b6 są za twarde
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Hej, jakis czas temu załozyłem do swojej NA bilsteiny zregenerowane w zerkpolu razem z voglandami -35mm.
Jest cholernie twardo, nie da się tym autem już normalnie jeździć... za to mój brat na tej samoej sprzezynie założył Kyb agx
i mówi ze jest duzo wygodniej niż u mnie.
Mam 250k prawie na liczniku i myśle czy nie wymienić tuleji zawieszenia bo pewnie są zmeczone i to pomoże.
wiec moje pytanie brzmi:
czy jedyną opcją jest znowu zmiana amorytzatórw na coś miekszego ? czy może można zrobić "jakieś' inne zabiegi ?
Jest cholernie twardo, nie da się tym autem już normalnie jeździć... za to mój brat na tej samoej sprzezynie założył Kyb agx
i mówi ze jest duzo wygodniej niż u mnie.
Mam 250k prawie na liczniku i myśle czy nie wymienić tuleji zawieszenia bo pewnie są zmeczone i to pomoże.
wiec moje pytanie brzmi:
czy jedyną opcją jest znowu zmiana amorytzatórw na coś miekszego ? czy może można zrobić "jakieś' inne zabiegi ?
To że wymienisz gumy w zawieszeniu co jest pracochłonne i kosztowne nie spowoduje że będzie bardziej wygodnie.
Moje przypuszczenie jest takie że Panowie w Zerkopolu po prostu tak ustawili ich charakterystykę. A druga sprawa że b6 z na jest mniej komfortowe niz z nb. Mocowania masz standardowe z na tak?
Masz foto jak to auto siedzi na tym zawiasie?
Moje przypuszczenie jest takie że Panowie w Zerkopolu po prostu tak ustawili ich charakterystykę. A druga sprawa że b6 z na jest mniej komfortowe niz z nb. Mocowania masz standardowe z na tak?
Masz foto jak to auto siedzi na tym zawiasie?
White NA BP'95
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
na seryjnym NA,
z przodu na płaskim siedzi tak ze ledwo włoze palec pomiedzy koło a błotnik ;/
z przodu na płaskim siedzi tak ze ledwo włoze palec pomiedzy koło a błotnik ;/
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Oj tam, oj tam, od razu betonowe
Moje po regeneracji w Zerkopolu wybierały nierówności całkiem fajnie. Betonowo to się dopiero zrobiło po założeniu twardych poliuretanów 
Plus rozwiązania taki, że w Poznaniu auto jechało jak po sznurku, każdy instruktor pytał jakie mam zawieszenie że tak dobrze trzyma
Minus takiego setupu jest, że na daily słabo się nadaje, chyba że bez polibuszy.


Plus rozwiązania taki, że w Poznaniu auto jechało jak po sznurku, każdy instruktor pytał jakie mam zawieszenie że tak dobrze trzyma

Pozdrawiam, Danillo
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
nowlasnie ja mam tez zestaw z poliuretanami...
b6 w zerkolpu mozna ustawic sobei pod siebie. jesli charakterystyka ci nie odpowiada odeslij do nich i powiedz czego cozekujesz. oni wyjma tyle podkladek o ile chcesz wiekszego pingponga i nabija nizsze cisnienie gazu. nic trudnego tyle ze 200zl za sztuke za amor poleci. no chyba ze jakosz sie dogadasz z nimi.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
szczerze panowie wam powiem ze to nowe zawieszenie kyb jest spoko i komfortowe w porowaniu do b6 ale jeśli chodzi o prowadzenie to b6 wymiatały jednak... przykro mi ze to pisze bo stawiam bardziej na komfort tym razem ale będę troszke teksnił za b6 na poliretanach...
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
mam komplet by zamontować amory z NB górnymi mocowaniami + springi obniżające FK automotiv -35 chyba czy jak to tam sie piszę. tzn mam na swoim NA.
Mysle ze komplet z NB stawia auto wyżej niż seria NA. wiec to obniżenie nie jest dramatyczne (jeżdze po wiejskich drogach z dziurami bo innej drogi nie mam) jak staje obok miaty z gwintem też jestem wyżej.
Mozemy pogadać o wymianie. Mi twardość nie przeszkadza, ja jeżdze okazyjnie. Moje zamontowałem jakieś 4tys km temu
a tutaj jak było po montażu
zawsze mozesz wstawić normalne sprężyny NB za grosze kupisz i komfort mega.
Mysle ze komplet z NB stawia auto wyżej niż seria NA. wiec to obniżenie nie jest dramatyczne (jeżdze po wiejskich drogach z dziurami bo innej drogi nie mam) jak staje obok miaty z gwintem też jestem wyżej.
Mozemy pogadać o wymianie. Mi twardość nie przeszkadza, ja jeżdze okazyjnie. Moje zamontowałem jakieś 4tys km temu
a tutaj jak było po montażu
zawsze mozesz wstawić normalne sprężyny NB za grosze kupisz i komfort mega.
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
ja już mam nowe na aucie i b6 z Na sprzedaje właśnie
prawda jest taka ze trzymaja auto idealnie... ale nie sa na wiejskie drogi ;/

- Verteru
- Posty: 311
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
Na seryjnych sprężynach też tak twardo? Bilstein zaznacza, że B6 jest do codziennej jazdy. Nie jest tak, że było ono zaprojektowane do seryjnych sprężyn i nie działa prawidłowo z krótkimi? Trochę mnie zaskoczyłem bo myślałem o zakupie nowych na wiosnę.
- Wenega
- Posty: 233
- Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Oleśnica
maciejrumian pisze:szczerze panowie wam powiem ze to nowe zawieszenie kyb jest spoko i komfortowe w porowaniu do b6 ale jeśli chodzi o prowadzenie to b6 wymiatały jednak... przykro mi ze to pisze bo stawiam bardziej na komfort tym razem ale będę troszke teksnił za b6 na poliretanach...
a próbowałeś AGX już na wszystkich ustawieniach?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Verteru pisze:Na seryjnych sprężynach też tak twardo?
Nie. Spokojnie można wrzucić do B6 normalne sprężyny. Sam zresztą jak wymieniałem zawias, to zostawiłem sobie serię, by w sytuacji kryzowej wrócić - ale, moim zdaniem, nie ma takiej potrzeby. Mazda prowadzi się na B6+ProKit obłędnie. Na dziurach jest twardo i brutalnie, ale w zakrętach wszystko rekompensuje. Pomijam wygląd, który dla mnie jest kozacki, ale to kwestia gustu. Moim zdaniem NA nie jest dupowozem tylko sztywno zestrojonym gokartem. Zakręca jak szalona, manewruje idealnie i leży przyklejona do ziemi. Takiego pojazdu oczekiwałem i taki otrzymałem wraz z Bilami i ProKitem.
Jeżeli szanujesz sobie wygodę ponad wygląd lub możliwości to polecam szukać innego zawiasu (lepszej jakości gwint powinien dać Ci podobne parametry, ale to inna półka cenowa). Może wbij się na jakiś spot i podpytaj czy ktoś ma taką konfigurację jaką chcesz założyć - może się z nim przejedziesz i sam ocenisz - ja tak zrobiłem z Gregorem i dziś siedzi na B6 plus sprężyny obniżające (nie pamiętam jakie) i jest zachwycony.

-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Wenega pisze:maciejrumian pisze:szczerze panowie wam powiem ze to nowe zawieszenie kyb jest spoko i komfortowe w porowaniu do b6 ale jeśli chodzi o prowadzenie to b6 wymiatały jednak... przykro mi ze to pisze bo stawiam bardziej na komfort tym razem ale będę troszke teksnił za b6 na poliretanach...
a próbowałeś AGX już na wszystkich ustawieniach?
nie, caly czas jestem na połowie czyli 4, może znajde jeszcze jeden w dół ale narazie chce mieć miekko zeby mi plecy odpoczeły...

Tak jak Arvi pisał, mam B6 NA + Vogtland -35mm, jest twardziej niż na zawieszeniu ze Sportive ale bez przesady. Wczoraj przeżyłem
przejażdżkę po kocich łbach na Ordona, dramatu nie ma, a mam raczej twarde fotele
i czuję dupskiem każdą nierówność. Ale jak pisze Arvi, Miata to jest gokart do brania zakrętów
a nie Cadillac



-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Dodałbym, że dużo zależy od opony. Po założeniu zimowych 14-tek o miękkich ściankach i wyższym profilu zawieszenie bardzo przyjemnie przyjmuje większość dziur. Kolosalna różnica do RSR-ów!
Mialem AGX z tyłu i na 8 z auta robił się wóz drabiniasty (młodzieży sprawdzi w google co to jest
), zero przyjemności z prowadzenia. Twierdziej i mniej przewidywalnie niż na B6+poli.
Mialem AGX z tyłu i na 8 z auta robił się wóz drabiniasty (młodzieży sprawdzi w google co to jest

Pozdrawiam, Danillo