pomiar temperatury oleju
gdzie zamontowac czujnik i jaka jest temperatura w normie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Witam,
gdzie/jak polecacie zamontowac czujnik temp. oleju (z zestawu zegarow Autogauge). Bo mozliwosci widze nastepujace:
- podkladka pod filtr oleju. Nawet taka mam ale pierwsze podejscie do montazu gdzie po tygodniu zabawy i parokrotnym obrzyganiu silnika i okolic olejem mnie zniesmaczylo mocno
- adapter w korek oleju
- jakies miejsce w bloku/glowicy (cos mi sie obilo o uszy ale konkretnie nie kojarze).
Zastosowania to MMC i podobne, prawie seryjne NA 1.6
gdzie/jak polecacie zamontowac czujnik temp. oleju (z zestawu zegarow Autogauge). Bo mozliwosci widze nastepujace:
- podkladka pod filtr oleju. Nawet taka mam ale pierwsze podejscie do montazu gdzie po tygodniu zabawy i parokrotnym obrzyganiu silnika i okolic olejem mnie zniesmaczylo mocno
- adapter w korek oleju
- jakies miejsce w bloku/glowicy (cos mi sie obilo o uszy ale konkretnie nie kojarze).
Zastosowania to MMC i podobne, prawie seryjne NA 1.6
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2017, 14:51 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Kiedyś jak chciałem montować w NBFL to z moich poszukiwań stanęło na tym że najlepiej w adapter pod filtr oleju albo w korek w misce tak jak na tym zdjęciu:

wygląda dość schludnie, korek trzeba by dać do tokarza żeby go nagwintował na 1/8NPT bo taki zapewne ma gwint twój czujnik.

wygląda dość schludnie, korek trzeba by dać do tokarza żeby go nagwintował na 1/8NPT bo taki zapewne ma gwint twój czujnik.
Alex pisze:- jakies miejsce w bloku/glowicy (cos mi sie obilo o uszy ale konkretnie nie kojarze).
Można użyć trójnika, który wchodzi w miejsce gdzie aktualnie masz czujnik ciśnienia oleju i stamtąd brać temp i ciśnienie - np ja zamierzam tak zrobić.
Możesz też skorzystać z otworu z tyłu głowicy (od strony grodzi) nad wałkiem wydechowym, zakrytym przez nakrętkę z imbusem

jerzj pisze:Alex pisze:- jakies miejsce w bloku/glowicy (cos mi sie obilo o uszy ale konkretnie nie kojarze).
Można użyć trójnika, który wchodzi w miejsce gdzie aktualnie masz czujnik ciśnienia oleju i stamtąd brać temp i ciśnienie - np ja zamierzam tak zrobić.
Możesz też skorzystać z otworu z tyłu głowicy (od strony grodzi) nad wałkiem wydechowym, zakrytym przez nakrętkę z imbusem
Według mnie montaż czujnika temperatury na trójniku razem z czujnikiem ciśnienia nie jest najlepszym rozwiązaniem. Czujnik temperatury powinien mieć kontakt z "płynącym" olejem a tu byłby umiejscowiony na końcu kanału. Temperatura pokazywana odzwierciedlałaby bardziej temperaturę bloku. IMO najlepszym miejscem do jego zamontowania jest miska olejowa albo podkładka pod filtr oleju.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jerzj pisze:Możesz też skorzystać z otworu z tyłu głowicy (od strony grodzi) nad wałkiem wydechowym, zakrytym przez nakrętkę z imbusem
da sie tak zamontowac na aucie czy tylko na wyjetym silniku?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Myślę że tak, nie robiłem tego, ale miejsce jest. Zobacz mój wątek, wrzuciłem tam fotkę
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
Od tyłu w kanał olejowy,
wiszę CI przysługę za ten wałek, dawaj znać albo pokażę Ci palcem gdzie to jest byś nie miał wątpliwości albo sam Ci go zamontuje. Tylko miej juz wyprowadzony kabel z kabiny już.
W mojej opini temp oleju jest wazna z kanału a nie z miski. w misce zawsze będzie niższa,
wiszę CI przysługę za ten wałek, dawaj znać albo pokażę Ci palcem gdzie to jest byś nie miał wątpliwości albo sam Ci go zamontuje. Tylko miej juz wyprowadzony kabel z kabiny już.
W mojej opini temp oleju jest wazna z kanału a nie z miski. w misce zawsze będzie niższa,
SPAM pisze:Od tyłu w kanał olejowy,
Alex pisze:da sie tak zamontowac na aucie czy tylko na wyjetym silniku?
Pod warunkiem, że korek da się wykręcić. Możesz spróbować, ale szansa, że imbus się obróci jest duża.
tinuviel pisze:albo w korek w misce
Dosyć wrażliwe na uszkodzenia miejsce.
Alex pisze: Nawet taka mam ale pierwsze podejscie do montazu gdzie po tygodniu zabawy i parokrotnym obrzyganiu silnika i okolic olejem mnie zniesmaczylo mocno
Jakoś dziwnie się za to zabierasz

Zastanawia mnie tylko czy czujnik wkręcony w kanały w głowicy nie zmniejsza przekroju kanałów w zauważalnym stopniu.
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
Wykrecałem tego imbusa z 4głowic już. Zawsze się udało 
NIe zmniejsza średnicy bo to wyjście oleju. Nie dochodzi się do kanału prowadzącego olej, tylko jego odejscia. Inaczej ten element na imbus by blokował przepływ.

NIe zmniejsza średnicy bo to wyjście oleju. Nie dochodzi się do kanału prowadzącego olej, tylko jego odejscia. Inaczej ten element na imbus by blokował przepływ.
SPAM pisze:Wykrecałem tego imbusa z 4głowic już. Zawsze się udało
Szczęściarz

SPAM pisze:Inaczej ten element na imbus by blokował przepływ.
Wkręcona część czujnika temperatury oleju jest zdecydowanie dłuższa od korka (tak ze 2-3 razy). Chyba, że myślisz o jakimś innym czujniku niż ten do zegarów Autogauge.
Zdjęcie z Googli

Ten pod miejscem na CAS.
ubek pisze:jaki tam jest gwint?
Nie jestem pewien, ale 1/8NPT się wkręca i uszczelnia.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
odgrzeje nieco temat, z zapytaniem o to jaka temperatura oleju przy upalaniu jest jeszcze ok? Teraz mam tak:
- normalna jazda po miescie 85-90st
- autostrada 110-120 95st
- autostrada 140 - 100st
- Silesia Ring spokojniej (=wiecej 3ki, nizsze obroty) 110st, mniej spokojnie (=wiecej dwojki i czesta odcinka) 115st, przy temp. powietrza 5-10 stopni
czujnik wkrecony w glowice jak sugerowaliscie, olej to moj ulubiony
ELF 900NF 5W40
- normalna jazda po miescie 85-90st
- autostrada 110-120 95st
- autostrada 140 - 100st
- Silesia Ring spokojniej (=wiecej 3ki, nizsze obroty) 110st, mniej spokojnie (=wiecej dwojki i czesta odcinka) 115st, przy temp. powietrza 5-10 stopni
czujnik wkrecony w glowice jak sugerowaliscie, olej to moj ulubiony

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Tam jest gwint 1/8 BSP, ma bardzo podobny skok jak 1/8NPT ale nie jest stożkowy - i tak, bez problemów się tam wkręca czujnik.
Miejsce chyba najlepsze na czujnik jakie można wymyślić.
Miejsce chyba najlepsze na czujnik jakie można wymyślić.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Właśnie zainstalowałem tam czujnik, zobaczymy co będzie pokazywał 

- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
odgrzeje temat: jak zamontowac czujnik temp. oleju w NC? lepiej kupić podstawkę pod filtr czy w korek spustowy?
jaka podstawkę lub adapter do kora kupic? nie chcialbym mieć problemow typu wycieki itd, to juz przerabialem w NA
w NC gwint w podstawce to 3/4cala, inaczej niz w NA i NB gdzie bylo M20x1.5?
jaka podstawkę lub adapter do kora kupic? nie chcialbym mieć problemow typu wycieki itd, to juz przerabialem w NA
w NC gwint w podstawce to 3/4cala, inaczej niz w NA i NB gdzie bylo M20x1.5?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- ace
- Donator
- Posty: 579
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Jak u mnie: podstawka auto gauge pod filtr. Bez kombinowania, a spełnia swoją funkcję.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
podstawke autogauge mialem miec w NA. Po dwukrotnym obrzyganiu silnika i czesci komory olejem przeszla mi ochota na jej montaz. Niewiem co z nia bylo nietak, moze byla krzywa, moze podrobiona, moze z centalna sruba-adapter byla cos nietak, w kazdym razie mam lekki uraz do Autogauge. Niby nie rocket science ... a jednak wszystko mozna sp..

Na obecna chwile troche bardziej podoba mi sie pomysl z czujnikiem w korku spustowym. Wydaje mi sie ze to mniejsza szansa na wycieki (mniej polaczen) acz mam swiadomosc ze mierzona temperatura bedzie nizsza gdyż nie bedzie to pomiar oleju plynacego przez magistrale. Tez zle.
w miedzyczasie drobna porada dla instalujacych wskazniki AG SM (i byc moze inne) - skalibrujcie je sobie ze swoim egzemplarzem czujnika. W warunkach domowych czajnik z gotujaca sie woda jest wystarczajaco dokladny, ja przekonalem sie ze wskaznik zanizal o 3 stopnie. Korekta potencjometrem z tylu wskaznika - i jest rowne 100 stopni.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- ace
- Donator
- Posty: 579
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Porzuć linka, ciekawy jestem.
Podkładkę możesz kupić dowolnej innej firmy, wydając dowolnie więcej kasy
Mishimoto, Moroso...
Podkładkę możesz kupić dowolnej innej firmy, wydając dowolnie więcej kasy

NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Co poradzicie w tej sytuacji?Co prawda nie mx5,ale może ktoś miał taką sytuację w miacie.Trzpień czujnika jest dość długi i na ślyp wydaje mi się że może skutecznie ograniczyć dopływ oliwy do turbo.
- Załączniki
-
- Miejsce czujnika temp oleju.png (502.25 KiB) Przejrzano 6157 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
no i zamontowalem czujnik temperatury oleju w korku spustowym. Oto co pokazuje skalibrowany wskaźnik Autogauge SM Peak, silnik 2.5:
- spokojna jazda po miescie, temp otoczenia ok 0 stopni: olej 65-70st
- spokojna jazda po miescie, temp otoczenia ok 5 stopni: olej 70-75st, peak 82
- jazda w mieście, temp otoczenia ok 20 st, olej ok 80 st. Stanie w korku 90st
- bardzo spokojna jazda w trasie 70-80-90kmh, temp otoczenia ok 5 stopni: olej 65-70 st
- autostrada 120-130, , temp otoczenia ok 5 stopni: olej 55-60 st
- Tor Łódź (krótki, kręty), temp. otoczenia ok 5 stopni, olej ok 90 st, peak 95
- Silesia Ring (długi tor), temp. otoczenia ok 10 stopni, olej ok 95 st, peak 99
co bylo do przewidzenia temp. oleju zmienia sie bardzo powoli - duza objetosc oleju wiec spora pojemnosc cieplna, niezbyt dobre mieszanie w okolicach czujnika. Temperatura ma tendencje dość szybko wzrosnąć o 1-2stopnie stojac na swiatlach, i podobnie lekko opadac gdy sie ruszy.
- spokojna jazda po miescie, temp otoczenia ok 0 stopni: olej 65-70st
- spokojna jazda po miescie, temp otoczenia ok 5 stopni: olej 70-75st, peak 82
- jazda w mieście, temp otoczenia ok 20 st, olej ok 80 st. Stanie w korku 90st
- bardzo spokojna jazda w trasie 70-80-90kmh, temp otoczenia ok 5 stopni: olej 65-70 st
- autostrada 120-130, , temp otoczenia ok 5 stopni: olej 55-60 st
- Tor Łódź (krótki, kręty), temp. otoczenia ok 5 stopni, olej ok 90 st, peak 95
- Silesia Ring (długi tor), temp. otoczenia ok 10 stopni, olej ok 95 st, peak 99
co bylo do przewidzenia temp. oleju zmienia sie bardzo powoli - duza objetosc oleju wiec spora pojemnosc cieplna, niezbyt dobre mieszanie w okolicach czujnika. Temperatura ma tendencje dość szybko wzrosnąć o 1-2stopnie stojac na swiatlach, i podobnie lekko opadac gdy sie ruszy.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2021, 11:06 przez Alex, łącznie zmieniany 3 razy.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
To żeby nie zakładać nowego tematu - jaki adapter filtra oleju pod czujniki ciśnienia i temperatury kupić, żeby pasował do NC po swapie na 2.5? Interesuje mnie coś sprawdzonego, niekoniecznie najdroższego ale też nie najtańszego - coś, co warto kupić i się nie rozleci i będzie szczelne. Podpowiecie coś?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Większość podkładek pod filtr ma adaptery więc nie powinno być problemu z dobraniem rozmiaru. Przy montażu zwróć uwagę żeby uszczelka się nie zawinęła i będzie git. Czujnik wkręcasz w podstawkę uszczelniając gwint. Ja mam u siebie w nb auto gauge i o ile zegary i podstawka są ok to czujnik ciśnienia oleju zdechł po 6 miesiącachluki_92_92 pisze: ↑19 mar 2021, 17:41To żeby nie zakładać nowego tematu - jaki adapter filtra oleju pod czujniki ciśnienia i temperatury kupić, żeby pasował do NC po swapie na 2.5? Interesuje mnie coś sprawdzonego, niekoniecznie najdroższego ale też nie najtańszego - coś, co warto kupić i się nie rozleci i będzie szczelne. Podpowiecie coś?