Na początek dwa krótkie filmiki z testem łosia.
MX5 2.0 ND
https://youtu.be/kA4vjw8lh4s
Fiat 124 Spider
https://youtu.be/vUGLBwOxfHk
MX5 robi ten test przy 75 kmh, 124 przy 81 kmh. Jak ktoś zgłębi inne testy to zobaczy jaka to przepaść. Mx5 bliżej do gorszych SUVów, Fiatowi do supercarów.
A teraz po kolei różne fakty
1. w teście fiat jedzie na bridgestonach jak w usa (s001), a mazda na michelinach (u nas sprzedaje się na bridgestonach re050, o ile dobrze pamiętam?). I w sumie to może wszystko wyjaśnić, ale zawsze myślałem, że micheliny sport 3 są dobrymi gumami, tu bym nie szukał przyczyny
2. nie znam hiszpańskiego, ale wydaje mi się, że mx5 jest wersją na bilsteinach (?). Czy utwardzenie mx5 nie zwiększyło podsterowności? Zwykle tak się dzieje, przynajmniej przy ciasnych zakrętach (a tym jest test łosia). Czyli wersja skypassion byłaby szybka tak jak fiat?
3. przy ciasnych zakrętach masa jest wszystkim. Jakim cudem 124 spider jest o tyle szybszy!?!?!?!
Na koniec jeden hint - gt86 przy torowym ustawieniu ESP w ogóle nie dawał rady przejechać tego testu (za to z ESP w trybie normal jechał ponad 80 kmh). Może to podatnośc do driftu nawet z ESP spowalnia mx5?
Jestem ciekaw Waszych opinii.
ND vs 124 Spider test łosia
jakim cudem Fiat jest taki szybki?
Moderator: Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2216
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
W spiderze na 100% na drugim zwrocie załącza się esp i hamuje tylne koło by nie wpadło w nadsterowność, nawet to słychać. W Mx5 tego nie ma, idzie bokiem.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

A może rodzaj zastosowanego dyferencjału ma tutaj jakieś znaczenie?

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2216
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
W każdym samochodzie włącza się ESP - pytanie jak jest skalibrowane...
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1662
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Też zauważyłem, że ESP w ND pozwala wpadać w mały uślizg, zanim kończy zabawę. Przy takich nagłych manewrach w różne strony to powoduje destabilizację, która może być powodem takiego wyniku. A jeśli chodzi o porównania pomiędzy ND i 124, to np.: