Witam, wiem ze bylo juz duzo na temat cewek w mx5 i problemami z nia zwiazanymi, ale mam pare pytan.
Ktos gdzies na forum napisal ze cewki sa takie same od 90-05 roku, czyli w Na i Nb sa te same.
Ale przeczytalem tez ze problemy z cewkami maja glownie NB wiec pytam jak to mozliwe?
Ja mam NA i zaczyna mi przerywac do 2tys obrotow, dalej jedzie normalnie i odzyskuje moc.
Nie wymienialem jeszcze kabli a czytalem ze trzeba to robic regularnie wiec to moze kable?
Wiadomo, kupie to sie dowiem.Mam tez troszke mokro z pod dekla przy cewkach wiec to pewnie tez wplywa na gubienie iskry, poniedzialek bede uszczelnial dekiel, ale chcialem zapytac czy w NA problem z cewkami jest tez nagminny? Wszedzie jest obszernie opisany problem glownie w NB wiec zapytam wprost-------> czy ktos mial problemy z cewkami W NA 1.6 115KM i co z tym zrobil(pomijajac nowe orginalne,drogie)
Problem z Cewka?? NA
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
kozzi20 pisze:Ktos gdzies na forum napisal ze cewki sa takie same od 90-05 roku, czyli w Na i Nb sa te same.
Jakaś bzdura totalna. Pomijając parametry energetyczne cewki, NB 1.6 ma w cewce zintegrowany moduł zapłonnika. Szukasz po prostu cewki z NA 1.6.
kozzi20 pisze:czy w NA problem z cewkami jest tez nagminny?
Nie, przynajmniej w porównaniu z fantastycznym modelem z późnych NA 1.8 / NB 1.8... Ale każda cewka się zużywa i wcześniej czy później przestanie działać.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Witam kolegę z Krakowa,
Zastanawiałem się nad cewką, jak dotąd na zapas (cewka u mnie w NA 90’ póki co jest sprawna). Wychodzi mi na to, że jedyna pasująca do NA 1,6 ma symbol Mazdy B61P-18-10XB lub B61P-18-10XC . Tej pierwszej nigdzie nie znalazłem, ta druga jest do zamówienia w ASO Mazdy na Wielickiej za ok. 1.400 zł. Droga jak diabli. Przypadkiem znalazłem też sklep w Krakowie, o którym nie miałem pojęcia - Firma Handlowa AUTO-MOTO Rafał Walentynowicz ma 2 sklepy - ul.Polonijna 5 i Łużycka 43d. Pod tym linkiem jest cewka opisana MX5 1.
http://93.159.144.101/WPZamow3.aspx?towkod=70E3020%2fOYO
Trochę to za mało aby mieć pewność, że pasuje, ale spytać warto, bo ASO ma niestety ceny księżycowe. Wiem na pewno, że u Walentynowicza mozna kupić np. sprzegło do NA za 1/2 ceny ASO.
Pozdrawiam,
Zastanawiałem się nad cewką, jak dotąd na zapas (cewka u mnie w NA 90’ póki co jest sprawna). Wychodzi mi na to, że jedyna pasująca do NA 1,6 ma symbol Mazdy B61P-18-10XB lub B61P-18-10XC . Tej pierwszej nigdzie nie znalazłem, ta druga jest do zamówienia w ASO Mazdy na Wielickiej za ok. 1.400 zł. Droga jak diabli. Przypadkiem znalazłem też sklep w Krakowie, o którym nie miałem pojęcia - Firma Handlowa AUTO-MOTO Rafał Walentynowicz ma 2 sklepy - ul.Polonijna 5 i Łużycka 43d. Pod tym linkiem jest cewka opisana MX5 1.
http://93.159.144.101/WPZamow3.aspx?towkod=70E3020%2fOYO
Trochę to za mało aby mieć pewność, że pasuje, ale spytać warto, bo ASO ma niestety ceny księżycowe. Wiem na pewno, że u Walentynowicza mozna kupić np. sprzegło do NA za 1/2 ceny ASO.
Pozdrawiam,
Paxior pisze:Zawsze mozesz pojsc moim sladem i spasowac cewke od 323, u mnie była w NB plug&play,
majkel_c pisze:NB 1.6 ma w cewce zintegrowany moduł zapłonnika.

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- niebieskiblekit
- Posty: 389
- Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Szczecin
Czyli problem z cewkami występuje w NA i w NB we wszystkich silnikach, a w NBFL wyeliminowali ten problem ?