Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
kali7575 pisze:Fakt 17 lat ale 165kkm? Jakieś podpowiedzi jak to zdiagnozować?
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
najłatwiej podmienić.
chyba dałoby sie też testerem do świec zapłonowych (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę)
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Jak wiadomo w NCku (przed liftem) łatwo zmierzyć poziom oleju nie jest
Ale hamburgery na swoim forum podpowiedziały bardzo trywialna, wręcz prozaiczną rzecz - żeby patrzeć na bagnet z drugiej strony, a nie do tej rynienki. Przetestowałem dzisiaj - no i przynajmniej da się jakoś odczytać poziom oleju.
Nie jest to co prawda taki dobry odczyt jak ze zwykłego płaskiego bagnetu, ale daje radę

Nie jest to co prawda taki dobry odczyt jak ze zwykłego płaskiego bagnetu, ale daje radę

Potrzebuje kupić nowy katalizator do mazdy MX5 NB 1.8 140km 2000rok.
Jest jakiś konkretny polecany? Czy np taki Uniwersalny BOSAL:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230313315311-BOS099_948-katalizator.html
będzie ok? Czy może jakiś inny uniwersalny lepiej?
Jest jakiś konkretny polecany? Czy np taki Uniwersalny BOSAL:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230313315311-BOS099_948-katalizator.html
będzie ok? Czy może jakiś inny uniwersalny lepiej?
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Gobbi pisze:Potrzebuje kupić nowy katalizator do mazdy MX5 NB 1.8 140km 2000rok.
Jest jakiś konkretny polecany? Czy np taki Uniwersalny BOSAL:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230313315311-BOS099_948-katalizator.html
będzie ok? Czy może jakiś inny uniwersalny lepiej?
Nie chcesz od razu władować sportowy katalizator? Magnaflow jest ciut droższy tylko.
Numer części? Link?
Jaka jest średnica rur dochodzących do katalizatora?
Jaka jest średnica rur dochodzących do katalizatora?
michael146 pisze:Gobbi pisze:Potrzebuje kupić nowy katalizator do mazdy MX5 NB 1.8 140km 2000rok.
Jest jakiś konkretny polecany? Czy np taki Uniwersalny BOSAL:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230313315311-BOS099_948-katalizator.html
będzie ok? Czy może jakiś inny uniwersalny lepiej?
Nie chcesz od razu władować sportowy katalizator? Magnaflow jest ciut droższy tylko.
- m_g
- Donator
- Posty: 126
- Rejestracja: 01 maja 2015, 15:06
- Model: NC
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Po dzisiejszej ulewie dywanik po stronie pasażera przesiąknięty wodą
(po stronie kierowcy sucho, w bagażniku sucho), kanaliki dokładnie przeczyszczone wiosną przed sezonem. Jutro będę zaglądał od spodu, czy coś się nie zapchało, ale przyjmując, że kanaliki są drożne, nawet przy mocnym deszczu chyba wszystko powinno ściekać (?)

- bartz
- Donator
- Posty: 335
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
m_g pisze:Po dzisiejszej ulewie dywanik po stronie pasażera przesiąknięty wodą(po stronie kierowcy sucho, w bagażniku sucho), kanaliki dokładnie przeczyszczone wiosną przed sezonem. Jutro będę zaglądał od spodu, czy coś się nie zapchało, ale przyjmując, że kanaliki są drożne, nawet przy mocnym deszczu chyba wszystko powinno ściekać (?)
Uszczelka dachy przy trójkątnym okienku?
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
m_g pisze:Po dzisiejszej ulewie dywanik po stronie pasażera przesiąknięty wodą(po stronie kierowcy sucho, w bagażniku sucho), kanaliki dokładnie przeczyszczone wiosną przed sezonem. Jutro będę zaglądał od spodu, czy coś się nie zapchało, ale przyjmując, że kanaliki są drożne, nawet przy mocnym deszczu chyba wszystko powinno ściekać (?)
to co u mnie

viewtopic.php?f=22&t=16824&start=60#p401548
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
help
zaświeca się kontrolka od altka
ale żeby nie było tak łatwo
-altek był na warsztacie, stwierdzili że ładuje w normie, wymienili łożyska i szczoty
-aku był słaby więc jest nowy
-lampka zapala się jak auto się nagrzeje (temp oleju 70) ale jak troche pojeźdze (temp oleju 80) to gaśnie
-temperatura alternatora zmierzona pirometrem - 80-95 stopni na obudowie
wieczorem przeczyszcze masy, mógł się spiepszyć od ciepła pod maską ? miesiąc temu założyłem dolną osłone - może poprostu ma za ciepło ? downpipe w dzien jak dzisiaj miał temp 391stopni, na gorącej stronie tubiny jest koc a na DP bandaż

zaświeca się kontrolka od altka
ale żeby nie było tak łatwo
-altek był na warsztacie, stwierdzili że ładuje w normie, wymienili łożyska i szczoty
-aku był słaby więc jest nowy
-lampka zapala się jak auto się nagrzeje (temp oleju 70) ale jak troche pojeźdze (temp oleju 80) to gaśnie

-temperatura alternatora zmierzona pirometrem - 80-95 stopni na obudowie
wieczorem przeczyszcze masy, mógł się spiepszyć od ciepła pod maską ? miesiąc temu założyłem dolną osłone - może poprostu ma za ciepło ? downpipe w dzien jak dzisiaj miał temp 391stopni, na gorącej stronie tubiny jest koc a na DP bandaż
MIATA nim jak szatan


Kostek pisze:Mam pytanie cewki w NBFL są sterowane sygnałem +5V ? na stałe jest +5V i masą robi iskrę?
Cewki mają 3 styki. Masz podpięte na stałe +12V, masę i do tego sterowanie wbudowanym w cewkę tranzystorem poziomem logicznym 5V.
Szkoda zakładać nowego tematu, więc pytam tutaj. Mam NBFL, przy SWAPie na 1.8 co jest potrzebne do wymiany poza samym silnikiem? Jaki osprzęt? Obecnie niestety poszukuję nowego silnika 1.6 w miejsce starego, ale skoro już silnik wyjęty itp. to może warto się zainteresować 1.8? Pytanie ile to dodatkowych kosztów.
Potrzebuje kupić nowy katalizator do mazdy MX5 NB 1.8 140km 2000rok.
Jest jakiś konkretny polecany? Czy np taki Uniwersalny BOSAL:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230313315311-BOS099_948-katalizator.html
będzie ok? Jakie są średnicę rur? Czy może jakiś inny uniwersalny lepiej?
Jest jakiś konkretny polecany? Czy np taki Uniwersalny BOSAL:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230313315311-BOS099_948-katalizator.html
będzie ok? Jakie są średnicę rur? Czy może jakiś inny uniwersalny lepiej?
Chcę wymienić stare śmierdzące płaty filcu znajdujące się pod tapicerką na półce, za fotelami i pod fotelami/tunelem środkowym, coś takiego się nada, czy zna ktoś jakieś inne rozwiązanie?
klik: http://allegro.pl/filc-techniczny-tapic ... 82901.html
klik: http://allegro.pl/filc-techniczny-tapic ... 82901.html
Hockey Puck - 93' NA
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
jako że jestem po własnorecznym zrobieniu przednich hebli
wypiaskowanie zaciskow+nowe tłoczki+uszczelki
a mam big brake i zestaw naprawczy jest do dostania w IC za 77zł bez zniżek
zastanawiam się czy nie zrobić sobie kompleksowo też tyłu ?
jaką średnice ma tylni tłoczek w BB ? 34mm ? 35mm?
i czy są tak samo zestawy naprawcze do dostania
czy przewody w oplocie stalowym w cywilnej jeździe dają różnice w hamowaniu ?
wypiaskowanie zaciskow+nowe tłoczki+uszczelki
a mam big brake i zestaw naprawczy jest do dostania w IC za 77zł bez zniżek
zastanawiam się czy nie zrobić sobie kompleksowo też tyłu ?
jaką średnice ma tylni tłoczek w BB ? 34mm ? 35mm?
i czy są tak samo zestawy naprawcze do dostania
czy przewody w oplocie stalowym w cywilnej jeździe dają różnice w hamowaniu ?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Yogi pisze:jako że jestem po własnorecznym zrobieniu przednich hebli
wypiaskowanie zaciskow+nowe tłoczki+uszczelki
a mam big brake i zestaw naprawczy jest do dostania w IC za 77zł bez zniżek
zastanawiam się czy nie zrobić sobie kompleksowo też tyłu ?
jaką średnice ma tylni tłoczek w BB ? 34mm ? 35mm?
i czy są tak samo zestawy naprawcze do dostania
czy przewody w oplocie stalowym w cywilnej jeździe dają różnice w hamowaniu ?
wszystko jest do dostania jak dobrze poszukasz.
Tłoczek w BB z tyłu ma 35mm
Tył jest bardziej skomplikowany niż przód ale na youtubie jest bardzo dobry filmik z rozbierania i składania zacisku.
Problemy możesz mieć dwa:
- tłoczek ma mechanizm samoregulacji. da się go przełożyc ze starego tłoczka do nowego. Ja kupiłem nowe tłoczki z mechanizmem bo mi się nie chciało dłubać.
- jeżeli masz skrodowane linki hamulcowe to możesz miec problem ze zdjęciem ich z dzwigni ręcznego na zacisku - wtedy trzeba tę dzwignię odkręcić na aucie.
Z tego co widziałem do tej pory, tył zazwyczaj wygląda znacznie gorzej niż przód, więc jeżeli musiałeś regenerować przód to tył pewnie też by sie przydało zrobić
Co do przewodów w stalowym oplocie to różnicy w hamowaniu nie ma. jest różnica w czuciu hamulca. Dla mnie zdecydowanie warta tych paru stówek.
mutra pisze:- tłoczek ma mechanizm samoregulacji. da się go przełożyc ze starego tłoczka do nowego. Ja kupiłem nowe tłoczki z mechanizmem bo mi się nie chciało dłubać.
w IC nie mają całego zestawu nawet osobno tłoczka nie ma
w 4cars cały zestaw naprawczy zacisku hamulca FRENKIT 235927 tył do BB
to 57zł
co z tym mechanizmem ? bo nigdzie go nie znalazlem jako czesc zamienna
film widziałem to chyba ten:
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Yogi pisze:mutra pisze:- tłoczek ma mechanizm samoregulacji. da się go przełożyc ze starego tłoczka do nowego. Ja kupiłem nowe tłoczki z mechanizmem bo mi się nie chciało dłubać.
w IC nie mają całego zestawu nawet osobno tłoczka nie ma
w 4cars cały zestaw naprawczy zacisku hamulca FRENKIT 235927 tył do BB
to 57zł
co z tym mechanizmem ? bo nigdzie go nie znalazlem jako czesc zamienna
film widziałem to chyba ten:
No dokładnie ten film miałem na mysli. Mechanizm tłoczka samodzielnie nie występuje - możesz kupić tłoczek z mechanizmem albo pusty i przełożyc mechanizm z tłoczka który masz. ja tłoczki z mechanizmem kupowałem tutaj:
http://stores.ebay.co.uk/Bigg-Red-Ltd
zestaw naprawczy kupiłem z brakes international na ebayu.
na filmie nie jest pokazane ale u mnie pod śrubą od regulacji tłoczka jest jeszcze miedziana podkładka której nie ma w zestawie naprawczym. Jeżeli byś się decydował na regeneracje to spraw sobie dobre szczypce do pierścieni zabezpieczających (długie i wąskie).
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie mam auta pod ręką żeby porównać ze zdjęciem - czy klamki do zapinania dachu są takie same nad przednią szybą jak te boczne używane do hardtopa? Innymi słowy - czy wszystkie cztery są takie same?

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
pirul pisze:Nie mam auta pod ręką żeby porównać ze zdjęciem - czy klamki do zapinania dachu są takie same nad przednią szybą jak te boczne używane do hardtopa? Innymi słowy - czy wszystkie cztery są takie same?
nie są takie same. to co masz na zdjęciu to boczne zapiecie od hardtopa. To przy dachu nie ma otworu na śrube od strony przycisku
Cześć
Mam problem z wodą w progach (NBfl). Podczas jazdy woda przelewa się niczym sztorm nad morzem. Próbowałem zlokalizować kanaliki odpływowe pokazane na schemacie w postach powyżej, niestety nie udało mi się. Podjechałem do znajomego co ma dokładnie tak sam model auta i również nie zlokalizowałem tych kanalików. Może odpływ progu zintegrowany jest z odpływem wody z dachu? lub ma ktoś zdjęcie tych kanalików, byłbym bardzo wdzięczny
Mam problem z wodą w progach (NBfl). Podczas jazdy woda przelewa się niczym sztorm nad morzem. Próbowałem zlokalizować kanaliki odpływowe pokazane na schemacie w postach powyżej, niestety nie udało mi się. Podjechałem do znajomego co ma dokładnie tak sam model auta i również nie zlokalizowałem tych kanalików. Może odpływ progu zintegrowany jest z odpływem wody z dachu? lub ma ktoś zdjęcie tych kanalików, byłbym bardzo wdzięczny

- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
To jest na wysokości miejsca na fabryczny lewarek jak i z przodu tak i z tyłu, ten pionowy "rant " patrząc z boku auta za " rantem " nie szukaj nie wiem jakich otworów po dwie małe dziurki przód tył,konserwację na pewno je zakleily.Paweł_90 pisze:Cześć
Mam problem z wodą w progach (NBfl). Podczas jazdy woda przelewa się niczym sztorm nad morzem. Próbowałem zlokalizować kanaliki odpływowe pokazane na schemacie w postach powyżej, niestety nie udało mi się. Podjechałem do znajomego co ma dokładnie tak sam model auta i również nie zlokalizowałem tych kanalików. Może odpływ progu zintegrowany jest z odpływem wody z dachu? lub ma ktoś zdjęcie tych kanalików, byłbym bardzo wdzięczny
Także trzeba trochę " inwazyjne " śrubokręt
Fotka szkicu z umiejscowieniem i " działasz " w lokalizacji.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
Dewuer pisze:Chcę wymienić stare śmierdzące płaty filcu znajdujące się pod tapicerką na półce, za fotelami i pod fotelami/tunelem środkowym, coś takiego się nada, czy zna ktoś jakieś inne rozwiązanie?
klik: http://allegro.pl/filc-techniczny-tapic ... 82901.html
Nie sądzę żeby było to najlepsze rozwiązanie. Nie jest to chyba filc dedykowany do samochodów. Lepiej zrobić to materiałami dedykowanymi które sprzedaje firma Bitmat. Znajdziesz w internecie - adres - https://www.bitmat.pl/
Nie jest to kryptoreklama tylko sam korzystałem z ich materiałów do wygłuszenia swojej Mazdy.
Zakup szybki, profesjonalny, dostawa w 1- 2 dni.
Poza tym jak nie wiesz jak to zrobić to można do nich zadzwonić i skonsultować. Chętnie i profesjonalnie poradzą.
Wysyłam Ci kilka zdjęć jak ja to zrobiłem. Oprócz filcu (można go zastąpić inną pianką) wyłożyłem całą podłogę, za fotelami i podszybie specjalną gumową matą z folią izolacyjną. Usztywnia to podwozie i fajnie wygłusza. Zastosowałem to także w drzwiach.
Pozdr,
andred
- Załączniki
-
- Wymieniony filc na tylnej półce
- LMF_4538 OK.jpg (835.39 KiB) Przejrzano 2446 razy
-
- Dodatkowa mata na podszybiu i za fotelami
- PAR_0148 OK.jpg (753.54 KiB) Przejrzano 2446 razy
-
- Dodatkowa mata na podłodze
- PAR_0153 OK.jpg (831.14 KiB) Przejrzano 2446 razy
-
- Po wymianie filcu
- LMF_4537 OK.jpg (956.82 KiB) Przejrzano 2446 razy
-
- Przed wymianą filcu
- LMF_4505 OK.jpg (246.17 KiB) Przejrzano 2446 razy
- andred
- Donator
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
Yogi pisze:wykleiłeś tymi matami,filcami etc
widać ogrom pracy, jestem pełen podziwu sam bym tak chciał
ale czy było warto ? i tak słychać świst,szum przez szmaciany dach
to cabrio, starej daty cicho nie będzie...
Jakoś mi się chciało

Ponieważ samochód poddałem totalnej renowacji (zaczęło się od podłużnic) to po kolei odnawiałem każdą cześć.
Filce pod wykładziną były zniszczone, miejscami wilgotne, pewnie hodowla jakiegoś grzyba też tam była, to postanowiłem je wymienić. Kupując nowy filc w Bitmat znalazłem maty bitumiczne do wygłuszania samochodu i postanowiłem je kupić i wykorzystać. Nie wiem czy to sugestia, czy faktyczny efekt, ale teraz wydaję mi się nie tyle ciszej ale dźwięki o pewnych częstotliwościach są tak wytłumione, że przyjemność z jazdy jest dużo większa. Oczywiście szumów z jazdy przy otwartym dachu to nie eliminuje

Tak czy inaczej, polecam wygłuszenie....kabrio także.
Pozdr,
andred
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
andred pisze:Yogi pisze:wykleiłeś tymi matami,filcami etc
widać ogrom pracy, jestem pełen podziwu sam bym tak chciał
ale czy było warto ? i tak słychać świst,szum przez szmaciany dach
to cabrio, starej daty cicho nie będzie...
Jakoś mi się chciało. Sam teraz widzę ile było roboty ale nie wszystko robiłem sam.
Ponieważ samochód poddałem totalnej renowacji (zaczęło się od podłużnic) to po kolei odnawiałem każdą cześć.
Filce pod wykładziną były zniszczone, miejscami wilgotne, pewnie hodowla jakiegoś grzyba też tam była, to postanowiłem je wymienić. Kupując nowy filc w Bitmat znalazłem maty bitumiczne do wygłuszania samochodu i postanowiłem je kupić i wykorzystać. Nie wiem czy to sugestia, czy faktyczny efekt, ale teraz wydaję mi się nie tyle ciszej ale dźwięki o pewnych częstotliwościach są tak wytłumione, że przyjemność z jazdy jest dużo większa. Oczywiście szumów z jazdy przy otwartym dachu to nie eliminuje
Tak czy inaczej, polecam wygłuszenie....kabrio także.
Pozdr,
andred
wydaje mi się że podłoge przy tunelu zawsze warto obłożyc matami chcoiażby ze wzgledu na temperaturę.