Problem z ogrzewaniem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Witam. Miata słabo grzeje w kabinie. Temperatura silnika w normie, nie ma żadnych wahań wskaźnika podczas jazdy (Trzyma lekko za pionem, cały czas w stałej pozycji), od momentu odpalenia po krótkiej jeździe szybko łapie pion jak zawsze. Płynu chłodzącego nie ubywa/nie przybywa, oleju silnikowego nie ubywa/ nie przybywa. W kabinie nawet po długiej jeździe jest wg. mnie letnie powietrze, ciepłe lecz nie gorące. Możliwe, że w nagrzewnicy jakiś syf się nagromadził? Myślę czy nie ma to związku z remontem silnika jaki robiłem w lipcu, być może źle odpowietrzyli układ, jak to sprawdzić? Macie jakieś pomysły.
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a wczesniej grzalo dobrze? Jesli nie to moze trzeba przestawic uklad ogrzewania na zime. http://www.miata.net/garage/heater_cable.html
uklad chlodzenia w Miacie odpowietrza sie sam, upewnij sie ze jest odpowiednia ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym i tyle
uklad chlodzenia w Miacie odpowietrza sie sam, upewnij sie ze jest odpowiednia ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym i tyle
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
wcześniej nie jeździłem w takich temperaturach, ciężko powiedzieć
ale wydaje mi się, że było lepiej ( chodź to subiektywne odczucie) Płynu jest jak najbardziej ok, a jeszcze jedno pytanie do czego służy ten kabelek wystający z termostatu ku górze , bo widzę, że u mnie tam ledwo łączy
chodź pewnie to raczej przyczyną nie jest.


Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Dodam jeszcze, że po przejechaniu ok. 10 km, otworzyłem maskę a tam węże do nagrzewnicy letnie, chłodnica zimna i wąż górny też bardzo letni...może to termostat ? Temperatura silnika wg. wskazania w kokpicie ok.
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
transporterdriver pisze:Dodam jeszcze, że po przejechaniu ok. 10 km, otworzyłem maskę a tam węże do nagrzewnicy letnie, chłodnica zimna i wąż górny też bardzo letni...może to termostat ? Temperatura silnika wg. wskazania w kokpicie ok.
to juz jest doprawdy mega dziwne. Silnik pracuje wiec generuje cieplo a nagrzewnica i chlodnica zimne? Niemozliwe
tu masz schemat ukladu chlodzenia
http://www.miata.net/garage/CoolingSystemProblems.html
w skrocie z przodu silnika jest termostat a wtyczka z pojedynczym kabelkiem to termowylacznik wentylatora chlodnicy. Z tylu zas silnika masz dekielek z dwoma czujnikami, jeden do ECU drugi do zegarow.
Moze faktycznie masz cos z termostatem np. jest ciagle zaciety wiec uklad sie wcale nie odpowietrzyl. Albo masz mega syf w ukladzie. Moze i mozliwe jest wtedy ze nie ma grzania, ale dlaczego wskaznik temp. nie wedruje przy tym ostro w prawo to nie wiem. Przy braku odbierania ciepla silnik juz dawno powinien sie gotowac
Wskazowka lekko za pionem o 90ce to imho wcale nie jest dobrze, raczej nieco za duzo zwlaszcza zimna pora jak teraz
Zajrzyj do chlodnicy przed odpaleniem silnika i zobacz czy plynu jest pod korek. Ile jest plynu w zb. wyrownawczym? Powinno wyraznie przybywac po zagrzaniu silnika a po schlodzeniu wracac do pierwotnej ilosci. U ciebie tak pewnie nie jest skoro chlodnica jest zimna
Zaczalbym od wymiany termostatu polaczonej z plukaniem ukladu. Moze wtedy cos wyjdzie. Jakby co to mam chyba dwa niepotrzebne termostaty

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Właśnie dla mnie jest również to mega dziwne, może ze względu na temp na zewnątrz za krótka trasa i dlatego. Co do wskazówki mam na myśli jeden minimetr odbiegający od pionu, może przesadziełem pisząc to. Płyn chłodzący w chłodnicy jest, w zbiorniku natomiast na zimnym pomiędzy min max, po nagrzaniu jest oczywiście wyżej i wskazuje max. Z tego co wiem miata nie była jeżdżona przy takich temp. Być może teraz jak używam częściej nagrzewnicy ten cały syf się tam uaktywnil albo kamień, chodź z drugiej strony płyn chłodniczy nie jest brązowy. Zacznę od czyszczenia i termostatu tak jak napisałeś innego wyjscia nie mam.
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
1. nie bardzo widze mozliwosc by waz do chlodnicy i sama chlodnica byly zimne a poziom w zbiorniku wyrownawczym sie podnosil. Cos sciemniasz
2. ten 1mm od pionu w prawo w przypadku seryjnego wskaznika ktory jest mega nieliniowy to dosc duzo.
porownanie wskaznika ori i zlienearyzowanego. Skala w fahrenheitach ale widac o co chodzi

ale nie ma to wielkiego znaczenia dla ogrzewania, wrecz powinienes miec lepsze
plyn przez nagrzewnice przeplywa zawsze czy jej uzywasz czy nie.
zobacz jeszcze ustawienie linki przy nagrzewnicy o czym pisalem na poczatku, zajmie ci to 3 minuty

2. ten 1mm od pionu w prawo w przypadku seryjnego wskaznika ktory jest mega nieliniowy to dosc duzo.
porownanie wskaznika ori i zlienearyzowanego. Skala w fahrenheitach ale widac o co chodzi

ale nie ma to wielkiego znaczenia dla ogrzewania, wrecz powinienes miec lepsze

plyn przez nagrzewnice przeplywa zawsze czy jej uzywasz czy nie.
zobacz jeszcze ustawienie linki przy nagrzewnicy o czym pisalem na poczatku, zajmie ci to 3 minuty
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Wygląda na to, że linka jest ok, po zmianie pozycji przełącznika zimne ciepłe, słychać charakterystyczny dźwięk jakby coś delikatnie klikneło. Jeszcze raz wszystko sprawdziłem, odpaliłem silnik na zimnym. Co ciekawe zanim wskazówka temperatury zaczęła się podnosić, górny wąż biegnący z termostatu do chłodnicy delikatnie robił się już ciepły. Co do węży nagrzewnicy, ten od strony pasażera był mniej ciepły niż ten od strony kierowcy. Po osiągnięciu temperatury - wskazówka na środku i włączeniu ogrzewania na 3 oba węże z nagrzewnicy miały podobną temperaturę, chodź ten od strony kierowcy był minimalnie mniej gorący. Na biegu jałowym w garażu podczas tej operacji ok. 15-20 minut chodził silnik, od momentu włączenia ogrzewania ( wskazówka temp. na srodku) w aucie było ciepło, lecz nie gorąco. Powietrze z nawiewów nie parzyło. To tyle.
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mimo wszystko sprawdzilbym po zagrzaniu silnika czy gdy przesuniesz dzwignie w kabinie na max grzania to po zdjeciu koncowki ciegla (po odpieciu schowka) da sie przesunac dzwignie na nagrzewnicy jeszcze ciut dalej. Moze wtedy bedzie grzalo lepiej. Mozesz tez tam zajrzec czy mechanizm chodzi jak powinien, moze cos sie odczepilo i nie przelacza jak powinno.
Uprzedzajac pomysl gdybys chcial sprawdzic droznosc nagrzewnicy to nie radze odczepiac wezy w komorze silnika od rurek nagrzewnicy, tylko i wylacznie drugie konce od strony silnika mimo ze jest to mega niewygodne. W NA krocce z nagrzewnicy sa miedziane, baaaardzo miekkie i na pewno pogna sie rurki (tak pisza w necie, potwierdzam) a to sie potem fatalnie prostuje.
Uprzedzajac pomysl gdybys chcial sprawdzic droznosc nagrzewnicy to nie radze odczepiac wezy w komorze silnika od rurek nagrzewnicy, tylko i wylacznie drugie konce od strony silnika mimo ze jest to mega niewygodne. W NA krocce z nagrzewnicy sa miedziane, baaaardzo miekkie i na pewno pogna sie rurki (tak pisza w necie, potwierdzam) a to sie potem fatalnie prostuje.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl