Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

25 maja 2017, 14:41

mutra pisze:
waldi pisze:
mutra pisze:
waldi pisze:Oczywiście podkładka,!

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Waldi, Ty wogóle pracujesz czy cały czas na forum siedzisz? :mrgreen: Da się to zrobić na aucie czy trzeba wyciągnąć wahacz?

Przysluchuje się rozmowie dotyczącej inwestycji w klub na wzgórzu partyzantów - i odpowiadam na pytania związane z kosztami pomysłów udaje ze liczę na kalkulatorze [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] czyli w sumie pracuje - ściągnij koło odkręcić nakrętke, wypchnij śrubę wypchnij poli,podkładki śruba nakrętka - przy okazji z drugiej to samo



się chodziło do klubu na wzgórzu ppartyzantów :mrgreen: ale to było dawno temu.

pamiętasz jaka tam jest śruba w tym wahaczu? ósemka?

Dlatego pisałem o miejscowce fajna, ale ostatnie 10 lat nieszczęśliwa dla najemców
Chyba 8 ale pewności nie mam bo ja ze śrubami do sklepu i tam dobierałem.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 726
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

26 maja 2017, 19:00

Czy z wymianą płynu hamulcowego i wysprzeglika wiąże się ryzyko uwalenia pompy lub jakiegoś zblokowania wysprzeglika skutkującego koniecznością zrzucania skrzyni czy to raczej bezpieczna operacja?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

26 maja 2017, 20:21

Hej mam pytanie jakiś czas temu w drodze na Poznań
Wpadłem w dziurę, skutek - opona śmietnik -nowa założona, felga prosta, na stacji diagnostyczne nic nie wyszło, ale ja wiem swoje coś mi tam puka :D amor suchy końcówki wahacze itp wszystko wygląda normalnie.Podnioslem dziś auto ruszyłem osłona tloczka amora i takie coś mi wypadło :D
Ok zamówić trzeba - wywrozy ktoś co to?
Plastik twardy ok 2 cm
Czy poprostu zamówić górne mocowanie amora, na coś zwrócić uwagę Oprócz ceny? Producent? Termin przydatności :D
Sory zapomniałem o focie :D
Załączniki
DSC_0619.JPG
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 maja 2017, 0:20

waldi pisze:Hej mam pytanie jakiś czas temu w drodze na Poznań
Wpadłem w dziurę, skutek - opona śmietnik -nowa założona, felga prosta, na stacji diagnostyczne nic nie wyszło, ale ja wiem swoje coś mi tam puka :D amor suchy końcówki wahacze itp wszystko wygląda normalnie.Podnioslem dziś auto ruszyłem osłona tloczka amora i takie coś mi wypadło :D
Ok zamówić trzeba - wywrozy ktoś co to?
Plastik twardy ok 2 cm
Czy poprostu zamówić górne mocowanie amora, na coś zwrócić uwagę Oprócz ceny? Producent? Termin przydatności :D
Sory zapomniałem o focie :D


może to fragment osłony amora, ten co jest na górze?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

27 maja 2017, 5:50

Chyba jak rozbiore to dopiero będę weryfikowal i szukał.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

27 maja 2017, 11:11

Czy wahacze (potrzebuje przedni dolny) pasuja z NB do NA czy nie bedzie pasowac?
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

27 maja 2017, 11:25

Inne uchwyty łączników staba są a takbto chyba to samo

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

27 maja 2017, 12:05

czyli nie podejdzie p&p?
w takim razie gdzie mozna szukac czesci jak wahacze jesli na olxach i allegro nic nie ma?
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

27 maja 2017, 12:14

podejdzie tylko mocowanie stabilizatora masz z jednej strony a nie z dwóch :P
ja mam jeden wahacz z NB
było już zresztą z 3 razy :lol:
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Szlifiera
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie

28 maja 2017, 13:48

Cześć, mam szybkie pytanie :) miałem przed weekendem stłuczkę, najechanie na tył, generalnie, uszkodzenia dość powierzchowne, na pierwszy rzut oka, podłoga bagażnika wygląda na całą... ale lewarek skrzyni był dziwnie przechylony po próbie jazdy po 300m zostawione auto na parkingu bo przy pewnych prędkościach wydawało dziwne dźwięki. Podczas ładowania na lawetę udało mi się dostrzec przyczynę :
Obrazek
Urwany wspornik korpusu tylnego dyfra.

Czy jest szansa przełożyć to do innej obudowy czy muszę szukać nowego torsena? :/
Dzięki za pomoc!
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2017, 13:51

Obudowa z otwartego dyfra będzie pasować, możesz bez problemu przełożyć.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Szlifiera
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie

28 maja 2017, 13:52

Super, bardzo mnie cieszy ta wiadomość. Mam nadzieję, że w środku dyfer jest ok, ale to po otworzeniu się okaże.

Dzięki za pomoc!
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

28 maja 2017, 18:59

Panowie i Panie, Motorcraft XT-M5-QS - da się to kupić w Polsce czy tylko ebay/amazon wchodzi w grę? Chcę zalać do mojego NCka ten elixir :)
rea
Posty: 26
Rejestracja: 07 lut 2017, 20:08
Model: NB
Lokalizacja: Katowice

28 maja 2017, 19:06

Witam wszystkich ponownie :)

Szykuje się do założenia dystansów na przód do swojej NB z 99 roku. Generalnie celuje w dystansy przelotowe 15mm i pojawiają się dwa pytania :

Pierwsze - czy przy takim dystansie trzeba będzie zmienić szpilki na dłuższe niż seryjne ? (niestety nie mam możliwości tego zmierzyć na chwilę obecną :()

Drugie - Jeśli trzeba będzie zmienić szpilki to jaki jest wymiar radełka z przodu w NB z 99 roku ? Sporo szperałem na internecie ale niestety każde źródło mówi co innego, i w dodatku na tył jest inny wymiar niż na przód :(

Proszę o wsparcie :D
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

28 maja 2017, 19:21

michael146 pisze:Panowie i Panie, Motorcraft XT-M5-QS - da się to kupić w Polsce czy tylko ebay/amazon wchodzi w grę? Chcę zalać do mojego NCka ten elixir :)


Sam sobie odpowiedziałem - wygląda na to, że to jest odpowiedni w Europie tego magicznego eliksiru do skrzyni NCka
http://ewcar.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-B5IB5%2C-MT75MTX75%2C-MMT6-Ford-1790199/363805
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2017, 20:09

Swoją drogą czemu ten olej jest taki kosmiczne popularny? Już któryś raz go widzę, biegi po nim same wchodzą czy co :D
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

29 maja 2017, 8:18

Miatowicze z USA szczególnie polecają, podobno skrzynia chodzi jak marzenie... też mnie czeka wymiana oleju więc sprawdzimy. Swoją drogą przydałoby się jakieś FAQ z prawdziwego zdarzenia, co?

A drugi temat: wiatrołap do NCFL (podejrzewam że to samo co NC): ktoś polecał od Pietrygi (ten? http://sklep.cabriopietryga.pl/produkt/ ... -wtp-00085 ), widziałem jeszcze taki w postaci sztywnej plexy montowanej w miejsce seryjnego - co lepsze?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

29 maja 2017, 8:25

henorek pisze:Swoją drogą czemu ten olej jest taki kosmiczne popularny? Już któryś raz go widzę, biegi po nim same wchodzą czy co :D

W kilku wątkach pojawia się informacja dotycząca - " oleju forda "do skrzyni - wnioski nasuwają się takie " działa cuda "
Mam zamiar przetestować - przy zimnym " czuję na drążku wchodząca dwójkę" na ciepłym jest ok - zobaczymy czy coś to da :D
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

29 maja 2017, 8:39

waldi pisze:
henorek pisze:Swoją drogą czemu ten olej jest taki kosmiczne popularny? Już któryś raz go widzę, biegi po nim same wchodzą czy co :D

W kilku wątkach pojawia się informacja dotycząca - " oleju forda "do skrzyni - wnioski nasuwają się takie " działa cuda "
Mam zamiar przetestować - przy zimnym " czuję na drążku wchodząca dwójkę" na ciepłym jest ok - zobaczymy czy coś to da :D


Podobne objawy u mnie. Jestem już umówiony na 06.06 do mechanika na wymianę oleju - dam znać jakie wrażenia po. Chociaż u mnie chyba też poducha do wymiany ;)
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

29 maja 2017, 9:04

Dylemat z olejem do dyfra. Przeczytałem cały wątek i różne filozofie na ten temat - jedni, że minerał, drudzy że syntentyk. Już się nastawiłem, że kupię Motula 90PA (minerał), ale widzę, po fakturach poprzedniego właściciela, że dyfer i skrzynia była zalewana 75w90. I zgłupiałem - nie wiem w którą stronę iść z olejem do dyfra - czy 75w90 czy 80w90 minerał ? Ktoś ma jakieś sugestie?
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

29 maja 2017, 9:30

michael146 pisze:Dylemat z olejem do dyfra. Przeczytałem cały wątek i różne filozofie na ten temat - jedni, że minerał, drudzy że syntentyk. Już się nastawiłem, że kupię Motula 90PA (minerał), ale widzę, po fakturach poprzedniego właściciela, że dyfer i skrzynia była zalewana 75w90. I zgłupiałem - nie wiem w którą stronę iść z olejem do dyfra - czy 75w90 czy 80w90 minerał ? Ktoś ma jakieś sugestie?

ASO podobno zalewa 80W90 Valvoline LS i kilka osób też polecało. Serwisówka zaleca:
Grade: API service GL-5
Viscosity: SAE 90, SAE 80W-90, SAE 75W-90

Ogólnie wnioski są takie że o ile do skrzyni wszyscy polecają Forda, tak do dyfra przy normalnej jeździe różnice są niewielkie.
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

29 maja 2017, 9:36

Mój dylemat bardziej polega na tym - jak teraz jest zalany 75w90 syntetyk to czy jest sens albo mus przechodzić na minerał.
Znalazłem Redline w nienajgorszej cenie 75w90 i mnie kusi - bo LSD będzie używane jak należy :D:D:D
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 maja 2017, 10:10

michael146 pisze:Mój dylemat bardziej polega na tym - jak teraz jest zalany 75w90 syntetyk to czy jest sens albo mus przechodzić na minerał.
Znalazłem Redline w nienajgorszej cenie 75w90 i mnie kusi - bo LSD będzie używane jak należy :D:D:D

najważniejsze żeby spełniał daną normę GL. Ja mam zalanego red line'a i jest ok ( z tymże to Torsen a nie FUJI)
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

29 maja 2017, 10:33

Chyba też pójdzie Redline. Chociaż cena Redline vs Valvoline :D:D:D troszku jest różnicy :D
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

29 maja 2017, 12:29

Rozebrałem i oto tak wygląda odboje całe
Roztrzaskana plastikowa góra osłony amora - jak pisał mutra
Dodatkowo brak tego plastiku ? Ebonitu ? Wymienialne ? Wysyłać do zerkpolu ?zalozyc coś podobnego ?
Załączniki
DSC_0635.JPG
Prawy wyjęty , przez większych nierównościach puka
DSC_0634.JPG
Lewy na aucie ok
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 maja 2017, 14:29

waldi pisze:Rozebrałem i oto tak wygląda odboje całe
Roztrzaskana plastikowa góra osłony amora - jak pisał mutra
Dodatkowo brak tego plastiku ? Ebonitu ? Wymienialne ? Wysyłać do zerkpolu ?zalozyc coś podobnego ?


wygląda jak jakaś osłona przed kurzem :roll: Ja bym wysłał maila do zerkopolu z zapytaniem czy mają to czym zastąpić.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

29 maja 2017, 19:28

mutra pisze:
waldi pisze:Rozebrałem i oto tak wygląda odboje całe
Roztrzaskana plastikowa góra osłony amora - jak pisał mutra
Dodatkowo brak tego plastiku ? Ebonitu ? Wymienialne ? Wysyłać do zerkpolu ?zalozyc coś podobnego ?


wygląda jak jakaś osłona przed kurzem :roll: Ja bym wysłał maila do zerkopolu z zapytaniem czy mają to czym zastąpić.

Wysyłam całego amora , przez telefon po opisie miły Pan poinformował mnie że to jest plastki , ale jeżeli to zostało zniszczone to może oznaczać wewnętrzne uszkodzenie amora - muszą zobaczyć .
Awatar użytkownika
zsitanca
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2017, 16:14
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2017, 22:43

Czołem!

Czeka mnie demontaż tunelu środkowego w NBFL i za jednym podejściem chciałbym ogarnąć jak najwięcej tematów - stąd to rozpoznanie :)
Co muszę zrobić:
1) wymiana gum lewarka - biegi wchodzą nieprecyzyjnie, zakładam, że spowodowane jest to wyrobionymi gumami. Przy okazji mam kilka pytań.
a - gdzie zakupić gumy? KMParts? IL motorsport? Czy może w "zwykłym" sklepie z częściami? W IL pewnie nazbierałoby się większe zamówienie, więc koszt wysyłki zrekompensowałyby niższe ceny.
b - wygłuszenie. Widziałem w ofercie sklepów wygłuszenie przy skrzyni. To element fabryczny czy akcesorium? Warto zamontować? wygląda to jak materiał ze sklepu budowlanego z otworem pośrodku :)
c - olej - górna komora skrzyni biegów. O co cho, bo nie ogarniam. Dostęp jest od góry?
d - mieszek - wymaga wymiany. Można gdzieś dostać oryginał/zbliżony czy raczej oddać "na wymiar" do uszycia?

2) zamknięcia schowków w podłokietniku
a - jeden z "cup holderów" otwiera się - ewidentnie brakuje jakiejś sprężynki lub blokady. Co będzie potrzebne do naprawy?
b - guzik/blokada do otwierania dużego schowka jest "luźny". J.w. Jak naprawić?

Kolejnym tematem są poduszki silnika - czasem przy ruszaniu mocno telepie się lewarek skrzyni biegów - zgaduję, że to poduszka silnika. Znalazłem je w KM/IL ale są sztywniejsze niż oryginał. Nie chcę (na razie :twisted: ) pogarszać komfortu jazdy. Warto wchodzić w sztywne poduszki?

Dzięki z góry za wszystkie podpowiedzi :)
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 747
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

29 maja 2017, 22:55

o gumy zapytaj w carspeed - może im coś zostało z ZG. Jeśli piszesz o izolacji lewarka, to powinno być standardowo, i daje zauważalny efekt - grzes wykombinował zamiennik, przy odrobinie szczęścia dasz radę ;) Wygląda to tak: viewtopic.php?f=59&t=20365&start=120#p389016

Jeśli masz sportive, to masz 6b skrzynię, co oznacza że nie dolewasz oleju od góry.

Co do 2a - wygooglaj "lazy cupholder fix"
Awatar użytkownika
zsitanca
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2017, 16:14
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa

30 maja 2017, 10:15

Dzięki Szy
Napisałem do carspeed. Zobaczymy co odpowiedzą.

Odpowiem jeszcze dla potomnych ws. firmowego mieszka :) Szukając po numerze części (GR1C-64-331A02) trafiłem na oryginał za 185 PLN lub $37 na ebay :)
Pozostaje zatem aftermarket.

Podpowie ktoś coś w temacie poduszek silnika? W necie znajduję tylko sztywniejsze z IL. Macie takie u siebie? Pogarszają komfort jazdy?
ODPOWIEDZ