwestią dodatkowych komponentów w samochodzie, a ile wymaga "tylko" aktywacji odpowiedniego softu.
Sześć - SkyFreedom ma dostęp bezkluczykowy
Siedem - Nieszczęsny i-Stop i i-Eloop w SkyFreedom
Osiem - Nie sądzę, żeby wszystkie wyjeżdżały na jednych kołach z fabryki i dopiero dealer przemontowywał na inne (choć to jest względnie najprostszy element do zmiany, zwłaszcza jeśli chodzi tylko o różnicę kolorystyczną pomiędzy wersjami, co nie wymaga regulacji geometrii)
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
mike_d pisze:Wszystko racja - pisząc wyposażenie miałem na myśli to co w katalogu możesz domówić (np. alcantara na desce) i ten nieszczęsny recaro - silniki, skrzynia, RF i trim level - a raczej to co od niego zależy - wiadomo, w fabryce zamawiasz.
A, w tym sensie.
To faktycznie. Akcesoria są montowane na miejscu (i czasem ich nie ma, i trzeba np. czekać miesiąc na chlapacze

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2216
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie, rozpórka jest w Skypassion, przynajmniej w 2.0. Nie straszcie:)
Kolorowy wyświetlacz przy zegarach jest w RF, softtop ma monochromatyczny (przynajmniej w SkyPassion).
W tym roku już nie ma. Jest chyba tylko w pakiecie recaro.
Wojtek Wawa pisze:Panowie, rozpórka jest w Skypassion, przynajmniej w 2.0. Nie straszcie:)
W tym roku już nie ma. Jest chyba tylko w pakiecie recaro.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2216
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe ile kosztuje jej dołożenie.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Wojtek Wawa pisze:Ciekawe ile kosztuje jej dołożenie.
W oficjalnym katalogu akcesoriów, o ile pamiętam, nie było rozpórki osobno. Jedyny "mechaniczny" element występujący w katalogu to sprężyny. (zależy jeszcze jak traktujemy tłumik). Reszta to wygląd i bajery.
Wojtek Wawa pisze:Ciekawe ile kosztuje jej dołożenie.
Można poszukać nr części i zamówić w ASO na dziale z częściami lub wybrać jakąś aftermarket. Dodatkowo trzeba jeszcze zmienić blachę przy podszybiu na wersję z mocowaniami do rozpórki.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
N244 56 35X - 160,41 zł 

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2216
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
1. WOW, to się nazywa detaliczna odpowiedź! Dzięki!
2. czy każdy z nas może mieć dostęp do tego katalogu części? Czy tylko pracownicy serwisu?
(3.) Bardzo mnie zasmuciło usunięcie rozpórki w roku 2017 ze SkyPassion. Ale rozumiem, że tak samo jak konserwacja, nie wpływa na gwarancję, więc po prostu to jakby podwyżka ceny za mniej niż 1k zł (za to w 2017 roku dodali Blind Spot monitoring, co przy jeździe Top Up przydaje się w ND jak chyba w żadnym innym samochodzie, którym miałem okazję jeździć).
Swoją drogą na stronie mazdy.pl wciąż oficjalnie stoi informacja
"SKY-G 2.0
Jednostka dwulitrowa charakteryzuje się
jeszcze lepszymi osiągami niż silnik 1.5 SKY-G.
Aby układ napędowy współgrał z silnikiem o większej
mocy, zastosowano w nim mechanizm różnicowy
o ograniczonym poślizgu (LSD – Limited Slip Differential).
Kolumny przedniego zawieszenia
wzmacnia także dodatkowa rozpórka."
Oby nie usuneli LSD ze standardowego wyposażenia. Strasznie nie chcę i-eloop, a przede wszystkim keyless, jako że samochód spędzi większość czasu na ulicy w mieście słynącym z kradzieży nowych bezkluczykowych mazd.
Czy czegoś jeszcze nie ma w Skypassion, a jest w polskim nowym katalogu? Zobaczyłem na niemiecki cennik, który odpowiada chyba polskiemu, i tam w odpowiedniku Skypassion nie ma doświetlania zakrętów AFLS, u nas też nie ma od 2017?
2. czy każdy z nas może mieć dostęp do tego katalogu części? Czy tylko pracownicy serwisu?
(3.) Bardzo mnie zasmuciło usunięcie rozpórki w roku 2017 ze SkyPassion. Ale rozumiem, że tak samo jak konserwacja, nie wpływa na gwarancję, więc po prostu to jakby podwyżka ceny za mniej niż 1k zł (za to w 2017 roku dodali Blind Spot monitoring, co przy jeździe Top Up przydaje się w ND jak chyba w żadnym innym samochodzie, którym miałem okazję jeździć).
Swoją drogą na stronie mazdy.pl wciąż oficjalnie stoi informacja
"SKY-G 2.0
Jednostka dwulitrowa charakteryzuje się
jeszcze lepszymi osiągami niż silnik 1.5 SKY-G.
Aby układ napędowy współgrał z silnikiem o większej
mocy, zastosowano w nim mechanizm różnicowy
o ograniczonym poślizgu (LSD – Limited Slip Differential).
Kolumny przedniego zawieszenia
wzmacnia także dodatkowa rozpórka."
Oby nie usuneli LSD ze standardowego wyposażenia. Strasznie nie chcę i-eloop, a przede wszystkim keyless, jako że samochód spędzi większość czasu na ulicy w mieście słynącym z kradzieży nowych bezkluczykowych mazd.
Czy czegoś jeszcze nie ma w Skypassion, a jest w polskim nowym katalogu? Zobaczyłem na niemiecki cennik, który odpowiada chyba polskiemu, i tam w odpowiedniku Skypassion nie ma doświetlania zakrętów AFLS, u nas też nie ma od 2017?
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, 6:14 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Kazdy moze miec dostep 
Co do keyless, zainstaluj sobie dodatkowe zabezpieczenia + kluczyk zawijaj w folie alu lub kup specjalny futerał
Wiadomo ze i tak jak beda chcieli zwinac to i tak to zrobia wiec najlepiej jest miec AC + GAP 

Co do keyless, zainstaluj sobie dodatkowe zabezpieczenia + kluczyk zawijaj w folie alu lub kup specjalny futerał


- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2216
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Gdzieś jest opisane, jak zdobyć ten dostęp i jak nazywa się ta strona?
A co do keyless - dla mnie noszenie kluczyka w futerale (nie pisząc o folii aluminiowej:-) to jakaś masakryczna głupota - więcej przecież to wymaga zachodu, niż standardowe naciśnięcie otwierania na zwykłym kluczyku.
A co do keyless - dla mnie noszenie kluczyka w futerale (nie pisząc o folii aluminiowej:-) to jakaś masakryczna głupota - więcej przecież to wymaga zachodu, niż standardowe naciśnięcie otwierania na zwykłym kluczyku.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, 6:18 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2216
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki!