[NC] czułość układu kierowniczego

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

08 lut 2017, 18:50

Czy da się zwiększyć czułość układu kierowniczego / zmniejszyć ilość obrotów kierownicą od skrajnych pozycji - bez mocnej ingerencji w układ kierowniczy / zawieszenie?
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2017, 19:10

Czułość nie równa się chyba ilości obrotów.

Wydaje mi się że czułość można zwiększyć zwiększając kąt wyprzedzenia zwrotnicy.

Natomiast łatwego sposobu na zmniejszenie ilości obrotów kierownicą nie znam.
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

08 lut 2017, 19:50

totalny lamer ze mnie, więc uściślę - chcę zmniejszyć liczbę obrotów kierownicą pomiędzy skrajnymi pozycjami. lub zrobić cokolwiek, żeby na MMC - poza Poznaniem - nie musieć sobie przekładać rąk na kierownicy na dość znaczącej ilości zakrętów.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 lut 2017, 20:50

Czyli sprawa jest jasna - musialbys wymienic magiel na taki o innym przelozeniu. O ile takowy istnieje ;-) Albo przerobic zwrotnice tak by koncowki drazkow byly blizej osi obrotu. Nielatwa sprawa o ile o ogole wykonalna. Sa jeszcze dodatkowe przekladnie "przyspieszajace" montowane na wale kierownicy, sprawa dyskusyjna z pkt widzenia bezpieczenstwa

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

02 mar 2017, 13:40

jqb pisze:Czułość nie równa się chyba ilości obrotów.

Wydaje mi się że czułość można zwiększyć zwiększając kąt wyprzedzenia zwrotnicy.

Natomiast łatwego sposobu na zmniejszenie ilości obrotów kierownicą nie znam.


Otototo... im większy kąt tym kiera bardziej responsywna i "cięższa". Tak min. 5.30 ale lepiej 6.30.
ODPOWIEDZ