Problem z Cewka?? NA

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

08 cze 2012, 16:28

Witam, wiem ze bylo juz duzo na temat cewek w mx5 i problemami z nia zwiazanymi, ale mam pare pytan.
Ktos gdzies na forum napisal ze cewki sa takie same od 90-05 roku, czyli w Na i Nb sa te same.
Ale przeczytalem tez ze problemy z cewkami maja glownie NB wiec pytam jak to mozliwe?
Ja mam NA i zaczyna mi przerywac do 2tys obrotow, dalej jedzie normalnie i odzyskuje moc.
Nie wymienialem jeszcze kabli a czytalem ze trzeba to robic regularnie wiec to moze kable?
Wiadomo, kupie to sie dowiem.Mam tez troszke mokro z pod dekla przy cewkach wiec to pewnie tez wplywa na gubienie iskry, poniedzialek bede uszczelnial dekiel, ale chcialem zapytac czy w NA problem z cewkami jest tez nagminny? Wszedzie jest obszernie opisany problem glownie w NB wiec zapytam wprost-------> czy ktos mial problemy z cewkami W NA 1.6 115KM i co z tym zrobil(pomijajac nowe orginalne,drogie)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2012, 0:23

kozzi20 pisze:Ktos gdzies na forum napisal ze cewki sa takie same od 90-05 roku, czyli w Na i Nb sa te same.

Jakaś bzdura totalna. Pomijając parametry energetyczne cewki, NB 1.6 ma w cewce zintegrowany moduł zapłonnika. Szukasz po prostu cewki z NA 1.6.
kozzi20 pisze:czy w NA problem z cewkami jest tez nagminny?

Nie, przynajmniej w porównaniu z fantastycznym modelem z późnych NA 1.8 / NB 1.8... Ale każda cewka się zużywa i wcześniej czy później przestanie działać.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

10 cze 2012, 16:36

ok, dzieki.
Jutro wymieniam kable i mam nadzieje ze wszystko bedzie ok.
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

11 cze 2012, 7:32

Witam kolegę z Krakowa,
Zastanawiałem się nad cewką, jak dotąd na zapas (cewka u mnie w NA 90’ póki co jest sprawna). Wychodzi mi na to, że jedyna pasująca do NA 1,6 ma symbol Mazdy B61P-18-10XB lub B61P-18-10XC . Tej pierwszej nigdzie nie znalazłem, ta druga jest do zamówienia w ASO Mazdy na Wielickiej za ok. 1.400 zł. Droga jak diabli. Przypadkiem znalazłem też sklep w Krakowie, o którym nie miałem pojęcia - Firma Handlowa AUTO-MOTO Rafał Walentynowicz ma 2 sklepy - ul.Polonijna 5 i Łużycka 43d. Pod tym linkiem jest cewka opisana MX5 1.
http://93.159.144.101/WPZamow3.aspx?towkod=70E3020%2fOYO
Trochę to za mało aby mieć pewność, że pasuje, ale spytać warto, bo ASO ma niestety ceny księżycowe. Wiem na pewno, że u Walentynowicza mozna kupić np. sprzegło do NA za 1/2 ceny ASO.

Pozdrawiam,
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

11 cze 2012, 9:33

Zawsze mozesz pojsc moim sladem i spasowac cewke od 323, u mnie była w NB plug&play, od 323F 1.8 16v, poszukaj w dziale technicznym tematu o cewce od innej mazdy w emiksie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2012, 12:09

Paxior pisze:Zawsze mozesz pojsc moim sladem i spasowac cewke od 323, u mnie była w NB plug&play,

majkel_c pisze:NB 1.6 ma w cewce zintegrowany moduł zapłonnika.

:roll:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
niebieskiblekit
Posty: 389
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

21 cze 2017, 11:35

Czyli problem z cewkami występuje w NA i w NB we wszystkich silnikach, a w NBFL wyeliminowali ten problem ?
ODPOWIEDZ