[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
Polecicie jakiś fajny zestaw na miasto / okazyjnie tor? Seryjne zaciski zostają, szukam tarcz i klocków (bardziej tarcz). Nacinane bez nawiercania przód i tył. Mam już zamówione przewody w oplocie od HELa
muszę zregenerować tylne zaciski. Znalazłem 2 zestawy. Czym one się różnią?
http://e-autoparts.pl/zestaw-naprawczy- ... eview=true
http://e-autoparts.pl/zestaw-naprawczy- ... 77334.html
czy chodzi o to, ze jeden jest do aut z ABS a drugi bez?
http://e-autoparts.pl/zestaw-naprawczy- ... eview=true
http://e-autoparts.pl/zestaw-naprawczy- ... 77334.html
czy chodzi o to, ze jeden jest do aut z ABS a drugi bez?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Zakładałem dzisiaj nowe przewody hamulcowe (czas przeszły niedokonany
) Obrobiłem nakrętkę na przewodzie sztywnym z przodu. Nakrętka siedzi na miejscu. stary przewód został w miejscu - nic nie cieknie.
Co teraz? Jak wymienić ten element/naprawić, tak żeby można było zamontować nowy przewód hamulcowy?

Co teraz? Jak wymienić ten element/naprawić, tak żeby można było zamontować nowy przewód hamulcowy?
Witam,
pytanie dotyczące współpracy klocka z tylną tarczą w BB. Po zamontowaniu na tyle dedykowanych klocków (w tym przypadku FDB1755) okazuje się, że niepełna szerokość tarczy współpracuje z klockiem, tzn. klocek jest sporo węższy od szerokości powierzchni roboczej tarczy. Od średnicy wewnętrznej tak na oko 8mm a od zewnętrznej mniej więcej 3mm. Marnuje się sporo powierzchni ciernej. Z przodu jest ok.
U was jest tak samo czy u mnie jest coś nie tak?
pytanie dotyczące współpracy klocka z tylną tarczą w BB. Po zamontowaniu na tyle dedykowanych klocków (w tym przypadku FDB1755) okazuje się, że niepełna szerokość tarczy współpracuje z klockiem, tzn. klocek jest sporo węższy od szerokości powierzchni roboczej tarczy. Od średnicy wewnętrznej tak na oko 8mm a od zewnętrznej mniej więcej 3mm. Marnuje się sporo powierzchni ciernej. Z przodu jest ok.
U was jest tak samo czy u mnie jest coś nie tak?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
kuba137 pisze:Witam,
pytanie dotyczące współpracy klocka z tylną tarczą w BB. Po zamontowaniu na tyle dedykowanych klocków (w tym przypadku FDB1755) okazuje się, że niepełna szerokość tarczy współpracuje z klockiem, tzn. klocek jest sporo węższy od szerokości powierzchni roboczej tarczy. Od średnicy wewnętrznej tak na oko 8mm a od zewnętrznej mniej więcej 3mm. Marnuje się sporo powierzchni ciernej. Z przodu jest ok.
U was jest tak samo czy u mnie jest coś nie tak?
u mnie jest tak samo z tyłu
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie też to samo.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
pytanie o dupowóz (6 GG)
przednie klocki kashiyama a tarcze ?
trw 230sztuka, bosch 250, abe 130
, brembo 200, ate 250 za sztuke
ma ktoś doświadczenie z tymi firmami bo ja tylko z trw które są okej
przednie klocki kashiyama a tarcze ?
trw 230sztuka, bosch 250, abe 130

ma ktoś doświadczenie z tymi firmami bo ja tylko z trw które są okej
MIATA nim jak szatan


Moje doświadczenie z klockami "kajszjama" podpowiada mi ze sa tak twarde że prędzej auto zgnije niż one się skończą co ma wpływ na to że nie hamują zbyt dobrze.
Ja bym wybrał takie tarcze które mają zabezpieczenie antykorozyjne. Zimmermanow nie ma do 6 np?
Ja bym wybrał takie tarcze które mają zabezpieczenie antykorozyjne. Zimmermanow nie ma do 6 np?
White NA BP'95
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jakie masz hamulce? Jak BB to tutaj masz filmik z zaciskiem z NC (taki sam jak w NB FL BB). https://youtu.be/QXcClOfFmlgpatryk_ pisze:Szukam tutoriala regeneracji zacisku (przód). Ktoś?
Przód jest w miarę bezproblemowy. Ja właśnie skończyłem składać przód u siebie - jakieś 30minut jeżeli nie malujesz zacisku przy okazji.
Przód się regeneruje bardzo prosto, poniżej instrukcja obrazkowa:
Musisz wydmuchać tłoczek używając sprężonego powietrza zamiast płynu hamuclowego, a następnie oczyścić rowek na uszczelkę i założyć nową, po czym wsunąć tłoczek na swoje miejsce.
Musisz wydmuchać tłoczek używając sprężonego powietrza zamiast płynu hamuclowego, a następnie oczyścić rowek na uszczelkę i założyć nową, po czym wsunąć tłoczek na swoje miejsce.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Przygody z hamulcami ciąg dalszy:
Zdemontowałem tylny zacisk. Na jarzmie zacisku są dwa piny/prowadnice - dolny się wykręca żeby zdjąc zacisk górny jest zamocowany w jarzmie ale ma na końcu dziurkę na imbusa.
Da się ten drugi pin wykręcić z jarzma?
Bede odrdzewiał zacisk w dosyć agresywny sposób i wolałbym ten pin wykręcić żeby ocynku nie wyżarło.
Zdemontowałem tylny zacisk. Na jarzmie zacisku są dwa piny/prowadnice - dolny się wykręca żeby zdjąc zacisk górny jest zamocowany w jarzmie ale ma na końcu dziurkę na imbusa.
Da się ten drugi pin wykręcić z jarzma?
Bede odrdzewiał zacisk w dosyć agresywny sposób i wolałbym ten pin wykręcić żeby ocynku nie wyżarło.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Panowie potrzebuje klipsów przewodu hamulcowego. Takiego jak tutaj:
http://www.mx5parts.co.uk/brake-clutch- ... -3434.html
wie ktoś gdzie to można dostać w Polsce poza ASO?
http://www.mx5parts.co.uk/brake-clutch- ... -3434.html
wie ktoś gdzie to można dostać w Polsce poza ASO?
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 07 paź 2015, 12:07
- Model: NA
- Wersja: USDM
- Lokalizacja: Zamość
witam, mam problem podczas hamowania słychać z prawego koła stuki. Myślałem że tarcze krzywe ale zostały przetoczone niestety nie pomogło. Jakieś pomysły?
Była: nbfl silverblues 2003
Była: nbfl 2001
Była: NA mariner blue 1992
Obecnie: NA Czerwona USDM 1992
Była: nbfl 2001
Była: NA mariner blue 1992
Obecnie: NA Czerwona USDM 1992
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 07 paź 2015, 12:07
- Model: NA
- Wersja: USDM
- Lokalizacja: Zamość
chodzi o te blaszki przy klockach ?
Była: nbfl silverblues 2003
Była: nbfl 2001
Była: NA mariner blue 1992
Obecnie: NA Czerwona USDM 1992
Była: nbfl 2001
Była: NA mariner blue 1992
Obecnie: NA Czerwona USDM 1992
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
blaszki po których klocki chodzą - prowadnice
a druciki odpychające są od góry klocków w kształcie litery V
A na obrazku

jesli ich nie masz to mogą klocki latac i hałasowac
daj foto jakiś jak wygląda zacisk, tarcza
a druciki odpychające są od góry klocków w kształcie litery V
A na obrazku

jesli ich nie masz to mogą klocki latac i hałasowac
daj foto jakiś jak wygląda zacisk, tarcza
MIATA nim jak szatan

