[połączony] Tempomat uniwersalny - instalacja
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
niedowano wrocilem z dluzszej traski miata i doszedlem do wnisoku ze tempomat musi byc fajna rzecza.
czy ktos sie interesowal zagadnieniem tempomatu w miatach?
ja poszukiwalbym tempomatu do nbfl. czy w nbfl byly seryjnie tempomaty? daloby sie przelozyc go do mojej miatki?
wiem tez ze istnieja tempomaty uniwersalny ktore podpasuja do kazdego autka jak ten:
http://www.brandsplace.com/0002-ccs100.html
ktorego opis instalacji do MSM znajduje sie tu:
http://www.miata.net/garage/msm_cruise.html
w Polsce na forach pisza troche o tempomatach waeco.
ale fajniejszy bylby seryjny jesli taki w ogole istnial...
moze ktos wie jakie funkcje musialby spelniac taki tempomat uniwersalny aby podpasowac pod miate? przepustnica/sterowanie?
czy ktos sie interesowal zagadnieniem tempomatu w miatach?
ja poszukiwalbym tempomatu do nbfl. czy w nbfl byly seryjnie tempomaty? daloby sie przelozyc go do mojej miatki?
wiem tez ze istnieja tempomaty uniwersalny ktore podpasuja do kazdego autka jak ten:
http://www.brandsplace.com/0002-ccs100.html
ktorego opis instalacji do MSM znajduje sie tu:
http://www.miata.net/garage/msm_cruise.html
w Polsce na forach pisza troche o tempomatach waeco.
ale fajniejszy bylby seryjny jesli taki w ogole istnial...
moze ktos wie jakie funkcje musialby spelniac taki tempomat uniwersalny aby podpasowac pod miate? przepustnica/sterowanie?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 21:21 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:czy ktos sie interesowal zagadnieniem tempomatu w miatach?
Ja właśnie instaluję sobie takiego CCSa jak w linku poniżej.
blaise pisze:czy w nbfl byly seryjnie tempomaty? daloby sie przelozyc go do mojej miatki?
Tak, tylko nie wiem czy w europejskich wersjach. Fabryczny tempomat jest w paru elementach, aby go zainstalować musisz wrzucić sterownik, siłownik, wyłącznik i zmienić wajchy przy kierownicy. Nie wiem czy mamy w naszych NBfl przygotowane wiązki pod fabryczny tempomat, niespecjalnie się tym interesowałem.
blaise pisze:do kazdego autka jak ten:
Ja mam właśnie ten, podłączany jest jako druga linka do przepustnicy, siłownik pneumatyczny zasilany z dolotu. Do tego trochę podłączeń do kilku punktów instalacji elektrycznej i tyle. Generalnie model prosty jak konstrukcja cepa

Pozdro
Michał
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 16:07 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
masz juz go zakupionego?
czy dopiero bedziesz sprowadzal?
jesli juz masz to gdzie kupiles? ile Cie wyszla wysylka do Polski? bo rozumiem ze w USA zamawiales.
czy dopiero bedziesz sprowadzal?
jesli juz masz to gdzie kupiles? ile Cie wyszla wysylka do Polski? bo rozumiem ze w USA zamawiales.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:masz juz go zakupionego?
czy dopiero bedziesz sprowadzal?
jesli juz masz to gdzie kupiles? ile Cie wyszla wysylka do Polski? bo rozumiem ze w USA zamawiales.
Mam już go nawet prawie działającego. Nie mam pojęcia gdzie był kupiony i za ile, wszedłem w jego posiadanie niejako przypadkiem... Kumpel sobie gdzieś kupił, a potem dopiero sprawdził że ma elektroniczną przepustnicę


Pozdrawiam
Michał
UP...
Niewątpliwie działa, znaczy trzyma prędkość
Więcej szczegółów rzucę jak mi się uda ogarnąć
Przygotowania do wyprawy alpejskiej są nieco absorbujące
EDIT:
--> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=40574&highlight=#40574
Pozdr
eM
Niewątpliwie działa, znaczy trzyma prędkość



EDIT:
--> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=40574&highlight=#40574
Pozdr
eM
majkel_c - gdzie to cudo mozna dostac (najlepiej w polsce)
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
bartezm pisze:majkel_c - gdzie to cudo mozna dostac (najlepiej w polsce)
Hm, pojęcia nie mam, ja go dostałem od kogoś komu do jego samochodu nie pasował. Przeszukaj ebay albo coś podobnego, model się nazywa CCS-100.
Ewentualnie blaise może mieć namiar na jakiś sklep, bo z tego co mi wiadomo dokładnie taki sam zakupił...
Pozdr
eM
instrukcje instalacji można znaleźć na miata.net
http://www.miata.net/garage/MiataCCS100.htm

http://www.miata.net/garage/MiataCCS100.htm
Łoś
dzis i mi sie udalo zamontowac ten tempomat.
od siebie dodam kilka wskazowek.
- kabelek od podcisnienia ktory przychodzi w zestawie pasuje na styk - przechodzi w poprzek bloku silnika (nad). przydalby sie dluzszy o jakies 40cm 50cm zeby puscic go wzdluz sciany grodzacej (czy jak ja tam sie zwie).
- mase od serwa podlaczylem pod srube mocujaca gniazdo diagnostyczne do komory.
- kable od VSS odcialem zeby sie nie plataly.
- przelaczniki w serwie ustawilem tak: PPM - 8000, czulosc- LOW, ECM- wlaczone, sterowanie w trybie open loop.
- niebieski kabalek od obrotow podpialem do gniazda diagnostycznego (na zalaczonej fotce jest to IG-)
- reszte wiazki puscilem przez gotowy juz otwor - wyciagnalem gumowa zaslepke w ktorej zrobilem dziure i puscilem przez nia wiazke i nastepnie wcisnalem ta gumowa zaslepke.
- dwa kable prowadzace do czujnika stopu podpialem do wtyczki od czujnika stopu. (udalo mi sie wyciagnac dwa piny z wtyczki)
- kabel od podswietlenia i zaplonu podlaczylem przy kostce od radia do odpowiednich kabelkow.
- mase od panelu sterujacego podlaczylem do sruby mocujacej skrzynke z bezpiecznikami (w kokpicie)
no i to chyba wszystkie wskazowki. reszta jest opisana u majkel_c i w linku, ktory podeslal wazniak.
majkel_c czy moge skrocic ten niebieski kabel co jest podpinany do gniazda diagnostycznego i na ktorym jest jakis filtr przeciwzakloceniowy?
nadal sie zastanawiam gdzie umiescic panel sterujacy - na razie sobie dynda. pewnie przymocuje go tak jak majkel_c - trzeba wywiercic mala dziurke.
i jeszcze pytanie - czym mozna pomalowac ten panel sterujacy - bo jest on wykonany z szarego plastiku, ktory w ogole nie pasuje mi do wnetrza.
od siebie dodam kilka wskazowek.
- kabelek od podcisnienia ktory przychodzi w zestawie pasuje na styk - przechodzi w poprzek bloku silnika (nad). przydalby sie dluzszy o jakies 40cm 50cm zeby puscic go wzdluz sciany grodzacej (czy jak ja tam sie zwie).
- mase od serwa podlaczylem pod srube mocujaca gniazdo diagnostyczne do komory.
- kable od VSS odcialem zeby sie nie plataly.
- przelaczniki w serwie ustawilem tak: PPM - 8000, czulosc- LOW, ECM- wlaczone, sterowanie w trybie open loop.
- niebieski kabalek od obrotow podpialem do gniazda diagnostycznego (na zalaczonej fotce jest to IG-)
- reszte wiazki puscilem przez gotowy juz otwor - wyciagnalem gumowa zaslepke w ktorej zrobilem dziure i puscilem przez nia wiazke i nastepnie wcisnalem ta gumowa zaslepke.
- dwa kable prowadzace do czujnika stopu podpialem do wtyczki od czujnika stopu. (udalo mi sie wyciagnac dwa piny z wtyczki)
- kabel od podswietlenia i zaplonu podlaczylem przy kostce od radia do odpowiednich kabelkow.
- mase od panelu sterujacego podlaczylem do sruby mocujacej skrzynke z bezpiecznikami (w kokpicie)
no i to chyba wszystkie wskazowki. reszta jest opisana u majkel_c i w linku, ktory podeslal wazniak.
majkel_c czy moge skrocic ten niebieski kabel co jest podpinany do gniazda diagnostycznego i na ktorym jest jakis filtr przeciwzakloceniowy?
nadal sie zastanawiam gdzie umiescic panel sterujacy - na razie sobie dynda. pewnie przymocuje go tak jak majkel_c - trzeba wywiercic mala dziurke.
i jeszcze pytanie - czym mozna pomalowac ten panel sterujacy - bo jest on wykonany z szarego plastiku, ktory w ogole nie pasuje mi do wnetrza.
- Załączniki
-
- dlc1_port_770.gif (2.84 KiB) Przejrzano 9479 razy
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:- kable od VSS odcialem zeby sie nie plataly.
Odciąłeś kompletnie przy sterowniku ? One Ci się jeszcze mogą przydać

blaise pisze:i nastepnie wcisnalem ta gumowa zaslepke.
Ja ją zgubiłem podczas wyjmowania

blaise pisze:(udalo mi sie wyciagnac dwa piny z wtyczki)
To jesteś hardkorem


blaise pisze:majkel_c czy moge skrocic ten niebieski kabel co jest podpinany do gniazda diagnostycznego i na ktorym jest jakis filtr przeciwzakloceniowy?
Niebieski, który idzie do IG- ? Bez problemu, u mnie jest przycięty na wymiar. Odległość od sterownika do gniazda diagnostycznego jest tak mała, że żadne zakłócenia tam nie grożą.
Pozdr
eM
kable od vss odcialem tak w polowie bo zakladam ze moze kiedys moga sie przydac jak juz ty je podlaczysz
hmm no wtyczke udalo mi sie najpierw wyciagnac z czujnika stopu. troszke ja wycofalem i te 10cm na ktorych dyndala pozwolily mi wyciagnac piny z wtyczki.
a jak zrobiles przedluzenia z tej wtyczki od czujnika stopu?
ah i nie wiesz czym mozna pomalowac ten sterownik tempomatu?

hmm no wtyczke udalo mi sie najpierw wyciagnac z czujnika stopu. troszke ja wycofalem i te 10cm na ktorych dyndala pozwolily mi wyciagnac piny z wtyczki.
a jak zrobiles przedluzenia z tej wtyczki od czujnika stopu?
ah i nie wiesz czym mozna pomalowac ten sterownik tempomatu?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:a jak zrobiles przedluzenia z tej wtyczki od czujnika stopu?
Ano kawałek kabla, z jednej strony konektor żeński, z drugiej męski... Do jednej z par podłączone dodatkowo przewody od tempomatu, wypinasz wtyczkę z czujnika i przedłużkę wpinasz pomiedzy wtyczkę z wiązki a czujnik... Nie trzeba wtedy za długo leżeć plecami na progu

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
nie chcę zakładać nowego tematu, ale w razie co Majkel, pls o wydzielenie
pytania mam następujące:
1) jakie dokładnie elementy składają się na ori tempomat z Miaty NA i czy tempomaty stosowane z silnikami 1,6 i 1,8 czymś się różnią?
2) czy bebechy tempomatu wyjęte z Miaty przypasują plug&play do MX-5 1,6 115KM?
3) czy warto w ogóle pchać się w szukanie ori czy lepiej pójść w CCSa?
4) skąd rozbieżności w cenie CCSów (może to głupie pytanie ale widziałem CCS100 za $100 i za $400 a wyglądały na takie same)
pytania mam następujące:
1) jakie dokładnie elementy składają się na ori tempomat z Miaty NA i czy tempomaty stosowane z silnikami 1,6 i 1,8 czymś się różnią?
2) czy bebechy tempomatu wyjęte z Miaty przypasują plug&play do MX-5 1,6 115KM?
3) czy warto w ogóle pchać się w szukanie ori czy lepiej pójść w CCSa?
4) skąd rozbieżności w cenie CCSów (może to głupie pytanie ale widziałem CCS100 za $100 i za $400 a wyglądały na takie same)
- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Odkop tak informacyjnie dla potomności, podłączyłem to u siebie i działa elegancko. Podłączyłem też przewód VSS w zegarach, kolor przewodu zielono/czerwony pin 3T, więc Speed signal SW3 ustawiłem na ON, Sensitivity na LOW czyli SW4 ON SW5 OFF, Tach source ECM SW7 OFF, Control switch OPEN SW6 OFF, a jeżeli chodzi o PPM to przy ustawieniu na 8000 tempomat działał dopiero od 90km/h i pewnie do końca skali, przy ustawieniu na 4000 działał od 40km/h do 140km/h a skończyłem na ustawieniu na 5000 czyli SW1 OFF SW2 ON co dało działanie w zakresie od 50km/h do 200km/h to jest zupełnie wystarczające. Sprawdziłem też działanie na samym tacho czyli SW3 na OFF i działał prawidłowo przy PPM 8000 ale ogólnie płynniej i lepiej działa z VSS.