[połączony] Jakie opony zimowe
Ktore wybrac?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Nie wiem, jak u reszty, ale u mnie komplet opon wystarcza na jeden sezon (czyli od kwietnia do października). I tak trzeba je wymieniać co roku, więc nie widzę najmniejszego sensu w całorocznych. Aczkolwiek mowa tu przebiegach ok. 20 tyś. rocznie.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Na swoich kumho zrobiłem już 29 tys i nie widać śladów zużycia
zaprawdę nie wiem co ty z tymi oponami robisz :p

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
No nie wiem, ja mam ostre negatywy i opona jak nowa:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Negatywy i zwrotnica dość agresywne. Zbieżności różnie - teraz raczej małe: około 0°08' (http://kropka.nickesh.pl/forumMX5/geome ... -06-03.jpg).R.E.D. pisze:moze pojechal ze zbieznoscia
Prawie. Najpierw spokojnie rozgrzewam, a potem boczków nie liczę.R.E.D. pisze:zaczyna kazda jazde od dwoch baczkow na rozgrzanie
Poprzedni komplet był bardziej zużyty od zewnątrz. Obecny (już po zmianie geometrii pół roku temu) jest już wyząbkowany od środka. Nie po to mam Torsena w 1.8, żeby oszczędzać opony

- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1923
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Rafa od nas z Łodzi, spójrz w jego wątek, podobno nie obcierało
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
rsmx5 pisze:Jeździł ktoś na oponach 195/15/55 w Miacie z pro-kitem.
Nie będzie to obcierać o ranty z przodu przy skręcie?
Ja jeździłem. Nie było problemu. Felgi 15x7 ET 10. Pro kit, B6. Lekkie kąty. Ale to maks opony co wciśniesz

Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
ja juz po jezdize na oponach conti ts860 czyli nastepcy 850. powiem jedno. na suchym wydaja sie mega niestabilne. podczas hamowania pare razy postawilo mnie bokiem nie da sie w pelni korzystac z absu bo nie wyrabia sie i trzeba odpuszczac hamowanie. poza tym na zakretach bieznik 8,5mm tez czuc i wykladanie sie opony na bok czasami przeraza. jest ragicznie. w porownaniu goodyeara ultra grip 9 do ts860 na suchym jest 5:0. zobaczymy co te opony potrafia na mokrym i zima w nizszych temperaturach.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
piwo pisze:ja juz po jezdize na oponach conti ts860 czyli nastepcy 850. powiem jedno. na suchym wydaja sie mega niestabilne. podczas hamowania pare razy postawilo mnie bokiem nie da sie w pelni korzystac z absu bo nie wyrabia sie i trzeba odpuszczac hamowanie. poza tym na zakretach bieznik 8,5mm tez czuc i wykladanie sie opony na bok czasami przeraza. jest ragicznie. w porownaniu goodyeara ultra grip 9 do ts860 na suchym jest 5:0. zobaczymy co te opony potrafia na mokrym i zima w nizszych temperaturach.
piwo, a mógłbyś coś doradzić w rozmiarze 215/45/r17 ? Miałem Nokiany Hakkapelitta R2 i były tragiczne.
Myślałem o Conti TS 850P, możesz coś o nich powiedzieć ?
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
test zimowek z automoto:
czas pokonania toru na sucho:
1.michelin crossclimate 107.9s
2.hankook winter icept rs2 108,9s
3.goodyear ultragrip9 109s
3.nexen winguard snow g wh2 109s
3.vredestein wintrac xtreme s 109s
6.bridgestone blizzak lm001 109,1
7.gt radial champiro winter pro hp 109.2s
8.continental winter contact ts860 109,3s
8nokian wr d4 109,3s
10.dunlop winter sport 5 109,5s
11.michelin alpin 5 109,7s
11.kumho winter craft wp71 109,7s
13.pirelli cinturato winter 110,2s
14.westlake sw618 110,4s
czas pokonania toru na mokro:
1.continental winter contact ts860 87,5s
2.pirelli cinturato winter 88,2s
3.michelin alpin 5 88,6s
4.michelin crossclimate 89s
5.goodyear ultragrip9 89,2s
6.dunlop winter sport 5 91,1s
6.nokian wr d4 91,1s
8.gt radial champiro winter pro hp 91,3s
9.nexen winguard snow g wh2 91,9s
10.hankook winter icept rs2 92s
11.bridgestone blizzak lm001 92,5s
12. vredestein wintrac xtreme s 92,9s
13.kumho winter craft wp71 93,1s
14.westlake sw618 97,8s
czas pokonania toru na sniegu:
1.continental winter contact ts860 74s
2. nokian wr d4 74,2s
3.pirelli cinturato winter 74,4s
3.michelin alpin 5 74,4s
5.hankook winter icept rs2 75.1s
6.dunlop winter sport 5 75,4s
7.nexen winguard snow g wh2 75,6s
8.bridgestone blizzak lm001 76,2s
8.goodyear ultragrip9 76,2s
8.kumho winter craft wp71 76,2s
11.michelin crossclimate 77.1s
12. vredestein wintrac xtreme s 77,3s
13.westlake sw618 77,5s
14.gt radial champiro winter pro hp 78,3s
jak cos pokrecilem to sory. jak dla mnie cichym zwyciezca jest wielosezonowka michelin crossclimate.
no i ts860.
inne testy z tego roku:
http://www.autobild.de/artikel/winterre ... 11081.html
http://www.gtue.de/Privatkunden/Aktuell ... ?nav=58943

czas pokonania toru na sucho:
1.michelin crossclimate 107.9s
2.hankook winter icept rs2 108,9s
3.goodyear ultragrip9 109s
3.nexen winguard snow g wh2 109s
3.vredestein wintrac xtreme s 109s
6.bridgestone blizzak lm001 109,1
7.gt radial champiro winter pro hp 109.2s
8.continental winter contact ts860 109,3s
8nokian wr d4 109,3s
10.dunlop winter sport 5 109,5s
11.michelin alpin 5 109,7s
11.kumho winter craft wp71 109,7s
13.pirelli cinturato winter 110,2s
14.westlake sw618 110,4s
czas pokonania toru na mokro:
1.continental winter contact ts860 87,5s
2.pirelli cinturato winter 88,2s
3.michelin alpin 5 88,6s
4.michelin crossclimate 89s
5.goodyear ultragrip9 89,2s
6.dunlop winter sport 5 91,1s
6.nokian wr d4 91,1s
8.gt radial champiro winter pro hp 91,3s
9.nexen winguard snow g wh2 91,9s
10.hankook winter icept rs2 92s
11.bridgestone blizzak lm001 92,5s
12. vredestein wintrac xtreme s 92,9s
13.kumho winter craft wp71 93,1s
14.westlake sw618 97,8s
czas pokonania toru na sniegu:
1.continental winter contact ts860 74s
2. nokian wr d4 74,2s
3.pirelli cinturato winter 74,4s
3.michelin alpin 5 74,4s
5.hankook winter icept rs2 75.1s
6.dunlop winter sport 5 75,4s
7.nexen winguard snow g wh2 75,6s
8.bridgestone blizzak lm001 76,2s
8.goodyear ultragrip9 76,2s
8.kumho winter craft wp71 76,2s
11.michelin crossclimate 77.1s
12. vredestein wintrac xtreme s 77,3s
13.westlake sw618 77,5s
14.gt radial champiro winter pro hp 78,3s
jak cos pokrecilem to sory. jak dla mnie cichym zwyciezca jest wielosezonowka michelin crossclimate.
no i ts860.
inne testy z tego roku:
http://www.autobild.de/artikel/winterre ... 11081.html
http://www.gtue.de/Privatkunden/Aktuell ... ?nav=58943

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
jak cos pokrecilem to sory. jak dla mnie cichym zwyciezca jest wielosezonowka michelin crossclimate.
no i ts860.
mam crossclimate w FWD daily i moge tylko polecic jak ktos szuka całorocznej

Przy wyborze opon zimowych warto posiłkować się jakimiś niezależnymi rankingami.... Mam tutaj na myśli chociażby tymi od ADAC: http://www.oponeo.pl/testy-adac/testy-a ... n-zimowych - czyli największego niemieckiego związku motoryacyjnego skupiającego około 20 mln kierowców. Trzeba więc liczyć na to, że jest to obiektywny test.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2016, 5:31 przez ozon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 342
- Rejestracja: 15 sty 2014, 21:47
- Model: NA
- Wersja: turbo smurf
- Lokalizacja: Warszawa
nigdy recenzji opon nie robiłem ale spróbuję coś napisać o zimówkach które tydzień temu kupiłem i założyłem.
Sa to Nokiany WR D4 w rozmiarze 195/50R15
Jak narazie jeździłem po suchej nawierzchni ale tak mnie zaskoczyły że musiałem usiąść i napisać już teraz parę słów. Po pierwsze są ciche - dla mnie bardzo, podczas jazdy słychać tylko szum wiatru i ew wydech jeżeli ktoś ma coś innego niż seria
Po drugie bardzo dobrze trzymają nawierzchni nawet przy bardziej agresywnej jeździe w zakrętach (wypróbowałem wczoraj w bieszczadach) także jadąc na nich zapominacie tak naprawdę że macie założone zimówki.
Bałem się że będą miękkie strasznie przez to że są dobre na śnieg a tu bardzo pozytywnie się zaskoczyłem - szczerze polecam jeżeli ktoś szuka obecnie zimówek.
Co do śniegu i innych uroków zimy jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ale o to jestem spokojny patrząc na testy.
Sa to Nokiany WR D4 w rozmiarze 195/50R15
Jak narazie jeździłem po suchej nawierzchni ale tak mnie zaskoczyły że musiałem usiąść i napisać już teraz parę słów. Po pierwsze są ciche - dla mnie bardzo, podczas jazdy słychać tylko szum wiatru i ew wydech jeżeli ktoś ma coś innego niż seria

Po drugie bardzo dobrze trzymają nawierzchni nawet przy bardziej agresywnej jeździe w zakrętach (wypróbowałem wczoraj w bieszczadach) także jadąc na nich zapominacie tak naprawdę że macie założone zimówki.
Bałem się że będą miękkie strasznie przez to że są dobre na śnieg a tu bardzo pozytywnie się zaskoczyłem - szczerze polecam jeżeli ktoś szuka obecnie zimówek.
Co do śniegu i innych uroków zimy jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ale o to jestem spokojny patrząc na testy.
-
- Donator
- Posty: 342
- Rejestracja: 15 sty 2014, 21:47
- Model: NA
- Wersja: turbo smurf
- Lokalizacja: Warszawa
naprawdę super oponki i szczerze jadąc na nich zapominasz że masz zimówki bo nie hałasują i bardzo precyzyjnie jak na zimówkę możesz pokonywać zakręty a do tego trzyma rewelacyjnie także mam nadzieje że przypadnie Ci do gustu tak jak mi 

ozon pisze:Przy wyborze opon zimowych warto posiłkować się jakimiś niezależnymi rankingami.... Mam tutaj na myśli chociażby tymi od ADAC - czyli największego niemieckiego związku motoryacyjnego skupiającego około 20 mln kierowców. Trzeba więc liczyć na to, że jest to obiektywny test.
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Afera-ADAC-testy-opon-byly-ustawiane,wid,16389449,wiadomosc.html

-
- Donator
- Posty: 342
- Rejestracja: 15 sty 2014, 21:47
- Model: NA
- Wersja: turbo smurf
- Lokalizacja: Warszawa
ubek pisze:B@rt a jak z boczną ścianka opony? moje wr d3 są dość miękkie i kładą się w zakrecie dość mocno. W tych jest lepiej?
no właśnie nie odczuwałem tego przechylenia a zakrętów było sporo i dlatego stwierdziłem że są warte polecenia do naszych małych pocisków, jest bardziej miękko niż na letnich ale bardzo przyzwoicie w porównaniu z wcześniejszymi zimówkami które używałem w innych samochodach
da się śmiało pocisnąć w zakrętach

P.S.
na D3 nie jeździłem więc nie mam porównania ale jeżeli Ty narzekasz a ja nie, to wydaje mi się że coś tam poprawili

- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
U.S.U.L pisze:Nokian Hakkapeliitta
Miałem R2 i były absolutnie tragiczne.
Teraz wkładam Continental ContiWinterContact TS850P i zobaczymy, jak będzie.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
Też mam problem z wyborem opon (ND 2,0 obecne fabryczne opony 205/45r17). Niestety strasznie mały wybór w tym rozmiarze.
Zastanawiam się nad Nokian WR A4 (nowość na ten sezon ponoć do szybszych samochodów niż D4 więc chyba przypału nie będzie bo Nokian robi coraz lepsze opony nie tylko stricte na śnieg). Ale tu kolejny dylemat bo cena podoba: Run flat czy zwykłe?
Druga opcja która mi się nasuwa to może zmienić rozmiar opon ale sam nie wiem jakie można bezpiecznie założyć na oryginalne felgi. Wiecie może jakie proponują autoryzowane serwisy?
Zastanawiam się nad Nokian WR A4 (nowość na ten sezon ponoć do szybszych samochodów niż D4 więc chyba przypału nie będzie bo Nokian robi coraz lepsze opony nie tylko stricte na śnieg). Ale tu kolejny dylemat bo cena podoba: Run flat czy zwykłe?
Druga opcja która mi się nasuwa to może zmienić rozmiar opon ale sam nie wiem jakie można bezpiecznie założyć na oryginalne felgi. Wiecie może jakie proponują autoryzowane serwisy?
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
rudy_stp pisze:Też mam problem z wyborem opon (ND 2,0 obecne fabryczne opony 205/45r17). Niestety strasznie mały wybór w tym rozmiarze.
Zastanawiam się nad Nokian WR A4 (nowość na ten sezon ponoć do szybszych samochodów niż D4 więc chyba przypału nie będzie bo Nokian robi coraz lepsze opony nie tylko stricte na śnieg). Ale tu kolejny dylemat bo cena podoba: Run flat czy zwykłe?
Druga opcja która mi się nasuwa to może zmienić rozmiar opon ale sam nie wiem jakie można bezpiecznie założyć na oryginalne felgi. Wiecie może jakie proponują autoryzowane serwisy?
To jest seryjny rozmiar w NC, z tego co szukałem jakieś dwa tygodnie temu, opon jest od cholery .
Jeżeli nie jest jakoś srogo zglebiona, to pewnie 205/50r17 też wejdzie, przynajmniej w NC wchodzi nawet z obniżeniem.
Run flat sobie raczej odpuść.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
a mi sie run flatowy pomysl podoba w zimowkach. zimowki maja tak miekkie boki ze run flut moze poprawic prowadzenie na suchym. do tego jakis mega miekki bieznik oponki i razem moze to miec rece i nogi.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
unaimed1337 pisze:To jest seryjny rozmiar w NC, z tego co szukałem jakieś dwa tygodnie temu, opon jest od cholery .
Jeżeli nie jest jakoś srogo zglebiona, to pewnie 205/50r17 też wejdzie, przynajmniej w NC wchodzi nawet z obniżeniem.
Run flat sobie raczej odpuść.
Brakuje trochę topowych modeli z tego sezonu. Właściwie to są tylko Nokian i Michelin Alpin 5.
piwo pisze:a mi sie run flatowy pomysl podoba w zimowkach. zimowki maja tak miekkie boki ze run flut moze poprawic prowadzenie na suchym. do tego jakis mega miekki bieznik oponki i razem moze to miec rece i nogi.
Może ktoś ma i się pochwali bo mx5 jednak dość specyficzne auto.
-
- Donator
- Posty: 849
- Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Kraków
Mam opony z większej mazdy 195/65R15 - w zeszłym roku akurat mój ojciec był wymieniać opony i usłyszał, że są za duże i nie wejdą do miaty.
Jeździ ktoś na takich balonach? Chciałbym je w końcu założyć, żeby nie unieruchamiać samochodu na kilka miesiecy.
Zaznaczam, że mam standardowe zawieszenie i felgi.
Jeździ ktoś na takich balonach? Chciałbym je w końcu założyć, żeby nie unieruchamiać samochodu na kilka miesiecy.
Zaznaczam, że mam standardowe zawieszenie i felgi.
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Jeżdżę na zimówkach 195/55/15, celowo wziąłem wyższy profil niż fabryczne 50 na zimę. opony Conti Winter Contact ts850, sprawdziły się w zeszłym roku świetnie. Bardzo dobre gumy, jaka była moja radość jak w ubiegłym tygodniu gumiś przyniósł mi ten sam model do służbowego paserotti
Zmiana z Conti Eco Contact na Wintery i niestety (bo tylko na zimę) auto zmieniło się na lepsze, trzymają o niebo lepiej niż te pseudo eco twarde, śliskie, niezużywalne kartoflaki..

-
- Donator
- Posty: 342
- Rejestracja: 15 sty 2014, 21:47
- Model: NA
- Wersja: turbo smurf
- Lokalizacja: Warszawa
odkopię temat bo śnieg zaczął sypać i mam kolejne spostrzeżenia co do moich zimówek (Nokian WR D4).
jeździłem na 2.2 bara ale po tygodniu nie mogłem wytrzymać i obecnie jeżdże na 2.5 - są miękkie ale przy 2.5 bara jedzie się już super, czy to w deszczu, deszczu ze śniegiem czy też gdy jest sucho, można bez problemu jechać przepisowo po krętych drogach w bieszczdach nie bojąc się że zaraz się do rowu wpadnie
ale nie to mnie skłoniło do napisania tutaj kolejnych wypocin, miałem okazję przejechać się 30km po oblodzonej drodze (typowa szklanka). ponad 30 samochódów w rowach było, prędkość 30km/h max., zakręty, górki itp. - nie życzę nikomu takich doznań
zrobiło mi się gorąco i pomimo tego że opony na 2.5 bara jechały dobrze to zatrzymałem się i spuściłem do 2.0 bara
nie zarzuciło mnie nigdzie, nie osunąłem się do rowu, na zakrętach bokiem nie latałem - oczywiście jechałem ostrożnie ale chodzi mi o to że na zwykłych zimówkach bez żadnych kolców przejechałem bezpiecznie ten odcinek
także śmiało mogę polecić te opony (nie jest to żadna reklama, nie pracuje w wulkanizacji ani nie mam znajomości z Nokianem)
jedyna ich wada to że są miękkie i moim zdaniem to normalnej jazdy zalecałbym jazdę na 2.4/2.5 bara
jeździłem na 2.2 bara ale po tygodniu nie mogłem wytrzymać i obecnie jeżdże na 2.5 - są miękkie ale przy 2.5 bara jedzie się już super, czy to w deszczu, deszczu ze śniegiem czy też gdy jest sucho, można bez problemu jechać przepisowo po krętych drogach w bieszczdach nie bojąc się że zaraz się do rowu wpadnie

ale nie to mnie skłoniło do napisania tutaj kolejnych wypocin, miałem okazję przejechać się 30km po oblodzonej drodze (typowa szklanka). ponad 30 samochódów w rowach było, prędkość 30km/h max., zakręty, górki itp. - nie życzę nikomu takich doznań
zrobiło mi się gorąco i pomimo tego że opony na 2.5 bara jechały dobrze to zatrzymałem się i spuściłem do 2.0 bara
nie zarzuciło mnie nigdzie, nie osunąłem się do rowu, na zakrętach bokiem nie latałem - oczywiście jechałem ostrożnie ale chodzi mi o to że na zwykłych zimówkach bez żadnych kolców przejechałem bezpiecznie ten odcinek

także śmiało mogę polecić te opony (nie jest to żadna reklama, nie pracuje w wulkanizacji ani nie mam znajomości z Nokianem)
jedyna ich wada to że są miękkie i moim zdaniem to normalnej jazdy zalecałbym jazdę na 2.4/2.5 bara