Dziwne zachowanie silnika

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
TheGrzelu
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2017, 11:51
Model: Inny
Lokalizacja: Jelenia Góra

09 lut 2017, 16:22

Witam. Posiadam MX5 NB '99, 1.8 z automatyczną skrzynią biegów. Wszystko było ogólnie bardzo fajnie aż do czasu.
Przy odpalaniu auto jakby się dławiło. Efekt jest podobny do tego w manualu, kiedy auto ma zaraz zgasnąć. Z tym że tutaj automat podtrzymuje go w takim stanie. Check engine mruga jak szalony i tutaj moje pytanie: czy może być to problem ze skrzynią czy potrzebuję zrobić coś z silnikiem? (nie znam się zbyt dobrze na japońskich automatach)
Znajomy mówił mi o wymianie przekładni hydrokinetycznej, jednak chciałbym zdać się na wiedzę osób, które mają z Miatami do czynienia na codzień.
Poniżej wrzucam film jak to wygląda, jeśli trzeba będzie podrzucę jakieś inne jak nagram.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4741
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 lut 2017, 17:53

malo kto ma MX z automatem wiec z odpowiedzia moze byc problem. Moim jednak zdaniem automat na poz P nic nie ma do silnika tj. nie obciaza go. Sproboj odczytac bledy z ECU i sterownika skrzyni (jak nie wiem, trzeba by do manuala zajrzec)
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2017, 18:07

A wszystkie cylindry generalnie pracują? Nie wiem, czy to kwestia głośników, ale u mnie jest dźwięk taki jakby silnik pracował na 3 cylindry.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

09 lut 2017, 20:04

rrutek pisze:A wszystkie cylindry generalnie pracują? Nie wiem, czy to kwestia głośników, ale u mnie jest dźwięk taki jakby silnik pracował na 3 cylindry.


tez mi sie tak wydaje :) pozatym cos slabo sie wkreca na obroty, moze być coś z zapłonem.

sprawdz watek obd2 na forum, moze forscan ? to jest wersja EU ? czy US bo jak tak to tam juz jest pełne obd2.

a moze z cel'a mozna odczytać błyśnięcia tylko one juz beda w innym formacie jak w NA.

Napewno skrzynie zostaw w spokoju narazie.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
TheGrzelu
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2017, 11:51
Model: Inny
Lokalizacja: Jelenia Góra

09 lut 2017, 20:16

Wersja US, mam wejście OBD2. Sprawdzę profilaktycznie cylindry, plus jako że jest to daily, zobaczę dla świętego spokoju rozrusznik ponieważ mrozy były siarczyste. Skrzyni nie chciałbym ruszać póki co, przeraża mnie myśl o kwocie jaką zapłacę, plus na dolnymśląsku tylko kilka warsztatów jest które by się tego podjęły (po rozmowie telefonicznej).
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

09 lut 2017, 20:22

To zupelnie ulatwia Ci zadanie podłaczasz jakiegos elma i lecisz.

wyniki podeslij to bedziemy mysleć dalej

a warsztaty to sobie odpusc bo skosza Cie za nie zrobienie niczego lub wymienia coś bez sensu.

Rozrusznik jak kreci i odpala to nie tu problem.

Mozesz nagrać filmik jak chodzi wydech z zewnatrz np.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

09 lut 2017, 22:43

Migający check w wielu mazdach to wypadający zapłon, potwierdzałoby to podejrzenie pracy na 3 garach.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
TheGrzelu
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2017, 11:51
Model: Inny
Lokalizacja: Jelenia Góra

10 lut 2017, 9:07

Nie dodałem że to nie jest permanentne. Nie zawsze tak robi, jednak proporcje występowania tego problemu to jakieś 70/30. Gdzie 70% to problem.
Dzisiaj rano po staniu na mrozie odpaliła normalnie, wszystko było super. Jednak wolałem jej nie targać do pracy.
Wstawiam filmik jak chodzi "normalnie", postaram się dorzucić kolejny kiedy będzie miała focha.


Sprawdzę co i jak z zapłonem, jednak to dopiero w poniedziałek, wyszczególnię mechanikowi co i jak, ewentualnie pokażę ten temat. Dziękuję Wam z góry za dotychczasową pomoc.
meaalveo
Posty: 24
Rejestracja: 03 maja 2016, 17:14
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Krosno/Wrocław

10 lut 2017, 13:34

Miałem bardzo podobną sytuację tylko bez migającego checka, problemem okazała się nie łącząca wtyczka przy cewce i wystarczyło ją docisnąć/poruszać.
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

10 lut 2017, 13:41

Możesz dla świętego spokoju posprawdzać też wężyki podciśnienia dookoła kolektora dolotowego. Jakiś czas temu przez taki wężyk grzebałem w samochodzie kilka ładnych dni a objawy były bardzo podobne.
ODPOWIEDZ