[połączony] Gdzie koroduje MX-5 ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

09 paź 2008, 19:46

Hej!

Przegladajac niemieckie forum mx-5 natrafilem dzisiaj na wlasnie taki problem. Wielu uzytkownikow nowej NC skarzy sie na pojawianie sie rdzy pod tylna belka zderzeniowa (nie wiem dokladnie czy tak to sie nazywa bo specjalista nie jestem :wink: )

Link do posta znajdziecie tutaj:
[URL=http://forum.mx-5-sportive.com/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=106&topic_id=86122&mesg_id=86885#86885]Link[/URL]

Wprawdzie tekst jest po niemiecku, ale zdjecia tam zamieszczone mowia same za siebie. Co dziwne, ponoc ta przypadlosc dotyczy kazdego egzemplarza NC ! Jak twierdza uzytkownicy niemieckiego forum, problem wynika z tego, ze miejsce pod ta belka nie zostalo w zaden sposob zabezpieczone przed korozja, a karoserie lakierowano dopiero po jej dokreceniu!

Tak wiec pytanie do posiadaczy NC: czy Wy tez tak macie :?:

pozdr.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

09 paź 2008, 21:15

Ja coś tak czułem że do produkcji NC wkradną sie jakieś oszczędności... To już nie to co kiedyś. Dziś za dużo ekonomiści mają do powiedzenia. Na szczęście w niewidocznym miejscu to jest. Rozebrać, wyczyścić mechanicznie, dobrze zakonserwować, pomalować i tyle.
dan
Posty: 152
Rejestracja: 17 cze 2008, 13:40
Lokalizacja: Warszawa

11 paź 2008, 19:44

Ale w czym problem ?

Gwarancja na perforację obejmuje perforację blach nadwozia na skutek korozji i wynosi niezależnie od przebiegu 12 lat (144 miesiące).

czyli jak zardzewieje, to naprawią :mrgreen:
Pozdrawiam,
Bartek
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

14 paź 2008, 18:25

Z tego co wiem, to w Niemczech i Szwajcarii naprawiaja to w ramach gwarancji i bez "zbednego szemrania". Takze przypuszczam, ze w Polsce rowniez. Wiec niby nie stanowi to wiekszego problemu...

Niby... bo z drugiej strony, jezeli firma pozwolila sobie na taki blad (w koncu to chyba oczywiste, ze niezabezpieczony antykorozyjnie element karoserii w koncu zacznie rdzewiec), to zastanawiam sie jakie jeszcze "niespodzianki" ma do zaoferowania nowa NC swoim posiadaczom? :shock:

A martwi mnie to tym bardziej, ze po dlugim miesiacach rozmyslan zdecydowalem sie na zakup na wiosne wlasnie tej wersji... Mam tylko nadzieje, ze firma powaznie potraktuje skargi klientow i poliftingowa wersja nowej mx-5 bedzie wolna od takich "chorob wieku dzieciecego" :wink:

pozdr.
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

21 paź 2008, 15:12

czasy dobrych niezawodnych japonskich samochodo sie widac nawet u mazdy skonczyly.... :roll:
Grzegorz
Posty: 6
Rejestracja: 12 sie 2009, 13:25
Lokalizacja: szczecin

12 sie 2009, 13:46

Witam Forumowiczów!
Zaryzykuję zapytanie odnośnie rdzy w miatach na przełomie 89-1997, o ile takoweż już sie pojawiało.
Będę sie przymierzał do kupienia mazdy i interesuje mnie na co zwracać szczególną uwagę, czy są jakieś szczególne miejsca gdzie rdza lubi sie pojawiać najczęściej, (pomijając oczywiscie egzemplarze powypadkowe). Bardzo bym prosił o konkretną odpowiedź.

Grzegorz
Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, 0:09 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 sie 2009, 13:50

Standardowo - odplywy z kanałów, idące pionowo od dachu. Masakra... szczególnie w tych rocznikach....
7 zima z MX-5
Grzegorz
Posty: 6
Rejestracja: 12 sie 2009, 13:25
Lokalizacja: szczecin

12 sie 2009, 13:56

Dzięki Łukasz
A powiedz mi czy to oprócz tego na dole przy progach, błotnikach nie ma tam jakichś czajacych się niespodzianek? Chcę wiedzieć bo auta które zamierzam oglądać będę kupował sam i wiem że każde auto ma jakieś słabe strony a z tych słabych stron najbardziej nienawidzę rudego.
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

12 sie 2009, 13:58

W NA (pierwszy model serii mx-5) najbardziej podatne na rdzę miejsca to progi i tylne nadkola. Progi rdzewieją szczególnie w tych ezemplarzach, gdzie ktoś nie dbał o regularne czyszczenie odpływów wody, które znajdują się właśnie w progach i mają tendencję do zapychania się (wystarczy od czasu do czasu przepchać drutem). A odnośnie nadkoli to chyba przypadłość wszystkich aut japońskich z tego okresu i wynika zazwyczaj z faktu słabego zabezpieczenia antykorozyjnego tych miejsc, cienkich blach i braku plastikowych nadkoli wewnątrz.

Edit: Lukasz mnie ubiegl... :mrgreen:
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Grzegorz
Posty: 6
Rejestracja: 12 sie 2009, 13:25
Lokalizacja: szczecin

12 sie 2009, 14:04

Ok, dzięki panowie !
To były cenne rady dla mnie, coś czuję że sie naoglądam a przy okazji najeżdże po Polsce by dokonać dobrego zakupu.
Miłego dnia życzę !
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5498
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 sie 2009, 14:33

Przenosze do dzialu technicznego.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

12 sie 2009, 14:42

A ja dopowiem, że ten problem dotyczy również NB i NBFL. Ja w swojej mx-5 z 2002 też musiałem się zająć tym problemem. Do tego jeszcze dochodzi problem rudzielca na rancie tylnej klapie (tym nad tablicą rejestracyjną)
Łoś
Grzegorz
Posty: 6
Rejestracja: 12 sie 2009, 13:25
Lokalizacja: szczecin

12 sie 2009, 16:45

Hej Ważniak !
A co konkretnie dokonałeś w walce z "rudym"? Jak dobrze zakonserwować takie zamknięte przestrzenie na tyle skutecznie żeby zapomnieć o problemie na jakiś, mam nadzieję, długi czas? Za sugestie będę wdzieczny.
PZDR.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 sie 2009, 17:27

Hmmm....wiem co nieco o rdzy w Miacie :mrgreen:
Zajmowałem się kiedyś zawodowo antykorozją. Zamknięte profile to z góry przegrana sprawa :twisted: . Każdą rdzę trzeba oczyścić do białego metalu i nanieść powłoki antykorozyjne ( podkład i farba nawierzchniowa). Oczywiście znajdziesz dziesiątki peparatów do konserwacji profili zamkniętych, ale one spełniają swoją rolę wyłącznie w nieskorodowanych elementach. W profilach zaatakaowanych rdzą poprawią jedynie Twoje samopoczucie :wink:.
Są reaktywne środki chemiczne które reagują z rdzą, ale tylko nalotem powierzchniowym, na mocno skorodowanych powierzchniach działają krótkoterminowo. Poszukaj egzemplarza ze zrowymi progani i podłuznicami, chociaż w NA o takie trudno. Auta z niewielkim przebiegiem do 80-100 tys.km. użytkowane na ogół wyłącznie w sezonie letnim powinny być jeszcze w dobrej kondycji ale potrafią kosztować tyle co wersje NB :mrgreen:
przyklad:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=119851838&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1997-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=100000&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1
lub:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=113310470&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1997-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=100000&customerIdsAsString=&tabNumber=2
i chyba rekord konfiguracji rocznik/cena:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=119497426&action=topInCategory&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1997-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=100000&customerIdsAsString=&tabNumber=2
Grzegorz
Posty: 6
Rejestracja: 12 sie 2009, 13:25
Lokalizacja: szczecin

12 sie 2009, 17:46

Dzięki Irakleo, w zasadzie domyślałem się że tak będzie. Obserwuje stronę Autoscout24.de, i doszełem do wniosku albo NA z małym przebiegiem za to ceną za którą można kupić nowszy model albo tanie NA za to z dużym przebiegiem i prawdopodobną rdzą. Mam trochę okrojony budżet, miałem już trochę różnych samochodów w życiu i teraz kupując samochód chciałbym się z nim ostać na długo że tak powiem. Dlatego wybór pada na MX-5. Załozenie jest takie: Kupuje samochód i już zostaje na tak długo jak to tylko możliwe. Dlatego musi być to auto nietuzinkowe, dające frajdę z jazdy, cieszące oko. Jak powszechnie wiadomo, samochód to nie inwestycja ale do pewnego momentu. Po prostu po pewnym czasie, niektóre auta przestają tracić na wartości a cena ich nawet zaczyna wzrastać. Ja już natraciłem na samochodach, jestem trochę postrzelony motoryzacyjnie a do aut przywiązuje się jak do psa. No i na domiar wszystkiego, lubię grzebać w samochodach a zwlaszcza tych starszych, a tam, zawsze jest coś do zrobienia.
PZDR
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 sie 2009, 18:04

Grzegorz pisze:Załozenie jest takie: Kupuje samochód i już zostaje na tak długo jak to tylko możliwe. Dlatego musi być to auto nietuzinkowe, dające frajdę z jazdy, cieszące oko.
PZDR


Wybierając Miatę - dobrze trafiłeś :wink:

Grzegorz pisze: Ja już natraciłem na samochodach, jestem trochę postrzelony motoryzacyjnie a do aut przywiązuje się jak do psa. No i na domiar wszystkiego, lubię grzebać w samochodach a zwlaszcza tych starszych, a tam, zawsze jest coś do zrobienia.
PZDR

Jeśli Twoje poprzednie auta miały wiele wspólnego z motoryzacją zza Odry i przez ich pryzmat patrzysz na antykorozję aut to przygotuj się na zimny prysznic :mrgreen:
Odwiedź mój topic w dziale "nasze samochody" może to trochę Tobie rozjaśni temat konserwachi MX-5 jeszcze przed jej zakupem :wink:
Grzegorz
Posty: 6
Rejestracja: 12 sie 2009, 13:25
Lokalizacja: szczecin

12 sie 2009, 19:27

Irakleo, teraz sobie przypominam że już czytałem Twoje posty dodam że jedne z najciekawszych (odnośnie felg, to bardzo mi się podobają, świetnie dobrane, strzał w 10. Mieszkam jeszcze w Irlandii i widziałem tu kilka mazd z takimi właśnie felgami, uważam że trzeba je zobaczyć na żywo, dopiero oceniać). Faktycznie prześledziłem temat rdzy i sposób jak sie z nią uporałeś. Ja od samego początku wiedziałem że będą takie naloty. Miałem obawy co do tego że może być znacznie gorzej (jakieś szczególne miejsca typu, np wlew paliwa, czy cos w tym rodzaju), i te info chciałem wyciągnąć od Was. Nie żebym nie był przerażony tą rdzą powierzchowną. Na przykładzie Twojego topicu, dowiadujemy się że walka łatwa nie jest i ze czeka nas nie lada wyzwanie, pozbycie się "rudego". Dzięki Irakleo za porady, zawsze są cenne.
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 sie 2009, 22:04

A tak na marginesie - nie polecam przepychania kanalow drutem, bo to sie wlasnie konczy korozja poprzez zdzieranie "czegos-tam" co jest w srodku tych kanalow. Polecam raczej sprezone powietrze :-)
7 zima z MX-5
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2009, 22:22

jak juz poruszyliśmy temat rdzy to powie mi ktoś, jeśli lewy próg który jest częścią lewego tylniego błotnika i jeśli chciałbym go zrobić, to czy malowany musiał będzie byc cały błotnik czy tylko ten kawałek ? pytam bo powyżej progu przechodzi takie harakterystyczne wgłebienie po całej długości auta i być może w tym miejscy będzie to mozna jakoś połączyć w ten sposób by nie malować całego błotnika ?
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 sie 2009, 22:31

Zaprawki lakiernicze na ogół "odcina" się na wszelkich przetłoczeniach blach. Jeśli chcesz naprawiać próg i nadkole do wysokości przetłoczenia na drzwiach i tylnym błotniku to nie powinno być z tym problemu. Wiadomo że każdy lakiernik ma swoją teorię (wolą lakierować cały element) dlatego lepiej jak oceni to osoba która będzie lakierowała auto po naprawie blacharskiej.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

13 sie 2009, 17:58

dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło. Można ale niekoniecznie, zależnie od techniki i lakiernika. Dzięki za pomoc :smile:
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 paź 2009, 21:39

widze ze problem rudej dreczy rowniez mx-5 :/ wielka szkoda bo na ta sama chorobe zapadl moj escort a ze czesto musze byc w dwoch miejscach na raz nie mialem kiedy odstawic go do lakernika zeby to zrobil i teraz juz mam dziury :/

w jednej mx-5 ktora sie zainteresowalem tez jest problem rudych progow i troche mnie to odstrasza :/ a wyglada to tak:
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e14a3ed6de148d80]Obrazek[/URL]
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2eaf7706386528f6]Obrazek[/URL]
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7145da1a388666b8]Obrazek[/URL]

co o tym myslicie?
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

10 paź 2009, 21:27

kammich, myślę, że na tą chorobę choruje większość MX-5 niestety - a przynajmniej te które są używane zimą. Mi progi zrobili w Adamówku za 600zł (oba) wydaje się, że całkiem solidnie.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2009, 21:42

E...to to pikuś przy moich progach^^ prawie jak m&m's - rozpływają się w ustach :mrgreen:
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

10 paź 2009, 22:00

Wroniasty pisze:kammich, myślę, że na tą chorobę choruje większość MX-5 niestety - a przynajmniej te które są używane zimą.


:( nie dobrze :/
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

10 paź 2009, 22:19

kammich, dobrze bo oprócz progów nie zauważyłem żeby coś mocno rdzewiało - nalot na zawieszeniu - poza tym nic się nie dzieje.

Zresztą te końcówki progów które rdzewieją nie przenoszą żadnych sił zdaje się... a to oznacza, że auto dalej jest sztywne - to ważne dla bezpieczeństwa.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

10 paź 2009, 22:37

Wroniasty pisze:dobrze bo oprócz progów nie zauważyłem żeby coś mocno rdzewiało - nalot na zawieszeniu - poza tym nic się nie dzieje.


to dobrze :)

w sumie rdza i tak mnie nie odstraszy od zakupu mx-5 ;) poprostu zanim przerobie na zyletki escorta bede musial wyleczyc calkowicie mx'a ;)
ODPOWIEDZ