[połączony] Łożysko przednie w NA i NB
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Przednie piasty w MX5 są identyczne z tylnimi w modelu 121 drugiej edycji. Na miejscu w PL jestem w stanie zorganizować na jutro piasty japońskiego producenta Japan Lights za 299zł do wersji bez ABS, jeśli chcesz to mogę sprawdzić dla Ciebie ile będą kosztowały do modelu z ABS.
piasta juz kupiona i jutro bedzie wymieniona.
Ale jesli Ci to nie sprawi trudnosci to dla zaspokojenia ciekawosci mozesz sprawdzic.
ja za japonska zaplacilem dzisiaj 520zl (tyle samo trzebaby dac za czesc sciagana z anglii po dodaniu kosztow przesylki)
Ale jesli Ci to nie sprawi trudnosci to dla zaspokojenia ciekawosci mozesz sprawdzic.
ja za japonska zaplacilem dzisiaj 520zl (tyle samo trzebaby dac za czesc sciagana z anglii po dodaniu kosztow przesylki)
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
irakleo pisze:Przednie piasty w MX5 są identyczne z tylnimi w modelu 121 drugiej edycji.
Ale wyczaiłeś ! Przyda się ta wiedza !!!
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
brahman pisze: (tyle samo trzebaby dac za czesc sciagana z anglii po dodaniu kosztow przesylki)
a kto powiedział że na brytyjskim Ebay jest tanio


brahman pisze:Ale jesli Ci to nie sprawi trudnosci to dla zaspokojenia ciekawosci mozesz sprawdzic.
ja za japonska zaplacilem dzisiaj 520zl
myślę że znajdę jutro japońską piastę do wersji z ABS za nie więcej niż 350zł

brahman pisze:skad ta pewnosc, ze to ta sama czesc?
Tomai pisze:Ale wyczaiłeś ! Przyda się ta wiedza !!!
możecie to sprawdzić w pierwszym lepszym katalogu z łozyskami do samochodów....każdy średni sklep z częściami ma kilka lektur na ten temat

irakleo pisze:Przednie piasty w MX5 są identyczne z tylnimi w modelu 121 drugiej edycji.
Sprawdziłem w katalogu SKF. Taka zamienność istnieje pomiędzy 121 tył i MX5 przód (piasta według europejskich oznaczeń VKBA3779) wyłącznie dla wersji bez ABS. Pasuje też do Mazdy Demio. Dla wersji MX5 z ABS SKF robi piasty VKBA3778 (oznaczenie US BR930237) i według nich nie są zamienne z niczym.
Pozdr
eM
majkel_c pisze:Sprawdziłem w katalogu SKF. Taka zamienność istnieje pomiędzy 121 tył i MX5 przód (piasta według europejskich oznaczeń VKBA3779) wyłącznie dla wersji bez ABS.
Tylko taką opcją się interesowałem....moja Miata nie posiada ABS.....
brahman pisze::) o co ten zaklad?
Cena piast jakie znalazłem jest mniej więcej wypośrodkowana pomiędzy Twoją a moją przewidywaną.
420 zł z VAT/szt. po z uwzględnieniem małego rabatu jaki wywalczyłem, producent to "Japan Lights", objęte dwuletnią gwarancją

Do wersji NA bez ABS wywalczyłem cene 250zł z VAT/szt. dostępny jest ostatni komplet w tej cenie więc może znajdzie się chętny....
irakleo pisze:420 zł z VAT/szt.
a temat zalatwienia nadal aktualny? w zeszlym tygodniu wymienilem jedna (nie bylo dwoch na stanie) wiec potrzebowal bym nr2 nbfl z abs.
pyt 2
jak masz jakis dostep do czesci to moglbys sprawdzic przy okazji koszt kpl sprzegla?
wczoraj bylem na zlocie i bronilem honoru mazdy. efektem ubocznym jest przypalone sprzeglo - zaczelo sie slizgac ale znam czas na 1/4 - 17,41 - pelna seria a caly pierwszy bieg jechalem z "automatem"
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21167&start=3620
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
daj mi cene jednego i drugiego cos wybiore
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
to jest to wzmocnione?
biore
reszte dogadamy przez email coby tematu nie smiecic
biore

reszte dogadamy przez email coby tematu nie smiecic
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
To jest praktycznie seryjne organiczne sprzęgło, no może ciut bardziej wytrzymałe niż seria co jest charakterystyczne dla Exedy (używane nawet w uturbionych MX5).....ale nie jest to stage1 którego potencjału i tak nie wykorzystałbyś w nieuturbionej Miacie. Powinno wystarczyć z zapasem do Twojego auta.
Nie mam pojęcia w jakiej cenie jest sprzedawane w innych sklepach/hurtowniach ale w UK mozna zakupić je już za 99Ł.....plus koszt przesyłki.
http://cgi.ebay.co.uk/MAZDA-MX5-EUNOS-1-8-BRAND-NEW-EXEDY-CLUTCH-KIT_W0QQitemZ310125692163QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4834ee8503&_trksid=p3286.c0.m14
Nie mam pojęcia w jakiej cenie jest sprzedawane w innych sklepach/hurtowniach ale w UK mozna zakupić je już za 99Ł.....plus koszt przesyłki.
http://cgi.ebay.co.uk/MAZDA-MX5-EUNOS-1-8-BRAND-NEW-EXEDY-CLUTCH-KIT_W0QQitemZ310125692163QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4834ee8503&_trksid=p3286.c0.m14
a dlaczego nie mozna wymienic samego lozyska skoro mozna spokojnie w intercarsie (http://sklep.intercars.com.pl/) takie lozysko kupic za troche ponad 100zl.
kolega w NB podobno juz robil zabieg wymiany lozyska.
czy lozyska z przodu i z tylu sa takie same?
kolega w NB podobno juz robil zabieg wymiany lozyska.
czy lozyska z przodu i z tylu sa takie same?
- Załączniki
-
- lozysko z intercars
- lozyskomiatanb.jpg (17.16 KiB) Przejrzano 2128 razy
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
juz mi majkel_c odpowiedzial
przednia piasta jest zintegrowana z lozyskiem.
a to lozysko co na zdjeciu to jest na tyl i tam mozna wymienic samo lozysko.

przednia piasta jest zintegrowana z lozyskiem.
a to lozysko co na zdjeciu to jest na tyl i tam mozna wymienic samo lozysko.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Mam problem. Otóż moje lewe przednie łozysko (od strony kierowcy) najnormalniej w świecie - huczy.
Mój samochód z tamtej strony kiedyśtamkiedyś był bity, jeszcze za granicą, zanim samochó trafił do poprzedniego właściciela. Teraz po 2 latach jak jest ze mną, słychać zużycie łożyska.
Chcę z tym zrobić. Teraz mam pytanko do Was, jak to mogę załatwić. Na XX-leciu zapytałem na stoisku Mazdy ile by kosztowało łożysko z piastą i cenę jaką usłyszałem zachowam dla siebie. Lepiej się nie denerwować
Jak wygląda sprawa łożyska? Czy oby na pewno należy wymienić je razem z piastą? Bo tak sobie szukam na allegro i znalazłem łożysko do przedniej osi niby do mojego samochodu.
[URL=http://moto.allegro.pl/item760657610_lozysko_kola_przod_mazda_323_premacy_mx5_mx3_kia.html]link do łozyska [/URL]
Jest tam napisane:
"MX-5 I (NA)
Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki
1.6 66 90 1598 4 01-1995 04-1998
1.6 85 115 1598 4 05-1990 01-1994 B64F
1.8 96 130 1840 4 02-1994 04-1998 BPF1"
Czyli niby pasuje. Więc jak to jest ?
Przyznam się bez bicia, że gdyby się tak dało wymienić łożysko to bym sobie pewnie ot tak, zeby wszystko było w stanie pefekcyjnym wymienił wszystkie cztery.
Ale jeśli z jakichś tam względów się nie da, to mam dwie inne opcje do wyboru:
1. Poszukać z rozbitej mazdy przedniej piasty z łożyskiem i liczyć na fart, że się trafi dobra.
2. zakupić zamiennik do wersji BEZ ABS-u. Tak się składa, że ja niby mam abs (niby, bo od kiedy mam samochód to on nie działa
). Mi na ABS-ie nie zależy. Ale czy mogę wsadzić taką piastę do mojego samochodu?
proszę o Waszą pomoc co mam z tym fantem zrobić
Mój samochód z tamtej strony kiedyśtamkiedyś był bity, jeszcze za granicą, zanim samochó trafił do poprzedniego właściciela. Teraz po 2 latach jak jest ze mną, słychać zużycie łożyska.
Chcę z tym zrobić. Teraz mam pytanko do Was, jak to mogę załatwić. Na XX-leciu zapytałem na stoisku Mazdy ile by kosztowało łożysko z piastą i cenę jaką usłyszałem zachowam dla siebie. Lepiej się nie denerwować

Jak wygląda sprawa łożyska? Czy oby na pewno należy wymienić je razem z piastą? Bo tak sobie szukam na allegro i znalazłem łożysko do przedniej osi niby do mojego samochodu.
[URL=http://moto.allegro.pl/item760657610_lozysko_kola_przod_mazda_323_premacy_mx5_mx3_kia.html]link do łozyska [/URL]
Jest tam napisane:
"MX-5 I (NA)
Typ Moc kW Moc KM Poj. skok. Cylindry Rok od Rok do Silniki
1.6 66 90 1598 4 01-1995 04-1998
1.6 85 115 1598 4 05-1990 01-1994 B64F
1.8 96 130 1840 4 02-1994 04-1998 BPF1"
Czyli niby pasuje. Więc jak to jest ?
Przyznam się bez bicia, że gdyby się tak dało wymienić łożysko to bym sobie pewnie ot tak, zeby wszystko było w stanie pefekcyjnym wymienił wszystkie cztery.
Ale jeśli z jakichś tam względów się nie da, to mam dwie inne opcje do wyboru:
1. Poszukać z rozbitej mazdy przedniej piasty z łożyskiem i liczyć na fart, że się trafi dobra.
2. zakupić zamiennik do wersji BEZ ABS-u. Tak się składa, że ja niby mam abs (niby, bo od kiedy mam samochód to on nie działa

proszę o Waszą pomoc co mam z tym fantem zrobić

sprzedawca chyba nie do konca wie co sprzedaje, albo robil opis na szybko, to lozysko, ktore w 323 mx-3 i pozostalych jest montowane z przodu, wg katalogu JC i IC jest montowane w mx-5 z tylu.
natomiast jesli chodzi o przod to na pierwszy rzut oka, rozni sie tylko tym ze z absem jest z koronka/pierscieniem do absu, czyli jezeli u Ciebie nie dziala abs to mozna je stosowac zamiennie. ale mowie to na podstawie zdjec, nie mam niestety w tej chwili takich lozysk pod reka zeby sprawdzic
natomiast jesli chodzi o przod to na pierwszy rzut oka, rozni sie tylko tym ze z absem jest z koronka/pierscieniem do absu, czyli jezeli u Ciebie nie dziala abs to mozna je stosowac zamiennie. ale mowie to na podstawie zdjec, nie mam niestety w tej chwili takich lozysk pod reka zeby sprawdzic
MX-5 NA 1.6 & 323F BA owner 

Gdybym miał ABS to z pewnością bym go uruchomił
Cena piast przednich do wersji z ABS jest w PL droższa o około 200zł...nie mam pojęcia z jakiego powodu - za oceanem cena jest identyczna jak dla wersji z bez ABS. Nie chce mi się wierzyć że ten kawałek zębatego pierścienia kosztuje takie pieniądze! Piasty KANACO do wersji bez ABS kosztują około 250-270zł i posiada łożyska firmy NKN identyczne z tymi które są montowane w autach w fabryce.

-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
irakleo pisze:Piasty KANACO do wersji bez ABS kosztują około 250-270zł i posiada łożyska firmy NKN identyczne z tymi które są montowane w autach w fabryce.
Dokładnie taką jakis czas temu zamontowałem

Dodatkowo mechanicy zdjęli ten pierścień od ABS-u ze starej piasty i nałożyli na tę nówkę KANACO


irakleo, dzięki!
odgrzebuje temat
Panowie - przyszedł czas na zmianę łożyska (przód z ABSem, NB 1.8)
kupował ktoś z was łożysko z IL [URL=http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3512&oid=366&depth=3&page=0&count=5&PHPSESSID=79fba23c91d573039c46d3a4050a00fe]chodzi dokładnie o TĄ cześć made by IL[/URL]
dobre to jakościowo?
czy może ktoś poleci coś innego w cenie nie powalającej na kolana ?
Panowie - przyszedł czas na zmianę łożyska (przód z ABSem, NB 1.8)
kupował ktoś z was łożysko z IL [URL=http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3512&oid=366&depth=3&page=0&count=5&PHPSESSID=79fba23c91d573039c46d3a4050a00fe]chodzi dokładnie o TĄ cześć made by IL[/URL]
dobre to jakościowo?
czy może ktoś poleci coś innego w cenie nie powalającej na kolana ?
u mnie
jak napisal Irakleo jak jestes zainteresowany zapraszam na PW

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
spoko na zlocie byłem także sorrki ale muszę się odkopać z zaległości 

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Odświeżę nieco wątek.
Zaczęło mi wyć łożysko prawy przód - kupiłem więc piastę SKF o numerze VKBA 3778 do auta z ABS. Przyszła piasta i w pudełku mam piastę, ale BEZ kołnierza ABS. Prawdę mówiąc piasta wygląda IDENTYCZNIE jak ta bez ABSu na zdjęciu poniżej - nie ma tego zgrubienia, które zaznaczyłem na czerwono na piaście z ABSem. Na pudełku oczywiście pisze VKBA 3778 - czyli numer piasty do MX-5 z ABSem. Czy pierścień mam po prostu przełożyć i nie przejmować się tym? Czy ktoś poleciał w ch*** i sprzedał mi tańszą o 200zł piastę bez ABSu?
Wszelkie zdjęcia z katalogów SKF przedstawiają piastę VKBA 3778 tak jak na zdjęciu powyżej po prawej, czyli z pierścieniem i z tym zgrubieniem
Zanim rozbebeszę auto to chciałbym wiedzieć, czy piasta którą mam do czegoś się nadaje
Zaczęło mi wyć łożysko prawy przód - kupiłem więc piastę SKF o numerze VKBA 3778 do auta z ABS. Przyszła piasta i w pudełku mam piastę, ale BEZ kołnierza ABS. Prawdę mówiąc piasta wygląda IDENTYCZNIE jak ta bez ABSu na zdjęciu poniżej - nie ma tego zgrubienia, które zaznaczyłem na czerwono na piaście z ABSem. Na pudełku oczywiście pisze VKBA 3778 - czyli numer piasty do MX-5 z ABSem. Czy pierścień mam po prostu przełożyć i nie przejmować się tym? Czy ktoś poleciał w ch*** i sprzedał mi tańszą o 200zł piastę bez ABSu?

Wszelkie zdjęcia z katalogów SKF przedstawiają piastę VKBA 3778 tak jak na zdjęciu powyżej po prawej, czyli z pierścieniem i z tym zgrubieniem
Zanim rozbebeszę auto to chciałbym wiedzieć, czy piasta którą mam do czegoś się nadaje
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
To zgrubienie to drugie potencjalne miejsce w którym może pojawić się koronka ABS-u.
Jakiś czas temu kupiłem dwie piasty w USA opisane jako pasujące do MX-5 90'-05' i u mnie co prawda koronka ABS była, ale właśnie na tym dolnym zgrubieniu. Oczywiście u nas potrzebna jest górna.
Po podgrzaniu starej piast udało się bezinwazyjnie ściągnąć koronkę i przełożyć ją na nową piastę (na wcisk). Od tamtej pory zarówno piasta jak i ABS śmigają idealnie
A z ciekawości: gdzie i ze ile udało Ci się ją kupić?
Jakiś czas temu kupiłem dwie piasty w USA opisane jako pasujące do MX-5 90'-05' i u mnie co prawda koronka ABS była, ale właśnie na tym dolnym zgrubieniu. Oczywiście u nas potrzebna jest górna.
Po podgrzaniu starej piast udało się bezinwazyjnie ściągnąć koronkę i przełożyć ją na nową piastę (na wcisk). Od tamtej pory zarówno piasta jak i ABS śmigają idealnie

A z ciekawości: gdzie i ze ile udało Ci się ją kupić?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior, piastę kupiłem wysyłkowo w firmie emi-skf za 430zł. I teraz stoję w kropce - nie wiem, czy odsyłać piastę (firma emi-skf zaproponowała żebym odesłał piastę, a oni poszukają właściwej części - z pierścieniem ABS - i mi ją przyślą, a jeśli się im nie uda to zwrócą mi pieniądze), czy starać się zamontować piastę którą mam.
Miło by było gdyby ktoś jeszcze kto ma jakieś doświadczenia z tymi nieszczęsnymi piastami napisał co i jak, bo do jutra muszę podjąć decyzję co z tym fantem zrobić
Miło by było gdyby ktoś jeszcze kto ma jakieś doświadczenia z tymi nieszczęsnymi piastami napisał co i jak, bo do jutra muszę podjąć decyzję co z tym fantem zrobić