[NC] czułość układu kierowniczego
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Czułość nie równa się chyba ilości obrotów.
Wydaje mi się że czułość można zwiększyć zwiększając kąt wyprzedzenia zwrotnicy.
Natomiast łatwego sposobu na zmniejszenie ilości obrotów kierownicą nie znam.
Wydaje mi się że czułość można zwiększyć zwiększając kąt wyprzedzenia zwrotnicy.
Natomiast łatwego sposobu na zmniejszenie ilości obrotów kierownicą nie znam.
-
- Donator
- Posty: 939
- Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
- Model: NC
- Wersja: Miata PRHT 2.0
- Lokalizacja: DW
- Kontakt:
totalny lamer ze mnie, więc uściślę - chcę zmniejszyć liczbę obrotów kierownicą pomiędzy skrajnymi pozycjami. lub zrobić cokolwiek, żeby na MMC - poza Poznaniem - nie musieć sobie przekładać rąk na kierownicy na dość znaczącej ilości zakrętów.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Czyli sprawa jest jasna - musialbys wymienic magiel na taki o innym przelozeniu. O ile takowy istnieje
Albo przerobic zwrotnice tak by koncowki drazkow byly blizej osi obrotu. Nielatwa sprawa o ile o ogole wykonalna. Sa jeszcze dodatkowe przekladnie "przyspieszajace" montowane na wale kierownicy, sprawa dyskusyjna z pkt widzenia bezpieczenstwa
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
jqb pisze:Czułość nie równa się chyba ilości obrotów.
Wydaje mi się że czułość można zwiększyć zwiększając kąt wyprzedzenia zwrotnicy.
Natomiast łatwego sposobu na zmniejszenie ilości obrotów kierownicą nie znam.
Otototo... im większy kąt tym kiera bardziej responsywna i "cięższa". Tak min. 5.30 ale lepiej 6.30.