Regulowane koła rozrządu

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Szafaa
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 11:16
Model: NB
Lokalizacja: Wołomin

05 lip 2017, 21:38

Czy ma ktoś doświadczenie z regulowanym kołami rozrządu? Niestety nie znalazłem podobnego tematu.
Jakie plusy? Jakie firmy? Jakie koszta?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 lip 2017, 6:49

Szafaa pisze:Czy ma ktoś doświadczenie z regulowanym kołami rozrządu? Niestety nie znalazłem podobnego tematu.
Jakie plusy? Jakie firmy? Jakie koszta?

napisz o ktory silnik chodzi: 1.6, 1.8, 1.8 ze zmienna faza?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

06 lip 2017, 11:15

Kupiłem na ali za 40 dolarów, polecam wyglądają super :D
Szafaa
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 11:16
Model: NB
Lokalizacja: Wołomin

06 lip 2017, 13:54

1.6 110km. Z modyfikacji, przelot po poprzednim właścicielu.
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

06 lip 2017, 21:09

Pytanie laika:
Co regulowane kółka dają w wolnossącym siniku??
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

06 lip 2017, 21:20

Rudy pisze:Pytanie laika:
Co regulowane kółka dają w wolnossącym siniku??

Jak masz zmieniony dolot, wydech, ostre wałki i do tego jakąś świnkę, żeby to wszystko wystroić, to sobie możesz się jeszcze odrobinę pobawić ustawiając kąty współotwarcia zaworów. Dzięki temu można zawsze ugrać coś w konkretnym zakresie. Generalnie, to jak ustawisz większy kąt współotwarcia i masz do tego odpowiednio wyliczony wydech, to będziesz miał szerszy ten peak momentu wynikający z efektu falowego zachodzącego w układzie wydechowym. Tyle teorii, a w praktyce, to już różnie bywa, bo oczywiście nie można z niczym przegiąć.

Przy seryjnych wałkach to generalnie nie ma sensu chyba.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 lip 2017, 8:05

Chezus pisze:
Rudy pisze:Pytanie laika:
Co regulowane kółka dają w wolnossącym siniku??

<ciach>
Przy seryjnych wałkach to generalnie nie ma sensu chyba.

chyba nawet tutaj jest
http://www.solomiata.com/cams.html

inna sprawa to stosunek zysku KM/Nm do wydanych pieniedzy
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Szafaa
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 11:16
Model: NB
Lokalizacja: Wołomin

07 lip 2017, 19:56

Czyli na razie kasę inwestować w inne mody. Dzięki wielkie.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

07 lip 2017, 20:48

Szafaa pisze:Czyli na razie kasę inwestować w inne mody. Dzięki wielkie.


Jak masz już przelot, to dołóż stożek i będzie brzmiał jeszcze szybciej... A tak serio, to są różne drogi, ale dłubanie wolnossaka tak, żeby osiągnąć duże moce, jeszcze przy 1.6, to worek pieniędzy. Jak chcesz dużo mocy, to na forum jest kilka projektów z turbo opartych o 1.6. Na początek zastanów się na czym konkretnie Ci zależy, bo koniec końców Miata i tak daje najwięcej frajdy na zakrętach. Sleepera z tego nie zrobisz, bo to roadster, więc no samo przez się wrażenia takiego jak stare Volvo nie zrobi.
The answer is always Miata.
Szafaa
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 11:16
Model: NB
Lokalizacja: Wołomin

07 lip 2017, 21:34

Owszem, brzmi szybko i na tym koniec:) jak na razie przez myśl mi przeszło kupić 1,8 lub turbo o którym wspomniales. Póki co, wszelkie inwestycje w silnik mam zamiar planować tak, aby ewentualnie przydały się później w 1,8. Która drogę obiore, jeszcze nie wiem, za mało mam wiedzy jak na razie:)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

08 lip 2017, 6:31

Szafaa pisze:Owszem, brzmi szybko i na tym koniec:) jak na razie przez myśl mi przeszło kupić 1,8 lub turbo o którym wspomniales. Póki co, wszelkie inwestycje w silnik mam zamiar planować tak, aby ewentualnie przydały się później w 1,8. Która drogę obiore, jeszcze nie wiem, za mało mam wiedzy jak na razie:)


Jeśli chodzi o wiedzę, to ja im mam jej więcej, tym bardziej się miotam... Całe szczęście puste konto zapewnia mi czas do namysłu. Mnie osobiście kusi mocne dłubanie wolnossącego 1.8, ale że moje daily lubi grymasić, to Miata często robi za dupowóz (generalnie moim daily się nie zapuszczam dalej niż 40 km od domu...), co mi osobiście nie przeszkadza, ale nie chciałbym żeby mi zaczeła palić jakieś niesamowite ilości paliwa (i tak ciężko mi zejść poniżej 11).

Jak nie wiesz co robić z silnikiem na razie, to zainwestuj w zawieszenie, porządne opony i hamulce. Walka z rudą, jeśli takowa się pojawiła, jest wskazana.

Co do samej mocy, to mnie jak mało mocy w mojej, to znajduję ciaśniejszą i bardziej krętą trasę i ten problem odrobinę się oddala wtedy.
The answer is always Miata.
Szafaa
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 11:16
Model: NB
Lokalizacja: Wołomin

08 lip 2017, 13:09

Tak chyba jest najrozsadniej. Coś rudej jest i na jesień będę z tym włączył. Jak na razie robię podstawy, olej w skrzyni, świece, rozrząd, klocki, itd., więc póki co zostaje zbieranie kasy i przemyśleć plan gry:)
Patent na brak mocy, wypróbuje!
Dzięki za rady. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

08 lip 2017, 15:08

Zdecydowanie polecam mój patent. Chłopaki na forum potwierdzą, że najfajniej jest na zakrętach, potem długo długo nic i jak dziewczyny się oglądają. O rudą zadbaj, bo to dla mnie podstawa. Zaniedbałem jedną furę i teraz czeka mnie gruby remont (nie o mx'a chodzi). Pojeździj po spotach, to koledzy Cię z kompleksu braku mocy wyleczą.
The answer is always Miata.
ODPOWIEDZ