pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Kwiatek
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 cze 2016, 0:38
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Szczecin
11 sie 2017, 12:16
Dzięki chłopaki, jak trzeba to trzeba

Są jakieś szczególnie polecane łączniki? Czy byleby pasowały do modelu?

-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
11 sie 2017, 12:43
Kwiatek pisze:Dzięki chłopaki, jak trzeba to trzeba

Są jakieś szczególnie polecane łączniki? Czy byleby pasowały do modelu?

IL motorsport robi porządne, zależy jak jeździsz i czego oczekujesz od zawiasu
-
Kwiatek
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 cze 2016, 0:38
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Szczecin
11 sie 2017, 13:16
Jeżdżę bez szaleństw, głównie po mieście od czasu do czasu zarzucę tyłem, ale toru mx nie widział i raczej nie zobaczy, więc chyba zestaw z IL będzie przerostem formą nad treścią. Czyli rozumiem, że mogę zamawiać zwykłe?
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
14 sie 2017, 8:33
Raw_88 pisze:Cześć, kierownica z NB pasuje do NA?
Tak ale wymaga pewnych przeróbek ( trzeba wywiercić dwie dziury i przerobić wtyczki)
-
Raw_88
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
- Model: NA
14 sie 2017, 9:49
Przekładałeś kierownice, czy widziałeś w necie jak to się robi?
Chodzi mi o dokładniejsze informacje, co i gdzie przewiercić.
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
14 sie 2017, 10:11
Raw_88 pisze:Przekładałeś kierownice, czy widziałeś w necie jak to się robi?
Chodzi mi o dokładniejsze informacje, co i gdzie przewiercić.
Mam przełożoną od ładnych paru lat. Jest w necie tutorial (po angielsku), zdjęcia z opisami. Poszukaj.
-
Samba88
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
14 sie 2017, 13:41
Do Speeda, to będzie ten sam filtr oleju, co do zwykłych NB, czy coś innego?
-
kapoost
- Posty: 350
- Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
- Lokalizacja: Zamość / Warszawa
14 sie 2017, 17:13
Ktoś wie do czego ta wtyczka?
1,8 nbfl

- IMG_4943.JPG (738.17 KiB) Przejrzano 2459 razy
-
ace
- Donator

- Posty: 579
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
14 sie 2017, 17:40
To nie jest czasami klima czy coś w ten deseń? Mam chyba identyczny, leży sobie przymocowany, do niczego nie podłączony...
-
meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
15 sie 2017, 11:32
Czy ktos robil panewki w NC, zastanawiam sie na ile taki Motoschaden da sie naprawić, czy trzeba szukac silnika - ile taki koszruje?
W NB przytarta panewke wystarczyło wymienic bo wal byl ok i koszty byly smiesznie niskie.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
-
Demon
- Posty: 486
- Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
- Model: NA
16 sie 2017, 14:58
Hej mam pytanie odnośnie boczków w Na. Czy są różnice przedlift polift? Będą pasować boczki z polifta do przedliftowej deski?
-
kammich
- Posty: 2925
- Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
16 sie 2017, 15:10
Demon pisze:Hej mam pytanie odnośnie boczków w Na. Czy są różnice przedlift polift? Będą pasować boczki z polifta do przedliftowej deski?
Pasują.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
-
matth
- Donator

- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
17 sie 2017, 17:00
Taka sytuacja. Nbfl 1.8 wskazówka temp na maksa po powrocie żony z pracy, ale bez smrodu zgrzanego silnika , płyn wywalony do zbiorniczka , chłodnica wcale nie gorąca, przy przygezowce wskazówka lekko spadała. Zgasiłem. Chwilę postał, wywalił trochę płynu przez zbiorniczek, postal jeszcze chwilę, płyn wrócił do chłodnicy, zbiornik pusty. Górny wąż gorący, dolny nie wiem, nie mam tam jak sięgnąć :/ olej spoko poziom i czysty, płyn czysty. Co tu się wyrabia? Pompa ma z 20tys km grubo licząc.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
17 sie 2017, 19:27
Dolać płynu, sprawdzić na spokojnie czy termostat się otwiera i wentylator załącza.
-
matth
- Donator

- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
17 sie 2017, 19:38
Wentylatory startują, chłodnica zimna. Termostat jako główny podejrzany. Ogrzewanie chłodzi silnik, także pompa działa.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
18 sie 2017, 12:28
Nie ma ktoś w Rzeszowie do odsprzedania prowadnicy przedniego zacisku hamulcowego, pilnie potrzebuje!?:)
-
Phill
- Posty: 253
- Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
- Model: NA
- Lokalizacja: Nowy Sącz
19 sie 2017, 14:53
Hej. Ma ktoś jakiś pomysł na cieknące uszczelki przy szybie trójkątnej w NA ? walcze z tym dalej i zawsze kończy sie albo na zakryciu rantu dachu jakąś reklamówką lub mokrymi fotelami

olej silikonowy nie pomaga, klamry dachu są napięte nie za mocno ani nie za lekko ( jeśli bawić się tą regulacją to w którą stronę-ciaśniej czy luźniej ?). Jakieś pomysły/podpowiedzi osób, które wygrały walke z deszczem ?

jak troche pokropi to jest sucho ale jak jest ulewa/dłużej pada to niestety cieknie
-
mike_d
- Donator

- Posty: 1226
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
19 sie 2017, 19:38
Jeśli to wina napięcia klamer dachu to zwykle pomaga poluźnienie.
-
kammich
- Posty: 2925
- Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
19 sie 2017, 20:16
Phill pisze:Hej. Ma ktoś jakiś pomysł na cieknące uszczelki przy szybie trójkątnej w NA ? walcze z tym dalej i zawsze kończy sie albo na zakryciu rantu dachu jakąś reklamówką lub mokrymi fotelami

olej silikonowy nie pomaga, klamry dachu są napięte nie za mocno ani nie za lekko ( jeśli bawić się tą regulacją to w którą stronę-ciaśniej czy luźniej ?). Jakieś pomysły/podpowiedzi osób, które wygrały walke z deszczem ?

jak troche pokropi to jest sucho ale jak jest ulewa/dłużej pada to niestety cieknie
Leci z łączenia czy ze środka uszczelki?
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
-
Alex
- Donator

- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
19 sie 2017, 22:18
Phill pisze:Hej. Ma ktoś jakiś pomysł na cieknące uszczelki przy szybie trójkątnej w NA ?
ja bym sprawdzil jeszcze czy szyby w gornym polozeniu sa na wlasciwej wysokosci. U mnie obie byly za wysoko raczej i zle sie wszystko ukladalo. Reguluje sie ogranicznikami na gorze drzwi, dostepne po zdjeciu boczkow oczywiscie
-
bartz
- Donator

- Posty: 335
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
20 sie 2017, 0:33
Przy ruszaniu zdarza się, że słychać trzeszczenie/jęki z tylnej osi. Coś jak przy zaciągniętym ręcznym.
Koła w czasie jazdy nie grzeją się.
Ktoś, coś?
-
Phill
- Posty: 253
- Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
- Model: NA
- Lokalizacja: Nowy Sącz
20 sie 2017, 11:59
kammich pisze:Phill pisze:Hej. Ma ktoś jakiś pomysł na cieknące uszczelki przy szybie trójkątnej w NA ? walcze z tym dalej i zawsze kończy sie albo na zakryciu rantu dachu jakąś reklamówką lub mokrymi fotelami

olej silikonowy nie pomaga, klamry dachu są napięte nie za mocno ani nie za lekko ( jeśli bawić się tą regulacją to w którą stronę-ciaśniej czy luźniej ?). Jakieś pomysły/podpowiedzi osób, które wygrały walke z deszczem ?

jak troche pokropi to jest sucho ale jak jest ulewa/dłużej pada to niestety cieknie
Leci z łączenia czy ze środka uszczelki?
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Lewa strona z łączenia, prawa ze środka
Bardzo możliwe, że szyby zbyt wysoko sie wysuwają, pobawie się tym jeszcze
-
kammich
- Posty: 2925
- Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
20 sie 2017, 14:04
Phill pisze:kammich pisze:Phill pisze:Hej. Ma ktoś jakiś pomysł na cieknące uszczelki przy szybie trójkątnej w NA ? walcze z tym dalej i zawsze kończy sie albo na zakryciu rantu dachu jakąś reklamówką lub mokrymi fotelami

olej silikonowy nie pomaga, klamry dachu są napięte nie za mocno ani nie za lekko ( jeśli bawić się tą regulacją to w którą stronę-ciaśniej czy luźniej ?). Jakieś pomysły/podpowiedzi osób, które wygrały walke z deszczem ?

jak troche pokropi to jest sucho ale jak jest ulewa/dłużej pada to niestety cieknie
Leci z łączenia czy ze środka uszczelki?
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Lewa strona z łączenia, prawa ze środka
Bardzo możliwe, że szyby zbyt wysoko sie wysuwają, pobawie się tym jeszcze
Na wodę lecącą ze środka uszczelki pomaga patent z filmu
https://youtu.be/7gQ1nYvYKAw tylko nie wiedzialem co to rubber grease wiec użyłem wazeliny technicznej. U mnie działa ponadto sophisty stosował i pisał że również pomogło

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
-
Phill
- Posty: 253
- Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
- Model: NA
- Lokalizacja: Nowy Sącz
20 sie 2017, 14:34
Czyli jak nie posmarujesz,to nie pojezdzisz. A przynajmnirj nie z suchym tyłkiem

sprobuje i tego u regulacji wysokosci podnoszenia szyb i dam znac czy pomoglo
-
Bartkovsky
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 lut 2017, 20:44
- Model: NA
- Lokalizacja: Radom
20 sie 2017, 19:38
Czy zestaw zamkow z wersji rhd beda pasowac do lhd? Chodzi o mx5 pierwszej generacji
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
20 sie 2017, 21:06
Bartkovsky pisze:Czy zestaw zamkow z wersji rhd beda pasowac do lhd? Chodzi o mx5 pierwszej generacji
tak, ale zamek z lewych drzwi nie pasuje do prawych (i odwrotnie)
-
Bartkovsky
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 lut 2017, 20:44
- Model: NA
- Lokalizacja: Radom
21 sie 2017, 9:06
Ale chyba mizna zostawoc tak jak jest, bo w jendym i drugim jeat zamek wiec nie ma potrzeby zamieniac, dobrze kombinuje?
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
21 sie 2017, 9:57
Bartkovsky pisze:Ale chyba mizna zostawoc tak jak jest, bo w jendym i drugim jeat zamek wiec nie ma potrzeby zamieniac, dobrze kombinuje?
tak
-
pirul
- Moderator techniczny

- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
21 sie 2017, 10:07
Zamki z drzwi, konsoli podłogowej i bagażnika ok ale czy będzie też pasować stacyjka i zamek schowka z deski? Też mnie ten temat interesuje