skrzynia 5- czy 6- biegowa? sporty czy nie?
Moderator: Moderatorzy
Witam! staję właśnie przed zakupem mx-5 i jak to zwykle w takiej sytuacji mam wątpliwość... czy jest duża różnica pomiędzy wersją nb z 1.8, a 1.8 sporty (przy czym sporty jest już po liftingu...)? i czy przy tych silnikach koniecznie szukać skrzyni 6-biegowej, czy "piątka" też dobrze daje sobie radę?
W teorii samochody ze skrzynią 6 biegową mają szybsze przyspieszenie. W wersji Miracle wygląda to tak:
- 5 biegów - 100km/h - 8,2 sek.
- 6 biegów - 100km/h - 8,1 sek.
Więc jak widzisz jakiegoś szału nie ma
Co do różnic między Sport a nie... to nie znam się na tym ale przed zakupem jeździłem NB 1,8l Miracle (2000) i NBFL 1,8l Sportive (2001), oba 6-biegowe i wybrałem Miracle
bo po prostu samochód lepiej jeździł. Wszystko zależy od tego jak jest utrzymany. Taki może trochę mało merytoryczny OT.
Poza tym skrzynie 6-biegowe są fajniejsze
Jeździłem wcześniej samochodem z 6-biegową skrzynią i jak przesiadałem się do samochodu z 5-biegową, zawsze czegoś mi brakowało

- 5 biegów - 100km/h - 8,2 sek.
- 6 biegów - 100km/h - 8,1 sek.
Więc jak widzisz jakiegoś szału nie ma


Poza tym skrzynie 6-biegowe są fajniejsze



Don't look to the eyes of a stranger, don't look through the eyes of a fool, don't look to the eyes of a stranger, somebody's watching when the light goes down ]:->
http://mx-5.pl/viewtopic.php?p=39847&sid=e0de7fcc500695cc45a6e4ad62f0b87f#39847
http://mx-5.pl/viewtopic.php?p=39847&sid=e0de7fcc500695cc45a6e4ad62f0b87f#39847
generalne w każdym aucie takie porównanie wypada na korzyść tego które ma więcej przełożen. Czas do setki może mało się różnic ale odrzucia są dużo jerze. Wszystko dzięki krótszym biegom.
Btw: czy w 1.8 5biegowym 100 osiąga się na 2biegu?
Btw: czy w 1.8 5biegowym 100 osiąga się na 2biegu?
Qbatron pisze:Btw: czy w 1.8 5biegowym 100 osiąga się na 2biegu?
Tak, ale już praktycznie na granicy odcięcia...
tedek pisze:Więc jak widzisz jakiegoś szału nie maCo do różnic między Sport a nie... to nie znam się na tym ale przed zakupem jeździłem NB 1,8l Miracle (2000) i NBFL 1,8l Sportive (2001), oba 6-biegowe i wybrałem Miracle
bo po prostu samochód lepiej jeździł. Wszystko zależy od tego jak jest utrzymany. Taki może trochę mało merytoryczny OT.
Weźcie w tym porównaniu pod uwagę, że NB a NBfl mają trochę inną charakterystykę silnika. NBfl jest bardziej wykręcony (maksymalny moment dopiero przy 5000 rpm, maksymalna moc przy 7000 rpm). Dlatego odczucia z jazdy NB (a w sczególności Miracle) i NBfl Sportive będą nieco inne, mimo że mają taką samą skrzynię i most. Dla mnie osobiście to podbicie charakterystyki w NBfl to jakaś pomyłka, której zupełnie nie rekompensują te pseudo zmienne fazy... Dlatego pewnie niezadługo wyląduje w moim NBfl napęd 6biegowy...
Pozdr
eM
- kociol
- Donator
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
majkel_c, skrzynia 6b jest strasznie krotka - przynajmniej u mnie. Wiem, ze przekladnia glowna u mnie ma 4,1:1, a w europejskich wersjach 3,63:1, ale naprawde u mnie jest tak krotko, ze nawet nie wiem czy te 100 km/h osiagam na 2 biegu... Poza tym posiadacze MSM ze stanow zaczynaja coraz czesciej zmieniac wlasnie na skrzynie 5b.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
wlasnie do tego zmierzalem pytaniem o osiagniecie 100 na 2ce.
Skoro 5biegowka udaje sie to ledwo, to 6biegowka na pewno wymaga juz wtedy 3ki. stad czas do setki rozny jedna dziesiata sekundy(auto lepiej sie zbiera ale musisz dwa razy zmienic bieg a nie raz).
Osobiscie chcialbym miec szesciobiegowke. Na kazdym biegu auto rwie sie do przodu (oczywiscie w porownaniu do 5biegowego odpowiednika).
Skoro 5biegowka udaje sie to ledwo, to 6biegowka na pewno wymaga juz wtedy 3ki. stad czas do setki rozny jedna dziesiata sekundy(auto lepiej sie zbiera ale musisz dwa razy zmienic bieg a nie raz).
Osobiscie chcialbym miec szesciobiegowke. Na kazdym biegu auto rwie sie do przodu (oczywiscie w porownaniu do 5biegowego odpowiednika).
- kociol
- Donator
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Ja przy licznikowych 214 km/h jestem na odcieciu na 6 biegu... Powiedzial bym ze przydal by mi sie 7 bieg ;D
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
kociol, ja zanim doszedłem do odcięcia na 6. biegu to mi się autostrada skończyła




"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
- Model: NA
- Wersja: 1.8 BRG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
irakleo pisze:Ja przy prędkości 180-190km/h nie mogę znieść wysokich obrotów silnika i marzę o kolejnym biegu. Jak to jest w Miatach 6-biegowych? Czy przy dużych prędkościach też się tak męczą na wysokich obrotach?
6-ka ma dokładnie takie samo przełożenie na ostatnim biegu, jak 5-ka.
Rozwiązaniem mógłby być dyfer z NB - nie od dziś wiadomo, że NB są dużo bardziej "cywilizowane" na autostradzie niż NA

ostatnio na wikipedii wyczytalem, ze wersje wypuszczone na dziesieciolecie mialy inne przelozenia (niewiele, ale jednak). czy ktos z was czytal o tym zabiegu mazdu w innych zrodlach, co by potweirdzic takie info?
R.E.D. pisze:ostatnio na wikipedii wyczytalem, ze wersje wypuszczone na dziesieciolecie mialy inne przelozenia (niewiele, ale jednak). czy ktos z was czytal o tym zabiegu mazdu w innych zrodlach, co by potweirdzic takie info?
Potwierdzam. Anni miały, w porównaniu do poprzednich modeli, zmienioną , ciasno zsynchronizowaną krótką skrzynię biegów. Ponadto zmieniono przełożenia, dzięki czemu, jak napisano w prospekcie po zmianie biegów silnik pozostawał na wyższych obrotach. Przeczytać o tym można na [URL=http://www.10thanniversary.de/]10thanniversary.de[/URL] oraz w oficjalnym prospekcie mazdy dotyczącym tego modelu (do ściągnięcia np. [URL=http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/MX-5_NB_1998-200_/MX-5_10th_Anniversary/mx-5_10th_anniversary.html]TUTAJ[/URL]).
Oto co napisano w oryginalnym prospekcie wersji Anniversary:
"Ciasno zsynchronizowana sześciobiegowa skrzynia biegów, najnowsze udoskonalenie tej już i tak legendarnej skrzyni biegów Mazdy Mx-5. Nieistotne, czy chcesz zmienić bieg na wyższy czy na niższy: dzięki krótkiemu skokowi (dosł. krótkiej drodze) drążka, zmiany biegów dokonuje się przegubem ręki. Do tego dochodzą starannie dobrane przełożenia skrzyni. Minimalizują one spadek obrotów przy zmianie biegu na wyższy i dbają o to (dosł.zapewniają) by 1,9 litrowy 16-sto zaworowy zespół napędowy (czyt. silnik

Poniżej wersja oryginalna:
"Eine eng synchronisierte Sechsgang-Schaltung, die neueste Weiterentwicklung des schon legendären Getriebes des Mazda Mx-5. Ob Sie hoch- oder herunterschalten wollen: Dank der kurzen Wege des Schalthebels schalten Sie per Handgelenk. Hinzu kommt die sorgsam ausgewählte Übersetzung des Getriebes. Sie minimiert das Absinken der Drehzahl beim Heraufschalten und gewährleistet, dass das 1.9 Liter-16-Ventil-DOHC-Triebwerk im optimalen Drehmomentbereich bleibt. So liefert es nichts als reine Fahrfreude."
Jakbym się mylił, proszę oczywiście o sprostowanie.

Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Nowy pisze:Anni miały, w porównaniu do poprzednich modeli
Pytanie jedynie, czy powyższy opis dotyczy "normalnej" skrzyni 6biegowej jako porównanie do poprzednio stosowanych 5biegowych (10AE było chyba pierwszą wersją MX-5 z tą skrzynią), czy też jakiejś modyfikacji wykonanej na potrzeby 10AE... Powiem szczerze, wcale bym się nie zdziwił, gdyby tego typu mod był zrobiony. W końcu zawiecha (amortyzatory, górne mocowania etc) też została w nich trochę dłubnięta, niektóre elementy nie występowały w żadnej wcześniejszej ani późniejszej wersji...
Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Pytanie jedynie, czy powyższy opis dotyczy "normalnej" skrzyni 6biegowej jako porównanie do poprzednio stosowanych 5biegowych (10AE było chyba pierwszą wersją MX-5 z tą skrzynią), czy też jakiejś modyfikacji wykonanej na potrzeby 10AE...
Podejrzewam, że i jedno i drugie - skrzynia w 10th Anniversary była innowacyjna w stosunku do tych, które wcześniej w mx-5 były stosowane (potwierdza to też strona fanów tej wersji - [URL=http://www.10thanniversary.de/]10thanniversary.de[/URL] ). Nie wyklucza to jednak tego, że być może później mazda czerpała ze swoich osiągnięć stosując je także w późniejszych 6-cio biegowych skrzyniach (np. rok później w miracle) i w porównaniu do nich, skrzynia z anni nie jest niczym "specjalnym".
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
po przeczytaniu tego tematu dalej nic nie wiem...
Moj problem polega na tym ze mam dylemat - kupic - nie kupic...
jesli kupic to 6 biek MUSI!!! byc dluzszy niz 5. bo inaczej to nie ma sensu.
jechalem swoja ponad 220 (autostrada niemcy) i juz bylem na czerwonym polu ponad 7000obr. - (mam fotke i film) a z zblizajac sie do 230 mialem odcinke 7200-7300 i d...a. a na necie sa filmy co miatki smigaja 260 i nie ma konca obr...
pytanie:
jakie macie obroty na 6 biegu przy predkosci 100km/h ?
ps
ja mam ok 3000 - skrzynia 5 nbfl'01 moze w ten sposob do czegos dojdziemy
Moj problem polega na tym ze mam dylemat - kupic - nie kupic...
jesli kupic to 6 biek MUSI!!! byc dluzszy niz 5. bo inaczej to nie ma sensu.
jechalem swoja ponad 220 (autostrada niemcy) i juz bylem na czerwonym polu ponad 7000obr. - (mam fotke i film) a z zblizajac sie do 230 mialem odcinke 7200-7300 i d...a. a na necie sa filmy co miatki smigaja 260 i nie ma konca obr...
pytanie:
jakie macie obroty na 6 biegu przy predkosci 100km/h ?
ps
ja mam ok 3000 - skrzynia 5 nbfl'01 moze w ten sposob do czegos dojdziemy
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
bartezm pisze:a na necie sa filmy co miatki smigaja 260 i nie ma konca obr...
Bo mają inne przełożenie w moście. I tyle. Zresztą to dość często stosowany trik w miatach o dużym doładowaniu, kiedy przy standardowych przełożeniach co najmniej pierwszy bieg staje się nieco nieużyteczny

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
bartezm pisze:jechalem swoja ponad 220 (autostrada niemcy) i juz bylem na czerwonym polu ponad 7000obr. - (mam fotke i film) a z zblizajac sie do 230 mialem odcinke 7200-7300 i d...a. a na necie sa filmy co miatki smigaja 260 i nie ma konca obr...
Eeee? seryjną?

Edit:
Ad tematu: sporty? Uprawiać zdrowo


Jest ryzyko - jest przyjemność
jutro wstawie fotke - mam 220 i 7000obr pozniej poszla jeszcze troche (moze bylo troche z gorki lub wiatr mi wial w plecy - niewazne) pytanie brzmi:
jakie macie obr na 6 biegu przy 100km/h ???
jakie macie obr na 6 biegu przy 100km/h ???
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
bartezm pisze:jakie macie obr na 6 biegu przy 100km/h ???
Nie mam co prawda 6 biegów, ale powinni mieć jakieś 3200...
EDIT: jak się człowiek spieszy to i bzdury liczy... 2820 rpm przy dyfrze 3,64 wychodzi...
bartezm pisze:jechalem swoja ponad 220 (autostrada niemcy) i juz bylem na czerwonym polu ponad 7000obr. - (mam fotke i film) a z zblizajac sie do 230 mialem odcinke 7200-7300
patrząc na to czysto teoretycznie, to na 5 biegu NBfl 5 biegowy właśnie mniej więcej tyle powinien iść... Tylko nie bardzo sobie mogę wyobrazić rozpędzenia się na 5 do tej prędkości...
Chyba że to kwestia zamkniętego dachu, nigdy nie próbowałem jechać miatą z tymi prędkościami top-up


kociol pisze:majkel_c, skrzynia 6b jest strasznie krotka - przynajmniej u mnie. Wiem, ze przekladnia glowna u mnie ma 4,1:1, a w europejskich wersjach 3,63:1, ale naprawde u mnie jest tak krotko, ze nawet nie wiem czy te 100 km/h osiagam na 2 biegu... Poza tym posiadacze MSM ze stanow zaczynaja coraz czesciej zmieniac wlasnie na skrzynie 5b.
No to faktycznie wtopa, ciekawe dlaczego w MSM taką przekładnię zastosowali... przy 3,64 to byś prawie 250 mógł polecieć... Może właśnie dlatego to zrobili

Ja się zastanawiałem nad taką kombinacją (skrzynia 6b i pozostawienie dyfra z 5b) ale to bardzo mocno dół skraca. Na razie hipotezą roboczą jest wstawienie całego kompletu, łącznie z dyfrem 3,64...
Misza pisze:6-ka ma dokładnie takie samo przełożenie na ostatnim biegu, jak 5-ka
Misza pisze:6-ka ma dokładnie takie samo przełożenie na ostatnim biegu, jak 5-ka.
Prawie. 6-ka 0,84, 5-ka 0,81
Pozdr
eM
Ostatnio zmieniony 28 sie 2009, 0:09 przez majkel, łącznie zmieniany 5 razy.
zgodnie z obietnica
[URL=http://img217.imageshack.us/i/speed220.jpg/]
[/URL]
a to odpowiedz na moje pytanie
a moze ktos z nbfl 6s moze tez wrzucic podobna odpowiedz?
ps
nie chodzi mi o rozwijanie takich predkosci tylko o jazde pelna "lansu" ok 80-100 z otwartym dachem aby zbic obroty. przy delikatnej jezdzie nie widze sensu takich obr.
ps2
na fotce oczywiscie dach byl zakryty. z otwartym idzie 205 moze ciut wiecej...
[URL=http://img217.imageshack.us/i/speed220.jpg/]

Jeżeli dobrze pamiętam to u mnie przy 100km/h jest ok.2700.
a to odpowiedz na moje pytanie
a moze ktos z nbfl 6s moze tez wrzucic podobna odpowiedz?
ps
nie chodzi mi o rozwijanie takich predkosci tylko o jazde pelna "lansu" ok 80-100 z otwartym dachem aby zbic obroty. przy delikatnej jezdzie nie widze sensu takich obr.
ps2
na fotce oczywiscie dach byl zakryty. z otwartym idzie 205 moze ciut wiecej...
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
demol pisze:Licznikowe 220 to w realu 210
mozliwe - i tak jestem zdziwiony ze w mx5 jest tak dokladny licznik. jezdzilem wieloma autami i tam zawsze bylo ok 15-20km/h roznicy w stosunku do gps...
[URL=http://img407.imageshack.us/i/speed150.jpg/]

tutaj mam 150 na liczniku a na gps 146 uwazam ze tu licznik pokazuje zaj.....cie.
a moze ktos z nbfl 6s moze tez wrzucic podobna odpowiedz?
czekam na odpowiedzi - to mnie interesuje najbardziej.
ps
a tak sobie jeszcze pomyslalem jakby do skrzyni 6 wrzucic graty od 5 i zostawic tylko 6bieg? (pod warunkiem ze jest sporo dluzszy)
dopytuje bo bede zmienial sprzeglo i jesli juz grzebac w to moze i skrzynie zmienic?? (koszt ok 1000-1500zl/skrzynie)
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
bartezm pisze:mozliwe - i tak jestem zdziwiony ze w mx5 jest tak dokladny licznik.
Masz farta, w moim egzemplarzu zawyża mocno, właśnie tak jak powiedziałeś, 15-20 km/h... Porównywane wielokrotnie -)
bartezm pisze:czekam na odpowiedzi - to mnie interesuje najbardziej.
Wyniki będą identyczne, bo graty w 6biegowej NB i NBfl są dokładnie takie same...
bartezm pisze:a tak sobie jeszcze pomyslalem jakby do skrzyni 6 wrzucic graty od 5 i zostawic tylko 6bieg? (pod warunkiem ze jest sporo dluzszy)
IMHO nie da się. Te skrzynie są konstrukcyjnie różne. A zmodyfikowane wałki (takie jak sprzedają na przykład w FM) to obłędne koszta...
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dzis zrobie pomiary obrotow na roznych biegach i po poludniu dam znac moze to nam cos rozjasni andi68 jak bys zrobil podobne pomiary to by mi sie wszystko rozjasnilo - poczekaj na moje wyniki
kiedys wyprzedzilem oktavie i gosc mi mowil ze mial na budziku prawie 220 a ja podczas wyprzedzana mialem205 bez dachu szybciej niebardzo chce
pozniej sprawdzalismy moj gps u niego w aucie i byl blad tych wielkosci... jak mialem ditd licznik tez tyle oszukiwal...
Edit:
wyniki pomiarow:
I - 40km/h - 4500obr
II - 60km/h - 4200obr
III - 80km/h - 4000obr
IV - 120km/h - 4500obr
V - 100km/h - 3050 - 3100obr
co do predkosciomierza/gps:
50 - 46/47
100 - 95/96
120 - 114/115
itd - nie mam wiekszej roznicy niz 6km/h - opony standard (w miare nowe - 3 tygodnie minus mazdaspeed sochaczew) rozmiar 195/50/15 cisnienie 2,7 - 2,8 bar, obciazenie : pelny zbiornik + ok140kg. na innych oponach bledy beda zapewne wieksze
majkel_c pisze:Masz farta, w moim egzemplarzu zawyża mocno, właśnie tak jak powiedziałeś, 15-20 km/h...
kiedys wyprzedzilem oktavie i gosc mi mowil ze mial na budziku prawie 220 a ja podczas wyprzedzana mialem205 bez dachu szybciej niebardzo chce

Edit:
wyniki pomiarow:
I - 40km/h - 4500obr
II - 60km/h - 4200obr
III - 80km/h - 4000obr
IV - 120km/h - 4500obr
V - 100km/h - 3050 - 3100obr
co do predkosciomierza/gps:
50 - 46/47
100 - 95/96
120 - 114/115
itd - nie mam wiekszej roznicy niz 6km/h - opony standard (w miare nowe - 3 tygodnie minus mazdaspeed sochaczew) rozmiar 195/50/15 cisnienie 2,7 - 2,8 bar, obciazenie : pelny zbiornik + ok140kg. na innych oponach bledy beda zapewne wieksze
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]