Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
23 wrz 2016, 8:33
ubek pisze:Pilna sprawa właściciele miat wersji us i canada czy ktoś z was wymieniał przewody giętkie? Prawda to że przewody "twarde" mają inne zakończenia?
Moje przewody w oplocie nie pasują mają to samo końcówkę jak sztywne to raczej nie będzie szczelne co? Nie mam w tym momencie jak zrobić fot.
przewody z zakupu grupowego i weszły plug i play
MIATA nim jak szatan

-
ubek
- Donator

- Posty: 1366
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
23 wrz 2016, 14:49
Dziwna sprawa, zabrałem się za wymianę przewodów i z lekką się zdziwilem bo zamowione nowe przewody z Wezmoto mają "żeńskie zakonczenie a moje stare "męskie"
Tak to wygląda:

Stare:

Analogicznie przewody sztywne nie pasują do tych nowych w oplocie bo mają to samo zakończenie.
Nie kumam tego, gdzieś przeczytałem że miaty miały inne końcówki przewodów sztywnych ale teraz Sponer pisze że takie same to już nie wiem co jest grane ?!
White NA BP'95
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
23 wrz 2016, 18:07
ja mam goodridge i były stożkowate w środku tak jak stare
może przewody lipne jakieś

MIATA nim jak szatan

-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
23 wrz 2016, 18:19
Oryginalne to standard "japoński" a te które dostałeś to VW i podobne czyli ""reszta świata" właśnie niuans jest w tym stożku. Masz tylko 2 możliwości:
1. zwrot przewodów (wymiana na prawidłowe)
2. wymienić przewody "sztywne" na miedziane zarobione na nowo które uszczelnią się na nowych przewodach elastycznych
-
ubek
- Donator

- Posty: 1366
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
23 wrz 2016, 22:35
Dzieki za wyjaśnienie,
Nie zwrócę ich już raczej bo jeden przewód sztywny już musiałem wymienić bo się urwała końcówka i założyłem ten nowy w oplocie, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło po 20 latach przewody stalowe wypadało by wymienić i tak więc tak zrobię. W każdym razie uważajcie co kupujecie.
Choć to dziwna sprawa bo te przewody są napewno do miaty i mają ten bloczek rozgałęźnik również w komplecie.
Przy okazji zapytam jakie tarcze na tył 250mm z powłoką antykorozyjna dostanę? Co polecacie? Normalne, zwykle nie jakieś wydumki.
White NA BP'95
-
polokokt
- Donator

- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
24 wrz 2016, 10:16
ubek pisze:Przy okazji zapytam jakie tarcze na tył 250mm z powłoką antykorozyjna dostanę? Co polecacie? Normalne, zwykle nie jakieś wydumki.
Ja kupiłem ATE standardowe z powłoką antykorozyjną. Wrzóciłem tydzień temu (zdjęcia w moim wątku), także jeszcze jakiś wielkich wrażeń brak. Ale też zero zastrzeżeń.
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
24 wrz 2016, 19:30
ubek pisze:bo te przewody są napewno do miaty i mają ten bloczek rozgałęźnik również w komplecie
Przecież takie firmy robią te przewody na zamówienie (zamawiają u kogoś), rozgałęźnik jest jednoznaczny a końcówki o których piszemy po prostu się pomyliły zaciskającemu/wykonującemu.
ubek pisze:ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło po 20 latach przewody stalowe wypadało by wymienić
Pewnie tak, co prawda pewnie już nikt i nigdy tego nie będzie ruszał ale standard został zlikwidowany.
-
ubek
- Donator

- Posty: 1366
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
25 wrz 2016, 15:44
polokokt pisze:ubek pisze:Przy okazji zapytam jakie tarcze na tył 250mm z powłoką antykorozyjna dostanę? Co polecacie? Normalne, zwykle nie jakieś wydumki.
Ja kupiłem ATE standardowe z powłoką antykorozyjną. Wrzóciłem tydzień temu (zdjęcia w moim wątku), także jeszcze jakiś wielkich wrażeń brak. Ale też zero zastrzeżeń.
hamulcesklep.pl własnie odpisał ponoć ATE sa wycofane z produkcji, Zimmermann tez

pozostały jakieś Meyle i Textary.
Pozostaje szukać gdzieś indziej lub brać co jest :/
White NA BP'95
-
polokokt
- Donator

- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
25 wrz 2016, 17:51
Ja bralem z aparts.pl bo tak jak przegladalem sklepy breakes.pl i hamulce sklep to tu byly tylko na tyl. Tam tylko na przod. Albo wlasnie zimmermany tylko przod bo juz skonczyli produkcje... masakra jakas. A tu kupilem komplet 255mm na przod i 250mm na tyl. Moze jeszcze sa?
Ps.
Teraz luknalem ze maja jakas promocje na hamulce aktualnie 5%. Mozesz porownac bo ja korzustalem z kodu rabatowego M4K (kanal na YT: Milosnicy 4 kolek). Tez kilka procent rabatu na calym koszyku bylo. Moze wiecej jak te 5% ?
-
Lexx
- Donator

- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
25 wrz 2016, 19:59
Mialem okazje zamienic kilka zdan z producentem tych przewodow.
Kupujac juz przewod do sprzegla od razu zauwazylem ze cos nie gra wiec czym predzej dalem znac ze nie pasuje (planowalem i tak wymiane na miedz wiec nie panikowalem) i otrzymalem taka odpowiedz:
Hello,
We use a duel seated stem in our fittings which fits both concave and convex, although they may look incorrect to the eye I can assure you they will create a correct seal.
Regards,
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
25 wrz 2016, 22:00
czyli się wygnie w odwróconą trąbkę

??
w sumie jak nie można już oddać to ja bym spróbował
wymienić jeden i sprawdzić czy cieknie
MIATA nim jak szatan

-
Lexx
- Donator

- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
25 wrz 2016, 22:50
Oni tego sprzedali ponad 500 kompletow do miaty wiec chyba nie cisna kitu, bo i kto by zaryzykowal wlasna marke i oskarzenie o nieumyslne spowodowanie smierci w razie draki?
-
rowerblazeja
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 wrz 2014, 12:23
- Model: NB
- Wersja: 1.8 LSD
- Lokalizacja: Czarna Białostocka
21 paź 2016, 9:40
Orientuje się ktoś jaka jest średnica tłoczków hamulcowych w tylnych zaciskach w nb? Ewentualni jeśli było kilka średnic to jakie
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
21 paź 2016, 10:31
MIATA nim jak szatan

-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
26 paź 2016, 16:27
Są jakieś objawy źle ustawionych tłoczków w tylnych zaciskach? Chodzi mi o zbyt słabe dokręcenie śrub regulujących położenie tłoczków.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
emixfajf
- Donator

- Posty: 659
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
26 paź 2016, 16:46
Fifkers pisze:Są jakieś objawy źle ustawionych tłoczków w tylnych zaciskach? Chodzi mi o zbyt słabe dokręcenie śrub regulujących położenie tłoczków.
Tak, nie hamują.
Dokręć, odkręć o mniej niż 15 min i przejedź.
Ja się grzeją to poluzuj, jak nie hamują, to podkręć.
Za jednym razem czasem tego nie ustawisz.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
-
polokokt
- Donator

- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
26 paź 2016, 16:56
U mnie dodatkowo dżwignia hamulca ręcznego miała max w innym miejscu. I przy hamowaniu sciągało delikatnie w jedną stronę. W sumie ze trzy razy poprawiałem żeby było idealnie.
-
kammich
- Posty: 2925
- Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
01 lis 2016, 10:32
Kupiłem nowe tłoczki do tylnych zacisków. Jak przełożyć środek ze starych do nowy tłoczków?
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
01 lis 2016, 16:05
kammich pisze:Kupiłem nowe tłoczki do tylnych zacisków. Jak przełożyć środek ze starych do nowy tłoczków?
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Hmm chyba określenie "na chama" najlepiej oddaje sytuację. Standardowo, wal do Autopaga on ma przyrząd zrobiony ze starej śruby (bo kupienie śruby z takim gwintem jest delikatnie ujmując trudne).
-
kammich
- Posty: 2925
- Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
01 lis 2016, 16:19
Czyli tam nic się nie rozpadnie?
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
-
memo
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:35
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
05 sty 2017, 13:19
Panowie, zamawiam przewody hamulcowe w oplocie do swojego MXa. W aucie mam BB. Jedni sprzedawcy mówią że do wszystkich hamulców są takie same, inni że do BB sa inne przewody. Ktoś się orientuje jak jest naprawdę?
przy okazji: jakieś alternatywy do HELa i Goodridge?
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
05 sty 2017, 16:22
mutra pisze:Panowie, zamawiam przewody hamulcowe w oplocie do swojego MXa. W aucie mam BB. Jedni sprzedawcy mówią że do wszystkich hamulców są takie same, inni że do BB sa inne przewody. Ktoś się orientuje jak jest naprawdę?
przy okazji: jakieś alternatywy do HELa i Goodridge?
Niby są inne kody, ale kiedyś patrzyliśmy i pasują od średnich.
Inne opcje to np pizza brałeś.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
06 sty 2017, 10:45
ree pisze:Inne opcje to np pizza brałeś.
rozumiem że chodzi o pizza brakes? gdzie je można dostac, bo w googlu nic nie znalazłem
-
flatline
- Donator

- Posty: 2273
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
-
Kontakt:
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
06 sty 2017, 15:59
dzieki, chyba pozostane przy HELach. Tutaj w UK mam do wyboru albo to albo goodridge, ewentualnie jakieś warsztatowe wynalazki. z Polski/USA nie zdąże sciągnąć bo hamulce robie w przyszłym tygodniu
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
20 sty 2017, 21:10
Dostałem zestaw naprawczy do swoich hamulców ostatnio. Gumka od prowadnic wygląda trochę inaczej (jest troszke krótsza i mniej "sprężynuje") Ktoś montował u siebie i może się wypowiedzieć czy działa ok?

oryginał po lewej
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
21 sty 2017, 10:56
Też miałem wątpliwości ,ale stare były ok więc wróciły na zacisk
Nowe na półkę, w garażu
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
21 sty 2017, 13:50
waldi pisze:Też miałem wątpliwości ,ale stare były ok więc wróciły na zacisk
Nowe na półkę, w garażu
ano własnie, chyba tak to sie skonczy
