Zmienne fazy rozrządu - odczucia

Może mnie ktoś uspokoi..albo wygoni do mechanika

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

07 cze 2017, 7:47

michael146 pisze:
Fifkers pisze: Chociaż jestem świadom, że MX-5 na warsztacie są najrzadziej.

Niestety kolega ma rację - MXów jest tak mało, że nie liczyłbym na żadne doświadczenie w tej sprawie u mechaników (nawet w autoryzowanych serwisach). Zaś czy załączenie zmiennej fazy jest odczuwalne czy nie - kwestia subiektywnej wrażliwości, rada przedmówcy o przejechaniu się innym samochodem z tym silnikiem jest najlepsza. Ja osobiście na zimnym czy ciepłym nie odczuwam momentu załączania zmiennej fazy, a w innym samochodzie (Honda Civic 1,8), szarpie aż miło przy przejściu 2500 tys obrotów...
bonito
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

07 cze 2017, 8:36

Czy tych silników nie montowali także w innych Mazdach czy Fordach? Różnice są, nawet w obrębie jednej marki, ale być może taka przypadłość występuje nie tylko w MX-5.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

07 cze 2017, 8:51

Najgorsze jest to, że przez to, że jest uczucia 'kopa' na zimnym do zaczynam schizować czy to nie jest tak, że na zimnym jest mocniejszy :D a na ciepłym traci moc.

Chyba jednak zagadam do kogoś z Katowic, żeby się przejechał moim, ja jego itp.
Awatar użytkownika
Pubis
Donator
Donator
Posty: 58
Rejestracja: 24 maja 2016, 22:20
Model: Inny

12 cze 2017, 9:52

Hej Panowie,

I jak, jakieś nowości w temacie? U mnie też wspomniany objaw występuje, co ciekawe jeżdżę Mazdą od wiosny ubiegłego roku i odczuwać to zacząłem dopiero niedawno i również tylko na zimnym silniku - przy 3500rpm wyczuwalny wzrost mocy.

Ktoś z Poznania z 2.0 miał by czas na porównanie?
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 237
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

12 cze 2017, 11:29

Ja mogę mieć czas ... ale ja też mam ten objaw ;)
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

12 cze 2017, 12:23

Dzisiaj Mazda została odstawiona do mechanika. Niestety w związku z obstawą ślubną REDa mechanik dostał info, że auto w środę muszę już mieć także nie gwarantuję, że będzie sprawa już wyjaśniona. Pierwsze domysły są, ale nie chcę tutaj na razie pisać pierdół.
Więc póki co - stay calm, ale na pewno przetrę szlaki ;)
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

13 cze 2017, 13:45

Na razie tylko informacja telefoniczna - nie do końca satysfakcjonująca, w stylu "teraz jeszcze bym tego nie ruszał". Ale jutro się widzę f2f i potem znowu odstawiam auto na grubsze tematy i tego tak nie zostawię ;)
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 706
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

17 cze 2017, 14:50

Z tego co mi wiadomo,to norma! ;)
Jak kupowałem u Marcina swoją,to też od razu to wyczułem,a miała wtedy niespełna 42 kkm przebiegu 8-)
Marcin stwierdził,że ten typ tak ma i koniec :lol: a trochę już tego sprzedał i pojeździł... ;)
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

18 cze 2017, 23:10

Nie kupuje tego :d będę drążył temat i dam znać. Więcej newsow po 3 lipca
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

21 cze 2017, 19:55

Po przeczytaniu twojego posta, ostatnio przyjrzałem się swojemu NC-kowi po tym kątem - u mnie brak jakichkolwiek oznak załączania się zmiennych faz (szarpanie, opóźnienie itp.) - i na zimnym i na ciepłym...
bonito
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

24 cze 2017, 11:57

bonito pisze:Po przeczytaniu twojego posta, ostatnio przyjrzałem się swojemu NC-kowi po tym kątem - u mnie brak jakichkolwiek oznak załączania się zmiennych faz (szarpanie, opóźnienie itp.) - i na zimnym i na ciepłym...
bonito

Dzięki ;)
To tylko mnie upewnia, że trzeba się tym zająć.

Zasadniczo diagnoza wstępna została postawiona, ale auto idzie na początku lipca na dłużej na warsztat i temat zostanie mocno sprawdzony.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

14 lip 2017, 13:12

Zostały sprawdzone zawory, dolot i jakieś tam inne rzeczy. Ustawienie rozrządu też. Teraz idzie diagnoza w kierunku wariatora. W połowie przyszłego tygodnia prawdop. będzie podmiana.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 lip 2017, 19:25

tez lubie miec wszystko w 100% sprawne ale w tym przypadku dalbym sobie siana skoro koledzy pisza ze TTTM a zaoszczedzona w ten sposob kase przeznaczylbym na jakies inne mody ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

14 lip 2017, 21:10

No ja też się dziwie. Dałbym komuś żeby się przejechał dla porównania i jeżeli jest ok to odpuścił. Wchodzisz w koszty wymiany wariatora, nie wiedząc czy po wymianie nie będzie tak samo.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

14 lip 2017, 21:36

Mechanik bierze to na siebie więc jak to mawiają za wodą "I'll take my chances". Jedyni mówią, że TTTM, inni, że TTTNM więc ;)
Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

16 lip 2017, 7:11

Sprawdzaj sprawdzaj, może przetrzesz nowy szlak a właściciele NC pójdą za Tobą ;).
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

10 sie 2017, 11:26

michael146 pisze:
Kolek pisze:Witam,

[...]Jest to tylko na zimnym silniku jak juz wspominales i najbardziej czuc jak liniowo sie naciska pedal gazu wtedy mimo ze nacisk jest podobny to auto jest chetniejsze do jazdy. Uznalem ze to poprostu taka charakterystyka silnika i juz, nie jest to cos co jakbym nie powiedzial zonie to by sama zauwazyla. [...]



O to to to to! Identyczne odczucia.
No to jest nas dwóch :D

Ja moją będę hamował przed akcją turbo - żeby się upewnić czy silnik może iść pod softa. Natomiast jak gdzieś będzie grupowe hamowanie to chętnie dołączę :)



Jest nas trzech. Ja mam identyko w 1.8
Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

10 sie 2017, 13:27

Michael146 jakieś wieści od mechanika?
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

19 sie 2017, 9:39

Luki78 pisze:
Jest nas trzech. Ja mam identyko w 1.8


W 1.8 były zmienne fazy? :>

Kolek pisze:Michael146 jakieś wieści od mechanika?

Wieści takie, że zmieniam mechanika ;) Nie że coś zepsuł - wręcz w drugą stronę -> nie zrobił nic, auto przestało półtora tygodnia i nawet łaskawie nie zadzwonił, żeby poinformować, że 'coś mu wypadło' i się nie wyrobi. Całe szczęście, że nie rozgrzebał auta przed podróżą poślubną.

Ale tematu nie odpuszczam :D
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

03 paź 2017, 22:19

Odkopuję bo...
Odebrałem auto po remoncie silnika. Brał olej.
Wymienione uszczelniacze zaworowe i pierścienie na tłokach + nowe świece i zaworek PCV tak jak już rozebrane było.

Teraz to normalnie czuję się jakbym jechał Civicem a nie NC z silnikiem Forda. Od 3500 obrotów auto dostaje takiego kopa, że głowa do tyłu leci. Co więcej teraz jest to wyczuwalne zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku...
yyy ? :shock:
ODPOWIEDZ