Ciężko odpala na mrozie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam, NB 1.6 . Jak postoi kilka godzin na dworze na mrozie to są problemy z odpaleniem. jak stoi ok 1.5 godz to normalnie odpala. Dzisiaj pod szkoła jak zostawiłem i chciałem odpalić to znów problem trzeba było kręcić i kręcić. W czym może być problem ??
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
akumulator?
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
paliwo, zatankuj na czyms olren/shell i zobacz roznice. Ja sie wstydzilem jak corsa narzeczonej ruszala od strzala a mazda sie meczyla.Zmiana paliwa ( i jazda z poziomem >50%) i cudowna odmiana Moze swiece jeszcze
bezmiatowy //
eiti pisze:paliwo, zatankuj na czyms olren/shell i zobacz roznice. Ja sie wstydzilem jak corsa narzeczonej ruszala od strzala a mazda sie meczyla.Zmiana paliwa ( i jazda z poziomem >50%) i cudowna odmiana Moze swiece jeszcze
Tankowane to jest zawsze na zmiane orlen/ shell ale możesz mieć racje bo u mnie wieczna rezerwa
- Verteru
- Posty: 311
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
kozik-mx5 pisze:eiti pisze:paliwo, zatankuj na czyms olren/shell i zobacz roznice. Ja sie wstydzilem jak corsa narzeczonej ruszala od strzala a mazda sie meczyla.Zmiana paliwa ( i jazda z poziomem >50%) i cudowna odmiana Moze swiece jeszcze
Tankowane to jest zawsze na zmiane orlen/ shell ale możesz mieć racje bo u mnie wieczna rezerwa
Nie jeździj na rezerwie, rozwalisz sobie silnik. Poświęć te 100 zł i te pół baku traktuj jak rezerwę. Jeśli nie akumulator to sprawdź świecę i filtr paliwa.
kozik-mx5 pisze:możesz mieć racje bo u mnie wieczna rezerwa
Na dnie zbiornika możesz mieć niekoniecznie paliwo tylko bełt z przewagą wody, która się po paru godzinach stania tam wytrąca. Stare domowe sposoby to dolanie przy tankowaniu butelki denaturatu (aby wodę związał i się takie coś przepaliło). Katalizator takiej metody nie lubi, ale umówmy sie, Twój już zapewne i tak za bardzo nie istnieje.
Nejkomesh pisze:Spróbuj zmniejszyć przerwe na świecach.
Co to miałoby dać ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
majkel pisze:kozik-mx5 pisze:możesz mieć racje bo u mnie wieczna rezerwa
Na dnie zbiornika możesz mieć niekoniecznie paliwo tylko bełt z przewagą wody, która się po paru godzinach stania tam wytrąca. Stare domowe sposoby to dolanie przy tankowaniu butelki denaturatu (aby wodę związał i się takie coś przepaliło). Katalizator takiej metody nie lubi, ale umówmy sie, Twój już zapewne i tak za bardzo nie istnieje.Nejkomesh pisze:Spróbuj zmniejszyć przerwe na świecach.
Co to miałoby dać ?
Po
eM
To ja jeszcze tylko dodam że jak spadnie poniżej ilus tam temperatura - to w ogóle możesz nie odpalić ,jak ta końcówka z baku gdzieś Ci w przewodach zamarznie ( dotyczy również innych samochodów) - bez doby w ogrzewanym garażu się nie obejdzie .
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Hejka odświeżam temat, ostatnio przy -7 auto nie odpalili, cały czas kręcił ale nic z tego. Popołudniu odpalilo odrazu. Wymieniłem świece i filtr paliwa, dzisiaj temperatura -3 auto kręci ale nie zapala. Prawie pełny bak paliwo 100 okt. Wiecie co to może być? Przewody łapią wilgoć?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
A jaka powinna być prawidłowa kompresja?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
czy takie przewody beda pasowac? w poprzedniej mazdzie mialem inne polaczenie do swiec, tutaj nie jestem pewien czy to bedzie dobre
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... c8652c7db2
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... c8652c7db2
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
kup ngk i po temacie
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Tych przewodów w 1,8 NBFL się raczej nie wymienia. Przyczyny szukałbym gdzie indziej? Na pewno aku jest dobre? Bo może kręci, ale nie wystarczająco dobrze.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Raczej dobre bo kręci cały czas, jak byłby słaby to raczej by po którejś próbie padł. Nawet na kable nie odpaliła. Jak jest na + to odpala. A o kable to miałem na myśli rodzaj a nie firmę, bo ja nie mam normalnych kabli tylko dwa są takie jak by z cewką połączone.
Mój ojciec miał podobny problem tyle że w polo, przyczyną był moduł sterujący, jest coś takiego w mazdzie?
Mój ojciec miał podobny problem tyle że w polo, przyczyną był moduł sterujący, jest coś takiego w mazdzie?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Hejka, ściągnąłem klemy założyłem od nowa i odpaliła. Wymienię przewody profilaktycznie , dzisiaj jak wracałem to jak by mocy brakowało nie wiem czy to mogą być przewody czy może kat się zapchal.
Czy to że ciężko odpala na zimnym silniku i brakuje mocy może mieć wspólnego z przedstawionym rozrządem? Był robiony jakieś 50k temu. Auto nie szarpie tyle że jak by miało 30 km mniej
Czy to że ciężko odpala na zimnym silniku i brakuje mocy może mieć wspólnego z przedstawionym rozrządem? Był robiony jakieś 50k temu. Auto nie szarpie tyle że jak by miało 30 km mniej
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
kompresja wyszła idealna,dalej są problemy z odpalaniem i mocą powyżej 3k słabo idzie. Czasami obroty falują czasami są okey. Wymieniony kat, przewody, świece, filtr paliwa, czujnik położenia wałka rozrządu. Czekam na cewki. A jeżeli rozrząd by przeskoczył to miałoby to coś wspólnego z ciężkim odpalaniem? Pytanie czy wymianac pompę paliwa? Jeżeli na dnie baku jest syf to jak go najprościej usunąć. Piszcie jakie macie sugestie w auto poszło już 2k i dalej nic.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Macie jakieś pomysły?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
pompa paliwa? ale tak mozna zgadywac do konca swiata! zabierz sie za diagnostyke:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport


- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Teraz błędów nie ma, wcześniej był p0171 i p0012. Zamowilem pompę bo z moją napewno coś jest nie tak, wczoraj miałem 35% paliwa a zaczęło szarpać jak bym już miał końcówkę . Zatankowałem i było okey.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
sklad mieszanki i czujnik polozenia walu (ten juz chyba zmieniles)? cos poza tym - jakies wycieki, dymienia? moze rzeczywiscie ci przeskoczyl rozrzad albo pompa lub ostatecznie wtryskiwacz.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport


- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Hej wymieniłem dzisiaj pompę paliwa i wszystko wróciło do normy auto jeździ jak szalone. Dzięki za pomoc. 

"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
rachunek przyjdzie poczta;) najwazniejsze ze dziala - przy okazji wymieniles troche czesci - kto wie moze dluzej nawet podziala;)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport

