Wyciszenie, przesiadka z NA do NC

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

michukokos
Posty: 10
Rejestracja: 05 gru 2015, 8:44
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

03 kwie 2017, 9:42

Witam, nie wiem czy trafilem w dobry dział. Pytanie kieruje do ludzi którzy przesiedli się z NA do NC. Jak wiemy dłuższe trasy przy predkości 140~km/h w NA to katorga, przez co trzeba pomyśleć o komforcie. Jak wyglada sprawa wyciszenia w NC, poprawili wyciszenie podczas jazdy top up? Jest jakas zauwazalna roznica miedzy soft topem a prht? Pozdrawiam :)!
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2274
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

03 kwie 2017, 10:07

Jest trochę lepiej, ale nie spodziewałbym się jakiejś diametralnej różnicy - w NC topdown cały czas jest głośno, top up PRHT jest zaskakująco głośne - twardy dach dosyć mocno "rezonuje", podobno softtop jest cichszy. Natomiast jest to bardzo subiektywne - najlepiej złapać kogoś z NCkiem z Wrocka, przejechać się i wyrobić sobie własną opinię :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

03 kwie 2017, 12:13

ja mam NC PRHT - pisz jak coś.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

03 kwie 2017, 18:17

Imo, jest beznadziejnie wyciszona. 140 kmh to nieustanna symfonia wiatru, drogi, dyfra i tragicznych kakofonii BOSE.
Taki urok ;).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

03 kwie 2017, 21:15

Robię NC PRHT jakieś 20 tys. rocznie (autostrady 140-160 zamknięty dach, drogi krajowe d0 140 zamknięty, do 120 otwarty).
Radia nie słucham (silnik ma fajny dźwięk, no i mój ulubiony Program 3 zszedł na psy za PISokomuny :D ). Przeciętny przejazd jakieś 400-500 km za jednym zamachem bez zmęczenia czy dyskomfortu. Słychać wiatr, dyfer oraz silnik, ale po to kupiłem to auto! Zimą jeżdżę Hondą Civic z cichym silnikiem benzynowym - można w czasie jazdy zasnąć z nudów...
bonito
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 kwie 2017, 6:03

Ktos pisal ze dopiero ND jest lepiej wyciszona, i ze jest to w pewnym sensie takze wada ... ;-)

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1147
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

04 kwie 2017, 7:45

Jechałem nowym ND w ubiegły weekend (2.0 160 KM). Rzeczywiście jest odczuwalnie ciszej niż np w NB - nawet top down można swobodniej rozmawiać niż w NB. Dźwięk silnika i wydechu fajny jak się ją piłuje, ale za to komicznie brzmi na wolnych (i silnik i wydech) - takie pyrkanie. Jak rdza ich nie zje przez 20 lat to sobie kupie :mrgreen:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2789
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

04 kwie 2017, 12:02

Nie wiem na ile trafne porównanie ale przesiadając się ze stock NB do okropnie bardziej drącego się NC (K&N+Cobalt) dłuższe trasy dużo mniej mnie męczą. Także w mojej ocenie hałas nie jest do końca wyznacznikiem komfortu. W NC jest (chyba) wygodniejszy taboret, więcej przestrzeni i cywilizacji.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1147
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

05 kwie 2017, 7:28

Ta cywilizacja robi robotę właśnie, ale fotel w ND dupę ściska strasznie :lol: NC nie miałem przyjeności jechać, kiedyś pewnie pośrednio się przesiądę.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

05 kwie 2017, 7:32

meewosh pisze: fotel w ND dupę ściska strasznie

Zależy jaki ktoś ma wymiar, mnie w trakcie jazdy próbnej nie ściskało :D
bonito
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1147
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

05 kwie 2017, 15:16

chodz ogolnie o uczucie ciasnosci w stosunku do nb.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
michukokos
Posty: 10
Rejestracja: 05 gru 2015, 8:44
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

09 kwie 2017, 20:16

Czyli lekko poprawili ale bez cudów. Dzieki za zainteresowanie tematem. Mysle ze za otwierane oczy mozna te pare dB wybaczyc w porownaniu do NC :D
ODPOWIEDZ