[połączony] Łożysko przednie w NA i NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 mar 2009, 21:20

KRISYACHT pisze:piasty zespolone z łożyskiem pojawiły sie całkiem niedawno,

lata 80te ;)
KRISYACHT pisze:taką piastę spokojnie może przerobić dobry ślusarz,

jasne ze moze, tokarka wszystko przyjmie pod nóż:)
KRISYACHT pisze:nie będzie to w żaden sposób odbiegało pod względem wytrzymałościowym od oryginału

no to jzu jest niebezpieczne zdanie, podetnij sobie do polowy wał napedowy i wloz w ta szczeline blaszke. Nadal wytrzymalosc jest taka sama?
KRISYACHT pisze:bieżnia zwykłego łożyska ma większą wytrzymałość na obciążenia niż bieżnia wykonana w miękiej piaście i

co z tego jak wytoczona piasta peknie? zmniejszasz / oslabiasz przekroj poprzeczny piasty a to przeciez jest glowym kryterium wytrzymalosci kazdego materialu. Wcisniete lozysko nie jest przekrojem wspolpracujacym z piasta a wiec nei powieksza przekroju przenoszacego obciazenie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Fiveopac, łącznie zmieniany 1 raz.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

25 mar 2009, 21:21

KRISYACHT, ja nie twierdzę że nie. Wszystko da się zrobić dobrze, tylko kwestia czy jest sens coś przerabiać, dorabiać, kombinować jeżeli części zamienne są. Przecież przerobienie tego przez ślusarza tak żeby było to dobrze zrobione i samo łożysko to też są koszta, zaoszczędzić można więc załóżmy sto, czy dwieście złotych, a tak naprawdę testerem nowego rozwiązania jesteśmy my, w wypadku jakiegoś odpukać dzwona dajemy ubezpieczalni możliwość niewypłacenia odszkodowania itp. itd. Po prostu nie rozumiem po co wyważać otwarte drzwi. Rozumiałbym sensowność takiego rozwiązania gdyby część była niedostępna, albo jej cena była abstrakcyjnie zaporowa, w tym wypadku po prostu uważam, że kombinowanie nie ma większego sensu, ale każdy oczywiście robi tak jak chce. Dla mnie po prostu to druciarstwo, przynajmniej w wypadku jak wyżej, czyli kiedy część jest dostępna i nie kosztuje zaporowo.
KRISYACHT
Posty: 10
Rejestracja: 10 gru 2008, 16:46
Lokalizacja: Radom

26 mar 2009, 8:25

oczywiście koszt takiej naprawy również nie będzie niski wyniesie ok. 70% nowej części a dla takiej oszczędności chyba nie warto się bawić, oszczędność najwyżej 100 zł,
RRC
Posty: 11
Rejestracja: 22 lut 2008, 15:06

27 mar 2009, 4:36

kupiłem takie cudo Obrazek
RRC
Posty: 11
Rejestracja: 22 lut 2008, 15:06

27 mar 2009, 4:43

z tej strony wszystko wygląda ok
Obrazek

natomiast zastanawia mnie druga strona
Obrazek

tutaj bieżnia łożyska ma 2-3mm luz (tzn jakby latała w obudowie) no i widać smar (jak na fotce) który nie jest zabezpieczony jakąś obudową. Czy to aby nie wylezie w trakcie eksploatacji :)
KRISYACHT
Posty: 10
Rejestracja: 10 gru 2008, 16:46
Lokalizacja: Radom

27 mar 2009, 9:31

a czy ktoś wie z momentem należy dokręcić śrubę piasty?
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

27 mar 2009, 11:34

z wyczuciem dokręć. zresztą na śrubie masz zabezpieczenie w postaci kawałka zagniecionego kołnierza. dalej nie dokręcisz
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 mar 2009, 16:45

W/g książki Haynes-a dokręcasz momentem 123-160 Ft-Ibs.
RRC
Posty: 11
Rejestracja: 22 lut 2008, 15:06

27 mar 2009, 19:48

A może ktoś się wypowiedzieć w sprawie niezabezpieczonego łożyska tj. jak na zdjęciu powyżej ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 mar 2009, 21:33

RRC pisze:A może ktoś się wypowiedzieć w sprawie niezabezpieczonego łożyska tj. jak na zdjęciu powyżej ?

Od zewnętrznej strony piastę chroni taki kapselek, więc nic tam się nie powinno dostawać...
RRC, ile cię kosztowała ? Te piasty na mx-5.parts.co.uk są chyba tego samego producenta, przynajmniej part# jest ten sam...

Pozdr
Michał
RRC
Posty: 11
Rejestracja: 22 lut 2008, 15:06

27 mar 2009, 22:01

Piasta kosztowała 447pln;
Jednak będę upierdliwy - czy ktoś może potwierdzić, że zewnętrzne łożysko jest otwarte?
Rozumiem, że na czop zakładamy piastę a następny element (tarcza?) jest tak zbudowany, że uszczelnia łożysko tak by z jednej strony nie dostawał się tam syf a z drugiej by nie uciekał smar?
Czy może jest potrzebny jakiś uszczelniacz którego brak jest w komplecie z piastą?
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

28 lip 2009, 20:54

W Polsce w ASO 1300zl

W USA 30 USD http://cgi.ebay.com/FRONT-WHEEL-HUB-BEARING-MAZDA-MIATA-MX-5-W-ABS-91-05_W0QQitemZ350230394534QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item518b5bb6a6&_trksid=p3286.c0.m14

W anglii http://cgi.ebay.com/Front-hub-wheel-bearing-Mazda-MX-5-Eunos-MX5-ABS_W0QQitemZ400062134701QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5d258fb9ad&_trksid=p3286.m63.l1177

W Polsce np w Japan Cars 590zl.

Te ze stanów sa podejrzanie tanie. Co o tym myslicie?
Jak dlugo idzie paczka do polski z USA?

Jak inaczej ewentualnie rozwiazac problem rozwalonego lozyska?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2009, 21:14

brahman pisze:Te ze stanów sa podejrzanie tanie. Co o tym myslicie?

czemu podejrzanie ? to zwykła cena aftermarketowej części ze średniej półki. To u nas jest drogo...
brahman pisze:Jak dlugo idzie paczka do polski z USA?

Tydzień do dwu.
brahman pisze:Jak inaczej ewentualnie rozwiazac problem rozwalonego lozyska?

Nie ma innej metody, tylko wymiana kompletnej piasty.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

29 lip 2009, 5:49

taka aftermarketowowa czesc za 30 dolcow znaczaco odbiega jakoscia od takiej za 600 zl dostepnej w polsce?
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

29 lip 2009, 10:21

Napisz do Pana z USA pytanie o producenta tego łożyska. Jeśli nie jest to jakiś badziewny chinol tylko znana firma, to ja bym się na Twoim miejscu nie zastanawiał, ba.... kupiłbym od razu dwa. Jeśli padło Ci jedno łożysko to istnieje szansa, że w niedługim okresie czasu padnie też drugie. Po co masz potem dwa razy płacić za ustawianie geometrii?? :)
Łoś
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

29 lip 2009, 10:53

łożysko padło bo był dzwon w koło. Poszła guma, felga, wahacz i po 1000 km łożysko zaczęło się tłuc. Sądzisz, że powinienem zainwestować w następne dwa?
Ile wytrzymują łożyska przeciętnie?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

29 lip 2009, 13:12

Ważniak pisze:Po co masz potem dwa razy płacić za ustawianie geometrii??


A co ma wymiana łożyska do geometrii ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

29 lip 2009, 13:52

W stanach piasta i łożysko jest firmy PQ... czy ktos wie cos na temat tej firmy? Mozna to kupic czy raczej nie?
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 lip 2009, 14:08

Tomai pisze:A co ma wymiana łożyska do geometrii ?


Nic :D
110@???KM
134@???Nm
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

29 lip 2009, 14:11

A nie musisz rozpinać zawiasu przy wymianie łożyska z przodu?
Z tyłu na pewno trzeba, a potem ustawiać geometrię.
Łoś
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 lip 2009, 14:13

Ważniak pisze:A nie musisz rozpinać zawiasu przy wymianie łożyska z przodu?


Ostatnio je wyjąłem zmieniając tarcze, nic nie trzeba rozpinać...
110@???KM
134@???Nm
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

29 lip 2009, 14:13

No to ok, sorry za zamieszanie :)
Łoś
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

29 lip 2009, 14:49

PQ to chinska produkcja...
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

29 lip 2009, 15:12

brahman pisze:PQ to chinska produkcja...


tak myślałem, ja bym sobie odpuścił.
Łoś
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

29 lip 2009, 16:53

odpuscilem sobie. Kupuje w Japan Cars w Krakowie. Mam znizke po znajomosci: piasta z lozyskiem wychodzi mi 520zl...

PS. Czekam na nastepny ruch madzi :P
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

29 lip 2009, 20:43

mam ten sam problem....wymieniam kompleksowo komplet (obie piasty z przodu) . Zarówno w PL jak i w całej Europie ceny są chore dlatego zakupiłem komplet za oceanem za 110USD :lol:
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

30 lip 2009, 5:57

Moze bym zaryzykowal kupno chinszczyzny, ale czekanie na czesc dwa tygodnie w srodku sezonu uwazam za chore. Nie kupilem auta po to zeby stalo w garazu.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2009, 7:20

brahman pisze:Moze bym zaryzykowal kupno chinszczyzny, ale czekanie na czesc dwa tygodnie w srodku sezonu uwazam za chore. Nie kupilem auta po to zeby stalo w garazu.

Cóż, Twój wybór :mrgreen: Jakby mi piasta padła to założyłbym cokolwiek a potem na spokojnie poszukał kompletu za rozsądną cenę... Bo JC to jakiś szał jakościowy też nie jest :mrgreen: To o czym powyżej pisze irakleo to pewnie jest górna półka typu NTN... Tam takie "dziwne" ceny są :mrgreen:
Jak chcesz w PL, zobacz ten wątek:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2271
Ktoś kupił zamiennik u nas jeszcze trochę taniej...

brahman pisze:PS. Czekam na nastepny ruch madzi :P

Hmmm... Głowa do góry :mrgreen: Chyba juz wymieniłeś 2 najdroższe części :wink:
Nic innego mi nie przychodzi do głowy... No może poza paroma czujnikami w silniku, ale to się bardzo żadko psuje :mrgreen:

Pozdr
eM
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

30 lip 2009, 7:37

tu masz komplet do modelu z ABS za niecałe 90 dolków:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-WHEEL-HUB-FRONT-MAZDA-MIATA-91-93-96-98-00-03-05-ABS_W0QQitemZ130310397295QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item1e571add6f&_trksid=p4506.c0.m245
nie mam pojęcia co to za produsent? ale jaką masz gwarancję że to co kupisz w JC nie będzie również chinolem o zbliżonej jakości?
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

30 lip 2009, 16:18

W moim przypadku te nadplacone 300 zl z nawiazka rekompensuje mi to, ze auto bede mial na chodzie juz jutro a nie w polowie przyszlego miesiaca. :) Wystarczy ze na cewke czekalem prawie dwa tygodnie zanim sie zorientowalem jaka to ma byc i skad ja kupic.

OT: teraz pozostaje mi jakos sprawdzic czy przy okazji padu cewki nie padla tez lambda i kat.
ODPOWIEDZ