zakup pierwszej MX-5
Moderator: Moderatorzy
witam klubowiczów! mam na imię przemek . skończyłem 50-tkę , szukam alternatywy dla moich wyjazdów motocyklowych i padło na mx-5 . proszę o rzeczową poradę w sprawie kupna tego samochodu gdyż moja wiedz jest w tym temacie bardzo skromna.chodzi mi o konkretny model z jakich lat produkcji , jaka skrzynia,poj.silnika,szpera,ITP.chciałbym zmieścić się ( wliczając w to drobne poprawki) w 20.000 zł.rozumiem że moja prośba brzmi dość infantylnie,lecz od czegoś trzeba zacząć, a najlepsze będą suche fakty z odrobiną sugestii z waszej strony które sam i z waszą pomocą będę musiał zasymilować . pozdrawiam!
- lukasjogabonito
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:37
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Pel/Bdg
Z takim budzetem mozesz liczyc na NA lub NB. Wybral bym sie na Twoim miejscu na najblizszy spot mx5 i zobaczyl z bliska/wybral ktory model Ci sie bardziej podoba.
www.vizdesign.pl - wizualizacje wnętrz
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
jak to mawiają: NB jest lepszym autem, NA jest lepszą miatą. Wszystko zależy czego szukasz. Jeżeli chcesz auto potrzymać dłużej to celowałbym w NA - teraz bedą już tylko droższe. NB jest bardziej cywilizowane i (porównując niemodyfikowane wersje) mimo wszystko chyba lepiej jeździ - chociaż pewnie wielu sie ze mną nie zgodzi 

- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Bralbym technicznie sprawne NA 1.8 pozosyaly budzet w blache/srodek/dach i zrobic tip top. Da sie 
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
Ilu ludzi, tyle opinii- skupiłbym się na szukaniu NBFL w wersji Sportive (najlepiej z klimą), jednakże zakładając budżet 20K + w przyszłości 3 do 5K na ewentualne poprawki/prace "uszlachetniające" + XXK na mody
.
T.

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
jak mówią chłopaki, idź na spota i się przymierz. Ja najpierw chciałem kupić NA, pojechałem do KyRyego oglądać merlotkę i stwierdziłem, że z zewnątrz jest ekstra ale wnętrze mi kompletnie nie pasuje. Miesiąc później kupiłem NB i jestem zadowolony.
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
Jeśli szukasz czegoś na wyjazdy w ciekawe okolice i dynamiczne poruszanie się po nich to chyba jakikolwiek model byś nie wybrał, raczej nie powinieneś żałować - czy NB czy NA to już bym sobie zostawił wybór na zasadzie co mi bardziej pasuje i się podoba, tak jak poprzednicy napisali musisz się przymierzyć i podjąć decyzję 
Osobiście polecam NA z przedliftowym wnętrzem i bez ABSu i wspomagania - ma bardzo fajny klimat (przedlift zawsze przypomina mi lekko styl retro z prostą deską i ogrągłymi wycięciami), a wrażenia z jazdy są niesamowite.
Pozdrawiam

Osobiście polecam NA z przedliftowym wnętrzem i bez ABSu i wspomagania - ma bardzo fajny klimat (przedlift zawsze przypomina mi lekko styl retro z prostą deską i ogrągłymi wycięciami), a wrażenia z jazdy są niesamowite.
Pozdrawiam
- ansayamina
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 paź 2016, 11:17
- Model: NB
fd12 pisze:witam klubowiczów! mam na imię przemek . skończyłem 50-tkę , szukam alternatywy dla moich wyjazdów motocyklowych i padło na mx-5 . proszę o rzeczową poradę w sprawie kupna tego samochodu gdyż moja wiedz jest w tym temacie bardzo skromna.chodzi mi o konkretny model z jakich lat produkcji , jaka skrzynia,poj.silnika,szpera,ITP.chciałbym zmieścić się ( wliczając w to drobne poprawki) w 20.000 zł.rozumiem że moja prośba brzmi dość infantylnie,lecz od czegoś trzeba zacząć, a najlepsze będą suche fakty z odrobiną sugestii z waszej strony które sam i z waszą pomocą będę musiał zasymilować . pozdrawiam!
Prośba jak najbardziej sensowna, zwłaszcza w tych rejonach internetu - w końcu jaki dorosły wybiera Miatę, jak nie ten z dużą ilością dziecka w duszy.
NA bardziej przypomina jednoślad - jest bardziej surowa, daje lepszy kontakt z drogą, tak samo wymaga uwagi na zakrętach, bo mimo czterech kół lubi zarzucić.
NB jest w porównaniu cywilizowana, ma wspomaganie kierownicy, ABS, takie tam cuda techniki - ale właśnie, w porównaniu. Gdy postawić ją obok typowego wozidła samochodowego, obie Miaty są ostre jak żyletki. Obie kręcą się, jak na samochód osobowy i cywilny, wysoko, obie lubią pozostawać w wysokim zakresie obrotów.
Jak przedmówcy radzili, dopaść ludzi na spocie i przejechać się każdą z opcji. Już nawet nie ze względu na osiągi, ale na tak mały detal jak kompatybilność z kokpitem


-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
Pozwolę sobie tylko dodać, że nie każda NB ma ABS
. I dzięki bogu, bo akurat wspomaganie to mi się jednak przydaje
.
T.


T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."