Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

26 kwie 2017, 5:28

yab pisze:mam taki problem - chwilę po odpaleniu słychac cichy pisk. Jest on tylko na luzie. Ustaje jak się wciśnie sprzęgło. Wystarczy nawet delikatnie wcisnąć do pierwszego oporu. Sprzęgło i skrzynia chodzą bez zarzutu. Problem występuje zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Co to może być?


Podbijam, bo też tak czasem mam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2017, 6:46

Nasmarujcie łapę docisku na łączeniu z wysprzęglikiem. Ewentualnie któreś z łożysk się poddaje: u siebie po mocnym nagrzaniu auta doświadczałem piszczenia jak pasek, finalnie okazało się, że łożysko pilotujące i dociskowe były już na skraju swojego życia. Też ustawało chwilę po wciśnięciu sprzęgła ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
yab
Posty: 49
Rejestracja: 16 cze 2016, 13:36
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

26 kwie 2017, 9:08

może głupie pytanie, ale czym to nasmarować? W sensie czy potrzeba jakichś specjalnych smarów czy wystarczy tylko popsikać np. smarem litowym w sprayu albo użyć smaru maszynowego?
Kokomo666
Posty: 103
Rejestracja: 06 lut 2017, 10:48
Model: NB FL
Wersja: Phoenix 1,8
Lokalizacja: Piaseczno

28 kwie 2017, 9:40

Polecam smar Castrola do łańcucha motocyklowego o-ring w sprayu. Zielone opakowanie. Bardzo dobry również do zawiasów drzwi i zabezpieczenia antykorozyjnego różnych elementów np. śrub. Wygląda to jak biały Fluidol....
Jest odporny na temperaturę i deszcz.
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 kwie 2017, 10:42

Panowie mam pytanie,
Dziś a jakże wymieniłem olej silnikowy w garażu podziemnym i zastanawiam się co zrobić ze starym?
Czy jak go zawiozę do jakiegoś warsztatu to mi go przyjmą? Czy muszę szukać jakiejś utylizatorni na własną rękę?
Dzięki.
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

28 kwie 2017, 10:46

Broonek pisze:Panowie mam pytanie,
Dziś a jakże wymieniłem olej silnikowy w garażu podziemnym i zastanawiam się co zrobić ze starym?
Czy jak go zawiozę do jakiegoś warsztatu to mi go przyjmą? Czy muszę szukać jakiejś utylizatorni na własną rękę?
Dzięki.

Powiem tak :w kwestii utylizacji nie powinno być problemu z przyjęciem bo zazwyczaj oddając profesjonalnej firmie otrzymują za to jakieś " drobne" lub gratisy w postaci płynów, past,i czysciwa. Ale co warsztat to warsztat. ;-)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1227
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

28 kwie 2017, 18:05

Broonek pisze:Panowie mam pytanie,
Dziś a jakże wymieniłem olej silnikowy w garażu podziemnym i zastanawiam się co zrobić ze starym?
Czy jak go zawiozę do jakiegoś warsztatu to mi go przyjmą? Czy muszę szukać jakiejś utylizatorni na własną rękę?
Dzięki.


Zawsze w ten sposób możesz:
http://www.srodmiescie.warszawa.pl/strona-2155-punkty_odbioru_problematycznych_odpadow.html
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

28 kwie 2017, 20:49

Panowie, szukam szukajką, ale znaleźć nie mogę. Kojarzę, że gdzieś przewijał się temat z tutorialem jak wygłuszyć NCka żeby tylna półka/tylne plastiki nie wpadały w rezonans przy modyfikowanym wydechu. Poratujecie?
Samba88
Posty: 133
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

01 maja 2017, 13:53

Panowie, mam taki problem. Co może być przyczyną zbyt długiego kręcenia? Wczoraj, odpaliłem auto, po dość długim staniu. Raz na jakiś czas odpalę, ale auto głównie stoi. Odpaliło normalnie. Pochodziło jakiś czas, po czym je zgasiłem. Mniemam, że zdążyło się zagrzać. Kiedy chciałem je zapalić ponownie, zaczęło dość długo kręcić, ale odpaliło, chodziło nisko na obrotach, aby aby. Podjechałem dziś sprawdzić, czy to wina akumulatora, czy może alternator nie ładuje. Akumulator naładowany do połowy. Zapalił normalnie, alternator ładuje. Co może być powodem takiego stanu rzeczy? Gdzie szukać?

Nadmienię, że w ubiegłym roku, kiedy jeździłem normalnie, zdarzyło mi sie to raz, podczas normalnej eksploatacji.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

01 maja 2017, 18:05

Czujnik wału, cewka WN, kable WN, świece, czujnik temperatury silnika.
rea
Posty: 26
Rejestracja: 07 lut 2017, 20:08
Model: NB
Lokalizacja: Katowice

02 maja 2017, 1:26

Pytanko z dziedziny oświetlenia :)

Mam NB z 99 roku, niestety urwał mi się zaczep z klosza plastikowego do oświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu, z tego też powodu muszę dokupić używany :) Czy ktoś może kojarzy czy te malutkie klosze w MX5 NB są takie same jak Mazdzie 323 ? Chodzi mi konkretnie o te aukcje :

http://allegro.pl/mazda-323f-98-03-lamp ... 25312.html

Wygląda bardzo podobnie, ale wolę się upewnić :) z góry dziękuję za pomoc koledzy ! :)
Samba88
Posty: 133
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

02 maja 2017, 6:50

wojteks pisze:Czujnik wału, cewka WN, kable WN, świece, czujnik temperatury silnika.


Gdzie się znajduje czujnik wału, czujnik temperatury silnika i cewka WN?
Niemniej jednak chyba zacznę od tych tańszych rzeczy, tj, sprawdzę świece i w razie czego zrobię wymianę razem z przewodami.
Czy wymiana uszczelniacza wału korbowego mogła mieć jakiś wpływ na moje objawy?
RobertP
Posty: 25
Rejestracja: 14 gru 2016, 17:49
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Słupsk

02 maja 2017, 8:50

Takie brałem do swojej NB i pasowały.

rea pisze:Pytanko z dziedziny oświetlenia :)

Mam NB z 99 roku, niestety urwał mi się zaczep z klosza plastikowego do oświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu, z tego też powodu muszę dokupić używany :) Czy ktoś może kojarzy czy te malutkie klosze w MX5 NB są takie same jak Mazdzie 323 ? Chodzi mi konkretnie o te aukcje :

http://allegro.pl/mazda-323f-98-03-lamp ... 25312.html

Wygląda bardzo podobnie, ale wolę się upewnić :) z góry dziękuję za pomoc koledzy ! :)
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2017, 11:09

Ktoś się orientuje ile waży seryjny fotel z NBFL?
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

03 maja 2017, 9:15

Fotel pasażera waży 15.5 kg, kierowcy nie sprawdzałem, ale podejrzewam, że podobnie.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2017, 11:32

Dziękuję!
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

03 maja 2017, 15:10

ktoś może wie, czy cewki z NA 1.6 podejdą do NB 1.6?
PSH
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2017, 9:44
Model: NC

03 maja 2017, 16:11

NC - udało się zlokalizować wyciek do kabiny, ale tego samego dnia odkryłem mokry bagażnik... Da radę jakoś dojść do przyczyny bez rozkręcania dachu? Czy to raczej rynienka pod dachem?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

03 maja 2017, 16:16

kustef pisze:ktoś może wie, czy cewki z NA 1.6 podejdą do NB 1.6?


Nie pasują.
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

03 maja 2017, 21:24

Dziwna sprawa - notorycznie zjeżdża mi pasek wspomagania kierownicy przy upalaniu. Najpierw na Silesia Ring, potem Poznań i Kraków. Okoliczności są zawsze te same - górny zakres obrotów (powyżej 5000) i mniejszy bądź większy łuk.

Za pierwszym i drugim razem po prostu założyłem z powrotem, raz naciągając go stosunkowo lekko, a raz mocno. Na tyle mocno, że po odpaleniu z okolic "rolki" (?) pompy wspomagania dochodziły piski. Poluzowałem parę obrotów na naciągaczu i przestało. Po drugim założeniu pasek nie tylko spadł, ale i pękł wzdłuż klinów na długości paru centrymetrów.

Pasek to Contitech 4PK860, pacjent to NBFL '01 bez klimy. Co może być nie tak? Mogę spróbować założyć nowy, ale podejrzewam, że sytuacja się powtórzy.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

04 maja 2017, 8:06

empitness pisze:Dziwna sprawa - notorycznie zjeżdża mi pasek wspomagania kierownicy przy upalaniu. Najpierw na Silesia Ring, potem Poznań i Kraków. Okoliczności są zawsze te same - górny zakres obrotów (powyżej 5000) i mniejszy bądź większy łuk.

Za pierwszym i drugim razem po prostu założyłem z powrotem, raz naciągając go stosunkowo lekko, a raz mocno. Na tyle mocno, że po odpaleniu z okolic "rolki" (?) pompy wspomagania dochodziły piski. Poluzowałem parę obrotów na naciągaczu i przestało. Po drugim założeniu pasek nie tylko spadł, ale i pękł wzdłuż klinów na długości paru centrymetrów.

Pasek to Contitech 4PK860, pacjent to NBFL '01 bez klimy. Co może być nie tak? Mogę spróbować założyć nowy, ale podejrzewam, że sytuacja się powtórzy.

A było coś robione? W kwestii paska? Przed " usterka "? Miałem podobnie po drugiej stronie przy alternatorze tak wyczyscilem " elementy" naciągu paska że się luzowal przy obrotach. Rozebrane wszystko, wszystkie śruby z klejem do gwintów i dopiero jest ok.ale co może mieć do tego przechył czy skręt auta to już Ci nie powiem - może zbieg okoliczności :D
A przy okazji zapytam śruba mocowania alternatora do " uchwytu " regulacji ta na górze od przodu patrząc Wasze alternatory w tym miejscu mają gwint? Czy są na przelot?
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

04 maja 2017, 8:22

Rozkmina:
Składam hamulce i mam do wyboru takie opcje:
1. angielska pompa i serwo z NBFL, niestety nie mam ABS więc musiałbym ciśnienie na przednie koła rozdzielić na trójniku.
2. stara pompa + serwo z wyżej wymienionej (nie trzeba byłoby rozdzielać trójnikiem)
Prawdopodobnie jest możliwe też przeszczepienie wnętrza pompy z NBFL do mojej starej z NA

Co lepsze/bezpieczniejsze?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2017, 8:23

Zwróć uwagę, czy wszystkie koła są idealnie w jednej linii oraz czy któreś z kół nie ma bicia (jak nie masz klimy to w zasadzie mowa o kole pasowym i kole pompy wspomagania). Po zdjęciu paska dobrze by było też sprawdzić, czy żadne z kół nie ma przypadkiem luzu - zbyt mocny naciąg mógł zniszczyć łożysko.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2017, 8:57

Od Silesia mam to samo (pasek). Zacznij od wstawienia nowego paska bo stary jest nierówno rozciagniety. To na pewno pomoze, poza tym moim zdaniem u mnie pompa nie jest w osi, będę wymieniał łapę pompy na próbę by zobaczyć czy będzie rowniej.

Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

04 maja 2017, 9:59

Witam.
Mam szybkie pytanko
Jak dokładnie wygladaja kanaliki odpływowe w miacie NA (91'), woda z rynienki dachu wpływa do po prostu do progu i z progu wypływa przez 4 dziurki jak na schemacie czy są tam jakieś gumowe wężyki aby woda nie miała styczności z progiem ?
Nie mam na chwilę obecną jak tego sprawdzić gdyż miata stoi u blacharza
Pozdrawiam
Załączniki
18279950_1171088032995648_981102097_n.jpeg
18279950_1171088032995648_981102097_n.jpeg (21.29 KiB) Przejrzano 2181 razy
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

04 maja 2017, 19:38

MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

04 maja 2017, 19:56

Dzięki panowie za pomoc.
waldi pisze:A było coś robione? W kwestii paska? Przed " usterka "?

Samochód mam dopiero 2 miesiące, więc ciężko mi powiedzieć, podpytam poprzedniego właściciela. Po zakupie wytrzymał pierwsze upalanie na Jastrzębiu bez problemu.
rrutek pisze:Zwróć uwagę, czy wszystkie koła są idealnie w jednej linii oraz czy któreś z kół nie ma bicia (jak nie masz klimy to w zasadzie mowa o kole pasowym i kole pompy wspomagania). Po zdjęciu paska dobrze by było też sprawdzić, czy żadne z kół nie ma przypadkiem luzu - zbyt mocny naciąg mógł zniszczyć łożysko.

Jak to sprawdzić - patrząc z boku silnika czy optycznie koła są jednej w linii? Jak sprawdzić bicie? Po założeniu paska odpaliłem silnik i koło wspomagania wydawało się kręcić "gładko", bez wibracji na boki. Luz sprawdzałem szarpiąc lekko kołem prostopadle do osi obrotu - raczej nie było luzu, ale upewnię się.
turbo pchała pisze:Od Silesia mam to samo (pasek). Zacznij od wstawienia nowego paska bo stary jest nierówno rozciagniety. To na pewno pomoze, poza tym moim zdaniem u mnie pompa nie jest w osi, będę wymieniał łapę pompy na próbę by zobaczyć czy będzie rowniej.

Ok, zacznę od wypróbowania nowego paska.
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 295
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2017, 20:01

Panowie,
Awaria na życzenie. Po majówkowym czyszczeniu dachu (vinyl) zaczął przeciekać na szwach. Co zrobić z tematem? Czy są jakieś środki do zabezpieczania szwów które czyszcząc usunąłem?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 maja 2017, 20:14

3ka pisze:Panowie,
Awaria na życzenie. Po majówkowym czyszczeniu dachu (vinyl) zaczął przeciekać na szwach. Co zrobić z tematem? Czy są jakieś środki do zabezpieczania szwów które czyszcząc usunąłem?
zabezpieczałeś czymś dach po czyszczeniu? Gdzie dokładnie przecieka?>
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 295
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2017, 20:17

cieknie dokładnie na szwach. jest zabezpieczony http://www.pielegnowacauto.pl/meguiar-s ... 296ml.html
ODPOWIEDZ