ND vs 124 Spider test łosia

jakim cudem Fiat jest taki szybki?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2216
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2017, 18:18

Na początek dwa krótkie filmiki z testem łosia.

MX5 2.0 ND
https://youtu.be/kA4vjw8lh4s

Fiat 124 Spider
https://youtu.be/vUGLBwOxfHk

MX5 robi ten test przy 75 kmh, 124 przy 81 kmh. Jak ktoś zgłębi inne testy to zobaczy jaka to przepaść. Mx5 bliżej do gorszych SUVów, Fiatowi do supercarów.

A teraz po kolei różne fakty
1. w teście fiat jedzie na bridgestonach jak w usa (s001), a mazda na michelinach (u nas sprzedaje się na bridgestonach re050, o ile dobrze pamiętam?). I w sumie to może wszystko wyjaśnić, ale zawsze myślałem, że micheliny sport 3 są dobrymi gumami, tu bym nie szukał przyczyny
2. nie znam hiszpańskiego, ale wydaje mi się, że mx5 jest wersją na bilsteinach (?). Czy utwardzenie mx5 nie zwiększyło podsterowności? Zwykle tak się dzieje, przynajmniej przy ciasnych zakrętach (a tym jest test łosia). Czyli wersja skypassion byłaby szybka tak jak fiat?
3. przy ciasnych zakrętach masa jest wszystkim. Jakim cudem 124 spider jest o tyle szybszy!?!?!?!

Na koniec jeden hint - gt86 przy torowym ustawieniu ESP w ogóle nie dawał rady przejechać tego testu (za to z ESP w trybie normal jechał ponad 80 kmh). Może to podatnośc do driftu nawet z ESP spowalnia mx5?

Jestem ciekaw Waszych opinii.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2017, 19:15

W spiderze na 100% na drugim zwrocie załącza się esp i hamuje tylne koło by nie wpadło w nadsterowność, nawet to słychać. W Mx5 tego nie ma, idzie bokiem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
mufasa
Posty: 537
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

11 wrz 2017, 20:55

A może rodzaj zastosowanego dyferencjału ma tutaj jakieś znaczenie?
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 wrz 2017, 7:44

Tak jak Czester pisze: we fiacie włączył się ESP. Inna sprawa, że faktycznie strasznie sie gibie ta mazda :roll:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2216
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2017, 12:45

W każdym samochodzie włącza się ESP - pytanie jak jest skalibrowane...
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1662
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

12 wrz 2017, 14:06

W ND jest tak, że ESP pozwala na lekkie machnięcie tyłem i dopiero koryguje.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1662
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

13 wrz 2017, 9:36

Wojtek Wawa pisze:1. w teście fiat jedzie na bridgestonach jak w usa (s001), a mazda na michelinach (u nas sprzedaje się na bridgestonach re050, o ile dobrze pamiętam?).

Zgadza się, Dyzia wyjechała z salonu na Potenzach.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

05 paź 2017, 12:32

Też zauważyłem, że ESP w ND pozwala wpadać w mały uślizg, zanim kończy zabawę. Przy takich nagłych manewrach w różne strony to powoduje destabilizację, która może być powodem takiego wyniku. A jeśli chodzi o porównania pomiędzy ND i 124, to np.:

ODPOWIEDZ