- Wygląda obłędnie...
- ..ale niestety nie "czuje" się podczas jazdy roadstera - już w softopie jest się "wyżej" obudowanym karoserią, tu jest wręcz dramat - składana szyba z tyłu trochę ratuje sytuację ale widoku 360 stopni nie da się zasymulować. Coś za coś...
- jest bardzo głośna top down - ponoć wyraźnie głośniejsza niż softtop którym jeszcze nie miałem okazji śmigać (ale patrząc na to ile elementów jest w RF opływanych przez wiatr jestem skłonny uwierzyć
- Bardzo cicha (jak na typ auta oczywiście) top up - przy 160 km/h na autostradzie było dużo cichsze niż 140 w NBFL pod hardtopem (pomijam już softtop)
- A ogólnie w temacie ND - genialnie jeździ . Moment w 2.0 robi robotę, ale znowu boli niska odcinka do której dużo szybciej dobić niż w NBFLowym 1.8 (ale nie boli na tyle żeby rozważać do jazdy po mieście 1.5) Co ciekawe, element zagłówkowy w fotelach recaro jest wyprofilowany inaczej niż standardowe stołki (bardziej wysuwa się do przodu) - co powoduje że (nieszczególnie wysoka) żona nie była w stanie wygodnie usiąść (nie mogła odchylić głowy do tyłu) - ja przy moich koszykarskich 176cm wzrostu tego problemu nie miałem.
- to że nie można zamówić Bili bez foteli pominę wymownym milczeniem...
ND razem z Alfą coraz bliżej ?
Moderator: Moderatorzy
- mike_d
- Donator
- Posty: 1185
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
W temacie RF - pojeździłem trochę dzisiaj; wnioski (obiektywne bo żona miała podobne ) z punktu widzenia posiadacza NBFL:
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
I to jest jeszcze bardziej upierdliwe, jak się jeździ ND w kaskumike_d pisze:element zagłówkowy w fotelach recaro jest wyprofilowany inaczej niż standardowe stołki (bardziej wysuwa się do przodu) - co powoduje że (nieszczególnie wysoka) żona nie była w stanie wygodnie usiąść (nie mogła odchylić głowy do tyłu)
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
nickesh v2.0 pisze:I to jest jeszcze bardziej upierdliwe, jak się jeździ ND w kaskumike_d pisze:element zagłówkowy w fotelach recaro jest wyprofilowany inaczej niż standardowe stołki (bardziej wysuwa się do przodu) - co powoduje że (nieszczególnie wysoka) żona nie była w stanie wygodnie usiąść (nie mogła odchylić głowy do tyłu)
Już nie mówiąc jak masz 194cm wzrostu i chciałbyś jechać w kasku i z założonym dachem
- Mattia
- Donator
- Posty: 439
- Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8, daily, salon
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
news sprzed dwóch tygodni, ale jeszcze tu o nagrodzie Red Dot dla RF nie było:
http://www.mazda-press.com/eu/news/2017/mazda-mx-5-rf-wins-top-prize-at-2017-red-dot-awards/
dla tych, którzy nie siedzą w świecie designu, Red Dot to taki Oscar w świecie wzornictwa, na prawdę wielka sprawa
http://www.mazda-press.com/eu/news/2017/mazda-mx-5-rf-wins-top-prize-at-2017-red-dot-awards/
dla tych, którzy nie siedzą w świecie designu, Red Dot to taki Oscar w świecie wzornictwa, na prawdę wielka sprawa
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Poznań
Ostatnio zabrałem naszą testową RF'kę na weekend, żeby porównać sobie wrażenia z jazdy do soft-topa...po 30 km wróciłem do salonu i z przyjemnością wsiadłem do swojej.
Ale po kolei.
Wygląd to rzecz gustu, mi jednak klasyczna wersja bardziej się podoba.
Wrażenia z jazdy RFem są takie, że czujemy się jak w jakimś CRX Del Sol, albo w zwykłym aucie z otwartym szyberdachem. Nie czuć, że jedziesz roadsterem, bo auto nim nie jest - nie pasuje mi to w ogóle.
Ale najgorszy jest ogromny hałas przy jeździe z otwartym dachem - zawirowania powietrza, które tworzą się w okolicach wystających za naszymi plecami elementów, są tak duże, że hałas powyżej 100 km/h jest nie do zniesienia. Ktoś tu ewidentnie coś z**bał...W soft-topie jest DUŻO ciszej !
Co innego jazda z zamkniętym - jest naprawdę ok. Ale przecież nie po to się kupuje takie auto, żeby jeździć top up.
No i kwestia przyzwyczajeń...moje auto ma bilsteiny, rozpórkę kielichów, i eibach pro-kit, dzięki czemu czuć większy opór na kierownicy, mniej się przechyla w łukach i czuć 'współpracę'. Fotele Recaro ze środkiem z alcantary dopełniają całości.
W testowym RFie fotele były zwykłe (pełna skóra, strasznie się nagrzewa, bleh !), zawieszenie standardowe i wszystko to sprawiało, że po prostu nie czułem takiej przyjemności z jeżdżenia.
Zdecydowanie wolę roadstera od RF.
Ale po kolei.
Wygląd to rzecz gustu, mi jednak klasyczna wersja bardziej się podoba.
Wrażenia z jazdy RFem są takie, że czujemy się jak w jakimś CRX Del Sol, albo w zwykłym aucie z otwartym szyberdachem. Nie czuć, że jedziesz roadsterem, bo auto nim nie jest - nie pasuje mi to w ogóle.
Ale najgorszy jest ogromny hałas przy jeździe z otwartym dachem - zawirowania powietrza, które tworzą się w okolicach wystających za naszymi plecami elementów, są tak duże, że hałas powyżej 100 km/h jest nie do zniesienia. Ktoś tu ewidentnie coś z**bał...W soft-topie jest DUŻO ciszej !
Co innego jazda z zamkniętym - jest naprawdę ok. Ale przecież nie po to się kupuje takie auto, żeby jeździć top up.
No i kwestia przyzwyczajeń...moje auto ma bilsteiny, rozpórkę kielichów, i eibach pro-kit, dzięki czemu czuć większy opór na kierownicy, mniej się przechyla w łukach i czuć 'współpracę'. Fotele Recaro ze środkiem z alcantary dopełniają całości.
W testowym RFie fotele były zwykłe (pełna skóra, strasznie się nagrzewa, bleh !), zawieszenie standardowe i wszystko to sprawiało, że po prostu nie czułem takiej przyjemności z jeżdżenia.
Zdecydowanie wolę roadstera od RF.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Sam ostatnio chciałem przetestować RF ale po minucie zrezygnłem. Mając 194cm wzrostu dotykałem głową do dachu, nie wiem czemu ale myślałem, że w RF będzie ciut więcej miejsca nad głową
-
- Donator
- Posty: 859
- Rejestracja: 07 lip 2012, 8:44
- Model: NC
- Wersja: NCEC_R
- Lokalizacja: Szczecin
ree pisze:adino1 pisze:Wrrrr...
Ten sprzęt musi mieć mega laga. Poza tym przy tak długim kolektorze wydechowym, spool też zapewne srogi.
Patrząc na to, że kolektor jest skierowany do przodu a nie zbudowany na zasadzie klasycznego "barana" to powątpiewam w jego długość. Pewnie mierząc długość każdej z rur, wyszłoby tyle samo...więc raczej odpada to co napisałeś, turbo też nie jest jakąś tam "kobyłą" (biorąc pod uwagę technologie jaką się obecnie używa w budowie turbin)...a silnik 1.5 też nie jest wielki gabarytowo, stąd może wyobrażenie o jej ogromności. Myślę, że inżynierowie budujący ten samochód przemyśleli wszystko. I do póki tak naprawdę żaden z Nas by się tym autem nie przejechał, to może snuć wszystko na jego temat. Tak czy siak dla mnie to mega dobrze wygląda.
- emixfajf
- Donator
- Posty: 653
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
adino1 pisze:ree pisze:adino1 pisze:Wrrrr...
Ten sprzęt musi mieć mega laga. Poza tym przy tak długim kolektorze wydechowym, spool też zapewne srogi.
Patrząc na to, że kolektor jest skierowany do przodu a nie zbudowany na zasadzie klasycznego "barana" to powątpiewam w jego długość. Pewnie mierząc długość każdej z rur, wyszłoby tyle samo...więc raczej odpada to co napisałeś, turbo też nie jest jakąś tam "kobyłą" (biorąc pod uwagę technologie jaką się obecnie używa w budowie turbin)...a silnik 1.5 też nie jest wielki gabarytowo, stąd może wyobrażenie o jej ogromności. Myślę, że inżynierowie budujący ten samochód przemyśleli wszystko. I do póki tak naprawdę żaden z Nas by się tym autem nie przejechał, to może snuć wszystko na jego temat. Tak czy siak dla mnie to mega dobrze wygląda.
Ten silnik to na sztywno połączony z interculerem?
Coś tam sìe nie urwie
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A