alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Rozglądam się od dłuższego czasu za jakimś setem. I tak:
Ver 1 Pro-kit - jak rozumiem sprężyny do NA a bile i topmounty NB żeby utrymać sensowny travel z tyłu (chyba, że sprężyny.
muszą być też NB czy wtedy tył nie będzie wyżej?)
Ver 2 Tein - drożej ale możliwość reg jak będzie okazja pośmigać na torze i gdy trafię na lepsze/gorsze drogi publiczne (+
ew EDFC ale tak jak było pisane wyżej to już koszt drugiego gwintu) - Jak wygląda ew regeneracja/naprawa w.
naszym mlekiem i miodem płynącym kraju?
Ver 3 Jakiś gwint z możliwością naprawy w kraju, możliwością reg na jakieś eventy/zabawę ale też oszczędzający.
kręgosłup na publicznych drogach.
Priorytetem jest poprawne działanie tego zawieszenia względem serii, trochę sztywniej i bardziej precyzyjnie i minimalnie niżej by nie wyglądało auto jak 4x4. W tej chwili przód stoi mi ewidentnie krzywo. Stabilizatory równierz w przyszłości chciałbym zamienić na jakiś zestaw p+t
Ver 1 Pro-kit - jak rozumiem sprężyny do NA a bile i topmounty NB żeby utrymać sensowny travel z tyłu (chyba, że sprężyny.
muszą być też NB czy wtedy tył nie będzie wyżej?)
Ver 2 Tein - drożej ale możliwość reg jak będzie okazja pośmigać na torze i gdy trafię na lepsze/gorsze drogi publiczne (+
ew EDFC ale tak jak było pisane wyżej to już koszt drugiego gwintu) - Jak wygląda ew regeneracja/naprawa w.
naszym mlekiem i miodem płynącym kraju?
Ver 3 Jakiś gwint z możliwością naprawy w kraju, możliwością reg na jakieś eventy/zabawę ale też oszczędzający.
kręgosłup na publicznych drogach.
Priorytetem jest poprawne działanie tego zawieszenia względem serii, trochę sztywniej i bardziej precyzyjnie i minimalnie niżej by nie wyglądało auto jak 4x4. W tej chwili przód stoi mi ewidentnie krzywo. Stabilizatory równierz w przyszłości chciałbym zamienić na jakiś zestaw p+t
+50 Smiles per galon
Fumo pisze:Rozglądam się od dłuższego czasu za jakimś setem. I tak:
Ver 1 Pro-kit - jak rozumiem sprężyny do NA a bile i topmounty NB żeby utrymać sensowny travel z tyłu (chyba, że sprężyny.
muszą być też NB czy wtedy tył nie będzie wyżej?)
Ver 2 Tein - drożej ale możliwość reg jak będzie okazja pośmigać na torze i gdy trafię na lepsze/gorsze drogi publiczne (+
ew EDFC ale tak jak było pisane wyżej to już koszt drugiego gwintu) - Jak wygląda ew regeneracja/naprawa w.
naszym mlekiem i miodem płynącym kraju?
Ver 3 Jakiś gwint z możliwością naprawy w kraju, możliwością reg na jakieś eventy/zabawę ale też oszczędzający.
kręgosłup na publicznych drogach.
Priorytetem jest poprawne działanie tego zawieszenia względem serii, trochę sztywniej i bardziej precyzyjnie i minimalnie niżej by nie wyglądało auto jak 4x4. W tej chwili przód stoi mi ewidentnie krzywo. Stabilizatory równierz w przyszłości chciałbym zamienić na jakiś zestaw p+t
Do bili z NB muszą być sprężyny z NB. Tein to jeden z bardziej miękkich gwintów. Z tą regulacją na tor, to po każdej zmianie wysokości powinna być zrobiona geometria. Zestaw eibach pro kit + bile z NB jest dobrym wyborem na ulicę.
OK. Tylko gdy znabędę zestaw bili i sprężyn do NB + topmounty NB to NA nie będzie stała wyżej z tyłu? Czy to, że stoją wyżej wynika z zamontowania tego zestawu na niższych, standardowych topmountach NA?
Regulacja, o którą mi chodzi w Teinie to tylko regulacja twardości amortyzatora. Nie zmienia to wysokości auta przez co ponowne ustawianie geometrii nie jest chyba wymagane. Chodzi mi o możliwość utwardzenia amorka do zabawy na torze ale daily czy inne gorsze drogi - zmiękczam jego grzankę
OK a jak wygląda sprawa serwisowa Teina w Polandii? Myślicie, że da się to regenerować/naprawiać? To nie konstrukcja z księżyca więc firmy regenerujące np bilsteiny chyba dały by radę?
I jeszcze zapytuję - czym się różni B6 od B8 w Bilsteinach?
Regulacja, o którą mi chodzi w Teinie to tylko regulacja twardości amortyzatora. Nie zmienia to wysokości auta przez co ponowne ustawianie geometrii nie jest chyba wymagane. Chodzi mi o możliwość utwardzenia amorka do zabawy na torze ale daily czy inne gorsze drogi - zmiękczam jego grzankę
OK a jak wygląda sprawa serwisowa Teina w Polandii? Myślicie, że da się to regenerować/naprawiać? To nie konstrukcja z księżyca więc firmy regenerujące np bilsteiny chyba dały by radę?
I jeszcze zapytuję - czym się różni B6 od B8 w Bilsteinach?
+50 Smiles per galon
Fumo pisze:OK. Tylko gdy znabędę zestaw bili i sprężyn do NB + topmounty NB to NA nie będzie stała wyżej z tyłu? Czy to, że stoją wyżej wynika z zamontowania tego zestawu na niższych, standardowych topmountach NA?
Regulacja, o którą mi chodzi w Teinie to tylko regulacja twardości amortyzatora. Nie zmienia to wysokości auta przez co ponowne ustawianie geometrii nie jest chyba wymagane. Chodzi mi o możliwość utwardzenia amorka do zabawy na torze ale daily czy inne gorsze drogi - zmiękczam jego grzankę
OK a jak wygląda sprawa serwisowa Teina w Polandii? Myślicie, że da się to regenerować/naprawiać? To nie konstrukcja z księżyca więc firmy regenerujące np bilsteiny chyba dały by radę?
I jeszcze zapytuję - czym się różni B6 od B8 w Bilsteinach?
Faktem jest że zawias NB jest odrobinę wyższy od NA, ale pro kit obniza o około 3cm, więc w NA da jakieś 2cm. Sprężyny od NA nie pasują do amorow z NB. Co do regulacji gwintu i geometrii, oczywiście mówiłem o zmianie wysokości, bo tak Cię zrozumiałem. Kręcenie twardością oczywiście nie wymaga geometrii. Autoryzowany serwis Bilsteina, czyli Zerkopolu z Wawy robi tylko i wyłącznie bile. Tein jest oferowany oficjalnie w pl więc muszą zapewniać serwis, co do kosztów nie mam doświadczeniaz Tronem, Bile to różnie od 100-300pln za sztukę.
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Oryginalne sprężyny NIEobniżające ( nie bijcie ) Mazdy mają kosmiczne ceny.
Macie doświadczenia z zamiennikami ? KYB, Monroe, Blueprint ?
Macie doświadczenia z zamiennikami ? KYB, Monroe, Blueprint ?
Witam serdecznie,
potrzebuję rady odnośnie dobrania nowego zawieszenia do mojej mazdy, pacjent to nbfl 1.8 2003 rok. Generalnie przeczytałem większość tego tematu i nieco się rozeznałem, ale pytań dalej masa.
Opcje widzę dwie:
1. Klasyk czyli billstein b6/8 + eibach pro kit tylko nie wiem czy nie siądzie to za słabo, te 2-2,5cm nie jest moim marzeniem, ale konfiguracja sprawdzona. Nie wiem jak z dostępnością tych billi bo znajomy sprawdzał mi w intercarsie i nie ma opcji ich sprowadzenia, na stronie www.topendpower.pl są z dopiskiem na zamówienie (nie dzwoniłem na razie czy faktycznie da radę je zamówić) w cenie za komplet około 2200zł + pro kit z 600? i mamy niecałe 3k zł.
2. Gwint, byle nie najtańsze dziadostwo, z opinii, które tu przeczytałem wywnioskowałem, że te tanie mają jedną regulacją na twardość i wysokość, i jest albo nisko-miękko albo "wysoko"-twardo. Z tego co szukałem to znalazłem gwinty od kw i tein w okolicach 4k zł, jak z ich jakością? Mają lepszą regulację czy nie?
Na tor się raczej nie wybieram, jak już to bardzo sporadycznie także szukam zestawu pod nasze drogi co nie oznacza, że szukam jakiegoś wielkiego komfortu. Na co dzień mam czym jeździć, mazda jest do zabawy. Natrafiłem na niepokojące komentarze o gwincie jakoby trzeba go co jakiś czas serwisować/regenerować? jeżdżąc po naszych drogach? Proszę nie bić jeśli głupoty gadam Jeśli faktycznie gwinty się średnio nadają na codzienną jazdę po naszych cudownych asfaltach to pytanie jeszcze o jakich przebiegach mowa bo mam mx5 od roku i zrobiłem nią 3 tysiące kilometrów także w moim wykonaniu nie ma mowy o nabijaniu grubych kilometrów rocznie.
W skrócie, proszę o radę czy w granicach tych 4 maks 5k zł można wybrać dobry jakościowo gwint, który pozwoli na regulację osobno twardości i wysokości czy jednak przeważające głosy będą za klasycznym zestawem? Nie chciałbym betonu, ale twardości się nie boję bo na co dzień mam auto z 19' z oponami run flat także mam dobrą zaprawkę.
Jak ktoś tutaj dotarł to dziękuję za podjęcie próby przebrnięcia przez to i ewentualnej pomocy
Pozdrawiam
potrzebuję rady odnośnie dobrania nowego zawieszenia do mojej mazdy, pacjent to nbfl 1.8 2003 rok. Generalnie przeczytałem większość tego tematu i nieco się rozeznałem, ale pytań dalej masa.
Opcje widzę dwie:
1. Klasyk czyli billstein b6/8 + eibach pro kit tylko nie wiem czy nie siądzie to za słabo, te 2-2,5cm nie jest moim marzeniem, ale konfiguracja sprawdzona. Nie wiem jak z dostępnością tych billi bo znajomy sprawdzał mi w intercarsie i nie ma opcji ich sprowadzenia, na stronie www.topendpower.pl są z dopiskiem na zamówienie (nie dzwoniłem na razie czy faktycznie da radę je zamówić) w cenie za komplet około 2200zł + pro kit z 600? i mamy niecałe 3k zł.
2. Gwint, byle nie najtańsze dziadostwo, z opinii, które tu przeczytałem wywnioskowałem, że te tanie mają jedną regulacją na twardość i wysokość, i jest albo nisko-miękko albo "wysoko"-twardo. Z tego co szukałem to znalazłem gwinty od kw i tein w okolicach 4k zł, jak z ich jakością? Mają lepszą regulację czy nie?
Na tor się raczej nie wybieram, jak już to bardzo sporadycznie także szukam zestawu pod nasze drogi co nie oznacza, że szukam jakiegoś wielkiego komfortu. Na co dzień mam czym jeździć, mazda jest do zabawy. Natrafiłem na niepokojące komentarze o gwincie jakoby trzeba go co jakiś czas serwisować/regenerować? jeżdżąc po naszych drogach? Proszę nie bić jeśli głupoty gadam Jeśli faktycznie gwinty się średnio nadają na codzienną jazdę po naszych cudownych asfaltach to pytanie jeszcze o jakich przebiegach mowa bo mam mx5 od roku i zrobiłem nią 3 tysiące kilometrów także w moim wykonaniu nie ma mowy o nabijaniu grubych kilometrów rocznie.
W skrócie, proszę o radę czy w granicach tych 4 maks 5k zł można wybrać dobry jakościowo gwint, który pozwoli na regulację osobno twardości i wysokości czy jednak przeważające głosy będą za klasycznym zestawem? Nie chciałbym betonu, ale twardości się nie boję bo na co dzień mam auto z 19' z oponami run flat także mam dobrą zaprawkę.
Jak ktoś tutaj dotarł to dziękuję za podjęcie próby przebrnięcia przez to i ewentualnej pomocy
Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 2238
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Jak nie jedziesz na tor, jak piszesz to gwintu za 5 k nie ma sensu wkładać. Bo na drodze bedziesz jeździł na miękkim ustawieniu. To gdzie na twardym?? b6 powinno być w sam raz. Ale jak jednak gwint to i Tein i KW będą dobrym wyborem.
Pozdrawiam, Danillo
Dziękuję za odpowiedź. Co do b6 to boję się tego, że wydam prawie 3k zł i nie siądzie to tak jakbym chciał i później sobie będę pluć w brodę, że mogłem dołożyć tysiąc i mieć gwint, który wyreguluję pod swoje widzimisię. Różnica w cenie między b6 a wymienionymi gwintami nie robi mi specjalnie różnicy, jeśli mówisz, że propozycje od tein i kw to dobre opcje w tej cenie to myślę, że wybiorę coś z tego.
stałem przed takim samym dylematem, zdecydowałem się na gwint (w ZG 3200-ISC sport-dedykowany na ulice, na tor mają jeszcze wersje racing i drift), było troche zabawy z dobieraniem długosci mocowań i twardości sprężyn ale kontakt z ISC Polska mega pozytywny i po 2 miesiącach zabawy z twardościami i długościami doszlismy do porozumienia i ostatecznie miata leży i jeździ tak jak chce na plus regulacja twardości, którą faktycznie czuć a nie jest to tylko pokrętło dla picu oraz to, ze w razie ewentualnej awarii każdą część można osobno dokupić. Myślałem też nad B6+eibach pro kit ale bałem się, że kupie sprężyny, siądzie za nisko/za wysoko lub kiedyś będę chciał zejść niżej/podnieść i wtedy jaja
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Przemyślałem sprawę, poczytałem jeszcze i zdecydowałem się (chyba) ostatecznie na gwint tein. Kw odpada bo nie ma regulacji twardości.
Opcje są dwie, street advance z albo flex z. Dziwią mnie trochę podane wartości co do maksymalnego obniżenia, według tego:
http://www.jdl-performance.com/sklep/za ... c1ss1.html
ten flex ma przód maks -20mm a tył -40mm. Ten typ tak ma czy nie ma co się przywiązywać do tych danych? Wersja SA ma podane f/r -35/-30. Ostrej gleby nie chcę robić, ale te -20mm wygląda słabo, to pro kit ma -25mm.
Druga sprawa to flex ma górne mocowania a tańsza wersja nie ma. Do montażu mi to jest niezbędne? To znaczy czy jak kupię SA bez tych mocowań w komplecie to i tak muszę jakieś nowe kupić? Ogólnie to kupuję taki zestaw, oddaję do warsztatu i jest plug&play czy oprócz tego trzeba jeszcze coś dokupować do takiego gwintu by to złożyć do kupy i jeździć?
Jak zwykle dzięki z góry za rady
Pozdrawiam
edit.
Tutaj znalazłem znowu takie dane do flex z:
https://www.rhdjapan.com/tein-flex-z-co ... -nb8c.html
Stock Height Difference (mm):
- Front: -35
- Rear: -40
Max Adjustability (mm):
- Front: -77 ~ +20
- Rear: -93 ~ -1
Recommended Adjustability (mm):
- Front: -45 ~ -25
- Rear: -50 ~ -30
Różne dane są na tych stronach.
Opcje są dwie, street advance z albo flex z. Dziwią mnie trochę podane wartości co do maksymalnego obniżenia, według tego:
http://www.jdl-performance.com/sklep/za ... c1ss1.html
ten flex ma przód maks -20mm a tył -40mm. Ten typ tak ma czy nie ma co się przywiązywać do tych danych? Wersja SA ma podane f/r -35/-30. Ostrej gleby nie chcę robić, ale te -20mm wygląda słabo, to pro kit ma -25mm.
Druga sprawa to flex ma górne mocowania a tańsza wersja nie ma. Do montażu mi to jest niezbędne? To znaczy czy jak kupię SA bez tych mocowań w komplecie to i tak muszę jakieś nowe kupić? Ogólnie to kupuję taki zestaw, oddaję do warsztatu i jest plug&play czy oprócz tego trzeba jeszcze coś dokupować do takiego gwintu by to złożyć do kupy i jeździć?
Jak zwykle dzięki z góry za rady
Pozdrawiam
edit.
Tutaj znalazłem znowu takie dane do flex z:
https://www.rhdjapan.com/tein-flex-z-co ... -nb8c.html
Stock Height Difference (mm):
- Front: -35
- Rear: -40
Max Adjustability (mm):
- Front: -77 ~ +20
- Rear: -93 ~ -1
Recommended Adjustability (mm):
- Front: -45 ~ -25
- Rear: -50 ~ -30
Różne dane są na tych stronach.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Pisz do ekipy JDL Performance - bardzo fajni ludzie i mega pomocni. Gwarantuję, że wiedzą więcej o tych zawiasach niż my.
Ja kontaktowałem się z nimi w sprawie Advance'a - bardzo konkretnie i precyzyjnie mi wszystko wyjaśnili (łącznie i objaśnieniem wszystkich modeli EDFC).
Ja kontaktowałem się z nimi w sprawie Advance'a - bardzo konkretnie i precyzyjnie mi wszystko wyjaśnili (łącznie i objaśnieniem wszystkich modeli EDFC).
Dzięki za radę, faktycznie odpisali szybko i sprawnie. Zdecyduję się chyba jednak na flexa. Zaskoczyła mnie tylko cena ewentualnego montażu u nich - 1000zł netto z geometrią. Wydaje mi się dużo, ale może mi się wydaje? Polecacie szukać specjalnie firm w okolicy, które się tym stricte zajmują czy raczej każdy porządny warsztat powinien to ogarnąć bez problemu?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
fen pisze:Dzięki za radę, faktycznie odpisali szybko i sprawnie. Zdecyduję się chyba jednak na flexa. Zaskoczyła mnie tylko cena ewentualnego montażu u nich - 1000zł netto z geometrią. Wydaje mi się dużo, ale może mi się wydaje? Polecacie szukać specjalnie firm w okolicy, które się tym stricte zajmują czy raczej każdy porządny warsztat powinien to ogarnąć bez problemu?
Drogo/niedrogo.
Oni raczej świadczą usługi premium i też premium cennik mają ... chcą dużo, ale z drugiej strony trochę roboty z tym jest.
Jeżeli chcesz kupić na miejscu, to polecam skoordynować to ze Ślubą - nie jednego gwinta założył, a i ogarnie Ci najlepszego speca od geometrii w okolicy.
Ale Tobie bardziej opłaca się wysyłka (odchodzi koszt paliwa, ewentualnego noclegu) i masz kolejnego typa, co przez sen zakłada - między innymi - gwinty:
tomasz01 pisze:Katowice to prawie Kraków a jak Kraków to Top Down i Pepeg - na pewno ogarnie wszystko profi
Nic dodać - nic ująć.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie, pod Kraków mam zdecydowanie bliżej także uderzę pewnie jutro do Top Down. Jak się uda wszystko sfinalizować to podzielę się tutaj wrażeniami z jazdy po założeniu gwintu.
edit. Znalazłem tylko fanpage top down a nie korzystam z fb także nie mam jak do nich napisać, telefonu/meila brak. Może ma ktoś numer do nich? Może być na pw.
edit. Znalazłem tylko fanpage top down a nie korzystam z fb także nie mam jak do nich napisać, telefonu/meila brak. Może ma ktoś numer do nich? Może być na pw.
Ta-technix czy b6 ?
Moje autko NA 97r. 90km
Zależy mi na obniżeniu .Boję się tylko ,że TA będzie za miękki i nie poprawi w ogóle właściwości jezdnych .
Co o tym myślicie ?
Moje autko NA 97r. 90km
Zależy mi na obniżeniu .Boję się tylko ,że TA będzie za miękki i nie poprawi w ogóle właściwości jezdnych .
Co o tym myślicie ?
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Jak można usztywnić tył w NA ? Z przodu wpadnie grubszy stab z NB plus poli z Olkusza 85ShA, a jak z tyłem ? Jest jakiś grubszy stab, rozpórka czy jakieś inne opcje ? Wiem że poli,amory,sprężyny ale czy coś poza tym ?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Bozexxx pisze:Ta-technix czy b6 ?
Moje autko NA 97r. 90km
Zależy mi na obniżeniu .Boję się tylko ,że TA będzie za miękki i nie poprawi w ogóle właściwości jezdnych .
Co o tym myślicie ?
Jeżdżę na B6 + ProKit (zestaw do NA) - jest bardzo twardo. Samochód prowadzi się obłędnie (w ogóle nie przechyla się na zakrętach) i przez pierwszy rok byłem zakochany. Teraz idę w jakiegoś TEIN'a z regulacją twardości, bo zaczyna mi ta sztywność przeszkadzać.
Ale ja zbliżam się do 40tki. Obstawiam, że jakbym był młodszy, to nie przeszkadzałoby mi ta sztywność specjalnie. A samochód w zakrętach zaczął się zachowywać genialnie.
- szy
- Donator
- Posty: 745
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
<off top mode>
Arvi?
Chyba czas kupić czerwone auto bez dachu. A nie, czekaj...
</off top mode>
Arvi?
Na fejsie narzeka, że kupił łyżkę do butów? 2 razy w ciągu jednego dnia przeszkadza mu wiek?Arvinski pisze:zaczyna mi ta sztywność przeszkadzać
Ale ja zbliżam się do 40tki. Obstawiam, że jakbym był młodszy, to nie przeszkadzałoby mi ta sztywność specjalnie.
Chyba czas kupić czerwone auto bez dachu. A nie, czekaj...
</off top mode>
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
Spora jest różnica pomiędzy gwintem ISC a B6+ProKitem? Twardość obecnego B6 mi nie przeszkadza, pytanie czy warto zmieniać na ISC czy różnica będzie marginalna. Chodzi mi głównie o prowadzenie rzecz jasna
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Cóż poradzić szy.
Zaczęło się od wycieczki zglebionym na B12 eNCekiem ... i nie mogłem uwierzyć jak tam wygodnie.
Potem wypad nad Zegrze eNDekiem i już wiedziałem, że albo pogonię NA (serce by pękło) albo kupię bardziej komfortowe zawieszenie.
Ale tak - coś jest nie tak z człowiekiem, który kolejny raz wymienia sprawne zawieszenie .
Zaczęło się od wycieczki zglebionym na B12 eNCekiem ... i nie mogłem uwierzyć jak tam wygodnie.
Potem wypad nad Zegrze eNDekiem i już wiedziałem, że albo pogonię NA (serce by pękło) albo kupię bardziej komfortowe zawieszenie.
Ale tak - coś jest nie tak z człowiekiem, który kolejny raz wymienia sprawne zawieszenie .
Nie daj się namówić na przejażdżkę na Teinie. Sam jeździłem taką miata w zeszły weekend i nie sądziłem że NA może być aż tak komfortowe. Będziesz chciał bankowo zmienić zawias.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Hehe... za późno... niestety.
Ma połowica już w ogóle nie chce jeździć Rudą, a ja zastanawiam się czy brać Advance Z (nowej generacji już współpracuje z EDFC) czy odkładać na FLEX'a (nie jestem pewien, czy docenię).
Ma połowica już w ogóle nie chce jeździć Rudą, a ja zastanawiam się czy brać Advance Z (nowej generacji już współpracuje z EDFC) czy odkładać na FLEX'a (nie jestem pewien, czy docenię).
- Paffko
- Donator
- Posty: 401
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
Takie coś mi wpadło w ręce- może coś komuś podpowie, o performance tam niewiele ale już o trwałości więcej.
https://www.race.fi/en/news/entry/284/d ... ver-review
https://www.race.fi/en/news/entry/284/d ... ver-review
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
Miałem się podzielić wrażeniami po montażu gwintu. Wpadł tein flex z, minęły 2 miesiące i około 1000 km. Nie mam porównania do innych gwintów, jedynie do serii.
Wrażenia bardzo pozytywne. Auto siedzi tak jak chciałem. Prowadzenie bardzo na plus. Regulacja twardości daje całkiem spore możliwości bez ruszania reszty ustawień. Można ustawić w zasadzie zbliżoną twardość jak w serii, może leciutko twardziej jak i zrobić już naprawdę sztywny wóz.
Jak ktoś z okolicy chciałby się przejechać i porównać to nie widzę problemu.
Aha z minusów to wysypał mi się w zasadzie od razu po założeniu gwintu łącznik stabilizatora, podobno zdarza się przy sztywniejszym zawiasie. Oprócz tego przy top up zaczął trochę dach powiedzmy trzeszczeć czy po prostu wydawać dźwięki. Pewnie da się wyregulować lub psiknąć czymś łączenia, ale na razie nie ruszałem tematu bo niespecjalnie mi przeszkadza.
Wrażenia bardzo pozytywne. Auto siedzi tak jak chciałem. Prowadzenie bardzo na plus. Regulacja twardości daje całkiem spore możliwości bez ruszania reszty ustawień. Można ustawić w zasadzie zbliżoną twardość jak w serii, może leciutko twardziej jak i zrobić już naprawdę sztywny wóz.
Jak ktoś z okolicy chciałby się przejechać i porównać to nie widzę problemu.
Aha z minusów to wysypał mi się w zasadzie od razu po założeniu gwintu łącznik stabilizatora, podobno zdarza się przy sztywniejszym zawiasie. Oprócz tego przy top up zaczął trochę dach powiedzmy trzeszczeć czy po prostu wydawać dźwięki. Pewnie da się wyregulować lub psiknąć czymś łączenia, ale na razie nie ruszałem tematu bo niespecjalnie mi przeszkadza.