porada co kupić
Moderator: Moderatorzy
koledzy proszę o podpowiedz, czy bardziej rozsądnie jest kupić młodszą NB 1800, z mniejszym przebiegiem ale bez klimatyzacji , czy starszą z klimą. -2- jak sprawdza się twardy składany dach i czy nie jest on trochę sprzeczny z ideą kabrio. -3- jaki jest zdroworozsądkowy przebieg samochodu , czy bać się przebiegu 200.000 km i więcej.pozdrawiam
- crazydunky
- Posty: 229
- Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
1) Jak dla mnie klima jest zbyteczna. Nie u nas zbytnio temperatur >35 przez 2-3 miesiące. Bajer ceniony ale wolałbym np .lepsze zawieszenie niż klime
2) Twardy składany dach występuje tylko w Nc (prth). W Na, Nb jest miękki z możliwością dołożenia hardtopu na zimę na przykład. Są osoby, którzy lubią taki dach. Klik i sie zamyka, samo bez gimnatyki sięgania do dachu itp. Zależy czy lubisz totalną wygodę
3) Przebiegiem się raczej nie martw. Lepiej patrz na utrzymanie auta (głównie rdza).
2) Twardy składany dach występuje tylko w Nc (prth). W Na, Nb jest miękki z możliwością dołożenia hardtopu na zimę na przykład. Są osoby, którzy lubią taki dach. Klik i sie zamyka, samo bez gimnatyki sięgania do dachu itp. Zależy czy lubisz totalną wygodę
3) Przebiegiem się raczej nie martw. Lepiej patrz na utrzymanie auta (głównie rdza).
Per aspera
Ad astra
Ad astra
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
Święta prawda, tym bardziej, że w godzinach szczytu po miescie pędu za bardzo nie ma.Fifkers pisze:Nie myśl, że otwarty dach i pęd powietrza Cię ochłodzi.
Jak bym miał taki wybór to zdecydowanie starszą, z dużym przebiegiem, ale z klimą. Zresztą nie ma co patrzeć na przebiegi w samochodach teraz, jak i tak wszystko przy granicy się kręci, żeby miało poniżej magicznej granicy 200tyś. Bo jak powszechnie wiadomo, samochód powyżej 200tyś wybucha.

- mike_d
- Donator
- Posty: 1226
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Też wolałbym starszą a z klimą - inna rzecz że klimę do nowszej sobie dołożysz; czasami się trafiają 
Ja kupiłem miatę bez klimy tylko dlatego że miałem już zarezerwowaną klimę z montażem - te dwa miesiące temperatur 30+ które mamy gwarantowane co roku wystarczą żeby obrzydzić jazdę roadsterem bez chłodzenia - przynajmniej w korkach w mieście

Ja kupiłem miatę bez klimy tylko dlatego że miałem już zarezerwowaną klimę z montażem - te dwa miesiące temperatur 30+ które mamy gwarantowane co roku wystarczą żeby obrzydzić jazdę roadsterem bez chłodzenia - przynajmniej w korkach w mieście

mike_d pisze:inna rzecz że klimę do nowszej sobie dołożysz; czasami się trafiają
Tak, sama klima 2tys plus montaż z tysiąc, a i tak znaleźć zestaw klimy jest ciężko. Z anglika nie pasuje.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Wszystko zależy do czego używasz auta i w jakich godzinach. Ja na przykład wyjeżdżam do pracy z samego rana, wracam pod wieczór jak już jest chłodniej i na mieście nie ma korków. Mogę policzyć na palcach jednej ręki ile razu użyłem klimy w zeszłym sezonie w moim daily zanim jeszcze kupiłem Miatę.
mike_d pisze:miaty z klimą są wyraźnie tańsze więc jest z czego urwać.
Chyba droższe

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
vodka pisze:Wszystko zależy do czego używasz auta i w jakich godzinach. Ja na przykład wyjeżdżam do pracy z samego rana, wracam pod wieczór jak już jest chłodniej i na mieście nie ma korków. Mogę policzyć na palcach jednej ręki ile razu użyłem klimy w zeszłym sezonie w moim daily zanim jeszcze kupiłem Miatę.
Nie chcesz zatem sprzedać swojej klimy?

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
- ansayamina
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 paź 2016, 11:17
- Model: NB
1. Młodsza. Albo inaczej - mniej rdzawa. Przebieg jest stosunkowo słabym wyznacznikiem stanu pojazdu, zbyt wiele czynników wpływa na ten by sam przejechany dystans dyktował co padnie następne. Rozrząd thou.
2.Klaustrofobicznie, ale sprawdza się zimą jak nie masz dobrej czapki i topdown w śniegu nie jest dla Ciebie atrakcją. Natomiast w ciepłych okresach <dla mnie wszystko powyżej dziesiątego stopnia w plusie> jazda z nim faktycznie motywuje do zakupu pojazdu z klimą.
Po wycieczce do Budapesztu mam poważne wątpliwości czy klima wyrobi w NB i to co słońce daje i to co od skrzyni i wału bije. Co do pędu, poświęcając fryzurę chłodzenie atmosferą jest całkiem całkiem. A kręte drogi są przeważnie pośród lasów, więc problemu też nie będzie.
2.Klaustrofobicznie, ale sprawdza się zimą jak nie masz dobrej czapki i topdown w śniegu nie jest dla Ciebie atrakcją. Natomiast w ciepłych okresach <dla mnie wszystko powyżej dziesiątego stopnia w plusie> jazda z nim faktycznie motywuje do zakupu pojazdu z klimą.
Fifkers pisze:Klima to zbawienie w lecie. Nie myśl, że otwarty dach i pęd powietrza Cię ochłodzi.
Po wycieczce do Budapesztu mam poważne wątpliwości czy klima wyrobi w NB i to co słońce daje i to co od skrzyni i wału bije. Co do pędu, poświęcając fryzurę chłodzenie atmosferą jest całkiem całkiem. A kręte drogi są przeważnie pośród lasów, więc problemu też nie będzie.

Latem przy 30 stopniach pęd powietrza nie daje żadnego ochłodzenia. Nawet jakbyś jechał w cieniu cały czas to powietrze i tak jest gorące. Jak jest już naprawdę gorąco to jest zawsze opcja zamknięcia dachu i schłodzenia zamkniętego wnętrza z czym klima na pewno nie będzie miała problemu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- ansayamina
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 paź 2016, 11:17
- Model: NB
Z podniesionymy oknami i windszotem, tak. Z otwartym wszystkim, przy stówie powietrze tarmosi całe wnętrze.Fifkers pisze:Latem przy 30 stopniach pęd powietrza nie daje żadnego ochłodzenia. Nawet jakbyś jechał w cieniu cały czas to powietrze i tak jest gorące. Jak jest już naprawdę gorąco to jest zawsze opcja zamknięcia dachu i schłodzenia zamkniętego wnętrza z czym klima na pewno nie będzie miała problemu.
To. Chociaż w moim wypadku to ja z pięć razy w minionym roku jechałem z dachem zamkniętym..Skyluker pisze:Raz w życiu mi się zdarzyło, że zamknąłem dach z powodu słońca - w czasie wakacji w Chorwacji. Raz na 8 lat jazdy bez klimy.

ansayamina pisze:Z podniesionymy oknami i windszotem, tak. Z otwartym wszystkim, przy stówie powietrze tarmosi całe wnętrze.
No nie będę się kłócił, ale właśnie tak wracałem z Bieszczad rok temu w wakacje przy ponad 30 stopniach i wspomniane powiewy wiatru przypominały powietrze wydobywające się z piekarnika podczas wyciągania pizzy

Z mojej strony zaleta posiadania klimy jest bezsporna, ale każdy kupuje co chce i używa czego chce

EOT
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
MikeyMike pisze:Cool breeze scoop też jest jakąś opcją na lato. Nie mówię, że zastąpi to klimę, ale pomaga.
Akurat miałem to urządzenie zamontowane podczas wspomnianego wyjazdu w Bieszczady (w NB bez klimy)

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Donator
- Posty: 128
- Rejestracja: 09 lis 2016, 13:09
- Model: NB FL
- Wersja: Memories I
- Lokalizacja: Bialystok
Fifkers pisze:Tak, sama klima 2tys plus montaż z tysiąc, a i tak znaleźć zestaw klimy jest ciężko. Z anglika nie pasuje.
Czy ktos jeszcze moglby to potwierdzic. Myslalem o zakupie autka bez klimy i dokupieniu jej w UK.

- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1923
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
klima z angola nie pasuje p&p
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- Hookie
- Donator
- Posty: 3425
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ile osób, tyle opinii...
Jeździłem Mx-5 bez klimy przez kilka sezonów, często w korkach, także na skórzanych stołkach, w upałach - przeżyłem. Moja babcia również nie narzekała. Nigdy nie nazwałbym takiej jazdy nieprzyjemną. Wiadomo - z klimą wygodniej, ale nie ma co siać paniki, jak tej klimy nie ma.
Myślę, że klima się przydaje, jeśli Mazdą podróżujemy w eleganckim stroju latem (garnitur) i po wyjściu z auta chcemy być zawsze tak bardzo odświeżeni, jak tylko się da.
W innych przypadkach to po prostu miły dodatek.
Jeździłem Mx-5 bez klimy przez kilka sezonów, często w korkach, także na skórzanych stołkach, w upałach - przeżyłem. Moja babcia również nie narzekała. Nigdy nie nazwałbym takiej jazdy nieprzyjemną. Wiadomo - z klimą wygodniej, ale nie ma co siać paniki, jak tej klimy nie ma.
Myślę, że klima się przydaje, jeśli Mazdą podróżujemy w eleganckim stroju latem (garnitur) i po wyjściu z auta chcemy być zawsze tak bardzo odświeżeni, jak tylko się da.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1923
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
zgadzam się z przedmówcą w 100%
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Miałem roadstera bez klimy, z kimą i teraz znowu bez klimy. Fajniej mieć niż nie mieć ale absolutnie można się bez niej moim zdaniem obejść. Słabo jest w pełnym słońcu podczas upałów w korkach w mieście oraz gdy chcesz jechać gdzieś autostradą szybciej i zamykasz dach a poza tym to czapka z daszkiem, okulary i śmigać można śmiało. Jak robi się gorąco to wpierw kładę windshoota, później opuszczam szybę od strony pasażera a jak już jest ekstremalnie to idzie w dół okno od strony kierowcy.
Klima wieje zimnym powietrzem ale przy otwartym dachu i upale (a przecież wtedy ją dopiero odpalamy) nie ma kolosalnej różnicy bo to trochę tak jakbyś sobie latem w domu otworzył lodówkę na oścież w nadziei że Ci schłodzi mieszkanie. Trzeba dopiero zamknąć dach żeby klima konkretnie zbiła temperaturę.
Klima wieje zimnym powietrzem ale przy otwartym dachu i upale (a przecież wtedy ją dopiero odpalamy) nie ma kolosalnej różnicy bo to trochę tak jakbyś sobie latem w domu otworzył lodówkę na oścież w nadziei że Ci schłodzi mieszkanie. Trzeba dopiero zamknąć dach żeby klima konkretnie zbiła temperaturę.
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
tinuviel pisze:Miałem roadstera bez klimy, z kimą i teraz znowu bez klimy. Fajniej mieć niż nie mieć ale absolutnie można się bez niej moim zdaniem obejść. Słabo jest w pełnym słońcu podczas upałów w korkach w mieście oraz gdy chcesz jechać gdzieś autostradą szybciej i zamykasz dach a poza tym to czapka z daszkiem, okulary i śmigać można śmiało. Jak robi się gorąco to wpierw kładę windshoota, później opuszczam szybę od strony pasażera a jak już jest ekstremalnie to idzie w dół okno od strony kierowcy.
Klima wieje zimnym powietrzem ale przy otwartym dachu i upale (a przecież wtedy ją dopiero odpalamy) nie ma kolosalnej różnicy bo to trochę tak jakbyś sobie latem w domu otworzył lodówkę na oścież w nadziei że Ci schłodzi mieszkanie. Trzeba dopiero zamknąć dach żeby klima konkretnie zbiła temperaturę.
To chyba jest kwestia osobista - jak kupowałem drugą MX warunkiem podstawowym była klima. Dla mnie nawet lekki powiew chłodu na twarz w goruncu korkowym, czy też w prażącym słońcu południa robi różnicę. Trzecia, obecna, była trochę dziełem impulse buying i klimy nie ma, ale chciałbym, żeby miała. A no i jak parują szyby, przy zamkniętym dachu, się przydaje...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
- manfredmaniek
- Donator
- Posty: 166
- Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
- Model: Inny
- Wersja: Obecnie Bezmiatowy
- Lokalizacja: KR
tinuviel pisze:Klima wieje zimnym powietrzem ale przy otwartym dachu i upale (a przecież wtedy ją dopiero odpalamy) nie ma kolosalnej różnicy bo to trochę tak jakbyś sobie latem w domu otworzył lodówkę na oścież w nadziei że Ci schłodzi mieszkanie. Trzeba dopiero zamknąć dach żeby klima konkretnie zbiła temperaturę.
Jest kolosalna różnica, jeśli puścisz klimę na nogi - podczas upału temperatura powietrza (przynajmniej u mnie) w okolicy stóp jest nie do wytrzymania. Tunel grzeje jak nienormalny, a ruchu powietrza tam nie ma. Puszczając powietrze z zewnątrz bez klimy czuję się jakbym włączył suszarkę. Ja bym MXa bez klimy nie kupił.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
- Model: NC
- Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
- Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL
+1 do klimy. Poza tym oczywistym komfortem w gorace dni (nawet z otwartym dachem robi sie taka fajna wanienka chlodnego powietrza tam gdzie siedzisz i jest bosko) jest jeszcze kwestia praktyczna, mianowicie parowanie auta. Przy soft topie potrafi to byc problem jak parkujesz na zewnatrz bez garazu (nawet mimo szczelnych uszczelek). W NC wlaczam odparowywanie przedniej szyby, klima napiera i w kilka sekund jest 100% przejrzystosc szyb (wszystkich), bez klimy, o ile nie jest to kultowe NA w zaje***** stanie to bym sobie odpuscil, albo dolozyl pozniej.